Oud 20-06-2005, 14:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 20-06-2005 @ 15:19 :
Niet echt, als mijn moeder spaghetti maakt roert ze het gehakt er gewoon door heen hoor...kun je al die stukjes d'r tussen uit gaan peuteren. Tegen de tijd dat je dat gelukt is ben je weer een half uur verder. Dus je hebt het niet in de hand als het motto bij je thuis: 'Eten wat de pot schaft', is.
Maar dat is gemak van je moeder. Hier word vlees apart gehouden.
En als je moeder ofzo zeurt... je kan altijd zelf een handje meehelpen. Meestal is het anders dat het je moeder/vader te veel word om alles apart te doen, maar ze hebben geen smoesje meer als je meehelpt
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Advertentie
Oud 20-06-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 20-06-2005 @ 12:58 :


conclusie: veel mensen kunnen niet tegen de waarheid
waarom zou dat de conclusie van dat filmpje zijn? het gaat juist om het propaganderen dat bio-industrie en alles eromheen slecht is
het is veel te eenzijdig en gewoonweg choquerend zodat ze de mensen overtuigen

jij denkt nu vast dat dit overal gebeurt of dat dit de dagelijkse werkelijkheid is in Nederland oid
daarom mag je niet alleen kijken naar zulke filmpjes, ze zijn veel te subjectief en te eenzijdig
Oud 20-06-2005, 19:28
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-06-2005 @ 20:05 :
waarom zou dat de conclusie van dat filmpje zijn? het gaat juist om het propaganderen dat bio-industrie en alles eromheen slecht is
het is veel te eenzijdig en gewoonweg choquerend zodat ze de mensen overtuigen

jij denkt nu vast dat dit overal gebeurt of dat dit de dagelijkse werkelijkheid is in Nederland oid
daarom mag je niet alleen kijken naar zulke filmpjes, ze zijn veel te subjectief en te eenzijdig
Nee ik had het over mezelf Dat ik die filmpje niet durf te zien. Terwijl dat eigenlijk wel degelijk gebeurd op sommige plekken maar dat ik dat niet durf te geloven.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 20-06-2005, 20:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-06-2005 @ 20:05 :
waarom zou dat de conclusie van dat filmpje zijn? het gaat juist om het propaganderen dat bio-industrie en alles eromheen slecht is
het is veel te eenzijdig en gewoonweg choquerend zodat ze de mensen overtuigen

jij denkt nu vast dat dit overal gebeurt of dat dit de dagelijkse werkelijkheid is in Nederland oid
daarom mag je niet alleen kijken naar zulke filmpjes, ze zijn veel te subjectief en te eenzijdig
Valt wel mee. Het is gewoon zo dat de meeste dieren zo nog leven. Of in ieder geval een slecht leven hebben. En deze filmpjes laten zien hoe de mens met dieren omgaat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 06:55
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 20-06-2005 @ 21:13 :
Valt wel mee. Het is gewoon zo dat de meeste dieren zo nog leven. Of in ieder geval een slecht leven hebben. En deze filmpjes laten zien hoe de mens met dieren omgaat.
Ze laten niet zien hoe DE mens met dieren omgaat, maar hoe sommige mensen met dieren omgaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 21-06-2005, 08:59
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 20-06-2005 @ 15:19 :
Niet echt, als mijn moeder spaghetti maakt roert ze het gehakt er gewoon door heen hoor...kun je al die stukjes d'r tussen uit gaan peuteren. Tegen de tijd dat je dat gelukt is ben je weer een half uur verder.
Dus je hebt het niet in de hand als het motto bij je thuis: 'Eten wat de pot schaft', is.
Ben ik 't niet helemaal mee eens, ik ben al vanaf m'n 8ste vegetarisch als enige in de familie, en toen had iedereen ook zoiets van: 'klein opdondertje, je eet maar gewoon wat de pot schaft' (en terecht). Maar ik at het gewoon écht niet en heb dus ook idd al die stukjes eruit zitten vissen als we vlees aten. Pech.

