Oud 17-10-2003, 12:36
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik werk op zaterdag als postbode bij TPG.
Nu wil ik er mee stoppen aangezien ik het te druk heb met school en mijn stage.
Er geldt een opzegtermijn van 1 maand. Aangezien ik er het liefst zo snel mogelijk mee wil stoppen vroeg ik me af of het mogelijk is om je opzegtermijn te verkorten met vrije dagen. Ik heb nog nooit een vrije dag opgenomen en heb volgens mij dus wel genoeg overuren/vakantiedagen om het hele opzegtermijn te laten vervallen.

Op zich heb ik recht op die vakantiedagen lijkt mij, ik gebruik ze liever om eerder te kunnen stoppen dan dat ik ze uitbetaald krijg.

Is dit mogelijk?
Of kan mijn baas zeggen dat ik gewoon die maand nog moet komen werken?

Vrij vragen bij TPG is altijd vrij lastig, daarom twijfel ik een beetje of het kan. Misschien heeft er iemand ervaring met iets soortgelijks of verstand van het beëindigen van een arbeidsovereenkomst.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 13:15
mR
Avatar van mR
mR is offline
Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Het opzegtermijn is mede om een nieuwe kracht te zoeken die jouw werk over kan nemen.
Als jij per direct wil stoppen, hebben zij niet zo 1 2 3 een vervanger bij de hand.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:44
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
denk t ook niet idd
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 15:08
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
..maar itt tot wat er gezegd wordt is dat heel goed mogelijk, vrije dagen heb je zelf opgebouwd en daar heb je, als je die nog hebt, gewoon recht op. als het goed is, heeft je werkgever een systeem waardoor het opgevangen wordt als mensen vakantiedagen nemen, dus dit kun je gewoon doen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:41
Verwijderd
De minimum in acht te nemen opzegtermijn voor zowel werkgever als werknemer is één maand, maar voor wat betreft de opzegtermijn voor de werknemer kan daar schriftelijk van worden afgeweken (art. 7:672 lid 3 jo. lid 6 om precies te zijn).

Opzegging dient verder tegen het eind van de maand te geschieden (lid 1 van dit artikel). Wil je daar van afwijken, omdat je zo snel mogelijk wilt opzeggen, dan kun je dat ook schriftelijk samen met je werkgever doen.

Als jij dus met je baas op schrift stelt dat je per direct of zo snel mogelijk, bijvoorbeeld na een week, wilt stoppen met werken, is er niets aan de hand. De arbeidsovereenkomst eindigt op de dag waartegen is opgezegd en je behoudt recht op je vakantiedagen. Zolang je alles maar in overleg met je baas doet en schriftelijk vastlegt is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:53
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd misschien mag je van je baas wel meteen weg soms doen ze daar echt nie tmoeilijk over.. gewoon vragen dus!
enne die opgebouwde dagen krijg je gewoon uitbetaald hoor ook al ga je weg weer een meevallertje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 09:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het ligt eraan hoelang van te voren je vrije dagen moet aangeven, als dit 2 weken is dan kanje je opzeg termijn verhkorte met wat weken vraag het na bij je baas
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 10:39
Thomas
Thomas is offline
Wat nare zegt; praat met je baas, misschien kom je er dan al snel uit.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:39
Verwijderd
Let wel dat het niet naleven van (onder andere) de bepalingen over opzegtermijnen de partij die ze niet in acht neemt, schadeplichtig maakt. Wil je het volgens het boekje doen, leg het dan schriftelijk vast.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 17:13
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
bedankt, ik zal het overleggen en mocht hij er mee instemmen leg ik het schriftelijk vast. zal het maar eens allemaal volgens het boekje proberen te doen
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:17
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 18-10-2003 @ 18:13:
bedankt, ik zal het overleggen en mocht hij er mee instemmen leg ik het schriftelijk vast. zal het maar eens allemaal volgens het boekje proberen te doen
Precies, wat wel kan helpen als je zelf in je omgeving informeert wie je baan wil overnemen. Zo hoeft TPG geen moeite te doen om een nieuwe postbode te werven (alleen het inwerken moeten ze nog doen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Gedwongen ontslag
Rachel
19 03-07-2007 08:49
Werk, Geld & Recht Vragen over loon/ontslag nemen
Ramble On
11 03-11-2006 11:20
Werk, Geld & Recht wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn
Verwijderd
9 08-12-2005 12:56
Werk, Geld & Recht Ontslag: opzegtermijn niet in achting genomen
Verwijderd
4 18-05-2004 07:04
Werk, Geld & Recht vakantiejob: ontslag nemen zonder opzegtermijn?
Sweet Serenity
7 09-08-2003 08:40
Algemene schoolzaken Wettelijke opzegtermijn bij ontslag.
KrizzZzZZzzjE :P
3 07-10-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.