Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 09:45
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Een nummer gemaakt met Rebirth RB-338 2.0, een programma van Propellerheads. Ben er wel tevreden over. Er zitten wat slordigheidsfoutjes in en het fijne klinkende stukje (aan het begin en helemaal op het eind) had wel wat langer mogen zijn. Er komt nog wel een extended version van.

www.stiensdownloads.tk

Ik pleur hier de site neer waar het nummer op staat, die is gemaakt om het nummer fatsoenlijk te publiceren
__________________
Derp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2004, 10:22
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
ik vind 't niet zo cool, standaard fantasieloos rebirth deuntje met een beetje gedraai aan filters

probeer er 'ns een opbouw in te brengen en wat meer dan een drumcomputer + een tb303
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 10:24
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
konflict schreef op 12-02-2004 @ 11:22:
ik vind 't niet zo cool, standaard fantasieloos rebirth deuntje met een beetje gedraai aan filters

probeer er 'ns een opbouw in te brengen en wat meer dan een drumcomputer + een tb303
Tis mijn eerste echte brouwsel met Rebirth. Ik heb redelijk mijn best gedaan op de opbouw.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 11:49
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Stel ik je teleur als ik hem niet zo geweldig vind?
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 11:51
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Volgens mij is techno anders. Maar goed - ik vind de beat het grootste deel van de track helemaal niet bij de synth passen. De drumkit die je gebruikt klinkt typisch "eerste nummer" hoewel het rond de 3 minuten een beetje rechttrekt met je "gefreestyle" .. Maar ehhh gebruik liever een echte basskick ipv zo'n drumkitgeval. Dit pompt niet, raust niet, doet niks enzo. Mja succes

NB: Als ik de subwoof helemaal vol zet is ie wel grappig
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:42
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
kvind er niet echt eenheid in zitten, maar als t je eerste rebirth-nummertje is is het zeker niet slecht.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:45
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Preaper schreef op 12-02-2004 @ 12:49:
Stel ik je teleur als ik hem niet zo geweldig vind?
Nee hoor, allesbehalve, maar ik heb liever wat meer opbouwende kritiek.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:51
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 12:51:
Volgens mij is techno anders. Maar goed - ik vind de beat het grootste deel van de track helemaal niet bij de synth passen. De drumkit die je gebruikt klinkt typisch "eerste nummer" hoewel het rond de 3 minuten een beetje rechttrekt met je "gefreestyle" .. Maar ehhh gebruik liever een echte basskick ipv zo'n drumkitgeval. Dit pompt niet, raust niet, doet niks enzo. Mja succes

NB: Als ik de subwoof helemaal vol zet is ie wel grappig
Wat bedoel je met drumkit? Het geheel van drums die ik gebruik? Die komen uit Rebirth, maar ik kan Reason er ook wel bij betrekken.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:02
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 12-02-2004 @ 13:42:
kvind er niet echt eenheid in zitten, maar als t je eerste rebirth-nummertje is is het zeker niet slecht.
Nee je hebt gelijk, er zit vrij weinig eenheid in, daar heb ik op zich ook weinig over nagedacht. Jij maakt altijd mooie nummers. Kan je mij niet uitleggen hoe je fatsoenlijk een nummer opbouwt? Doe jij dat met schema's ofzo? Denk je er van te voren over na? Of doe je het puur op gevoel?
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:15
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 12-02-2004 @ 15:02:
Nee je hebt gelijk, er zit vrij weinig eenheid in, daar heb ik op zich ook weinig over nagedacht. Jij maakt altijd mooie nummers. Kan je mij niet uitleggen hoe je fatsoenlijk een nummer opbouwt? Doe jij dat met schema's ofzo? Denk je er van te voren over na? Of doe je het puur op gevoel?
pff, ik geloof dat mijn opbouw niet al te best is meestal hor, maar bedankt voor t compliment!
-al die nummers geluisterd die ik net hier gepost heb?-

Ik werk voornamelijk op gevoel. Ga uit van een paar accoorden en werk daat wat omheen. En dan zet ik dat in een volgorde waarvan ik denk dat het wel leuk klinkt Steeds iets meer erbij, soms een rustpuntje. Maargoed, ik doe eigenlijk maar wat.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:38
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Een paar nummers die je op je LJ pleurde.


Naja, ik ga gewoon nog veel met Rebirth klooien. Rebirth vink iets leuker dan Reason, Rebirth is zo lekker 'oud' zeg maar. Z'n eigen sound. Ik hou van die TB-303's.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:30
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ghehe oud
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:33
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Lijkt het jullie trouwens een leuk idee om hier een soort wedstrijdtopic voor mp3 te maken, zo naar analogie van de photoshopwedstrijdjes ofzo (een werkje maken om een bepaald begrip of met een bepaald onderwerp/gevoel). Er zijn best wel wat mensen die hier met audiosoftware bezig zijn, dus ik hoop dat er animo voor is. Wie weet wat voor cools er van komt ? Zeg het even dan start ik binnenkort iets, of iemand anders maakt me niet uit (:
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:42
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Dat oude is juist zo koel aan Rebirth.

