Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 13:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 26-10-2005 @ 16:15 :
HEb 2 vragen voor je:

Waar woon je?
Is het probleem als je het online bestelt?

Ik kan veel noemen, maar ik moet wel weten of jij bereid bent een laptop online aan te schaffen.
Utrecht en Amersfoort.
Het 1e idee was wel een winkel, omdat je dan advies/informatie kunt krijgen e.d. Maar wat is dan je tip qua online? En gaat het dan om een NL'se site?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2005, 15:07
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Vanachter mijn nieuwe laptop nog bedankt voor de hulp
Tis een Asus Z92K geworden (999,- euro).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:00
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
Femic schreef op 21-11-2005 @ 16:07 :
Vanachter mijn nieuwe laptop nog bedankt voor de hulp
Tis een Asus Z92K geworden (999,- euro).

goed gedaan!
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 20:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 26-10-2005 @ 22:23 :
Merken jullie niet dat jullie haar hiermee totaal niet helpen???? Ze wil een laptop punt uit. Snap niet dat we opeens mee beslissen of ze een laptop nodig heeft of niet. Mensen maken keuzes, respecteer het eens
Laptop-eigenaren moeten dood en dat gun ik dit lieve meisje niet
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 23:25
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2005 @ 21:45 :
Laptop-eigenaren moeten dood en dat gun ik dit lieve meisje niet
Uh.. dank je?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 03:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind al het gezeik over dat laptops slecht zouden zijn en absoluut je geld niet waard echt zo nergens over gaan.

Laptops zijn handig als je veel op reis bent en een computer bij de hand moet hebben. Ook als je niet veel ruimte hebt en toch een computer wilt is het gewoon handig. Dan kan iedereen wel gaan zitten zeiken over dat het een slechte aankoop is qua prijs en prestatie maar daar heb je dus gewoon niets aan.

Iets wat ik vaak voorbij zie komen is dat een laptop snel zou verouderen. Mijn pa heeft 5 jaar geleden een laptop gekocht en die doet nog prima waar hij toendertijd voor is aangeschaft. Namelijk tekstverwerken en internetten.

Een ander iets wat ik hier vaak voorbij zie komen is dat het als student zinloos is om er een te kopen. Ik zie niet echt in waarom en zie eigenlijk alleen maar voordelen. Ik heb bijvoorbeeld een handschrift waar je bang van word. Dan zou ik op school moeten gaan zitten om alles op te schrijven zodat ik thuis nog eens moeite moet gaan doen om het en te lezen en vervolgens ook nog eens uit te typen. Dan is het toch veel makkelijker om het meteen in te typen en altijd bij je te hebben? Dan kan je zeggen dat een USB drive ook werkt maar dat moet je thuis nog weer gaan kopiëren en dat kost moeite.

Zo zijn er nog wel 10tallen voorbeelden te bedenken waarin het gunstig zou zijn om een laptop aan te schaffen maar de meest simpele is dat het gewoon makkelijk is.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 12:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ontken niet dat het voor sommige mensen handig is, maar het gros dat er één heeft haalt er gewoon z'n voordeel niet uit en houdt er wel een stevige nekpijn en RSI aan over. Punt blijft dat je het bedrag dat je extra t.o.v. een desktop PC betaalt meestal veel beter had kunnen besteden. Dat geldt zeker voor de mensen die een laptop nemen als ruimtebesparing. Een desktop hoeft ook niet groot te zijn, het enige voordeel is dat een laptop mobiel gebruikt kan worden en het voordeel daarvan (en dan vooral bij een nieuwe laptop van 1200 euro) is zeer minimaal.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:34
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 13:00 :
Dat geldt zeker voor de mensen die een laptop nemen als ruimtebesparing. Een desktop hoeft ook niet groot te zijn,
Geloof mij nou maar, op deze tafel past echt geen desktop. Een laptop schuif je nou eenmaal makkelijker aan de kant.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 14:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Femic schreef op 22-11-2005 @ 15:34 :
Geloof mij nou maar, op deze tafel past echt geen desktop. Een laptop schuif je nou eenmaal makkelijker aan de kant.
Als je over een tafel spreekt, past er per definitie al een desktop. Een TFT schuif je ook zeer gemakkelijk aan de kant.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:00
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Tafeltje is dan ook een beter woord
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Femic schreef op 22-11-2005 @ 16:00 :
Tafeltje is dan ook een beter woord
Ja dus? Sowieso is het zeer onverstandig om te werken aan een klein, laag tafeltje, dat terzijde. Een barebone kun je onder dat tafeltje zetten of schroeven, neemt zoveel plek in als, weet ik veel, een toilettas en desnoods neem je er een oprolbaar toetsenbord bij en schroef je je TFT tegen de muur ( ). Mij ga je niet vertellen dat die halve vierkante centimeter die je er misschien op vooruit gaat de extra 400 euro waard zijn. Daarnaast had je van dat geld een jaar lang een grotere kamer kunnen huren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb geen grotere kamer nodig, ik heb m'n ruimte gewoon anders gebruikt

