Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 18:19
Verwijderd
Dat vroeg ik me nou gewoon af.

Om één of andere reden wordt alternatief altijd geassociëerd met links, althans in ieder geval tegendraads (dus eigenlijk toch links ). Los van de vraag hoe dit komt vraag ik me af, of er eigenlijk ook rechtse alto's zijn? Dus die wel naar punk, metal of goffik luisteren, wijde/oude/goedkope/zelfgemaakte kleren dragen, maar die later toch hopen een dikbetalende baan en een vette Mercedes onder hun kont te krijgen? Die VVD stemmen?

Verlicht mij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 18:23
Verwijderd
jahoor, wat dacht je van mennuz?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:24
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
metalboeren zijn meestal ook wel behoorlijk rechts
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:25
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hoi. Ik ben er ook een. Niet extreem rechts ofzo, maar ik heb toch wel behoorlijk rechtse neigingen. En ik draag toevallig wijde/aparte/blije kleren. Waarom zou dat iets met links en/of rechts te maken moeten hebben?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:25
harrie84
Avatar van harrie84
harrie84 is offline
ik ben dan niet echt een stereotype alto ofzo, en om nu te zeggen dat ik vet alternatief ben

Ik luister wel punk, emo, hardcore, kleed me lichelijke skatey, maar voor de rest val ik niet te herkennen als alto ofzo

verder hoop ik later wel lekker te kunnen leven, lekker 2 of 3 maal modaal inkomen te ontvangen...

ben alles behalve links!
__________________
secreet is fakking blurgh
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:36
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
ja, die bestaan dus
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:36
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ja ik ken er wel wat.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:38
Verwijderd
laat ik het zo zeggen, ken er geen die links is..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:39
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Je zou mij alto kunnen bestempelen, als je wil
en jah, k heb VVD gestemd en ik wordt moe van dat 95% links gedoe op A en N

en jah, k wil later een design zonnebrilletje, maar een mercedes? das een oude lullen bak, k wil een BMW
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-

Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:39
Kwaxor
Avatar van Kwaxor
Kwaxor is offline
hmmm, zou je het niet andersom moeten bekijken?
als je rechts ben, ben je anders dan 'normale' mensen dusss... alto!
(zal t wel weer helemaal verkeerd hebben maargoed)
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:41
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Kwaxor schreef:
hmmm, zou je het niet andersom moeten bekijken?
als je rechts ben, ben je anders dan 'normale' mensen dusss... alto!
(zal t wel weer helemaal verkeerd hebben maargoed)
dan ben je een alternatieve alto
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:44
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
dan ben je een alternatieve alto
En dan krijg je weer wannabee alternatieve alto's
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:44
Verwijderd
Hm, dan is dit topic in ieder geval goed voor mijn kennis van het alternatieve deel van onze jeugd.

Ik dacht altijd (hoe dom van mij, blijkt nu) dat alto's eigenlijk per definitie GroenLinks stemden en samenkwamen in kraakpanden om bij een kopje zelfgekweekte kruidenthee en een jointje de nieuwste anti-kapitalistische strategiëen te bespreken. Blijkbaar zat ik daar dus faliekant naast.

Dat vind ik eigenlijk wel grappig, want ik dacht altijd dat de kleding van de alto juist bedoeld was om tot uiting te brengen dat hij of zij 'anders' was. Immers, de meeste normale mensen lopen erbij in een saai broekje met een overhemdje. Kleurige, wijde kleren vallen op en zijn anders. Ik dacht altijd dat dat gedaan werd als soort van reflectie van de innerlijke denkbeelden van de alto.

Helaas is mijn droombeeld dus niet feitelijk te onderbouwen Blijkbaar zegt uiterlijk dus écht niks over je idealen...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:45
Verwijderd
mijn papa rijdt een bmw 5 serie en stemt vvd en ik zet me niet tegen m af (zo goed?)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:46
Verwijderd
vriend van mij is trouwens arts in spe (met een streepje), en is een kraker
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:50
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
mijn papa rijdt een bmw 5 serie en stemt vvd en ik zet me niet tegen m af (zo goed?)
weeeh jij bent echt ontzettend alto. Je uit protest gewoon NIET afzetten tegen je ouders. respect!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:52
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hm, dan is dit topic in ieder geval goed voor mijn kennis van het alternatieve deel van onze jeugd.

Ik dacht altijd (hoe dom van mij, blijkt nu) dat alto's eigenlijk per definitie GroenLinks stemden en samenkwamen in kraakpanden om bij een kopje zelfgekweekte kruidenthee en een jointje de nieuwste anti-kapitalistische strategiëen te bespreken. Blijkbaar zat ik daar dus faliekant naast.

Dat vind ik eigenlijk wel grappig, want ik dacht altijd dat de kleding van de alto juist bedoeld was om tot uiting te brengen dat hij of zij 'anders' was. Immers, de meeste normale mensen lopen erbij in een saai broekje met een overhemdje. Kleurige, wijde kleren vallen op en zijn anders. Ik dacht altijd dat dat gedaan werd als soort van reflectie van de innerlijke denkbeelden van de alto.