En inmiddels zijn we ook weer honderd jaar verder en weet iedereen ook wel dat 't serieus is zeg maar, dus gooit m'n moeder eerst spagetti voor mij apart op een bord voor ze de saus door de rest mikt, of ik doe het zelf eventjes.

Dat kost weinig moeite en ik hoef het op die manier toch niet te eten en ben eigenlijk niemand acht tot last ofzo.. Denk dat als je het écht wil er altijd wel een oplossing is.

@ TechXP

Over je voorbeelden) Dat vind ik idd ook heel erg. Maar de vraag is: Moet je dat mij kwalijk nemen (de consumenten die gebruik maken van de producten omdat ze niet goed geinformeerd worden of omdat er weinig andere producten worden aangeboden in algemene supermarkten als AH etc.) Of de mensen die de dieren mishandelen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen?
Tuurlijk zou het ideaal zijn als iedereen er zo bewust mee omging als jij, maar als ik even voor mezelf spreek: Ik ben echt geen creep die het niks doet, ben zelfs als enige in de familie al sinds m'n 8ste vegetarisch, maar alles omzeilen vind ik nogal een opgave.. En hoe erg ik het ook vind wat ik lees: Ik ben wel zo eerlijk toe te geven dat dat waarschijnlijk niks verandert aan hoe ik nu leef..

Zou het nog anders vinden als supermarkten meer van die écht diervriendelijke producten aan zouden bieden: Ik betaal graag wat meer dan.

En over restaurants etc) Ik geloof er níks van dat ze daar echt eerlijk in zijn, en het kan wel zo zijn dat je dan een rechtzaak kan beginnen als je erachter komt: Maar geloof je zelf dat een bedrijf dat risico serieus neemt als een consument belt die er naar alle waarschijnlijkheid toch nooit achterkomt? Dat over die eieren daar kwam zelfs de consumentenbond pas een paar maanden terug achter, dat dat niet klopte..

Over het eten) Je kan niet ontkennen dat er bepaalde vitamines etc. in dierlijke producten zitten die je als mens gewoon nodig heb, en aangezien ik ook bepaalde producten niet mag eten vanwege m'n dieet (wat ik moet volgen aangezien ik chronisch ziek ben) wordt het dan wel heel erg gecompliceerd om een verantwoorde, gevarieerde voeding binnen te krijgen.

Bovendien ben ik destijds gestopt met het eten van vlees omdat ik het een afschuwelijke gedachte vond dat ik een dood dier zat te eten wat voor m'n gevoel echt voor míj mishandeld was, en dat vond (en vind) ik gewoon een enge gedachte. En dat heb ik al heel lang, want ik eet al vanaf m'n achtste geen vlees meer. Maar als het gaat om andere dierlijke producten leeft dat gewoon veel minder voor me. Misschien inderdaad wel onterecht, maar zo zit het wel in elkaar.. En daarom ben ik op dat gebied dus ook veel minder bereid dingen op te geven. Dan ben ik maar een slecht mens volgens een veganist, daar kan ik dan ook niks aan doen..
__________________
life is what you make it
Oud 21-06-2005, 10:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-06-2005 @ 07:55 :
Ze laten niet zien hoe DE mens met dieren omgaat, maar hoe sommige mensen met dieren omgaan.
Ja dat is zo. Veganisten en vegetariers enzo die gaan inderdaad anders ermee om meestal.

Maar de rest is allemaal hetzelfde. Dieren gebruiken voor eigen doel. Voor eigen gebruik. Voor eigen plezier. Het heeft allemaal een eigen doel... maar denken aan het dier...ho maar..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 11:01
Man16
Man16 is offline
mensen zijn wat anders dan dieren hoor
jij eet toch ook kauwgom
daar zit ook dierenresten in!
Oud 21-06-2005, 11:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
BMF schreef op 21-06-2005 @ 09:59 :
@ TechXP

Over je voorbeelden) Dat vind ik idd ook heel erg. Maar de vraag is: Moet je dat mij kwalijk nemen (de consumenten die gebruik maken van de producten omdat ze niet goed geinformeerd worden of omdat er weinig andere producten worden aangeboden in algemene supermarkten als AH etc.) Of de mensen die de dieren mishandelen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen?
Tuurlijk zou het ideaal zijn als iedereen er zo bewust mee omging als jij, maar als ik even voor mezelf spreek: Ik ben echt geen creep die het niks doet, ben zelfs als enige in de familie al sinds m'n 8ste vegetarisch, maar alles omzeilen vind ik nogal een opgave.. En hoe erg ik het ook vind wat ik lees: Ik ben wel zo eerlijk toe te geven dat dat waarschijnlijk niks verandert aan hoe ik nu leef..

