Oud 10-02-2002, 21:59
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn videokaart onder DOS programma's onder Windows 98. Ik heb een Geforce II MX 400 met 64mb. Als ik dosprogramma's draai lopen ze meestal vast, of als ik ze afsluit dat ik geen beeld meer krijg als ik in Windows ben (roze/groene strepen enz)

Onder DOS modus werkt het meestal wel maar er is toch 25% kans dat de boel vastloopt.

Ook zijn de prestaties van mijn kaart niet erg hoog, resoluties boven de 1024x768 in Half-Life (Direct3d met OpenGl zie je niets)kosten de kaart gewoon moeite. Terwijl Max Payne wel weer goed draait onder dezelfde resolutie Ik heb een AMD Athlon 1400Mhz met 256mb ram.

By the way mijn brander (Aopen CD-RW CRW1232PRO) accepteert bepaalde cd's van een bepaald merk niet alleen Nashua en cd's van zelf gaan eigenlijk altijd goed. Clone CD spuugt die 'vreemde' merken direct uit maar met Nero kan ik ze alleen maar op 8x speed branden, maar dan krijg ik wel allerlei buffer underruns enz. die gelukkig worden genegeerd maar zoals je leest gaat het zelden goed!

Voor dat laatste. Is firmware geen goede optie en waar moet ik dat downloaden??

Ohja dit was ik vergeten bij 't topic te zetten het geluid van mijn onboard geluidskaart is BAGGER! Een vriend heeft véél beter onboard geluid en dat ligt niet aan de speakers. Ik heb ook een SoundBlaster PCI 128 maar dat is ook bagger, het gaat kraken als ik bijv. wat harder geluid uit een spel of DVD heb. Verder zit er weinig bass in en het microfoontje moet je in je keel stoppen wil je horen wat je hebt opgenomen. Aaaaaaargh.

Greetz

Orion16

Ps: Mijn mobo ondersteund geen DDR (MSI K7 Turbo) en ik wil graag mijn ISA soundkaart er weer inzetten maar dat gaat niet ik heb geen ISA sloten. Is er geen moederboord dat ISA sloten heeft, is de MSI Kt7 Turbo II geen goede keus of heeft die geen ISA? Of kan ik beter de soundblaster Live Value kopen?? Please help..

[Dit bericht is aangepast door Orion16 (10-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2002, 23:43
Verwijderd
De Geforce2MX 400 is niet echt een krachtpatser. Vooral de beperkte geheugen bandbreedte ga je merken als je gebruikt maakt van hoge resoluties en veel kleuren. Je kan proberen om eens andere video drivers te installeren.

Als ik met google zoek naar " Aopen CD-RW CRW1232PRO firmware download", dan vind ik bij de eerst hit: http://english.aopen.com.tw/tech/dow...crw1232pro.htm . Bij de nieuwe firmwares staat oa: "Improve CD-R media writing compatibility". Dit zou kunnen helpen lijkt mij.

Als je zeker weet dat je speakers goed zijn dan zou ik gewoon een nieuwe geluidskaart kopen en geen nieuw moederbord.

[Dit bericht is aangepast door PIE (10-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 23:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
ISA raakt compleet uitgerangeerd, en kun je als het even kan beter niet gebruiken. Koop liever een SB live, kost tegenwoordig vrijwel niks meer.

Videokaart: Da's inderdaad niet normaal dat het zo langzaam gaat. Maar wat het probleem is kun je moeilijk van afstand ruiken. Zelfe geldt eigenlijk voor je brander. Als 'ie het eerst wel goed deed is het niet iets wat met firmware op te lossen is.

Stabiliteitsprobleem is misschien op te lossen door een herinstall, anders is het waarschijnlijk brakke hardware.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Pc programmeren, gamen, vision applicaties
Warsocket
16 17-11-2006 17:40
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc: hulp gewenst
Balance
120 23-10-2005 03:00
Software & Hardware Upgraden, maar wat moet men kopen?
Verwijderd
27 22-02-2003 13:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.