Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Ga jij morgen stemmen?
Ja, voor Provinciale Staten en waterschap 12 54.55%
Ja, voor Provinciale Staten 2 9.09%
Ja, voor waterschap 1 4.55%
Nee 0 0%
Ik mag (nog) niet stemmen 6 27.27%
Ik weet het nog niet 1 4.55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2019, 22:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vertel!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2019, 22:17
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik woon niet in een waterschap of provincie, anders zou ik gaan stemmen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 22:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb geen actief kiesrecht.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 22:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Uiteraard.

Mijn vriend mag ook stemmen (hij is Brits, maar woont in Nederland) en hij vind het echt super exciting dat hij mag stemmen. Ben wel heel benieuwd op welke partij/ persoon hij gaat stemmen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 23:20
Verwijderd
Ja, duh.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 23:21
Verwijderd
Ik stem trouwens op Noord-Brabant dit keer omdat ik zoveel van Korreltjezout hou, en voor waterschap kies ik gewoon degene die de leukste waterschoenen draagt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 23:44
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Mijn moeder gaat stemmen op waterschap, meer weet ik niet
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 00:01
Rosario
Rosario is offline
Citaat:
meer weet ik niet
Dat weten we.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 07:39
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik stem trouwens op Noord-Brabant dit keer omdat ik zoveel van Korreltjezout hou, en voor waterschap kies ik gewoon degene die de leukste waterschoenen draagt.
Begrijpelijk
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 08:59
Verwijderd
Oh normaal gezien sta ik als één van de eersten bij het stembureau maar was het vanochtend helemaal vergeten. Straks ff doen. Ik stem voor aansluiting van Maastricht bij provincie Liège. We hebben daar een partij voor hier in het zuiden:


Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 09:06
df
Avatar van df
df is offline
Stemmen en stemmen tellen, check.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 11:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nee, want ik woon niet in de provincie ;d


Spoiler
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 11:54
Verwijderd
Buiten de gordel=in de provincie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 19:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
OT: Gestemd voor de provinciale en blanco voor waterschap en ook een keer als gemachtigde.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom


Wel stoer dat je het dan vraagt!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:26
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom
Hehehehehe he.

Heh.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2019, 20:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom
Op dat moment werd je brein blanco.

XD
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ja ik besef me ook wel degelijk dat dit behoorlijk dom was
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom
Dit had ik ook de eerste keer dat ik blanco ging stemmen gehad
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 20:34
Verwijderd
Ik was 18 en het was voor het EP en ik wist gewoon echt niet wat dat inhield destijds
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
FvD de grootste partij in ZH
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 21:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die exitpoll van Zuid Holland
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 21:46
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
triest hoeveel fvd wint met al dat populisme, wel fijn dat er minder pvv'ers overblijven

gaan het LPF-toestanden worden denken jullie?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2019, 21:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Geen programma, geen campagne gevoerd in de provincies, de andere raadsleden kennen de mensen van de lijst niet, ze zijn niet aanwezig op de bijeenkomsten vanavond waar alle andere partijen in de provincie wel zijn. Lekker kansloos al bij voorbaat lijkt mij.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 21:50
Verwijderd
Bij FvD? Denk het niet. Even heel iets generaliserends; FvD-ouwejongenskrentenbrood-mentaliteit gaat er denk ik voor zorgen dat er veel binnenskamers blijft, net als bij de VVD.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Ik stond net in het stemhokje maar kan nergens het 'blanco' hokje vinden. Toen ze uitlegden dat die niet bestond voelde ik me vrij dom
Misschien een hele domme vraag, maar als je blanco wilt stemmen, waarom ga je dan überhaupt stemmen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
FvD de grootste partij in ZH
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien een hele domme vraag, maar als je blanco wilt stemmen, waarom ga je dan überhaupt stemmen?
Bij blanco stemmen telt je stem wel mee voor het totaal aantal uitgebrachte stemmen. Als je niet stemt niet.

Bij sommige stemmingen moet bijvoorbeeld een meerderheid voor stemmen, en dan heeft die blanco stem daadwerkelijk invloed, omdat "de meerderheid" dan een groter aantal stemmen moet zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:22
Verwijderd
Een blanco stem heeft in NL voor verkiezingen geen zin. Het wordt alleen meegenomen in de opkomstcijfers maar niet met de zetelverdeling.
Mensen stemmen blanco omdat (van wikipedia):
- Het voorstel is voor meerdere uitleg vatbaar en moet daarom herzien worden.
- De stemprocedure is onduidelijk verlopen.
- De indieners van het voorstel hebben de toehoorders onduidelijk of onvolledig voorgelicht.
- Men is het er überhaupt niet mee eens dat er gestemd moet worden. Dit kan gaan om tegenstand tegen een specifieke reden van stemmen (bijvoorbeeld een referendum), omdat men het oneens is met gekozen methodes om de verkiezingen te houden (bijvoorbeeld stemcomputer, meerderheidsstelsel), of om afkeer van het democratische stelsel in het algemeen.
- Men is het met geen van de voorgelegde keuzes eens.
- Men denkt te weinig te weten over een bepaald onderwerp, maar wil wel stemmen.

