Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2020, 12:27
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
En weer een nieuwe complottheorie. Dat mondmaskers dragen ongezond is en zorgt voor hersenschade door het opnieuw inademen van koolstofdioxide
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 05-05-2020, 12:32
Verwijderd
Wait whut?
Oud 05-05-2020, 12:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En weer een nieuwe complottheorie. Dat mondmaskers dragen ongezond is en zorgt voor hersenschade door het opnieuw inademen van koolstofdioxide
WTF
Oud 05-05-2020, 12:37
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Wait whut?
Waar gaat de wereld naartoe
Oud 05-05-2020, 13:27
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
En weer een nieuwe complottheorie. Dat mondmaskers dragen ongezond is en zorgt voor hersenschade door het opnieuw inademen van koolstofdioxide
Ja en je tanden sterven er vanaf. Door alle koolstofdoikside worden ze zwak waardoor je afbreken onder het tandenpoetsen. Vooral als je prodent tandpasta gebruikt. Daarom dragen tandartsen ook altijd mondkapjes als je bij ze in de stoel ligt. Dan hangen ze met hun mondkapje bewust een tijdje zo recht mogelijk voor je ogen in de hoop dat ze je kunnen framen dat mondkapjes je gezondheid bevorderen. Als je dat dan ook gaat dragen dan knappen je tanden eraf waardoor zij meer kronen en kunstgebitten verkopen, wat voor hen een gouden handel is 💴🤑. Ze zijn gewoon op je geld uit, trap er nier in!!1!!!!11!
Oud 05-05-2020, 15:03
Struilhuik
Struilhuik is offline
Je schrikt je toch de tandjes.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 05-05-2020, 17:49
Verwijderd
Ik vind het bizar dat er gesproken wordt over kappers en fysio's die open mogen onder voorwaarde dat ze een mondkapje dragen maar dat zorgmedewerkers het al de hele tijd zonder moeten doen.
Oud 05-05-2020, 17:54
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vind het bizar hoe snel alles in het algemeen weer open gaat.
En zodra dingen opengaan, lijkt het concept corona compleet niet meer te bestaan, behalve in het feit dat winkelcentra en horeca nog niet open zijn.
Maar kinderen klouteren weer overal aan elkaar, afstand nemen is niet iets want mensen nog lijken te doen nu we terug zijn op kantoor.

HET IS ALLEMAAL EEN BEETJE RAAR EN DOM IN MIJN HOOFD.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 05-05-2020, 21:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik vind het bizar dat er gesproken wordt over kappers en fysio's die open mogen onder voorwaarde dat ze een mondkapje dragen maar dat zorgmedewerkers het al de hele tijd zonder moeten doen.
Dit vind ik inderdaad ook vreemd. En daarnaast: we hebben hier in huis nog steeds cliënten die geen face 2 face therapie mogen en dan mogen ze wel naar de fucking kapper?
Oud 05-05-2020, 21:36
Struilhuik
Struilhuik is offline
Al die merkwaardigheden vallen wel op hun plaats, wanneer je ze plaatst in het kader van groepsimmuniteit als strategie :/
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 05-05-2020, 21:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dit gaat om cliënten met enkel psychische aandoeningen en geen lichamelijke klachten. Geen van hen valt in de risicogroepen.
Oud 05-05-2020, 21:37
Verwijderd
De kapper mag het wel overleven maar de verpleegkundige niet?
Oud 05-05-2020, 21:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
De kapper mag het wel overleven maar de verpleegkundige niet?
Ja prioriteiten Caroline
Oud 05-05-2020, 21:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kapper heb je altijd nodig. Verpleegkundige alleen als je ziek bent.
Oud 05-05-2020, 21:55
Verwijderd
Goed grapje
Oud 05-05-2020, 21:57
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
de kapper ziet misschien wel meer verschillende mensen per dag
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-05-2020, 22:01
Verwijderd
Zeg het d'r, PM!
Oud 05-05-2020, 22:07
Verwijderd
Citaat:
de kapper ziet misschien wel meer verschillende mensen per dag
Maar een thuiszorgmedewerker over het algemeen meer kwetsbare mensen .
Oud 05-05-2020, 22:27
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ja klopt

