Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2009, 13:48
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Beste mensen,

Ik zit ergens zo mee dat ik het moeilijk vind om nog normaal te kunnen functioneren. Mijn gevoel voor mijn vriendje is veranderd. Of eigenlijk voel ik niet echt iets, terwijl ik dat wel heel graag wil.

Ik heb nu iets meer dan twee jaar verkering en het ging altijd geweldig. Hij is mijn beste vriend en ik de zijne, we konden alles bespreken en we waren gewoon heel gek op elkaar, niet altijd verliefd, maar wel vaak en als het zo was dan was het allesovertreffend. Ik ben dit gevoel kwijt, terwijl hij zo geweldig is. Ik voel me niet meer bijzonder aangetrokken tot hem, heb niet de neiging om hem te knuffelen, kussen, geen zin meer in sex. Ik ben gewoon te lang niet meer verliefd en ik begrijp niet waarom. Ik wil bij hem zijn, maar ik weet niet hoe ik dat gevoel terugkrijg.
Ik merk wel dat ik andere jongens spannend vind en dat ik me daarvoor mooi aankleed. Dat wil ik helemaal niet, ik wil dat ik me mooi wil maken voor hem. Hoe doe ik dit, heeft iemand dit ooit meegemaakt en hoe is dat afgelopen? Ik wil hem echt niet kwijt, maar ik weet me geen raad, terwijl ik altijd zo goed weet wat ik wil.
Help..
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2009, 13:58
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hoe makkelijk zou het zijn als je je gevoel aan en uit kon zetten
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 14:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb het een beetje gehad met mijn vorige vriendin. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat een liefdes-relatie vast proberen te houden niet ging lukken, dus zijn we uit elkaar gegaan. Sindsdien bellen we elke week en dat is gezellig. We zijn ook 2 keer samen op pad geweest, maar door de afstand is dat niet zo makkelijk. Het is zeker anders, maar we mogen elkaar nog graag en we misgunnen elkaar niets.

Misschien moet je het afbouwen?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 14:58
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Je moet er misschien proberen achter te komen of je hem wil als vriend of als meer. En als je eraan denkt dat je hem kwijtraakt? Hoe lang voel je je al zo? Misschien is het een tijdelijk dipje, maar het klinkt wel alarmerend.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 15:11
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Je houdt meer van de relatie dan van hem zo te horen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 15:24
Verwijderd
Tja, je zit op een leeftijd waarop dit vaak gebeurt... je wordt volwassen en groeit dan toch vaak uit elkaar (helemaal als je bijv. ook andere studies gaat doen enzo), komt veel nieuwe dingen en mensen tegen... tja. Ik denk eigenlijk dat er weinig kans is om het gevoel terug te krijgen, als het echt zo erg is als je zegt. Want je kunt bést een relatie hebben waarin je niet meer verliefd bent, dat moet zelfs op een gegeven moment, maar dan moet je elkaar nog wél aantrekkelijk vinden, willen knuffelen en seksen, elkaar graag willen zien, etcetera. En dat 'hoort' ook niet zo weg te gaan als de verliefdheid verdwijnt...

Gedoemd om te mislukken, says I.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 10:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Je moet je inderdaad afvragen of je je gevoel nog zou willen veranderen. Een relatie waarbij geen intimiteit meer komt kijken en je ook niet het gevoel hebt nog je best voor hem te willen doen klinkt meer als een vriendschap. Ik weet niet hoe hij erover denkt, want hij zal het vast ook wel doorhebben, maar ik denk dat het belangrijk is dat jullie er eens goed over praten.

Er zullen vast wel meer relaties zijn die op die grond nog werken, maar de vraag is ook of jullie er genoegen mee kunnen nemen...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 11:57
TheConfidant
Avatar van TheConfidant
TheConfidant is offline
Ik zou 'ns nagaan wat je allemaal zoekt in een relatie - in een man. Is je huidige vriend te veel veranderd en niet meer de persoon op wie je verliefd werd? Of heb je hem op een nieuwe manier leren kennen in de afgelopen twee jaar en blijkt-ie heel anders te zijn? Misschien is hij juist niet veranderd en niet opgegroeit. Of juist op een heel andere manier. Kun je daar antwoord op geven?

Daarnaast lijkt het me dat je hem an sich gewoon verder nog altijd heel aantrekkelijk vindt, of niet? Objectief.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je iemand 'opeens' heel lelijk gaat vinden. Eerder dat je een beetje uitgekeken bent geraakt, ookal is die persoon wel aantrekkelijk en (helemaal) jouw type.

De vraag is dus wat je nou precies bedoelt met dat spannende van andere jongens. Misschien zijn ze allemaal fysiek gewoon aantrekkelijker (mooier gezicht, mooier lichaam, leuker haar, betere kleding, verzorging etc.) of is het iets anders? Misschien doen zij een studie waar jij meer bewondering voor hebt dan voor die van jouw vriend. Misschien doen zij een sport of hebben zij een hobby waar je meer bewondering voor hebt dan voor die van jouw vriend. Misschien hebben ze een leukere baan, leukere vrienden, leukere vooruitzichten. Misschien is je huidige vriend gewoon een beetje saai geworden (vergeleken bij jezelf en deze nieuwe jongens). Helemaal niet oppervlakkig of slecht om je aangetrokken te voelen tot mensen die op één of meerdere vlakken gewoon beter in het leven staan.

Naast dat het dus verschillende personen zijn (met andere studies en passies) is ook de vraag hoe zij zich naar jou gedragen. Hoe is het gedrag van je vriend naar jou toe, vergeleken met het gedrag van die andere jongens naar jou toe. Wat doen ze dat leuker is en wat minder leuk is? Wat waardeer je meer en waarom?

Ik ga er voor het gemak maar van uit dat de seks verder heel goed was en dat hij goed kan zoenen en knuffelen. Als het daar slecht zit, dan ligt het natuurlijk grotendeels daar aan. Anders moeten jullie het daar maar 'ns over hebben.

Alstu, een hele bundel vragen en dingen om over na te denken. Ga ook echt alles na want het helpt het voor jezelf ordenen. Ik denk dat eenieder die een relatie in hun tienerjaren begint zoiets wel meemaakt rond hun 20ste. Sommigen wat sterker dan anderen en er is verder ook niks mis mee. Ook binnen mijn vriendenkring zag ik het veel; de helft is inmiddels weer bijelkaar en samenwonend. Het kan allemaal. Maar dat is een kwestie van tijd.
Wat nu van belang is hoe jij denkt en je voelt over de situatie, want al die bovenstaande factoren spelen mee en er zijn er nog veel meer. Ik ben benieuwd naar je antwoorden en anders wens ik veel succes toe. Maak de keuze die voor jou het beste is.
__________________
It was fucking obvious that cunt was gonna fuck some cunt..

Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 18:25
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Hoi allemaal, ontzettend bedankt hier kan ik echt wat mee. Ik inderdaad maar eens na wat er dan anders is aan die jongens, en wat er aan hem anders is geworden. Echt heel erg bedankt!
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe verander ik dit?
Gerlinee
9 09-10-2016 15:08
Psychologie Ik weet niet hoe ik me moet voelen.
jarne55555
5 28-05-2015 16:37
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten.
Rachl
2 23-05-2007 01:52
Liefde & Relatie Hoe moet ik veranderden volgens jou?
Some
7 18-09-2003 07:08
ARTistiek [verhaal] Ik mis iets.
KrizzZzZZzzjE :P
5 24-09-2002 16:31
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 18:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.