Oud 10-12-2010, 20:03
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik had een vraag.

Hoe wordt je Forumbaas?
Wie beslist wie Forumbaas wordt?

Met vriendelijke groet,
Advertentie
Oud 10-12-2010, 20:36
Verwijderd
De forumbazen gezamenlijk dus begin maar met slijmen bij je favoriete deelforum.
Oud 10-12-2010, 20:40
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
De forumbazen gezamenlijk dus begin maar met slijmen bij je favoriete deelforum.
Ik heb dit Forum niet als 'slijm'forum gestart hoor, ik was er gewoon benieuwd naar.

Met vriendelijke groet,
Oud 10-12-2010, 21:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het was ook bedoelt als grapje, neem ik aan. Hoewel het wel kan helpen natuurlijk!

En die worden inderdaad door de (huidige) forumbazen gekozen. Bijvoorbeeld op basis van gedrag en hoeveel 'binding' iemand met het betreffende board heeft.
Oud 10-12-2010, 21:58
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
En de forumbaas+/M@rco neemt de uiteindelijke beslissing en maakt je daadwerklijk FB.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 10-12-2010, 22:03
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Het was ook bedoelt als grapje, neem ik aan. Hoewel het wel kan helpen natuurlijk!

En die worden inderdaad door de (huidige) forumbazen gekozen. Bijvoorbeeld op basis van gedrag en hoeveel 'binding' iemand met het betreffende board heeft.
Citaat:
En de forumbaas+/M@rco neemt de uiteindelijke beslissing en maakt je daadwerklijk FB.
Bedankt voor jullie reacties.

Alleen dit stukje:
Citaat:
Bijvoorbeeld op basis van gedrag en hoeveel 'binding' iemand met het betreffende board heeft.
Bedoel je met 'binding' met het betreffende board, hoeveel verstand iemand heeft van bijv. Exacte vakken???

Met vriendelijke groet,
Oud 10-12-2010, 22:04
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
En wordt er bij het benoemen van een nieuwe FB'er nog gekeken naar het aantal berichten?
Is daar een minimum voor?
Of kun je met bijv. 50 berichten al FB'er worden?

Met vriendelijke groet,
Oud 10-12-2010, 22:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Met binding bedoel ik hoe vaak je er komt, hoeveel je er post, dat soort dingen. Het is niet zo handig om een FB aan te stellen die werkelijk nooit in dat board komt, snap je.

En het aantal berichten is geen vereiste, het is niet dat je een x aantal berichten moet hebben, maar je snapt ook wel dat je na 2 berichten nog geen forumbaas wordt.
Oud 10-12-2010, 22:16
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Met binding bedoel ik hoe vaak je er komt, hoeveel je er post, dat soort dingen. Het is niet zo handig om een FB aan te stellen die werkelijk nooit in dat board komt, snap je.

En het aantal berichten is geen vereiste, het is niet dat je een x aantal berichten moet hebben, maar je snapt ook wel dat je na 2 berichten nog geen forumbaas wordt.
Ik snap het.

Maar is er nog een ongeveer aantal?
Bijv. ongeveer 1000 of ongeveer 10.000 of ongeveer 100.000 of ongeveer ....

Met vriendelijke groet,
Oud 10-12-2010, 22:27
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou, ik had er nog geen 1000. Maar al heb je er hondermiljoen, dat maakt niet zoveel uit. Zolang de FB(+)jes maar vertrouwen in je hebben. En of je dat nu in weinig of heel veel posts bereikt, het kan alle twee. Hoewel iemand met meer posts waarschijnlijk al bekender is met het forum ect, maar nogmaals: het postaantal is geen criterium, naar mijn weten. Wel hoe en wat je post, of je er vaak bent (niet ineens maanden verdwijnt, zegmaar) - gewoon of je goed, betrouwbaar overkomt. En als je dan ook nog een beetje inzicht hebt en een beetje verstandig reageert dan is het helemaal mooi.

In praktijk is er gewoon af en toe een nieuwe FB nodig, en dan kan er dus gekeken worden naar 'wie zijn er actief op dat subforum?' en vervolgens of iemand daarvan ook nog een goede FB zou kunnen zijn. Dus aan de hand van dingen die ik al het opgenoemd, bijvoorbeeld. Het is niet echt een lijstje van 'dit moet, dat moet', maar gewoon, wie goed genoeg lijkt te zijn.
Oud 11-12-2010, 09:04
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Oké. Bedankt Em..
Ik snap het helemaal.

