Advertentie | |
|
15-07-2006, 13:32 | ||
Citaat:
Nummer drie, dat had ik dus helemaal nog niet in de gaten, dat die eraan zat te komen @Sylph: Wat gaaf, kun je een keer iets laten horen? Ik wil dat ook wel een keer doen, lijkt me echt leuk. Enig probleem is dat ik niet zo goed ben in de kh van Delaasoe, het is gewoon een Engelse g maar het klinkt bij mij als een "zachte" k. Volgens mij heb ik per ongeluk onderscheid gemaakt tussen twee k's, in plaats van tussen een plosieve en een fricatieve g
15-07-2006, 14:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-07-2006, 15:07 | ||
Citaat:
@Andijvie: Ja, als ik wat verder ben met Delaasoe, wil ik het ook wel gebruiken in gedichten. Dat kan zeker lukken, in een van mijn laatste gedichten zit ook al Turks en Bosnisch, dus ja @Mickey: Ja, daar is namelijk behoefte aan, snap je?
15-07-2006, 15:21 | ||
Citaat:
Nederlands, Engels, Frans, Duits bij Volsertu. Volsertu bij Delaasoe. @Sylph: Nee, had je het al verstuurd dan? Misschien heb ik dat berichtje gemist, zal eens kijken... Ow, gaaf joh! Ik kan er echt totaal niets van maken, dat is wel grappig. Het enige minpuntje vind ik dat er niet echt sprake is van intonatie, maar dat is ook best lastig natuurlijk... Anghaavaij av Delaasoe (oftewel: heb ik ook niet bij Delaasoe)
Laatst gewijzigd op 15-07-2006 om 15:24. |
15-07-2006, 15:52 | ||
Citaat:
15-07-2006, 15:54 | ||
Citaat:
15-07-2006, 16:37 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Naast dat het leuk is om te doen, vind ik het ook nog leerzaam - wat Vogelvrij eigenlijk ook al zegt - je leert veel over de constructie van talen in het algemeen en je ziet allemaal verbanden die je voorheen niet zag. Dat maakt het niet alleen vermakelijk maar ook interessant. Als je niet van taal in het algemeen houdt, houd je ook niet van talen maken, denk ik. |
Advertentie |
|
15-07-2006, 22:46 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
grammatica was vooral nederlands (germaans) maar ook wel romaanse invloeden mn nwste taal, alfabet => westers, grieks, cyrillisch 2 of 3 karakters grammatica => tot nu latijn, nederlands, zelfbedachte handigheidjes woordenschat => alles en nog wat, sommige gewoon op gevoel |
15-07-2006, 23:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
16-07-2006, 14:00 | ||
Citaat:
Ao koeroe woe maij el awa? Kunt u mij de weg wijzen? Tot mij afschuwelijke verbijstering had ik wijzen heel vrolijk met wu vertaald. Er zit niet eens een u in Delaasoe Dus nu is het woe geworden. En tsenu is tsenoij geworden (zenuw).
16-07-2006, 16:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Agäápulo kílël fëí? |
16-07-2006, 16:49 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
ik heb nog steeds geen werkwoorden, en bijv nw en bijw en vz, en veel eigenlijk niet Huhuh heb gister wel eindelijk een codeschrift bedacht, veel ideeën die al jaren in mn hoofd zitten uitgewerkt, straks een simpel voorbeeldje |
16-07-2006, 17:10 | ||
Citaat:
ff onzin voorbeeld: ididi = ididi idīdi = idiedi īdidi = iedidi ididī = ididie īdīdi = iediedi īdīdī = iediedie ff een simpelere transcriptie van de tekst in mń vorige post: Ik spreek Adani: Fsïũ Adhani Spreekt u Adani?: Fsiïũ Adhani? Kunt u mij de weg wijzen: Seïũ gidiũ zii ne thaï ? |
17-07-2006, 13:15 | ||
Citaat:
@Freezze: Ik snap het verschil tussen je u en je u met een streepje niet zo goed, is de oe-klank uit het engels niet dezelde als die van ons? En ik zit te worstelen met mijn klemtonen. Ik zeg VolserTU en DelaaSOE, maar dat klopt volgens mij niet echt met de rest van mijn woorden. Hmpf Ik doe maar wat En nu even twee weken niets want ik ben op vakantie, ha.
17-07-2006, 18:43 | ||
Citaat:
Ik heb een nieuw soort woordsoort uitgevonden in m'n taal. Het zijn een soort van werkwoorden die kunnen functioneren als voegwoorden en tijd kunnen veranderen... Meer details volgen later! |
18-07-2006, 19:36 | |
Verwijderd
|
Vriendinnen, hm? *roept Andijvie*
Maar dat is het probleem, ik was eerst een taal aan het maken samen met vrienden, maar daarbij deed alleen Andrea dus mee eigenlijk, en toen zij eenmaal haar eigen taal had viel het een beetje weg . Maar ik kan natuurlijk ook gewoon hier vertellen over de ontwikkeling van mijn taal, dan deel ik het toch een beetje. |
18-07-2006, 21:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
zie je, zelfs Mickey is helemaal opgewonden |
|
|