Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 21:33
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Volgens Pascal Zachary, een Amerikaanse journalist is het mixen van verschillende culturen goed voor de economie. Naar aanleiding van zijn boek schreef de Ode een artikel. Ik heb een paar stukjes gequote.

Citaat:
Het publieke debat over immigratie wordt gedomineerd door angst. Angst voor het verlies van de eigen cultuur, vaste overtuigingen, maar ook angst voor economische terugval. Maar, vraagt journalist Pascal Zachary: waarom hebben Duitsland en Japan in de jaren tachtig de strijd om de leiding in de wereldeconomie verloren van de Verenigde Staten? Om zelf het antwoord te geven: omdat ze bleven vasthouden aan nationaal 'purisme', terwijl de Amerikaanse economie steeds meer ging varen op een diversiteit van sociale en culturele bronnen uit andere landen.

Het mengen van culturen is de simpele rekenkunde van creativiteit en succes, stelt Zachary in zijn boek, The Diversity Advantage: Multicultural Identity in the New World Economy (Westview Press, 2003). Vreemdelingen stimuleren nieuwe perspectieven om de simpele reden, dat sommige vooronderstellingen hen als raar voorkomen. Uit die vragen ontstaat vooruitgang. Hoe meer een groep al bestaat uit mensen van verschillende afkomst, hoe minder verzet er zal zijn tegen de vernieuwing vanuit de nieuwkomer.

De beste voetbalcompetities zijn een kleurrijke verzameling van spelers uit verschillende landen. Italiaanse voetballers in de Serie A zijn beter gaan voetballen sinds ze worden omringd door buitenlanders. Dat geldt ook voor andere competities waar spelers uit andere landen kunnen uitblinken. Neem Arsenal, dat in Engeland lange tijd bekendstond om zijn saaie spel. Sinds de club tot afschuw van de supporters met Arsene Wenger een Franse coach aantrokken - Britten geloven heilig dat zij het voetbal hebben uitgevonden en dat niemand hen hoeft te vertellen hoe ze het moeten spelen - is de ploeg veranderd in eentje met maar liefst dertien nationaliteiten in de selectie. Arsenal vertoont inmiddels legendarisch oogstrelend spel, zoals nog niemand eerder op de Britse velden heeft gezien. 'Vanuit zijn eigen cultuur voegt iedere speler een positieve kant toe aan een efficiënt collectief', zei Wenger eens tegen The Economist (27 februari 1999). 'Dat is de magische schoonheid van ons spel.'
Ik vond dat het tijd werd om eens een andere kant van dit onderwerp te laten zien. Ik ben het er vooral mee eens dat 'het publieke debat over immigratie wordt gedomineerd door angst'. En dat is zo jammer want kijk maar eens hoeveel positieve dinger er uit een multiculturele groep kunnen komen. En hoe logisch dat ook is. Ik denk dat op dit forum veel mensen veel te bang zijn om goed te kunnen oordelen.


het artikel
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 09:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Duitsland was platgegooid, en bloeide na WOII enorm op. Japan dito. Ze hadden nu eenmaal niet zoveel inwoners als de VS. Japan tegenwoordig in een dipje, maar zal er snel weer uitkomen imho. Zijn er in de jaren 80 superveeel immigranten in de VS gekomen? Duitslands multiculturaliteit nam juist net voor de jaren 80 enorm toe.

"waarom hebben Duitsland en Japan in de jaren tachtig de strijd om de leiding in de wereldeconomie verloren van de Verenigde Staten?"

