Oud 30-09-2016, 12:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Naast eventuele studieboeken, wat voor soort boeken kies jij vooral uit? Lees je vooral thrillers, geschiedenisboeken, biografieën, romans...? Waarom heeft dat jouw voorkeur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2016, 13:23
Verwijderd
Ik lees veel over grote oorlogen, zowel boeken geschreven door betrokkenen en dat dan weer onderverdeeld in dagboeken zonder veel redactie achteraf als jaren later geschreven terugblik-werken als min of meer fictieve romans door betrokkenen geschreven, als boeken van historici. Fascineert me mateloos.

Daarnaast spannende romans die gemakkelijk weglezen, en ik houd ook heel erg van boeken die je helemaal meeslepen, maar dat is lastig concreter te omschrijven. Zwaardere kost, bijvoorbeeld boeken van Eco of zo, lees ik ook graag.

Ik wissel het allemaal een beetje af in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 13:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Veel Engelstalige Young Adult boeken, want die lezen zo lekker weg
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 14:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik wissel fantasy/SF, thrillers/spanning, humor en maatschappelijke/politieke verhalen een beetje af. Te veel van hetzelfde achter elkaar werkt niet voor mij
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 16:15
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Over het algemeen vind ik biografieën altijd leuk om te lezen, en als ik in mijn boekenkast kijk zie ik vooral veel pretentieus-ouderwetse Nederlandse literatuur. Ik word ook wel blij van Afth van der Heijden en zijn eindeloze romancyclussen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 17:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Historische romans denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-09-2016, 18:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Echt van alles; er is denk ik niet iets wat er echt uit springt. Ik ben wel dol op biografieën en dagboeken/boeken in dagboekvorm en houd erg van historische romans, maar dat is niet per sé wat ik het vaakst lees. In mijn kast staat ook alles van encyclopedie tot young adult. Het enige wat ik echt niet lees zijn chiclits en pulpromannetjes en sci-fi maar sporadisch.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 16:29
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik lees het liefst psychologische boeken met mooie zinnen waar je veel over na moet denken en met meerdere diepe lagen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 10:18
__anoniempje__
__anoniempje__ is offline
Het liefst Horror of Thrillers 😈
Met citaat reageren
Oud 21-01-2017, 16:47
es2003
Avatar van es2003
es2003 is offline
Ik lees graag meer psychologische romans waar de "nadruk" meer ligt op geaardheid en/of depressie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 15:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.