Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: welke profiel doe ju?
cultuur & maatschappij 88 27.76%
economie & maatschappij 106 33.44%
natuur & gezondheid 85 26.81%
natuur & techniek 38 11.99%
Aantal stemmers: 317. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 21:32
bram87
bram87 is offline
haha ik heb gewoon nog niemand gezien met mijn vakken!
N&G met Latijn, Duits 2 en Aardrijkskunde

trouwens, ik zit nu in 6 VWO en als ik kijk hoe lang de gemiddelde C&M'er en de gemiddelde N&G'er over hun huiswerk doen, dan zit daar een behoorlijk verschil tussen...dus je zult mij niet horen zeggen dat alle profielen een even grote belasting geven (maar misschien is dat ook wel per leerjaar verschillend)

enneh, Italiaans lijkt me ook cool! bij mij op school heb je alleen maar Spaans, maar dat vind ik dan weer niks


________________

Wie zit er dan veel langer achter zijn huiswerk?
Een C&M'er of N&G'er?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 21:35
bram87
bram87 is offline
Ik doe trouwens C&M+Aardrijkskunde
Gaat wel goed.
Tot nu toe dit jaar nog maar 1 onvoldoende gehaald op een luistertoets Engels.

Geen E&M gekozen: te moeilijke wiskunde
Geen N&G/N&T: ben zeer slecht in wiskunde/natuurkunde en scheikunde dus blijft C&M over.
Aardrijkskunde vind ik gewoon een leuk vak.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 15:30
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
E&M met frans1 en m&o.

4havo.

het gaat tot nu toe best aardig, alleen twee berekende onvoldoendes voor literatuur (4.3), en daar hebben we nog maar één toets van
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:50
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
marrel schreef op 27-11-2003 @ 17:35:
ik doe n&t als enige meisje bij ons op school naja, het is wat je leuk vind he? en wat betreft de moeilijkheidsgraad? je moet mij echt geen talen gaan laten leren dus wat dat betreft is c&m voor mij veel moeilijker terwijl mijn vriendin nix van natuurkunde snapt. Is gewoon voor iedereen verschillend
Met economie en informatica trouwens (visual basic en toveren met pascal)
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 21:29
Bukker
Bukker is offline
Ik doe N&G. Ik heb het best moeilijk ermee maar ik werk er hard voor. Als bijvak heb ik M&O. Dat krijg ik pas in de volgende periode. Ik dnek wel dat dit profiel moeilijker is dan C&M of E&M.
Miranda
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Bukker schreef op 28-11-2003 @ 21:29:
Ik doe N&G. Ik heb het best moeilijk ermee maar ik werk er hard voor. Als bijvak heb ik M&O. Dat krijg ik pas in de volgende periode. Ik dnek wel dat dit profiel moeilijker is dan C&M of E&M.
Miranda
Misschien zijn de vakken in de natuurprofielen iets zwaarder. Maar het is wel zo dat iemand bijvoorbeeld met N&T absoluut geen economie/aardrijkskunde/hele talen zou kunnen, en iemand met E&M weer geen natuurkunde/scheikunde zou kunnen..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 09:08
Verwijderd
E & m + m & o
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:13
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
N&G met sk2 en ak
Maar ik mag 1 vak laten vallen aan het einde van dit jaar...
Kweet alleen nog niet welke van de 2
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:22
SlackerBitch
Avatar van SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
bram87 schreef op 27-11-2003 @ 21:32:
Wie zit er dan veel langer achter zijn huiswerk?
Een C&M'er of N&G'er?
De NG'er, absoluut! Volgens mij is t bij NT trouwens nog erger, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...en van de EM-mensen zie ik echt een heleboel mensen problemen met economie hebben, dat lijkt me trouwens ook een vreselijk lastig vak maarja...



