Oud 07-02-2019, 20:33
BasL
BasL is offline
Hoi,

Ik zou graag van iemand die recentelijk is geslaagd willen horen hoe de cijferlijst en het diploma voor het VWO er precies uitziet. Ik vraag het met name hierom: Staan er op het diploma (Niet cijferlijst!) ook cijfers vermeldt? Zo ja, zijn deze cijfers alleen de afgeronde eindcijfers? En op de cijferlijst, staan daar apart de onafgeronde SE en CE cijfers?
Ik hoor het graag,
Bas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2019, 21:33
Verwijderd
Nee er staan geen cijfers op je diploma. Maar hoe je diploma er verder uitziet kan alleen je school je vertellen, das aan hen namelijk.
De cijferlijst geldt exact hetzelfde voor, maar in SOMtoday/Magister kan je natuurlijk de cijfers nog even in de gaten houden. Je bent tot 31 juli ingeschreven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 08:57
BasL
BasL is offline
Aha, ik zou alleen graag naar een universiteit alleen mijn afgeronde cijfers op een papiertje willen sturen als bewijs, is daar een mogelijkheid voor?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 09:37
Verwijderd
Ik ben absoluut niet recent geslaagd en volgens mij heerst er inderdaad de nodige vormvrijheid op dit punt. Maar op mijn diploma staan geen punten en op de cijferlijst is het afgerond op gehele getallen.

Is het een studie waarbij een numerus fixus geldt en een minimaal gemiddelde gevraagd wordt? Zo ja, haalt die universiteit die punten dan niet zelf uit een systeem maar moet je die echt opsturen? Dat lijkt me wat fraudegevoelig en onhandig in deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 09:43
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik moest voor beide opleidingen ook zelf mijn cijferlijst opsturen. In eerste instantie heb ik een download van magister gestuurt. Dat was voldoende om de toelatingsprocedure te starten. Toen mijn cijferlijst binnen was heb ik die gedownload en gemaild.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 10:11
Verwijderd
Maar waren de cijfers echt nodig? Ik moest voor mijn studie aantonen dat ik een Vwo-diploma had en een voldoende voor wiskunde. Moest ook wel cijferlijst destijds inleveren maar dat leek me meer iets voor een vinklijstje dan daadwerkelijk een doel. Gezien de vraag van BasL lijkt het alsof hij echt een bepaald gemiddelde nodig heeft. Dat verandert de zaak wel iets.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 10:30
BasL
BasL is offline
Erg bedankt voor de antwoorden. Mijn situatie is als volgt: Ik wil in Engeland studeren en ben voorwaardelijk aangenomen, een 8 voor wiskunde B en 8 gemiddeld. Ik sta alleen een 7.6 voor wiskunde en weet niet zeker of 8.0 lukt, maar een 7.6 is ook al afgerond een 8. Nu zou ik graag dus mijn afgeronde cijfers aan het eind van het jaar willen sturen, in Engeland zijn ze namelijk toch niet 100% bekend met het systeem. Alleen ben ik bang dat er moeilijk wordt gedaan als er dus eerst bijvoorbeeld een 7.7 staat, en daarachter pas een 8, aangezien zij daar wellicht het niet mee eens zijn. Ik zou dus graag een ondertekend papiertje met alleen mijn afgeronde cijfers willen sturen, alleen weet ik niet of dat mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 11:13
Verwijderd
Ah, duidelijk. Heb je het al eens op je school gevraagd? Dat is natuurlijk de snelste manier om er met zekerheid achter te komen