Helaas is mijn droombeeld dus niet feitelijk te onderbouwen Blijkbaar zegt uiterlijk dus écht niks over je idealen...
Hahaha, goed man
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:53
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
terror koe schreef:
In de gothic sccccene zijn heel veel rechtse mensen.
Vooral de neofolkerts.
Precies.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2003, 19:03
Thomas
Thomas is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:14
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik dacht altijd (hoe dom van mij, blijkt nu) dat alto's eigenlijk per definitie GroenLinks stemden en samenkwamen in kraakpanden om bij een kopje zelfgekweekte kruidenthee en een jointje de nieuwste anti-kapitalistische strategiëen te bespreken. Blijkbaar zat ik daar dus faliekant naast.
klinkt imho meer als hippies
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:17
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Noekie schreef:
weeeh jij bent echt ontzettend alto. Je uit protest gewoon NIET afzetten tegen je ouders. respect!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:20
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waarom dat verbaasde hooffie?
Je NIET afzetten tegen je ouders is toch erg apart...lijkt me ook erg moeilijk.Hoort bij het puberen.Volgens de boekjes dan...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:20
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat vind ik eigenlijk wel grappig, want ik dacht altijd dat de kleding van de alto juist bedoeld was om tot uiting te brengen dat hij of zij 'anders' was. Immers, de meeste normale mensen lopen erbij in een saai broekje met een overhemdje. Kleurige, wijde kleren vallen op en zijn anders. Ik dacht altijd dat dat gedaan werd als soort van reflectie van de innerlijke denkbeelden van de alto.
opzich is het ook nog wel te leasen met het idee van indivueel zijn, zonder regels van buiten af, zonder staats bemoeienis. "Als ik me dood wil zuipen, doe ik dat." Satan staat niet voor niets voor dingen als "ik" "mezelf" en "de verheerlijking van de zelfpersoon".
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Noekie schreef:
Waarom dat verbaasde hooffie?
Je NIET afzetten tegen je ouders is toch erg apart...lijkt me ook erg moeilijk.Hoort bij het puberen.
Dit begrijp ik niet zo goed.
Als je een goede thuis-situatie hebt, en goed met je ouders kan praten over afspraken etc. dan is er nog weinig reden tot afzetten.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:25
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Dit begrijp ik niet zo goed.
Als je een goede thuis-situatie hebt, en goed met je ouders kan praten over afspraken etc. dan is er nog weinig reden tot afzetten.
Idd, ik heb me eerlijk gezegd ook nog nooit afgezet tegen mijn ouders.
Niet heel erg tenminste, mijn moeder vraagt altijd aan me of dat nog gaat komen.......(als grapje, dat wil ze natuurlijk niet)
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 19:26
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Dit begrijp ik niet zo goed.
Als je een goede thuis-situatie hebt, en goed met je ouders kan praten over afspraken etc. dan is er nog weinig reden tot afzetten.

Ja inderdaad. Het is juist geweldig als je je niet af "hoeft" te zetten tegen je ouders.


Of is het nu ontzettend alto om je af te zetten tegen je familie. (Arme arme ouders)
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Vast wel.
Maar ik ben links.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:33
BBEM
BBEM is offline
ik zou mezelf wel deels zo kunnen omschrijven
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Pfff...Ik wist al van tevoren dat ik dat nie had moeten posten...
Maar ik zei ook dat het volgens de boekjes zo is. Het word altijd zo gezien dat puberen=afzetten tegen ouders. Het is toch normaal dat je op een gegeven moment je ouders niet meer nodig hebt...Ik bedoelde niet dat het normaal is om je ouders te haten ofzo... Oooh meeen waarom hou ik m'n grote mond nou nooit.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:41
Kwaxor
Avatar van Kwaxor
Kwaxor is offline
mwoa ik ben het wel met je eens hoor, maar sommige mensen schieten beter op met hun ouders als anders... Hangt er ook van af hoe modern je ouders zijn denk ik, als mijn ouders superouderswets waren zou ik me idd erg afzetten maar mijn ouders weten precies wat leuk/niet leuk is voor een 18-jarige dus ik kan wel goed met ze opschieten
Mijn ouders hebben zoiets van 'ga maar lol maken nu je nog jong bent' maar als ik van die ouders had waar ik perse om 6 uur thuis zou moeten zitten om huiswerk te maken was ik echt allang de deur uitgegaan
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:41
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
"Mama ik houuuu van je"

"Maar lieve kind, dat heb ik je in jaren niet meer horen zeggen"

"Nee, maar het is in"
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
"Mama ik houuuu van je"

"Maar lieve kind, dat heb ik je in jaren niet meer horen zeggen"

"Nee, maar het is in"
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:56
Verwijderd
Ik denk het wel he? Er is natuurlijk altijd de oorlog "bontkraagjes"vs. "mensen die gewoon zichzelf zijn", waarin deze "bontkraagjes" vaak allochtoons zijn.
Dat zullen die alto's wel zo persoonlijk opvatten dat ze rechts worden oid?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
harrie84 schreef:
ik ben dan niet echt een stereotype alto ofzo, en om nu te zeggen dat ik vet alternatief ben

Ik luister wel punk, emo, hardcore, kleed me lichelijke skatey, maar voor de rest val ik niet te herkennen als alto ofzo

verder hoop ik later wel lekker te kunnen leven, lekker 2 of 3 maal modaal inkomen te ontvangen...
agree.
alleen niet zoveel emo he?

Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:24
Hagel
Hagel is offline
ben best wel rechts... en stem idd altijd VVD
wil volgend jaar netjes de universiteit gaan bezoeken en later lekker centjes gaan verdienen, zodat ik een mooi pand kan kopen en een gave auto onder mijn kont kan betalen.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Vast wel.
Maar ik ben links.
Fijn! Je minderwaardigheidscomplex is zodanig geschronken dat je het weer aan durft om lettertype normal te kiezen!


Ik ken maar 1 rechtste alto
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2003, 08:49
Verwijderd
Maar aan dit topic te zien is het zeker ook weer 'in' om ervoor uit te komen dat je een alto bent?

(als we het toch over 'in' en 'uit' hebben)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:
Ik denk het wel he? Er is natuurlijk altijd de oorlog "bontkraagjes"vs. "mensen die gewoon zichzelf zijn", waarin deze "bontkraagjes" vaak allochtoons zijn.
Dat zullen die alto's wel zo persoonlijk opvatten dat ze rechts worden oid?
Geweldige logica op de vroege ochtend
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:18
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
de meeste alto's die ik ken zijn eerder links, progressief...
behalve een paar pagan-heiden-metalheads die ik ken .
En ook één gothmeisje (maar dat komt volgens mij volledig door haar opvoeding: ouders allebei bij het vlaams blok ), voor de rest zijn de mensen die ik ken in het 'goth'-milieu progressief .

Al besef ik wel dat alto tegenwoordig meer een mode-tje is dan een uitdrukking van zichzelf .
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:22
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
vriend van mij is trouwens arts in spe (met een streepje), en is een kraker
idd je hoeft niet rechts te zijn om universitair te zijn, toch?

een ex van mij is doctor in de biologie (gaat voor prof), geeft assistentie aan de universiteit, en heeft een opvallende hanekam, loopt in gescheurde kleren, loopt in elke links-achtige manifestatie/betoging die je maar kan indenken en heeft ook een tijdje gekraakt...wel cool eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
terror koe schreef:
In de gothic sccccene zijn heel veel rechtse mensen.
Onmogelijk. Dat zijn geen echte goths, ten minste niet zoals de lifestyle uitgevonden is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
]{ing schreef:
metalboeren zijn meestal ook wel behoorlijk rechts
Meestal? Soms. Meestal niet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:08
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Juice schreef:
Meestal? Soms. Meestal niet.
mijn definitie van een metalboer is waarschijnlijk nogal verschillend van de jouwe..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
]{ing schreef:
mijn definitie van een metalboer is waarschijnlijk nogal verschillend van de jouwe..
die van mij is gewoon iemand die van metal houdt, naar concerten gaat etc.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als reactie op het topic: tuurlijk bestaan rechtse alto's, alto betekend gewoon dat je schijt hebt aan de mode (ook al wordt dat nog wel eens verkeerd begrepen door de hedendaagse meeloperige 'alto's') en daar hoef je niet links voor te zijn.
Ik denk wel dat rechtse alto's zeldzamer zijn (ik ken er geen), maar ze zullen vast bestaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Juice schreef:
die van mij is gewoon iemand die van metal houdt, naar concerten gaat etc.
laat maar dan
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:36
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
*'Punk', 'underground' en anarchisme zetten zich af tegen autoriteit. Tegen machthebbers.

*Een liberaal doet dat niet. Die ziet onrechtvaardigheid niet als onrechtvaardigheid, tenzij hijzelf degene is die wordt benadeeld. Maar dat ze in die positie zouden kunnen geraken zien ze in de meeste gevallen niet.

*Ze pleiten voor versterking van de macht van de staat. Beperking van individuele vrijheid. Beperking van creativiteit, originaliteit en brutaliteit vanwege 'landsbelangen'. Vanwege 'de veiligheid'.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 15:38
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
'Alternatief' alleen toepassen op mode, juice, natuurlijk, het kan.
Een compleet consequent wereldbeeld vraagt niemand van je, en is ook per definitie niet mogelijk.

Toch zie ik consequent denken zo nu en dan wel als aan te bevelen. En een consequent denkende 'alto' is links. Zie mijn vorige post.

Jeroen
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:07
Angie_
Avatar van Angie_
Angie_ is offline
veeeeeeeeel "alto's" zijn links

ik ben geen alto(meer licht alternatief) maar wel vrij rechts
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:09
Verwijderd
lalala, ik ben wel wat alternatief ofsow....en ben links woei. ik denk dat de meeste wat alternatievere mensen wel links zijn. tsja, dat was ook best wel duidelijk met de demonstratie op de dam, ik had bijna nog nooit zoveel alternatieve mensen bij mekaar gezien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.