dit slaat dus nergens op

Verder worden bij voetbalcompetities gewoon de beste voetballers door d erijkste club aangetrokken, en word er niet naar grenzen gekeken. Heeft niks met multiculturaliteit (?) te maken
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:29
Verwijderd
In ons geval consumeren al die jonge Marokkaanse gastjes natuurlijk enorm, met hun Versacekleren, hippe slofjes zonder veters en dure leren jassen met bontkraag. Ook vinden CD's van 50 Cent en andere rappers natuurlijk gretig aftrek, maar of het mixen van culturen in beginsel economische voorspoed met zich meebrengt? Ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:23
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
economische voorspoed voor wie?
een gigantisch sterk nationaal gevoel (niet te verwarren met xenofobe haat ) wat ook door 1 soort volk in een land als apart te laten gelden, dat geeft pas een stimulans om voor economie te zorgen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:47
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2003 @ 18:29:
In ons geval consumeren al die jonge Marokkaanse gastjes natuurlijk enorm, met hun Versacekleren, hippe slofjes zonder veters en dure leren jassen met bontkraag. Ook vinden CD's van 50 Cent en andere rappers natuurlijk gretig aftrek, maar of het mixen van culturen in beginsel economische voorspoed met zich meebrengt? Ik denk het niet.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:45
Verwijderd
Als je doelt op het aantal allochtonen ondernemers, dat de laatste jaren enorm gestegen is, dan heb je ergens gelijk. Hoewel de Turkse bakker voornamelijk Turkse klanten heeft natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:09
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2003 @ 18:29:
In ons geval consumeren al die jonge Marokkaanse gastjes natuurlijk enorm, met hun Versacekleren, hippe slofjes zonder veters en dure leren jassen met bontkraag. Ook vinden CD's van 50 Cent en andere rappers natuurlijk gretig aftrek, maar of het mixen van culturen in beginsel economische voorspoed met zich meebrengt? Ik denk het niet.
Al die Marokkaanse gastjes?
Ik dus ook?
Ik draag geen slofjes of een leren jas...met bontkraag…….
Jij bent ook snel geneigd om te generaliseren!

Sterker nog,ik denk dat de multiculturele samenleving zeker wel economisch stijging blijft opleveren.Denk maar aan ongeveer 30 jaar terug.Het waren wel die lage opgeleide mensen(de meeste dan) die de economie een vooruitgang gaven.En ze waren toevallig ook buitenlands.

MJ
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:21
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 15-07-2003 @ 22:33:


Ik vond dat het tijd werd om eens een andere kant van dit onderwerp te laten zien. Ik ben het er vooral mee eens dat 'het publieke debat over immigratie wordt gedomineerd door angst'. En dat is zo jammer want kijk maar eens hoeveel positieve dinger er uit een multiculturele groep kunnen komen. En hoe logisch dat ook is. Ik denk dat op dit forum veel mensen veel te bang zijn om goed te kunnen oordelen.


idd hier sluit ik me bij aan
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-07-2003 @ 17:21:
idd hier sluit ik me bij aan
En bij de rest van de stelling?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:03
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
In beginsel? Door verschillende meningen en ideeën met elkaar te vergelijken kom je tot een beter eindresultaat. Als een paar van die meningen dus erg verschillen vanwege een andere culturele achtergrond worden er meer mogelijkheden besproken en kom je waarschijnlijk tot een nog beter resultaat.

En natuurlijk door nieuwe initiatieven, zonder buitenlanders geen Oosterse markt, geen Grieks restaurant en geen Turkse bakker. Dit soort nieuwe dingen geven dus wel duidelijk een nieuwe impuls.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:24
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-07-2003 @ 10:32:
Duitsland was platgegooid, en bloeide na WOII enorm op. Japan dito. Ze hadden nu eenmaal niet zoveel inwoners als de VS. Japan tegenwoordig in een dipje, maar zal er snel weer uitkomen imho. Zijn er in de jaren 80 superveeel immigranten in de VS gekomen? Duitslands multiculturaliteit nam juist net voor de jaren 80 enorm toe.

"waarom hebben Duitsland en Japan in de jaren tachtig de strijd om de leiding in de wereldeconomie verloren van de Verenigde Staten?"

dit slaat dus nergens op

Verder worden bij voetbalcompetities gewoon de beste voetballers door de rijkste club aangetrokken, en word er niet naar grenzen gekeken. Heeft niks met multiculturaliteit (?) te maken
WOII was afgelopen in 1945.

De VS is een land van immigranten, de oorspronkelijke bewoners zijn Indianen. In de jaren 80 vond dus de strijd om de wereldeconomie plaats.