ik vind het ook absurd dat de thuiszorg dat niet voor elkaar had. een vriendin van me werkt in die sector en zij hebben met de collega's zelf maar maskers bij elkaar gescharreld omdat de organisatie niks regelde
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-05-2020, 22:29
Verwijderd
Die bejaarden en andere imbecielen moeten gewoon dood van de regering!!!1!!!!1!11!
Oud 05-05-2020, 22:30
Verwijderd
oh nee eerder van de rabobank en de belasting!1!!!
Oud 05-05-2020, 22:40
Verwijderd
Het kost godverdomme ook allemaal veel te veel geld. Iedereen boven de 70 moet gewoon geeuthanaseerd worden. Werken en dood gaan, zoals het hoort.
Oud 05-05-2020, 22:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik vind het bizar dat er gesproken wordt over kappers en fysio's die open mogen onder voorwaarde dat ze een mondkapje dragen maar dat zorgmedewerkers het al de hele tijd zonder moeten doen.
Ik vind de fysio wel redelijk belangrijk overigens. De stop daar lijdt echt tot medische problemen.
Lang haar is lastig, maar niet onoverkomelijk, dus dat die open gaan zie ik eigenlijk vooral als een soort symbool, daar ligt duidelijk de wens van het volk, dus belonen we ze.
Dat contact beroepen als nagelstudio’s etc dan ook weer open mogen vind ik wel echt helemaal achterlijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-05-2020, 22:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat Ieke zegt. Ik kon me er zo aan ergeren dat iedereen het over kappers heeft, terwijl ik gewoon naar de fysio wilde omdat mijn lijf dat nodig heeft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2020, 22:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb maar een kaartje gemaakt voor de oma van een vriend die het heel moeilijk heeft nu zonder bezoek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2020, 22:52
Verwijderd
Dat ze open gaan is prima, maar de voorwaarde dat ze een mondkapje moeten dragen tovzorgpersoneel dat er geen hoeft te dragen vind ik idioot.
Oud 06-05-2020, 14:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik lees net dat mijn fysio weer langzaamaan open gaat, dus heb gelijk even een mailtje gestuurd of ik niet eerder dan 25 mei kan komen en dat ik bereid ben een masker te dragen voor mijn rokershoest. Ik kan niet echt achterhalen of ze open open zijn of alleen voor de ernstige gevallen. Ik vind mezelf een vrij ernstig geval
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-05-2020, 15:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Onze ernstige gevallen zijn de mensen die anders achteruit gaan wij qua gezondheid of klachten. Veel mensen vinden zichzelf snel een erg geval
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 06-05-2020, 17:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, bij ons moest je onherstelbare schade krijgen als je niet behandeld werd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2020, 23:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn fysio mailde terug dat ik maandag terecht kan en dat ik morgen moet bellen voor een afspraak en moet zeggen dat ik hem heb gesproken. Ze nemen dus duidelijk niet zomaar iedereen aan, maar ik ben heel blij dat de mijne zo chill is
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-05-2020, 08:47
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Onze ernstige gevallen zijn de mensen die anders achteruit gaan wij qua gezondheid of klachten. Veel mensen vinden zichzelf snel een erg geval
Maar, is dat dan niet iedereen die er voor is doorverwezen door een arts?

Ik vind mezelf niet een ernstig geval, maar mijn gezondheid is wel achteruit gegaan sinds ik niet meer naar de fysio ga en mijn klachten zijn verergerd. Het klinkt nu of er veel mensen bij jullie komen die het eigenlijk niet echt nodig hebben
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 07-05-2020, 09:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wij hebben niet zo veel echte zware gevallen als bijvoorbeeld een ziekenhuis of praktijken gericht op neurologische of pediatrische revalidatie. Ook mensen die al verder in hun revalidatie zitten en die het thuis met een oefenschema dan wel kunnen onderhouden of verbeteren. Jonge patiënten of mensen met minder erge pathologieën (bijvoorbeeld tenniselleboog).

Neurologische patiënten (ben ik de enige die er enkele heeft. Parkinson, hersentumor, cerebraal etc), mensen met een recente prothese of operatie, frozen shoulder (waar mobilisatie toch echt helpt om een beweeglijkheid te behouden/verbeteren), ademhalingsproblemen (copd bv) en recente trauma's. Waarschijnlijk vergeet ik er nu wel een paar expliciet te vermelden. Die zouden allemaal onder 'erg' vallen.

Ik ben ook wel een voorstander van hands off indien mogelijk, oefenschema's, verantwoordelijkheid van de patiënt. Onderzoek ondersteunt dat ook wel en ik hoop dat veel therapeuten nu eens hun eigen behandelingen in vraag gaan stellen (omdat ze mensen zien verbeter zonder behandeling). Want veel kan opgelost worden met opnieuw activeren, self efficacy en opnieuw fysiek actief zijn.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 07-05-2020, 10:06
Struilhuik
Struilhuik is offline
Op zich best grappig dat niemand (huisarts, GGD, zorgverzekeraar) een idee heeft wat een COVID-19 test kost, wanneer de huisarts je eligible vindt voor een COVID-19 test en je niet werkzaam bent in de zorg of in een risicogroep valt.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 07-05-2020, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Op zich best grappig dat niemand (huisarts, GGD, zorgverzekeraar) een idee heeft wat een COVID-19 test kost, wanneer de huisarts je eligible vindt voor een COVID-19 test en je niet werkzaam bent in de zorg of in een risicogroep valt.
Hier in de regio wordt iedereen die dat wil nu gewoon getest. Twee voorwaarden; of je hebt symptomen of je hebt contact gehad met iemand die symptomen heeft en het gaat op basis van vertrouwen. Trouwens, ik gok dat Kampen onder dezelfde GGD en veiligheidsregio valt want dat is daar.
Oud 07-05-2020, 13:49
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Wij hebben niet zo veel echte zware gevallen als bijvoorbeeld een ziekenhuis of praktijken gericht op neurologische of pediatrische revalidatie. Ook mensen die al verder in hun revalidatie zitten en die het thuis met een oefenschema dan wel kunnen onderhouden of verbeteren. Jonge patiënten of mensen met minder erge pathologieën (bijvoorbeeld tenniselleboog).