Ik vind het goed dat je vegetarier bent, maar ik weet gewoon dat vegetariers ook nog wel verder kunnen gaan. En vele zijn onwetend. Als je vegetarier blijft is het je eigen keus, maar wees wel bewust dat je als vegetarier 'minder' dieren dood, maar nog wel verantwoordelijk bent voor dode dieren. Ook al is het indirect.

Citaat:
En over restaurants etc) Ik geloof er níks van dat ze daar echt eerlijk in zijn, en het kan wel zo zijn dat je dan een rechtzaak kan beginnen als je erachter komt: Maar geloof je zelf dat een bedrijf dat risico serieus neemt als een consument belt die er naar alle waarschijnlijkheid toch nooit achterkomt? Dat over die eieren daar kwam zelfs de consumentenbond pas een paar maanden terug achter, dat dat niet klopte..
Als bedrijf kan je risico nemen, maar als iemand er achter komt is dat enorm schadelijk voor je bedrijf. Maar ik eet liever bij idealistischere restaurants. Je kan niet alles tegen gaan en soms moet je van het goede in de mens uitgaan.

Citaat:
Over het eten) Je kan niet ontkennen dat er bepaalde vitamines etc. in dierlijke producten zitten die je als mens gewoon nodig heb, en aangezien ik ook bepaalde producten niet mag eten vanwege m'n dieet (wat ik moet volgen aangezien ik chronisch ziek ben) wordt het dan wel heel erg gecompliceerd om een verantwoorde, gevarieerde voeding binnen te krijgen.
Tuurlijk er zitten wat vitamines en mineralen in die je als mens nodig hebt. Echter is de vraag wat je daarvan opneemt. Als we vlees kijken is het belangrijkste wat de mens daar gemiddeld uit haalt de vitamine b12. Ijzer komt meer uit brood dat je eet, bepaald beleg e.d. Bij vlees eet je namelijk niet vitamine c wat de opname bevorderd. Tenminste meestal niet. En de dierlijke vetten houden veel tegen en verzuren veeln. Dus opname is niet altijd zo ideaal.
Hetzelfde voor ei. Daar zit wat eiwitten in. Erg zure, wat niet ten goede komt voor je lichaam. Ook veel cholestrol. In plantaardig dieet is het 0% cholestrol
Met vis zijn de belangrijkste dingen omega3-vetzuren. Echter is deze niet goed in verhouding met omega6 wat dus niet goed is. En ook zitten er in zeevis veel zware metalen wat niet goed is voor lichaam en opname.
Melk...melk is slecht. Zelfs vlees eten is beter voor je lichaam (met mate natuurlijk). Zie ook www.zuiveloffline.nl
Ik zou eerder vlees aanbevelen als melk als ik het vanuit goede voeding bekijk.
Maar terugkomend over de dierlijke producten. Ze bevatten veel soorten stoffen enzo, maar alles is terug te vinden in plantaardige bronnen. Calcium kan je uit brood halen, groene groenten, noten&zaden. Ijzer uit brood, groente, appelstroop e.d.
Vitamine A uit fruit. Vitamine C uit fruit/groente e.d. etc.
Alleen vitamineB12 komt in goede vorm in dierlijke producten. Er is ook vitamineb12 te vinden in plantaardige bronnen (en er is nog weinig onderzoek gedaan naar b12 in plantaardige bronnen), maar dat schijnt niet de goede opneembare vorm te zijn. Echter weinig onderzoek is er over.
Daarnaast komt vitamineb12 ook voor op groente (bacterien die het produceren op de grond enzo), maar we wassen al de groente en koken de vitamine weg. In landen waar minder hygiene is vind je b12 in bronwater en op groente.
B12 zit ook in je ontlasting. Zie je weleens dieren hun ontlasting eten? Juistem
Overigens zijn veganisten niet de grote afnemer van b12 pillen. Dat is grappig genoeg de bioindustrie. Die geven b12 in het eten van de dieren. Want koeien enzo krijgen b12 binnen door gras enzo te eten. Op die wijze komt het ook in het vlees. Ook in sperma schijnt dus b12 te zitten, maar ik denk niet dat veganisten die manier gebruiken om b12 te verkrijgen.