De VS heeft duidelijk meer verschillende culturen dan Duitsland. Het land heeft een geschiedenis als een smeltkroes van verschillende culturen.

Volgens meneer Wenger (de coach in het stukje) heeft goed voetbal dus wel degelijk met verschillende culturen te maken. Ik vraag me af wie er meer verstand van heeft.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 18-07-2003 @ 17:24:
WOII was afgelopen in 1945.

De VS is een land van immigranten, de oorspronkelijke bewoners zijn Indianen. In de jaren 80 vond dus de strijd om de wereldeconomie plaats.

De VS heeft duidelijk meer verschillende culturen dan Duitsland. Het land heeft een geschiedenis als een smeltkroes van verschillende culturen.

Volgens meneer Wenger (de coach in het stukje) heeft goed voetbal dus wel degelijk met verschillende culturen te maken. Ik vraag me af wie er meer verstand van heeft.
Als je het zo bekijkt: inderdaad zouden allochtonen, doordat ze anders tegen bepaalde vormen van ondernemen/handel etc. aankijken een impuls kunnen geven aan de economie. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze in de jaren zeventig hebben bijgedragen aan de welvaart van het land door het werk te doen waar verder niemand voor te vinden was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:22
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-07-2003 @ 17:49:
het kwartje valt
Je had het dus ook in mijn eerste post kunnen lezen (was misschien iets te lang).
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 18-07-2003 @ 17:24:
WOII was afgelopen in 1945.

De VS is een land van immigranten, de oorspronkelijke bewoners zijn Indianen. In de jaren 80 vond dus de strijd om de wereldeconomie plaats.


strijd om de wereldeconomie vindt constant plaats :roleyes:

De VS heeft duidelijk meer verschillende culturen dan Duitsland. Het land heeft een geschiedenis als een smeltkroes van verschillende culturen.

hoho, u zeg je twee verschillende dingen over de vs, en ga je niet in op de door mij aangedragen feiten. een smeltkroes waarbij verschillende culturebn een worden is iets anders dan een hoop verswchillende culturen.

Volgens meneer Wenger (de coach in het stukje) heeft goed voetbal dus wel degelijk met verschillende culturen te maken. Ik vraag me af wie er meer verstand van heeft.

[argumenten waarom verschillende culturen het verschil hebben gemaakt bij het voetbal]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 18-07-2003 @ 18:22:
Je had het dus ook in mijn eerste post kunnen lezen (was misschien iets te lang).
Ik verduidelijk het nog maar eens. Je hebt er een medestander bij
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:34
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-07-2003 @ 21:07:
En bij de rest van de stelling?
euhhmm........ja t kan wel kloppen
zo goed?
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 18-07-2003 @ 21:34:
euhhmm........ja t kan wel kloppen
zo goed?
Sluit je maar weer bij mij aan. Zucht, bedenk eens een keer zelf een goed argument
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:51
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-07-2003 @ 21:49:
Sluit je maar weer bij mij aan. Zucht, bedenk eens een keer zelf een goed argument
.


WAT?
sorry...maar ok dat we een beetje van dezelfde standpunten uitgaan, ja dat komt mij alleen maar beter uit hoef ik minder te typen, maar ik sluit me niet vrijwillig bij jou aan hoor
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 09:59
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-07-2003 @ 18:52:

De strijd om de wereldeconomie vindt constant plaats.

En is gewonnen door de VS?

hoho, u zeg je twee verschillende dingen over de vs, en ga je niet in op de door mij aangedragen feiten. een smeltkroes waarbij verschillende culturebn een worden is iets anders dan een hoop verswchillende culturen.

hoho werkt niet bij mij. En verder, verschillende culturen die samen een worden zijn dus wel verschillende culturen. Ook in de VS zie je verschillende groeperingen, gebruiken en zoals in New York verschillende wijken met verschillende bevolkinsgroepen.

