Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2013, 15:56
GebruikersBob
GebruikersBob is offline
Tijdens het registratieproces op dit forum stuitte ik even tegen een klein minpuntje aan en dat is de wijze waarop de volgende vraag wordt gesteld (t.b.v. spambot controle):

"Er zijn vele mooie steden: Amsterdam, Antwerpen, Utrecht, Leeuwarden, Groningen. In welke noordelijke Nederlandse provincie ligt de op 1 na laatste stad uit dit lijstje steden?"

Dit zette me eventjes aan het denken. "Hoe bedoel je" vroeg ik mij als eerste af.

Wat hier wordt gevraagd is eigenlijk:

"In welke Nederlandse provincie ligt de stad Leeuwarden?"

Het antwoord is duidelijk, maar... Ik begrijp het niet goed! Waarom wordt dit zo ingewikkeld gemaakt? Dit is tegelijkertijd mijn enige suggestie voor dit forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2013, 16:15
Verwijderd
Dat doen ze om het raden moeilijk te maken voor buitenlandse spammers. Als je die vraagzin door Google Translate haalt komt er niet heel veel nuttigs uit
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 16:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Plus dat sommige bots intelligent genoeg zijn om de naam van de stad en provincie te koppelen en daarmee het antwoord uitvogelen, dan hoeft er nog geen mens aan te pas te komen. Door zo'n vraag als nu te gebruiken verwar je de spambot, die kan er geen touw aan vastknopen.

Even nadenken voor de nieuwe leden, maar zodra de vraag gekraakt wordt zitten we hier met 20 a 30 chinese spambots per dag, dus het bespaart veel irritatie.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 16:30
Verwijderd
Ik heb al eerder gemeld dat deze irritant is voor de Belgen ^^ maar er is blijkbaar nog geen nieuwe uitgekomen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 16:52
GebruikersBob
GebruikersBob is offline
Bedankt voor de reacties. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je loopt op deze manier echter ook het risico dat potentiële nieuwe forumleden die wel goede bedoelingen hebben, afhaken. Omdat de vraag te lastig is (in de praktijk natuurlijk niet, maar het vergt wat extra nadenkwerk omdat er geen logica in die vraagstelling zit).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 18:05
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je loopt op deze manier echter ook het risico dat potentiële nieuwe forumleden die wel goede bedoelingen hebben, afhaken. Omdat de vraag te lastig is (in de praktijk natuurlijk niet, maar het vergt wat extra nadenkwerk omdat er geen logica in die vraagstelling zit).
We houden van leden die kunnen denken.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 18:09
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Ik heb al eerder gemeld dat deze irritant is voor de Belgen ^^ maar er is blijkbaar nog geen nieuwe uitgekomen?
Jawel. Dit is een van de drie vragen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 18:13
Verwijderd
had ik niet meegekregen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Drol drol drol??? Huh???
Monica89
6 14-08-2013 05:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits waarom 3e en waarom 4e naamval..
learingguy
9 15-06-2011 20:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marteling
Hulk
114 21-03-2006 14:45
Algemene schoolzaken concentratieverlies
Diageo
28 05-02-2006 16:02
Verhalen & Gedichten [controlevraagje]
Vogelvrij
19 12-07-2005 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.