Die laatste is denk ik het vaakst aan de hand in NL. We kennen geen verplichting om te gaan stemmen zoals België heeft, en ik kan me voorstellen dat 4 daar vaak wordt gebruikt als motivatie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Bij blanco stemmen telt je stem wel mee voor het totaal aantal uitgebrachte stemmen. Als je niet stemt niet.
Fout, het telt alleen mee voor de opkomstcijfers, niet voor de zetelverdeling. Er is diverse keren geopperd om de zetels voor de Nederlanders die niet gaan stemmen of blanco stemmen of ongeldig stemmen allemaal leeg te laten in de Tweede Kamer, want dat zou namelijk het effect zijn van wat jij bedoelt. Nou is het in de Provinciale Staten vaker leeg dan gevuld, maar das niet wat er bedoeld wordt

Citaat:
Bij sommige stemmingen moet bijvoorbeeld een meerderheid voor stemmen, en dan heeft die blanco stem daadwerkelijk invloed, omdat "de meerderheid" dan een groter aantal stemmen moet zijn.
Dat is voor een vergadering zo, maar voor verkiezingen dus niet.
Edit: Dat werkt zelfs voor een vergadering niet zo, omdat je dan natuurlijk beter tegen kan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bij dat Oekraïne referendum blanco gestemd omdat ik het niet eens was met dat referendum dus optie 4. Ook af en toe om de laatste optie bij andere verkiezingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 22:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Fout, het telt alleen mee voor de opkomstcijfers, niet voor de zetelverdeling. Er is diverse keren geopperd om de zetels voor de Nederlanders die niet gaan stemmen of blanco stemmen of ongeldig stemmen allemaal leeg te laten in de Tweede Kamer, want dat zou namelijk het effect zijn van wat jij bedoelt. Nou is het in de Provinciale Staten vaker leeg dan gevuld, maar das niet wat er bedoeld wordt


Dat is voor een vergadering zo, maar voor verkiezingen dus niet.
Edit: Dat werkt zelfs voor een vergadering niet zo, omdat je dan natuurlijk beter tegen kan stemmen.
Mijn verhaal was inderdaad op basis van blanco stemmen bij de studentenvereniging.

Natuurlijk kan je dan beter tegen stemmen, maar soms heeft dat niet de voorkeur of weet iemand niet genoeg om vol overtuiging ja of nee te stemmen. Binnen verenigingen zijn er regels over opkomst om een stemming geldig te laten verklaren, en over bepaalde meerderheid in stemmen voor die gehaald moet worden. Dan is er een flink verschil tussen blanco stemmen en onthouding (niet stemmen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 23:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Inderdaad blanco gestemd omdat ik er te weinig over weet. En ik vind dit geen onderwerp voor verkiezingen omdat ik om mij heen hoor dat vrijwel niemand hier verstand van heeft of zich erin verdiept
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk kan je dan beter tegen stemmen, maar soms heeft dat niet de voorkeur of weet iemand niet genoeg om vol overtuiging ja of nee te stemmen. Binnen verenigingen zijn er regels over opkomst om een stemming geldig te laten verklaren, en over bepaalde meerderheid in stemmen voor die gehaald moet worden. Dan is er een flink verschil tussen blanco stemmen en onthouding (niet stemmen).
Jaja, ik ken de procedures, ik heb enkele tientallen statuten opgezet voor dergelijke procedures, waaronder bij een studentenvereniging.

Maar dan nog; tegenstemmen geniet in deze gevallen de voorkeur omdat die ook meetelt. Wat jij opnoemt heeft vaker als reden om expliciet te onthouden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2019, 03:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb voor de waterschappen bewust blanco gestemd omdat ik het raar vind dat daar verkiezingen voor nodig zijn. Wat mij betreft is dat ook gewoon een overheidsdienst die gewoon ergens binnen kan vallen, zoals de provincie. Voor allerlei andere dingen die daarmee vergelijkbaar zijn hoeven we gelukkig ook niet te stemmen.
Heb in het verleden ook wel eens ongeldig gestemd, heb erop geschreven dat ik ze veel succes wens met tellen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 11:04
Verwijderd
Ik vind de gedachte niet zo raar, ze heffen zelf belasting en beslissen zelf waar het geld aan uitgegeven wordt, binnen kaders die zoveel flexibiliteit geven dat het eenvoudig te verantwoorden is om een gekozen delegatie beleid te laten maken.

De vraag die je denk ik beter kan stellen is hoe effectief de waterschapsverkiezingen zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2019, 14:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb voor de waterschappen bewust blanco gestemd omdat ik het raar vind dat daar verkiezingen voor nodig zijn. Wat mij betreft is dat ook gewoon een overheidsdienst die gewoon ergens binnen kan vallen, zoals de provincie. Voor allerlei andere dingen die daarmee vergelijkbaar zijn hoeven we gelukkig ook niet te stemmen.
Heb in het verleden ook wel eens ongeldig gestemd, heb erop geschreven dat ik ze veel succes wens met tellen
Ik herinner me nog wel een foto van een vijver met eendjes in rood potlood op een stembiljet, ja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2019, 14:23
Verwijderd
Iemand was op FB van de week heel trots z'n ongeldige stem laten aan het posten, ik antwoordde "gefeliciteerd, je hebt NIETS bereikt, ongeldige stemmen worden niet eens meegenomen voor de opkomstcijfers, in tegenstelling tot blanco stemmen, je had echt letterlijk net zo goed thuis kunnen blijven"

Vonden ze niet leuk. Maar ja, mensen moeten eens van dat idee af dat een ongeldige stem iets oplevert. Blanco is een veel krachtiger signaal.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2019, 15:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Na de overweldigende overwinning van Forum voor Democratie bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten heeft partijleider Thierry Baudet zijn overwinningsspeech gehouden. “Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit”, aldus de partijleider.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 15:36
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.