[argumenten waarom verschillende culturen het verschil hebben gemaakt bij het voetbal]

['Vanuit zijn eigen cultuur voegt iedere speler een positieve kant toe aan een efficiënt collectief', zei Wenger eens tegen The Economist (27 februari 1999). 'Dat is de magische schoonheid van ons spel.']
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:05
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-07-2003 @ 10:32:
Japan tegenwoordig in een dipje, maar zal er snel weer uitkomen imho.
Offtopic: Hier ben ik het trouwens ook niet met je eens. Japan worstelt momenteel met een gigantische vergrijzing en onder aan het systeem wonen veel vrouwen van 25-30 nog thuis, single en niet van plan om kinderen te krijgen. Er wordt voorspeld dat het systeem falliet zal gaan.

Trouwens, het land dat als een van de weinigen goed inspeelt op de vergrijzing en de lage geboortecijfers waar heel europa last van heeft is Canada. Hoe zij dat doen? Door middel van immigratie. In Canada trekt de regering juist jonge en goed opgeleide immigranten aan om zo de problemen die ontstaan door de vergrijzing op te kunnen vangen. In Canada is in sommige steden 50% van de bevolking immigrant.

En het werkt, Canada kan door middel van tests en formulieren precies de immigranten aantrekken waar zij een tekort aan hebben in de eigen bevolking. Inclusief jonge gezinnen met kinderen.

Europa houdt de deur op slot. Ben benieuwd met hoeveel de pensioenen verlaagd moeten worden..
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 21-07-2003 @ 10:59:
En is gewonnen door de VS?

een strijd die constant plaats vind kan niet al gewonnen zijn

hoho werkt niet bij mij. En verder, verschillende culturen die samen een worden zijn dus wel verschillende culturen. Ook in de VS zie je verschillende groeperingen, gebruiken en zoals in New York verschillende wijken met verschillende bevolkinsgroepen.

1) je gaat nog steeds niet in op mijn argumenten
2) juist deze chinatowns of little italy zijn weinig geintegreerd en geen melting pot.


['Vanuit zijn eigen cultuur voegt iedere speler een positieve kant toe aan een efficiënt collectief', zei Wenger eens tegen The Economist (27 februari 1999). 'Dat is de magische schoonheid van ons spel.']


Het is dus zo omdaat Wenger het zegt?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 21-07-2003 @ 11:05:
Offtopic: Hier ben ik het trouwens ook niet met je eens. Japan worstelt momenteel met een gigantische vergrijzing en onder aan het systeem wonen veel vrouwen van 25-30 nog thuis, single en niet van plan om kinderen te krijgen. Er wordt voorspeld dat het systeem falliet zal gaan.

Trouwens, het land dat als een van de weinigen goed inspeelt op de vergrijzing en de lage geboortecijfers waar heel europa last van heeft is Canada. Hoe zij dat doen? Door middel van immigratie. In Canada trekt de regering juist jonge en goed opgeleide immigranten aan om zo de problemen die ontstaan door de vergrijzing op te kunnen vangen. In Canada is in sommige steden 50% van de bevolking immigrant.

En het werkt, Canada kan door middel van tests en formulieren precies de immigranten aantrekken waar zij een tekort aan hebben in de eigen bevolking. Inclusief jonge gezinnen met kinderen.

Europa houdt de deur op slot. Ben benieuwd met hoeveel de pensioenen verlaagd moeten worden..
Hierbij een kleine kanttekening: het CPB berichtte laatst dat het aantrekken van buitenlandse werknemers op korte termijn een goede oplossing is, maar op lange termijn niet. Dat vanwege de doodeenvoudige reden, dat ook die werknemers straks een pensioen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 21:41:
Hierbij een kleine kanttekening: het CPB berichtte laatst dat het aantrekken van buitenlandse werknemers op korte termijn een goede oplossing is, maar op lange termijn niet. Dat vanwege de doodeenvoudige reden, dat ook die werknemers straks een pensioen krijgen.
Naja, ze gingen ervan uit dat die allochtonen hetzelfde levenspatroon met een hoog percentage wao'ers ed zou kennen. Valt enigzins te betwijfelen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 22:15
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-07-2003 @ 19:48:
een strijd die constant plaats vind kan niet al gewonnen zijn

Dat is precies mijn punt!

1) je gaat nog steeds niet in op mijn argumenten
2) juist deze chinatowns of little italy zijn weinig geintegreerd en geen melting pot.