Anyway.. volgens mij worden we het niet echt eens ennuh.. ik ben happy met m'n notebook
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:12
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 16:04 :
Ja dus? Sowieso is het zeer onverstandig om te werken aan een klein, laag tafeltje, dat terzijde. Een barebone kun je onder dat tafeltje zetten of schroeven, neemt zoveel plek in als, weet ik veel, een toilettas en desnoods neem je er een oprolbaar toetsenbord bij en schroef je je TFT tegen de muur ( ). Mij ga je niet vertellen dat die halve vierkante centimeter die je er misschien op vooruit gaat de extra 400 euro waard zijn. Daarnaast had je van dat geld een jaar lang een grotere kamer kunnen huren.
Of je nou voor 1000 e een normale desktop koopt, met een goede TFT-monitor, of je koopt voor 1000 e een laptop, dan zullen de prestaties echt niet heel veel verschillen. En als je dan ook nog eens de voordelen bekijkt die een laptop je biedt, is het het prijs \ kwaliteits verschil echt wel waard.

Ontopic: heb je die laptop bij Mycom gekocht?
__________________
Dûsss...

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 12:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 25-11-2005 @ 12:12 :
Of je nou voor 1000 e een normale desktop koopt, met een goede TFT-monitor, of je koopt voor 1000 e een laptop, dan zullen de prestaties echt niet heel veel verschillen. En als je dan ook nog eens de voordelen bekijkt die een laptop je biedt, is het het prijs \ kwaliteits verschil echt wel waard.
Laat mij maar eens een laptop van 1000e zien die een desktop zonder TFT van, zeg, 700e kan vervangen. Die bestaan niet
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 16:45
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Ik zeg ook niet dat een laptop dat kan, maar de verschilen zijn niet zo groot en daarbij komt dat een laptop anderer voordelen biedt. Voornaamste verschillen zullen een kleinere hd en meestal ook minder geheugen zijn.
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 10:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 26-11-2005 @ 17:45 :
Ik zeg ook niet dat een laptop dat kan, maar de verschilen zijn niet zo groot en daarbij komt dat een laptop anderer voordelen biedt. Voornaamste verschillen zullen een kleinere hd en meestal ook minder geheugen zijn.
Die HDD is relatief goedkoop uit te breiden. Het is meer de algehele snelheid en "power" van het systeem die je mist bij een laptop. Iemand die zegt een laptop te willen en er wel spelletjes op wil gaan spelen, moet eens heel goed achter z'n oren krabben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:55
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Daar geef ik je helemaal gelijk in, maar met een desktop zal je daar ook flink voor moeten investeren en kom je er met een basissysteem niet mee, maar volgens mij begrijpen wij elkaar wel
__________________
Dûsss...

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 16:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Muziek Wat heb je nodig om te kunnen Draaien op feesten?
Boeitjouwwat
7 13-03-2013 20:25
Software & Hardware Laptop Werktuigbouwkunde/ Industrieel product ontwerpen (IPO)
WaltM
14 14-12-2007 09:30
Algemene schoolzaken Heb ik een laptop nodig?
CheloKabab
49 14-08-2006 11:28
Software & Hardware [Draadloos netwerk] Wat heb ik hiervoor nodig?
Verwijderd
5 10-09-2004 20:23
Software & Hardware [laptop] Hoe kan ik laptop aan pc schakelen zonder netwerkkaart?
BlueSkyraider
11 04-09-2002 08:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.