Wat ga je studeren, als ik mag vragen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Ik moest voor beide opleidingen ook zelf mijn cijferlijst opsturen. In eerste instantie heb ik een download van magister gestuurt. Dat was voldoende om de toelatingsprocedure te starten. Toen mijn cijferlijst binnen was heb ik die gedownload en gemaild.
Gestuurd. Haal van Nederlands alvast maar 0,1 punt extra af.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 12:32
Verwijderd
Bij ons op school krijgen kinderen hun cijferlijst trouwens afgerond, maar ik vermoed dat ze specifiek een afdruk willen uit Magister/SOMtoday van alle resultaten, omdat op je eindexamenlijst niet alle cijfers hoeven te staan ook.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 12:46
BasL
BasL is offline
@Jan, Ja ik kan het inderdaad beter aan mijn school vragen. Ik ga Computer Science/AI studeren. Ik ben aan Warwick aangenomen, door imperial college afgewezen, van Edinburgh St Andrews en Durham moet ik nog horen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 12:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Gestuurd. Haal van Nederlands alvast maar 0,1 punt extra af.
Lieve schat, zoals eerder verteld heb ik dyslexie. Had dus wel gekker gekund.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 12:57
Verwijderd
Citaat:
@Jan, Ja ik kan het inderdaad beter aan mijn school vragen. Ik ga Computer Science/AI studeren. Ik ben aan Warwick aangenomen, door imperial college afgewezen, van Edinburgh St Andrews en Durham moet ik nog horen.
Gaaf! Vader van een goede vriend van me is professor in AI op een TU in Nederland. En Edinburgh is een leuke stad, de rest kan ik niets over zeggen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 13:21
Verwijderd
Citaat:
@Jan, Ja ik kan het inderdaad beter aan mijn school vragen. Ik ga Computer Science/AI studeren. Ik ben aan Warwick aangenomen, door imperial college afgewezen, van Edinburgh St Andrews en Durham moet ik nog horen.
Warwick is nogal saai. Edinburgh is waar je wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 15:24
BasL
BasL is offline
@Jan
Ja, Edinburgh was prachtig maar het is nog maar de vraag of ik daar ook wordt aangenomen, maar ach, we gaan het zien. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 15:25
BasL
BasL is offline
@deadlock
Ik kan wel zelf bedenken wat mij het meeste past en waar ik blij ben, maar bedankt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 16:29
Verwijderd
Citaat:
@deadlock
Ik kan wel zelf bedenken wat mij het meeste past en waar ik blij ben, maar bedankt.
Doe even normaal man, ei
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 16:31
Verwijderd
Citaat:
@Jan
Ja, Edinburgh was prachtig maar het is nog maar de vraag of ik daar ook wordt aangenomen, maar ach, we gaan het zien. Bedankt!
Nou jah, Nederlands heb je alvast niet nodig aan een Engelstalige opleiding, maar als je in het Engels consequent "I is" gaat gebruiken denk ik dat ze je, op wat Amerikaanse marginalenplaatsen na, raar gaan aankijken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2019, 16:54
BasL
BasL is offline
Waar heb jij het ook nou weer over? Je hebt hier tot nu toe alleen nog onnuttige antwoorden gegeven en grammatica van mensen gecorrigeerd, wat wil je bereiken? Ik zeg nergens "I is"; ik spreek vloeiend Engels, aangezien ik mijn hele jeugd in het buitenland heb gewoond, en ik maak me ook zeker geen zorgen over de kwaliteit van mijn Nederlands. Verveel je je zo erg?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Waar heb jij het ook nou weer over? Je hebt hier tot nu toe alleen nog onnuttige antwoorden gegeven en grammatica van mensen gecorrigeerd, wat wil je bereiken? Ik zeg nergens "I is"; ik spreek vloeiend Engels, aangezien ik mijn hele jeugd in het buitenland heb gewoond, en ik maak me ook zeker geen zorgen over de kwaliteit van mijn Nederlands. Verveel je je zo erg?
Sorry lieve schat maar ik heb de vraag die je stelde als enige en als eerste volledig correct beantwoord. Dus dat onnuttige antwoorden is aantoonbaar onjuist. Ik vind het frappant dat Jan met een opmerking over Edinburgh een aardige reactie krijgt, maar mijn reactie is direct bedoeld scherp, totaal zonder wat voor reden dan ook. Die reden ben ik wel benieuwd naar.
Edit: Nog even teruggelezen, ik heb op ál je vragen het goede antwoord gegeven, maar je hebt ze bijna allemaal genegeerd. Hahaha, lekker Is het soms omdat er een V onder m'n naam staat?

Ik zei niet dat je "I is" schreef, ik impliceerde dat je het Nederlandse equivalent zo schrijft. Zo te zien is werkwoordspelling niet het enige probleem dat je met de Nederlandse taal hebt.

Als je je hele leven in Duitsland gewoond hebt, kan je wel denken dat je vloeiend Engels spreekt, maar dat valt nog wel tegen.

En nee hoor, ik verveel me niet, ik vermaak me kostelijk. Waarom hap je in hemelsnaam zo hard? Waarom kwam je met die eerste opmerking?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 17:10
BasL
BasL is offline
Jij ongelofelijk genie, alleen realiseer jij je niet dat degene die jij eerder corrigeerde niet ik, maar een ander was (positive mind). Voor de rest wel ongelofelijk fascinerend wat je allemaal te zeggen hebt. Duitsland, niet helemaal, Amerika was het volgens mij. Denk na voordat je spreekt en/of schrijft, vooral als je het wijsneusje uit wil hangen, en laat mensen in hun waarde.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 17:13
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Jij ongelofelijk genie, alleen realiseer jij je niet dat degene die jij eerder corrigeerde niet ik, maar een ander was (positive mind). Voor de rest wel ongelofelijk fascinerend wat je allemaal te zeggen hebt. Duitsland, niet helemaal, Amerika was het volgens mij. Denk na voordat je spreekt en/of schrijft, vooral als je het wijsneusje uit wil hangen, en laat mensen in hun waarde.
Je kan hem beter negeren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 17:14
BasL
BasL is offline
Ja, goed plan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Jij ongelofelijk genie, alleen realiseer jij je niet dat degene die jij eerder corrigeerde niet ik, maar een ander was (positive mind). Voor de rest wel ongelofelijk fascinerend wat je allemaal te zeggen hebt. Duitsland, niet helemaal, Amerika was het volgens mij. Denk na voordat je spreekt en/of schrijft, vooral als je het wijsneusje uit wil hangen, en laat mensen in hun waarde.
Hahahaha, ik vraag je nog een keer, vanwaar die getergde reacties toch jochie?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 20:02
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
@deadlock: De Nederlandse jeugd van tegenwoordig wil niet horen van ons wat ze wel en niet moeten willen. "Edinburgh is waar je wil zijn." is dus te dwingend. Om gek van te worden.



@BasL: Je schreef "ik wordt". Wordt, met dt, is de 2e en 3e persoon enkelvoud, niet de 1e. Het moet zijn: ik word, jij wordt, hij wordt. In het Engels: I am, you are, he is. Als je dus "ik wordt" letterlijk vertaalt krijg je "I is". Deadlock is een grapjas met taal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2019, 20:04
Verwijderd
Citaat:
@deadlock: De Nederlandse jeugd van tegenwoordig wil niet horen van ons wat ze wel en niet moeten willen. "Edinburgh is waar je wil zijn." is dus te dwingend. Om gek van te worden.
Nou jah, ze kennen de schijt krijgen in het echte leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.