1)Lees dan goed, de zogenaamde feiten die jij aandraagt hebben niet direct met het onderwerp te maken. Het gaat niet om de opbloei van Duitsland of Japan na WO II (dus in 1945!), of om het immigratiecijfer van de VS in de jaren 80. Het gaat erom dat de VS het beter doet dan Duitsland en Japan en dat dat volgens dit artikel veel te maken heeft met de verschillende culturen in dat land.

2)En dat bedoelde ik ook, jij beweerde namelijk dat de 'melting pot' van verschillende culturen niet als diversiteit aan culturen gezien moet worden. Ziehier een voorbeeld van de verschillende culturen.

Het is dus zo omdaat Wenger het zegt?

Tenzij jij beweert meer van voetbal te weten?

Een ding: lees en denk! Jij beweert dat ik niet in ga op jouw 'argumenten' terwijl ik elke keer een tegenantwoord geef waar over valt na te denken. En lees je teksten eens na. Zo haastig als jij typt (zie typfouten) komt bij mij over als ondoordacht.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 22:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 21-07-2003 @ 23:15:
Dat is precies mijn punt!

Waarom zeg je dan dat de VS de strijd gewonnen heeft?

1)Lees dan goed, de zogenaamde feiten die jij aandraagt hebben niet direct met het onderwerp te maken. Het gaat niet om de opbloei van Duitsland of Japan na WO II (dus in 1945!). of om het immigratiecijfer van de VS in de jaren 80. Het gaat erom dat de VS het beter doet dan Duitsland en Japan en dat dat volgens dit artikel veel te maken heeft met de verschillende culturen in dat land.

En ik laat juist zien dat de verschillende culturen er niks mee te maken hebben, door erop te wijzen dat er in Duitsland een crisis ontstaat bij veel imnmigratie, en dat de VS niet een land met verschillende goe dinteractererende (?) culturen is.

2)En dat bedoelde ik ook, jij beweerde namelijk dat het 'melting pot' van verschillende culturen niet als diversiteit aan culturen gezien moet worden. Ziehier een voorbeeld van de verschillende culturen.

Dat is juist de mislukte melting pot. Melting pot is eerder waarbij oude culturen worden vergeten :/

Tenzij jij beweert meer van voetbal te weten?

jazeker , vooral als dat de discussie bervordert.

Een ding: lees en denk! Jij beweert dat ik niet in ga op jouw 'argumenten' terwijl ik elke keer een tegenantwoord geef waar over valt na te denken. En lees je teksten eens na. Zo haastig als jij typt (zie typfouten) komt bij mij over als ondoordacht

Je geeft een antwoord dat niks met de vraag te maken heeft. Als ik vraag: springt jantje van de brug af zeg jij Klaasje heeft aardappelen gepoot, bij wijze van spreken. Oja, ik denk sneller dan dat ik typ
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 22:31
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Waarom zeg je dan dat de VS de strijd gewonnen heeft?

Omdat zij de leiding hebben over de wereldeconomie!

En ik laat juist zien dat de verschillende culturen er niks mee te maken hebben, door erop te wijzen dat er in Duitsland een crisis ontstaat bij veel imnmigratie, en dat de VS niet een land met verschillende goe dinteractererende (?) culturen is.

Citaat:
Jij schreef: een smeltkroes waarbij verschillende culturebn een worden is iets anders dan een hoop verswchillende culturen
2)En dat bedoelde ik ook, jij beweerde namelijk dat het 'melting pot' van verschillende culturen niet als diversiteit aan culturen gezien moet worden. Ziehier een voorbeeld van de verschillende culturen.

jazeker, vooral als dat de discussie bervordert

Ok, dan ben ik met jou overdie voetbal uitgediscussieerd (wat niet betekent dat je gelijk hebt).