Maar over die wedstrijd, tja, erg leuk, ik zelf doe denk ik niet mee, ik ben niet zo goed enzo, moet nog veel oefenen. Tis ook wel jammer dat je dan waarschijnlijk veel verschillende muziekstijlen met elkaar aan het vergelijken bent, iets wat voor allesbehalve objectieve meningen zorgt. Als er toevallig veel d 'n b fans op het forum zijn zal de d 'n b makkelijk winnen, lijkt me zo.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 22:22
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ja er moet een goed ratingsysteem komen dan ofzo... Meer over de echte uitbeelding ook niet alleen de dansbaarheid ofzo (DnB is zelfs nog makkelijker te maken dan echt goede sfeer). En natuurlijk moet je dan meedoen, daar leer je alleen maar van, ik zal je echt niet uitlachen als het soms niet meesterlijk klinkt ofzo... Vallen en opstaan dude.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:51
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 23:22:
Ja er moet een goed ratingsysteem komen dan ofzo... Meer over de echte uitbeelding ook niet alleen de dansbaarheid ofzo (DnB is zelfs nog makkelijker te maken dan echt goede sfeer). En natuurlijk moet je dan meedoen, daar leer je alleen maar van, ik zal je echt niet uitlachen als het soms niet meesterlijk klinkt ofzo... Vallen en opstaan dude.
lijkt me best een goed plannetje om te doen ei'k. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Thema en daar een nummer bij maken? Een bepaald beschreven beeld waar je zelf de sfeer bij bepaald ofzo? Of een foto ergens van ofzo?
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:17
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 13-02-2004 @ 11:51:
lijkt me best een goed plannetje om te doen ei'k. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Thema en daar een nummer bij maken? Een bepaald beschreven beeld waar je zelf de sfeer bij bepaald ofzo? Of een foto ergens van ofzo?
Een thema lijkt mij wel een goed idee. Liefde bijvoorbeeld, of zomer. Zoiets. Nacht of regen. Een sfeer, zeg maar.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:18
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
samplepack uploaden

track van maken (stijl mag van mij alles zijn, max. lengte 3min ofzo)

je eigen track uploaden (op een lycos account, je eigen ftp, whatever)

stemmen

punten tellen


edit: is wel lastig om te bepalen in welke mate je (soft)synths mag gebruiken natuurlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-02-2004, 12:46
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:18:
samplepack uploaden

track van maken (stijl mag van mij alles zijn, max. lengte 3min ofzo)

je eigen track uploaden (op een lycos account, je eigen ftp, whatever)

stemmen

punten tellen


edit: is wel lastig om te bepalen in welke mate je (soft)synths mag gebruiken natuurlijk
hmm.. dan sluit je toch eigenlijk iedereen buiten die niet electronisch muziek maakt?

Ik ben wel voor gewoon een thema en zelf kijken wat je er mee doet. Van allerlei nummers, en boeiend dat dan de stemmen niet helemaal eerlijk zijn, dan kan je wel echt horen wat iedereen kan, in zn eigen genre
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:50
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 13-02-2004 @ 13:46:
hmm.. dan sluit je toch eigenlijk iedereen buiten die niet electronisch muziek maakt?

Ik ben wel voor gewoon een thema en zelf kijken wat je er mee doet. Van allerlei nummers, en boeiend dat dan de stemmen niet helemaal eerlijk zijn, dan kan je wel echt horen wat iedereen kan, in zn eigen genre
je hebt gelijk ja, dat samplepack concept wordt heel vaak gebruikt voor van die wedstrijdjes maar je sluit wel veel dingen uit.

thema
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:54
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:50:
je hebt gelijk ja, dat samplepack concept wordt heel vaak gebruikt voor van die wedstrijdjes maar je sluit wel veel dingen uit.

thema
ok dan, hm, dan moeten we een goed thema vaststellen lijkt me zo. Nog originele ideeen?
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:05
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
MP3-contest
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 16:56
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
wat onwijs slecht
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 17:11
Verwijderd
Best wel grappig.. 'k moet dat Rebirth ook maar 'ns "kopen"..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle sneakers.....
Fossilsurf
27 10-11-2005 16:07
Muziek Luister nu!
Verwijderd
256 09-01-2004 10:22
Muziek Welke muziek heb jij?
AXE
66 18-07-2003 15:08
Muziek Welke bands allemaal in jou playlist?
MazeMouse
64 13-12-2002 19:25
Drugs & Alcohol Flippen!
Junkfood Junkie
18 11-06-2002 13:19
ARTistiek Lichtpunt in mijn leven
Junkfood Junkie
21 11-03-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.