Citaat:
Sylph schreef op 29-11-2003 @ 10:36:
Maar het is wel zo dat iemand bijvoorbeeld met N&T absoluut geen economie/aardrijkskunde/hele talen zou kunnen, en iemand met E&M weer geen natuurkunde/scheikunde zou kunnen..
Dat vind ik behoorlijk generaliserend en ik denk ook niet dat het voor iedereen geldt...sommige mensen worden door andere dingen beïnvloed in hun profielkeuze dan waar ze goed in zijn en waarin niet (toekomstige studiekeuze bijvoorbeeld)
__________________
Goedemiddag, dit is het eindpunt van deze trein. Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage. Ik wens u nog een prettige dag
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
SlackerBitch schreef op 01-12-2003 @ 21:22:
De NG'er, absoluut! Volgens mij is t bij NT trouwens nog erger, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...en van de EM-mensen zie ik echt een heleboel mensen problemen met economie hebben, dat lijkt me trouwens ook een vreselijk lastig vak maarja...
Waarom de NG-er? zie je antwoord hieronder:

Citaat:
SlackerBitch schreef op 01-12-2003 @ 21:22:
Dat vind ik behoorlijk generaliserend en ik denk ook niet dat het voor iedereen geldt...sommige mensen worden door andere dingen beïnvloed in hun profielkeuze dan waar ze goed in zijn en waarin niet (toekomstige studiekeuze bijvoorbeeld)
Als dat zo is, dan kun je toch nooit zeggen dat de NG'er langer achter zn huiswerk zit dan de CM'er?
Ik doe zelf CM, en ben echt langer bezig dan sommige mensen met NG hoor.. Voor hen is dat makkelijk omdat ze dat kunnen, voor mij is CM moeilijk, ik moet moeite doen om de talen bij te houden, geschiedenis vind ik een ramp en ckv 3 (bv) al helemaal, hoeveel uur daar wel niet in zit..
Het blijft natuurlijk per individu verschillen, maar ik blijf erbij dat je echt geen vergelijkingen kunt maken en dan kunt zeggen dat het ene profiel zwaarder is dan de andere!
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:42
droppie
Avatar van droppie
droppie is offline
ik ga volgend jaar zekers weten C&M doen....moest vorig jaar kiezen of ik dit jaar de M of de N kant op wou.....brr..al dat natuurkundige gebeuren is nix voor mij ben ik echt heeeeeeel slecht in...in eco trouwes ook vandaar c&m
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 12:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef op 28-10-2003 @ 18:02:
welke profiel doe ju?

C&M, E&M, N&G of N&T

want iedereen zegt wel dat cm veel makkelijker is dan NT maar volgenz mij is dat egt onzin...ik zelf doe N&G...met tekenen
Vind jij tekenen nou ook zo leuk?

Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:27
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
cultuur & maatschappij
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 15:52
Verwijderd
E&M met m&o en du1
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:53
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
SlackerBitch schreef op 01-12-2003 @ 21:22:
De NG'er, absoluut! Volgens mij is t bij NT trouwens nog erger, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...en van de EM-mensen zie ik echt een heleboel mensen problemen met economie hebben, dat lijkt me trouwens ook een vreselijk lastig vak maarja...
Ik heb voor NT best veel huiswerk maar dat kwam omdat ik 6 !?!?! uur wiskunde in de week had. Dat was echt onhaalbaar, ik moest de helft van die paragraven nog thuis maken en dat is veel, we moesten namenlijk een hoofdstuk (5 a 6) paragraven afhebben aan het eind van de week.

gelukkig is het nu in deze periode's terug gebracht naar 3 uur

Toch ligt het er denk ik aan wat je makkenlijk/moeilijk vind
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:36
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Ik doe NT met frans 2, duits 2, bio 1, bio 2, latijn en grieks
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 00:09
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
C&M
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 11:25
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 04-12-2003 @ 19:36:
Ik doe NT met frans 2, duits 2, bio 1, bio 2, latijn en grieks
jezus anders verveel je je even
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 13:13
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik heb C&M met Wiskunde A1,2 en Economie 1,2
als ik opnieuw mocht kiezen koos ik voor E&M met biologie ofzo
of toch heel misschien tekenen
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 14:18
Verwijderd
NT + Filosofie + Economie
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 14:24
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik doe N&G met Economie. Ik heb er erg veel moeite mee. En ik ben nu al bang dat ik blijf zitten. Vooral het niveau van biologie is heel erg om hoog gegaan.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 15:41
SlackerBitch
Avatar van SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-12-2003 @ 21:40:
Als dat zo is, dan kun je toch nooit zeggen dat de NG'er langer achter zn huiswerk zit dan de CM'er?
Ik doe zelf CM, en ben echt langer bezig dan sommige mensen met NG hoor.. Voor hen is dat makkelijk omdat ze dat kunnen, voor mij is CM moeilijk, ik moet moeite doen om de talen bij te houden, geschiedenis vind ik een ramp en ckv 3 (bv) al helemaal, hoeveel uur daar wel niet in zit..
Het blijft natuurlijk per individu verschillen, maar ik blijf erbij dat je echt geen vergelijkingen kunt maken en dan kunt zeggen dat het ene profiel zwaarder is dan de andere!