Je geeft een antwoord dat niks met de vraag te maken heeft. Als ik vraag: springt jantje van de brug af zeg jij Klaasje heeft aardappelen gepoot, bij wijze van spreken. Oja, ik denk sneller dan dat ik typ

Als jij een argument op probeert te bouwen over de jaren tachtig met een gegeven uit '45 denk ik niet dat je daar nog enige uitleg bij nodig hebt. Zie zo ook mijn andere uitspraken.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 00:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 21-07-2003 @ 23:31:

Omdat zij de leiding hebben over de wereldeconomie!


misschien op dit moment. daar vallen zekerook andere redenen boor aan te dragen. strijd gaat door en ze hebben niet gewonnen (niet dat iemand ooit kan winnen

Ok, dan ben ik met jou overdie voetbal uitgediscussieerd (wat niet betekent dat je gelijk hebt).

ok. niet dat een voetbalcoach verstand heeft van economie btw


Als jij een argument op probeert te bouwen over de jaren tachtig met een gegeven uit '45 denk ik niet dat je daar nog enige uitleg bij nodig hebt. Zie zo ook mijn andere uitspraken.
trouwens, de naoorlogse opbloei in west Europa duurde ongeveer totdat er gastarbeiders kwamen (en de oliecrisis )
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 21-07-2003 @ 22:49:
Naja, ze gingen ervan uit dat die allochtonen hetzelfde levenspatroon met een hoog percentage wao'ers ed zou kennen. Valt enigzins te betwijfelen.
Het lijkt me logisch dat die arbeidsimmigranten later ook van een pensioen mogen genieten?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-07-2003 @ 01:22:
ok. niet dat een voetbalcoach verstand heeft van economie btw
Wenger heeft volgens mij economie gestudeerd Echt waar!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-07-2003 @ 01:22:
trouwens, de naoorlogse opbloei in west Europa duurde ongeveer totdat er gastarbeiders kwamen (en de oliecrisis )
Wat wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-07-2003 @ 11:36:
Het lijkt me logisch dat die arbeidsimmigranten later ook van een pensioen mogen genieten?
Tuurlijk. Maar z ezijn geloof ik uitgegaan van het arbeidspatroon van de huidige allochtonen, met relatief veel wao'ers ed.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-07-2003 @ 11:39:
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat economische groei niet altijd komt door instroom van allochtonen, en instroom van allochtonen samen kan vallen met economische terugval.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 17-07-2003 @ 17:09:
Jij bent ook snel geneigd om te generaliseren!

dat wisten we al lang van nare man

Sterker nog,ik denk dat de multiculturele samenleving zeker wel economisch stijging blijft opleveren.Denk maar aan ongeveer 30 jaar terug.Het waren wel die lage opgeleide mensen(de meeste dan) die de economie een vooruitgang gaven.En ze waren toevallig ook buitenlands.

MJ
ik zie weer dat je geschiedenis les niet deugt. maar ik ga het niet nog s uitleggen voor de 200 ste keer, feit is dat dit gewoon nergens op slaat en dat je onderhand wel zou weten waarom.