Met vriendelijke groet,
Oud 11-12-2010, 09:24
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik had toch nog een klein vraagje:
Wat is het verschil tussen FB'ers en FB+'ers?

Met vriendelijke groet,
Oud 11-12-2010, 10:58
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
De forumbaas-functie is er puur om subfora (zoals Eten & Drinken, of Welkom & Voorstellen) te modereren. Dit houd in dat ze berichten verwijderen, topics op slot zetten, en leden waarschuwen.
Forumbazen+ hebben naast de subfora waar ze 'gewoon' forumbaas zijn, ook nog een groep subfora waar zij, om het makkelijk te zeggen, de 'baas' van zijn. Voorbeelden van die groepen (of categorieën) zijn: Algemeen, Ontspanning, Zij gaan daar over de forumbazen en zij hebben nog een extra functie, namelijk leden verbannen. Meer informatie daarover vind je hier .
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 11-12-2010, 11:54
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Oké. Bedankt.

Met vriendelijke groet,
Oud 12-12-2010, 12:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat zien jullie er weer prachtig uit vandaag.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 12-12-2010, 13:12
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Wat zien jullie er weer prachtig uit vandaag.

Wat bedoel je hier mee???
Dit heeft niks met dit Topic te maken.

Met vriendelijke groet,
Oud 12-12-2010, 15:48
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
De forumbazen gezamenlijk dus begin maar met slijmen bij je favoriete deelforum.
Citaat:
Wat zien jullie er weer prachtig uit vandaag.
@topnieuws: dat heet slijmen....

HomoSignificans geeft een voorbeeld voor je waarmee je mee kunt beginnen. Als je meer slijmskills begint te ontwikkelen kun je je arsenaal ook uitbreiden met dingen als: "wat zit je haar leuk" en "wat ruik je lekker".
Als je echt vergevorderd bent kan je ook toevoegen: "zal ik je helpen met verschillende dingen??". Deze laatste raad ik trouwens niet aan om meteen in te zetten, het kan namelijk ook averechts werken.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 12-12-2010, 15:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
"wat ruik je lekker"
Op zich heb je best skills als je dat kunt weten op een forum.

Maar het gaat dus niet om slijmen (hoewel... ) maar meer om goed gedragen en een beetje aardig zijn en dat soort dingen.
Ads door Google
Oud 12-12-2010, 16:01
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik snap dat het met slijmen te maken heeft, maar dat hoeft niet op dit Topic.
Dat moet je een Forumbaas PM'en.

Met vriendelijke groet,
Oud 12-12-2010, 16:18
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Hee Em. Wat zit je haar leuk
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 12-12-2010, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit Forum niet als 'slijm'forum gestart hoor, ik was er gewoon benieuwd naar.

Met vriendelijke groet,
Had je dus beter wel kunnen doen, zo komt er nooit wat van he.

Ohja trouwens een extra boodschap vooral gericht aan de forumbazen van onzin maar natuurlijk ook aan andere forumbazen, jullie zijn de beste van de hele wereld. Y()Y
Oud 12-12-2010, 17:09
Verwijderd
Maak topnieuws alsjeblieft forumbaas. Hij past perfect bij het team zie ik al!
Oud 12-12-2010, 17:42
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Maak topnieuws alsjeblieft forumbaas. Hij past perfect bij het team zie ik al!
Waarom denk je dat ik perfect bij het team pas?!

Met vriendelijke groet,
Oud 12-12-2010, 17:47
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
sorry for oftopic: alsjeblieft geen 'met vriendelijke groet' meer gebruiken, je bent hoe oud ookalweer?
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Oud 12-12-2010, 17:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het staat hem vrij zijn berichten te signeren hoe hij dat wil.

Maar ik denk dat topnieuws nu wel voldoende antwoorden heeft op zijn vragen over het FB-schap
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Forumbaas m/v gezocht!
CSN
24 29-07-2007 11:02
Beleidszaken Forumbaas+ revisited
Simon
46 21-03-2004 08:27
De Kantine [Poll] Forumbazen-voorstelpagina
Enlightenment
0 15-03-2004 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.