Ik bedoelde te zeggen dat de redenen om een profiel te keizen voor iedereen anders zijn. Sommigen kiezen waar ze goed in zijn, anderen niet. Dat heeft echter niets met de belasting van de verschillende profielen te maken. Ik heb ook nooit gezegd dat het voor iedereen geldt wat ik zei, maar voor de GEMIDDELDE CM'er en de GEMIDDELDE NG'er. Blijkbaar behoor jij daar dan dus niet toe...

Wat zijn jouw redenen geweest om een profiel te kiezen waar je zoveel moeite mee hebt?
__________________
Goedemiddag, dit is het eindpunt van deze trein. Denkt u bij het uitstappen aan uw bagage. Ik wens u nog een prettige dag
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 23:10
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 07-12-2003 @ 14:24:
Ik doe N&G met Economie. Ik heb er erg veel moeite mee. En ik ben nu al bang dat ik blijf zitten. Vooral het niveau van biologie is heel erg om hoog gegaan.
meer tijd aan school besteden dan, en minder aan de oant!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:50
Playerboy_1986
Avatar van Playerboy_1986
Playerboy_1986 is offline
ik heb nu N&t profiel, ik vind het eigenlijk het niet moeilijk, in de 3e en de 4e werd er gezegd dat alles moelijker zou worden, maar daar merk ik niks van, mijn cijfers blijven hoog. N&T is wel moeilijker dan alle andere vakken, dat komt omdat het wiskunde b12 bevat, en dat vinden veel kinderen moeilijk, vandaar dat ze zeggen dat het moeilijk is, daarentegen vinden natuur profielers, bijvoorbeeld aardrijkskunde moeilijk. Het ligt gewoon in welke vakken je goed bent, voor ieder persoon is het anders.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 10:24
Nostradamus
Avatar van Nostradamus
Nostradamus is offline
Volg C&M (Havo 5), met Economie 12
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:43
TukLifeBiatch
Avatar van TukLifeBiatch
TukLifeBiatch is offline
Ik doe C&M..met M&O
C&M is egt een klote profiel!
Ik ben in 4havo blijve zitte en had toen eerst E&M, daarna ben k overgegaan omdat ik geen AK kon en dat zit in E&M, dus ik dacht ik neem C&M dat is tog een makkelijk profiel...
Nou viel dat ff tegen....Ckv3 kunstgeschiedenis is kut, ik ben absoluut niet creatief dus handvaardigheid jippie, vind t niet eens leuk maja heb t nou eenmaal
En heb ook ckv2 nouuuuu das klote...nog meer kunstgeschiedenis, maar die boekjes zijn zo achterlijk als t maar zijn kan en snap dr geen fuck van allemaal, haal allemaal slechte cijfers dr voor en dan ook nog es centraal examen dr in doen.
C&M lijkt dus misschien makkelijk, maar is t niet...