over de stelling: dit verband, dat de onderzoeker probeert aan te tonen, is net zo nergens opslaand als te stellen dat koffie drinken de economie zou stimuleren, of dat borstvergrotingen goed zijn voor de economie, of veel sex,etcetera.....
er zijn voorbeelden te over waar deze stelling totaal niet opgaat, de onderzoeker laat de afkomst van migranten totaal buiten beschouwing (iig in de geciteerde conclusie) en het rammelt aan nog veel meer kanten waar ik de moeite niet eens voor ga nemen ze op te sommen. een nutteloze topic dus
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-07-2003 @ 17:04:
Tuurlijk. Maar z ezijn geloof ik uitgegaan van het arbeidspatroon van de huidige allochtonen, met relatief veel wao'ers ed.
Die vergelijking gaat alleen op als je uitgaat van hetzelfde werk. Nu is er veel vraag naar mensen voor de zorg, niet zozeer voor de industrie heb ik het idee.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-07-2003 @ 17:10:
Dat economische groei niet altijd komt door instroom van allochtonen, en instroom van allochtonen samen kan vallen met economische terugval.
Het is een korte termijnoplossing, de echte oplossing moet je in andere mogelijkheden zoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 11:09:
Die vergelijking gaat alleen op als je uitgaat van hetzelfde werk. Nu is er veel vraag naar mensen voor de zorg, niet zozeer voor de industrie heb ik het idee.
weet ik. Vandaar dat ik de conclusies van het bureau ook niet deel
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2003, 20:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 11:10:
Het is een korte termijnoplossing, de echte oplossing moet je in andere mogelijkheden zoeken.
een oplossing die niks te maken heeft met het mengen van culturen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 23-07-2003 @ 21:40:
een oplossing die niks te maken heeft met het mengen van culturen.
Nee, maar het ging hier meer om het feit dat immigranten nieuwe economische inzichten mee brengen die evt. stimulerend kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:57
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 21:42:
Nee, maar het ging hier meer om het feit dat immigranten nieuwe economische inzichten mee brengen die evt. stimulerend kunnen werken.
Hm, ware het niet dat een groot deel van de immigranten niet erg hoog opgeleid zijn. Zonder economische kennis is het moeilijk om inzichten te krijgen. Daarvoor zal men toch eerst een opleiding moeten volgen, voordat men iets zinnigs kan zeggen.
Een mengcultuur van alle intelligente en hoog opgeleide mensen, zou inderdaad ideaal zijn. Dat is ook wat er in de voetbalcompetitie gebeurt: de besten worden bij elkaar gezet.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 23-07-2003 @ 21:57:
Hm, ware het niet dat een groot deel van de immigranten niet erg hoog opgeleid zijn. Zonder economische kennis is het moeilijk om inzichten te krijgen. Daarvoor zal men toch eerst een opleiding moeten volgen, voordat men iets zinnigs kan zeggen.
Een mengcultuur van alle intelligente en hoog opgeleide mensen, zou inderdaad ideaal zijn. Dat is ook wat er in de voetbalcompetitie gebeurt: de besten worden bij elkaar gezet.
Hehe, terug van weggeweest? Je slaat de spijker op de kop.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:11
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
LOL @ rare man, 100% mee eens

Zijn die marrokanen die altijd bij winkelcentra rond hangen ook goed voor de economie? En al die mensen in de azielzoekers kampern, die trekken ook veel belastings geld. Geld dat anders aan de economie besteed had kunnen worden. Buitenlanders zijn niet erg zolang ze een reden hebben om hier te komen, als ze een goede baan hebben. Dus geen waardeloze hang marrokanen, daar hebben we niets aan. Een hard werkende allochtoon? Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 02:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 21:42:
Nee, maar het ging hier meer om het feit dat immigranten nieuwe economische inzichten mee brengen die evt. stimulerend kunnen werken.
En daar heeft het niks mee te maken. Of wil je zeggen dat fabrieksarbeiders zoveel mee kunnen praten over een nieuwe bedrijfscultuur.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:31
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 22:12:
Hehe, terug van weggeweest? Je slaat de spijker op de kop.
Inderdaad, terug. Hoe vanzelfsprekend
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-07-2003 @ 03:03:
En daar heeft het niks mee te maken. Of wil je zeggen dat fabrieksarbeiders zoveel mee kunnen praten over een nieuwe bedrijfscultuur.
Wie zegt dat? Fabrieksarbeiders kennen de praktijk en de problemen, en kunnen misschien wijzen op hoe dergelijke problemen in hun land van herkomst worden aangepakt?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 23-07-2003 @ 23:11:
LOL @ rare man, 100% mee eens

Zijn die marrokanen die altijd bij winkelcentra rond hangen ook goed voor de economie? En al die mensen in de azielzoekers kampern, die trekken ook veel belastings geld. Geld dat anders aan de economie besteed had kunnen worden. Buitenlanders zijn niet erg zolang ze een reden hebben om hier te komen, als ze een goede baan hebben. Dus geen waardeloze hang marrokanen, daar hebben we niets aan. Een hard werkende allochtoon? Waarom niet?
Jij beoordeelt mensen op hun evt. nut voor de maatschappij???
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 21:09:
Wie zegt dat? Fabrieksarbeiders kennen de praktijk en de problemen, en kunnen misschien wijzen op hoe dergelijke problemen in hun land van herkomst worden aangepakt?
ja, dat zouden ze zeker kunnen doen. Lijkt me niet dat daar ook maar enige invloed ligt, vooral als ze gebrekkig nederlands spreken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 09:10
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 21:09:
Wie zegt dat? Fabrieksarbeiders kennen de praktijk en de problemen, en kunnen misschien wijzen op hoe dergelijke problemen in hun land van herkomst worden aangepakt?
Geloof mij, Nederlandse fabrieken hebben het stukken beter voor elkaar dan in de landen van herkomst van de allochtone fabriekarbeiders. Of denk jij van niet?