Neurologische patiënten (ben ik de enige die er enkele heeft. Parkinson, hersentumor, cerebraal etc), mensen met een recente prothese of operatie, frozen shoulder (waar mobilisatie toch echt helpt om een beweeglijkheid te behouden/verbeteren), ademhalingsproblemen (copd bv) en recente trauma's. Waarschijnlijk vergeet ik er nu wel een paar expliciet te vermelden. Die zouden allemaal onder 'erg' vallen.

Ik ben ook wel een voorstander van hands off indien mogelijk, oefenschema's, verantwoordelijkheid van de patiënt. Onderzoek ondersteunt dat ook wel en ik hoop dat veel therapeuten nu eens hun eigen behandelingen in vraag gaan stellen (omdat ze mensen zien verbeter zonder behandeling). Want veel kan opgelost worden met opnieuw activeren, self efficacy en opnieuw fysiek actief zijn.
ah das meer inzichtelijk idd
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 07-05-2020, 16:02
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Hier in de regio wordt iedereen die dat wil nu gewoon getest. Twee voorwaarden; of je hebt symptomen of je hebt contact gehad met iemand die symptomen heeft en het gaat op basis van vertrouwen. Trouwens, ik gok dat Kampen onder dezelfde GGD en veiligheidsregio valt want dat is daar.
Hier (Diemen) wordt in lijn met Hugo z'n uitlatingen gehandeld. Dat wil zeggen: je komt alleen in aanmerking voor een test na doorverwijzing van de huisarts én je in een benoemde "eligible" categorie valt. De HA merkte overigens wel op dat mochten de symptomen flink verergeren wél contact op te nemen, uiteraard. En sowieso bij twijfel de 2-weken quarantaine te doen. Mijn wederhelft en ik kunnen dus pas na één juni terecht voor een PCR-test.

Pas na één juni komt ruimte voor mensen die niet in een benoemde categorie vallen en een PCR-test willen/behoeven, al dan niet met tussenkomst van HA als filter.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 07-05-2020, 16:08
Corona Joe
Avatar van Corona Joe
Corona Joe is offline
wordt tijd dat ze een vaccin vinden.
Zijn hier mensen die met Folding meedoen ?
Oud 07-05-2020, 16:32
Verwijderd
De fysio komt bij onze organisatie alleen bij cliënten die echt verslechteren zonder fysio. Twee van onze cliënten krijgen weer fysio, omdat zij echt enorm veel stijver werden en bijna onmogelijk werden om te verzorgen. Da's voor niemand fijn
Oud 07-05-2020, 18:23
Verwijderd
Lolz mondkapje verplicht in OV vind ik echt een absurd stomme maatregel, helemaal als het geen medisch masker is, wat is dat voor domme schijnveiligheid.
Oud 07-05-2020, 18:32
Verwijderd
Ik vind het uitstekend eigenlijk. Er is veel bewijs dat het werkt.
Oud 07-05-2020, 18:42
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Het gaat dan met name om het anderen niet besmetten ipv wat veel mensen denken dat het voor jouw eigen veiligheid is.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 07-05-2020, 18:51
Verwijderd
En als ik nu wel een medisch masker op doe dan? Krijg ik dan een boete?
Oud 07-05-2020, 18:53
Verwijderd
Dan word je losgelaten in een ruimte vol corona hoesters.
Oud 07-05-2020, 18:53
Verwijderd
Zonder masker.
Oud 07-05-2020, 18:54
Verwijderd
Doe wel een bivakmuts op.
Oud 07-05-2020, 19:02
Verwijderd
Oh wee als dat een medische bivakmuts is
Oud 07-05-2020, 19:05
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
In het ziekenhuis hebben we nu ffp2 maskers waar geen ffp2 op staat maar wel een hoop Chinese tekens die zitten Mega kut. Die elastieken zijn gemaakt voor kleine Aziaten hoofdjes #dikkop
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 07-05-2020, 19:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ga morgen met een zelf gemaakt masker van de mama het OV op. Ik ben benieuwd
Het ademt wel een stuk minder dan een chirurgisch.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 07-05-2020, 19:52
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Lolz mondkapje verplicht in OV vind ik echt een absurd stomme maatregel, helemaal als het geen medisch masker is, wat is dat voor domme schijnveiligheid.
Los van concrete werking in de zin van virus bij je houden, gaat er natuurlijk een enorm signaal vanuit voor zowel jezelf als voor anderen (die mondkapjes in het wild zien). Het psychologische effect hier van is lastig meten natuurlijk, maar het lijkt mij geen onredelijke aanname dat het meer goed dan kwaad doet als het gaat om bewustwording.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 07-05-2020, 21:15
Verwijderd
Mja. Ik zit in een mood geloof ik.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.