Ik gebruik gewoon lekker mijn b12 supplement. Sommige gebruiken gistproducten (marmite) waar b12 in zit.

Citaat:
Maar als het gaat om andere dierlijke producten leeft dat gewoon veel minder voor me. Misschien inderdaad wel onterecht, maar zo zit het wel in elkaar.. En daarom ben ik op dat gebied dus ook veel minder bereid dingen op te geven. Dan ben ik maar een slecht mens volgens een veganist, daar kan ik dan ook niks aan doen..
Ik was eerst ook zo hoor. Ik dacht en wist ook niet veel over de andere dingen. Andere veganisten gaven me alleen info en ik ging ook verder zoeken. Toen ik pas wist dat eigenlijk naast elk glas melk een stuk vlees ligt (theoretisch dus) voelde ik dat ik veganist wilde worden. Misschien dat je uiteindelijk ook zo gaat denken. Ik weet het niet. Het is in ieder geval al heel goed dat je vegetarier bent!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 11:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Man16 schreef op 21-06-2005 @ 12:01 :
mensen zijn wat anders dan dieren hoor

Nee hoor. Mensen zijn ook dieren. Dus als je mensen met dieren vergelijkt dan is het gelijk. Ga je de mens met een ander dier vergelijken kan je verschillen zien. Maar het feit is dat de mens een dier is.

Citaat:
jij eet toch ook kauwgom
daar zit ook dierenresten in!
Ik eet eigenlijk nooit kauwgom. En anders zou ik de kauwgom nemen die veganistisch is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 11:46
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Even een vraagje tussendoor aan de die-hard veganisten: lopen jullie eigenlijk over asfalt? Daar schijnen namelijk ook dierlijke vetten in te zitten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 21-06-2005, 12:09
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 11:56 :
Ja dat is zo. Veganisten en vegetariers enzo die gaan inderdaad anders ermee om meestal.
Beetje vreemd geformuleerd, ik ben geen vegetariër of een veganist, maar ik zou zeker niet zo met dieren omgaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 21-06-2005, 12:10
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 21-06-2005 @ 12:46 :
Even een vraagje tussendoor aan de die-hard veganisten: lopen jullie eigenlijk over asfalt? Daar schijnen namelijk ook dierlijke vetten in te zitten.
wt*

Anyway dus XP je bent ook tegen paardrijden?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 12:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-06-2005 @ 13:09 :
Beetje vreemd geformuleerd, ik ben geen vegetariër of een veganist, maar ik zou zeker niet zo met dieren omgaan.
Niet? Je eet vlees toch? Je eet eieren? Je drinkt melk? etc.
Of je het nou laat doen of zelf doet maakt toch echt niet uit.

Daarnaast is het ethisch al onjuist om dieren voor eigen gebruik te houden enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 12:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 21-06-2005 @ 12:46 :
Even een vraagje tussendoor aan de die-hard veganisten: lopen jullie eigenlijk over asfalt? Daar schijnen namelijk ook dierlijke vetten in te zitten.
Ja dat fabeltje ken ik. Dat blijkt dus niet zo te zijn volgens zo een organisatie die over wegen enzo gaat. Naam is me ontschoten.

Veganisme gaat trouwens over streven. En je kan niet alles ontwijken, maar dat probeer je wel. Veganisten MOETEN ook belasting betalen. Waar denk je dat dat allemaal heen gaat? Juistem...bioindustrie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 12:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 13:10 :
wt*

Anyway dus XP je bent ook tegen paardrijden?
Ja
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 12:29
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 13:25 :
Niet? Je eet vlees toch? Je eet eieren? Je drinkt melk? etc.
Of je het nou laat doen of zelf doet maakt toch echt niet uit.