En iedereen maar zeggen, ja de 5e is egt veeeeel makkelijker als de 4e en t is veel rustiger...nou daar is dus ook geen fuck van waar, want ik heb t egt vet druk!!!
__________________
Examens; als het feestje maar geslaagd is!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:44
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Economie en maatschappij met biologie (waarom ik dat gekozen heb is me nog steeds een raadsel....) en ckv3 beeldende vormgeving.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:59
Verwijderd
E&M met bio & Fa1, vorig jaar N&G (met M&O en Fa1) maar dat zuigt (vind ik) .
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
scholierenfan schreef op 28-11-2003 @ 20:50:
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij is een maatschappij profiel wel een stuk makkelijker (in het algemeen) dan een natuurprofiel.
Nee. Echt niet. De meeste natuurprofiel luitjes doen helemaal niks. Bij C&M en E&M krijg je bakken huiswerk. N&G en N&T niet. En als het je ligt, heb je geluk en haal je het op je sloffen.
Bij C&M bijvoorbeeld: talen kunnen je wel liggen, maar woordjes leren zal je, of je wil of niet. Dat is het verschil.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 22:05
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Het is inderdaad bij velen zo dat het profiel je maar net moet liggen. Maar de exacte profielen worden veel minder gekozen. Waar zou dat aan liggen? Juist met die twee profielen kan je de meeste kanten op. 't Kan aan desinteresse liggen, maar dat denk ik niet eigenlijk. Gemiddeld genomen hebben meer mensen moeite met de exacte profielen dan met de maatschappij profielen. Je zou hieruit kunnen concluderen dat N&G en N&T dus inderdaad 'moeilijker' zijn.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 06:44
vinkwel
vinkwel is offline
Ik doe E&M met m en o en informatica maar dat is na 1 jaartje alweer gestopt....
__________________
-**-VINKWEL-**-
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:59
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
SPAANs? SPAANS IS COOL! jammer dat ze dat bij mij op school weer niet geven he . maarja ik heb cultuur en maatschappij met tekenen en economie.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:41
Tjkmjt
Tjkmjt is offline
Ik ben voornemens Economie en Maatschappij te kiezen, waarbij ik het profielvak Wiskunde A1,2 vervang door Wiskunde B1 (want dat mag).
In het vrije deel Duits 2, Scheikunde 1 en Latijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:48
Tommie/Aligogo
Avatar van Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Ik heb economie en maatschappij met filosofie
__________________
How about a nice cup of shut the fuck up?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:45
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
CenM, met bio1. (vwo)
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:18
bignielz
bignielz is offline
ik doe voor mij het makkelijkste profiel
nt
ik ben goed in die vakkebn
en niet economie of tekenen
maar ik doe niks aan men huiswerk
dus weet niet of het ene profiel zwaarder is dan het andere
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:27
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Zit op het vmbo-t en doe Zorg&Welzijn. Als ik nog zin heb om Havo te doen ga ik zeker N&G kiezen. maar ik ben een beetje te ongemotiveerd om nog havo te doen. ga denk ik voor een MBO opleiding tandartsassistente, kan ik altijd nog hogerop komen.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:00
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
ik doe N&T en N&G
ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij is N&T toch ieeeeetjse moeilijker dan C&M en E&M

degene die zeggen dat dat niet zo is, hebben natuurlijk E&M
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:54
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik deed E&M met Frans1, Duits1 en 2
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:07
Wawl
Wawl is offline
Ik deed E&M, HAVO.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 18:16
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ik doe dit jaar havo, E&M met m&o en frans1 en over een week ook Duits 1 erbij..
Volgend jaar vwo, E&M met m&o en wiskunde b12.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 21:31
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Citaat:
PV schreef op 28-10-2003 @ 18:30:
doe nu HBO, maar ik deed E&M met Frans 2 en een module Duits. C&M lijkt me echt niet makkelijk hoor, ik kan totaal niet tekenen
Daarom heb ik ook Muziek gekozen
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 16:12
MeSamantha
Avatar van MeSamantha
MeSamantha is offline
Cultuur en Maatschappij (wiskunde A1,2, Muziek, Frans 1,2, Duits 1,2 )
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 16:39
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
natuur en gezondheid
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Zakken
bezoekster91
17 01-06-2009 22:57
Algemene schoolzaken Wat zal ik herkansen?
herby
23 23-01-2004 14:36
Algemene schoolzaken tweede fase
dinguz
17 01-02-2002 19:47
Algemene schoolzaken Welk profiel doe je (4de + hoger)
M1d0
88 27-12-2001 00:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.