Wat al gezegd is, als van veel culturen de hoogopgeleide mensen hier zouden komen, dan zou het zeer goed voor de economie zijn. Maar dat is nu niet het geval (bij de Turken, Marokkanen, Antilianen enz), en ik ben dus van mening dat de economie echt niet beter wordt van het mengen van culturen, althans, niet zoals de menging zoals hij nu in Nederland plaatsvindt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:10
Verwijderd
Studentje schreef op 25-07-2003 @ 10:10:

Citaat:
Geloof mij, Nederlandse fabrieken hebben het stukken beter voor elkaar dan in de landen van herkomst van de allochtone fabriekarbeiders. Of denk jij van niet?
Ik mag hopen van wel, iig op het gebied van arbeidsrechten e.d. Ik doelde meer op een bepaalde vorm van bedrijfsvoering.

Citaat:
Wat al gezegd is, als van veel culturen de hoogopgeleide mensen hier zouden komen, dan zou het zeer goed voor de economie zijn. Maar dat is nu niet het geval (bij de Turken, Marokkanen, Antilianen enz), en ik ben dus van mening dat de economie echt niet beter wordt van het mengen van culturen, althans, niet zoals de menging zoals hij nu in Nederland plaatsvindt.
Als de hoogopgeleide mensen hier zouden komen, houdt dat in dat er sprake zou zijn van een brain drain. En dat is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van het land van herkomst. Veel Indiase computerspecialisten werken bijv. voor Amerikaanse bedrijven, wat tot gevolg heeft dat de echt goede specialisten in de VS, en niet in India zitten. En dat terwijl India goed gebruik zou kunnen maken van de kennis van die specialisten.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 23:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-07-2003 @ 21:10:
Als de hoogopgeleide mensen hier zouden komen, houdt dat in dat er sprake zou zijn van een brain drain. En dat is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van het land van herkomst. Veel Indiase computerspecialisten werken bijv. voor Amerikaanse bedrijven, wat tot gevolg heeft dat de echt goede specialisten in de VS, en niet in India zitten. En dat terwijl India goed gebruik zou kunnen maken van de kennis van die specialisten.
Aan de andere kant sturen deze immigranten wel weer een hoop geld naar India, waarmee nieuwe wizzkids kunnen worden opgeleid :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 23:49
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 25-07-2003 @ 10:10:
Geloof mij, Nederlandse fabrieken hebben het stukken beter voor elkaar dan in de landen van herkomst van de allochtone fabriekarbeiders. Of denk jij van niet?
Dat iszo de arbeidsomstandigheden zijn beter dan in een arm land hier hebben we Arbo wetten en vakbonden en redelijke CAO's en noem maar op,

maar toen Rusland nog communistisch was, was de arbeidsomstandigheden het best in de SovjetUnie in de jaren70 en 80 in de tijd van kameraad Breznjev toen hij roelde over de Union. in 1982 stierf ie en werd ie opgevolgd door veteranen als Andropov en Tsjernenko toen vervolgens Gorbatsjov (de laatste communistische leider van de great Union) aan de macht kwam weer gevolgd door Jeltsin en Poetin voor Breznjev was Chroestjov de leider van de Union en daarvoor Stalin en daarvoor Lenin en daarvoor de Tsarenfamilie de laatste was Nicolaas II.

Zo heb ik jullie ook weer wat geschiedenis over Rusland vertelt, dat ooit zo prachtige land dat helaas is verovert door kapitalisten en nu moeten mensen op straat zoeken in de etensbakken net als in de amerikaanse steden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.