Daarnaast is het ethisch al onjuist om dieren voor eigen gebruik te houden enzo.
Daarom zeg ik ook dat je het vreemd hebt geformuleerd.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 21-06-2005, 12:32
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
meer kippen in minder ruimte, word een lekker stukje kip wat betaalbaarder
Oud 21-06-2005, 12:39
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 13:27 :
Ja
Waarom?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 12:40
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 21-06-2005 @ 13:32 :
meer kippen in minder ruimte, word een lekker stukje kip wat betaalbaarder
Word.

Hoe goedkoper, hoe beter. De leefsituatie van zo'n minderwaardig schepsel doet mij weinig.
Oud 21-06-2005, 12:41
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 13:39 :
Waarom?
Je gaat tegen de vrije wil van het dier in!!!!!!1111een
Oud 21-06-2005, 12:56
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 13:40 :
Hoe goedkoper, hoe beter. De leefsituatie van zo'n minderwaardig schepsel doet mij weinig.
als een gevangenen een tv op zijn cel krijgt word iedereen boos, maar als ze een kip extra ruimte geven is iedereen het er ineens mee eens
Oud 21-06-2005, 13:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 13:39 :
Waarom?
Omdat die dieren er ook zijn alleen voor menselijke doeleinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 13:24
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 21-06-2005 @ 13:56 :
als een gevangenen een tv op zijn cel krijgt word iedereen boos, maar als ze een kip extra ruimte geven is iedereen het er ineens mee eens
Tuurlijk. Dieren zijn van een gelijkwaardig niveau!

(En ja, dat is sarcasme)
Oud 21-06-2005, 13:25
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 14:21 :
Omdat die dieren er ook zijn alleen voor menselijke doeleinden.
NEWSFLASH:

Elk dier dat voor menselijke doeleinden gebruikt kan worden, MOET ook gebruikt worden. Dat heet "hoog staan in de voedselketen".
Oud 21-06-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 11:56 :
Ja dat is zo. Veganisten en vegetariers enzo die gaan inderdaad anders ermee om meestal.

Maar de rest is allemaal hetzelfde. Dieren gebruiken voor eigen doel. Voor eigen gebruik. Voor eigen plezier. Het heeft allemaal een eigen doel... maar denken aan het dier...ho maar..


hahaha jahoor, alleen veganisten en vegetariers gaan wel goed met mensen om
andere mensen niet
en wat weet je er in godsnaam van, het heeft allemaal een eigen doel maar denken aan het dier, ho maar

ik vraag me af of jij uberhaupt wel weet wat goed is voor een dier? jij bent het er waarschijnlijk wel mee eens dat nertsen uit een nertsenfokkerij worden losgelaten in de vrije natuur?
want he, veganisten en vegetariers zijn de enigen die met dieren om kunnen gaan
Oud 21-06-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 13:26 :
Ja dat fabeltje ken ik. Dat blijkt dus niet zo te zijn volgens zo een organisatie die over wegen enzo gaat. Naam is me ontschoten.


je luistert wel naar een organisatie die over wegen gaat? je denkt dat zij wel de waarheid spreken terwijl zij niet vanuit dierenoogpunt die zaak bekijken?

ik snap dan niet waarom je een boer niet gelooft
Oud 21-06-2005, 14:00
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Zou TechXP wel eens weten wat het dier nou precies wil?
Oud 21-06-2005, 14:09
Verwijderd
TechXP stelt gevangenschap gelijk aan mishandeling
Oud 21-06-2005, 14:12
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
jA SORRRY HOOER XP. Maar als we niet gingen paardrijden hoe moesten de mensen in de middeleeuwen dan verplaatsen? Paarden zijn speciaal gefokt met deze doeleinden en dienen ze ook gebruikt te worden.

Dan vindt ik je wel erg scheel. Want je zal waarschijnlijk wel in een auto stappen....weet je hoie slecht dat is voor sommige dieren uitlaat gassen etc?

En vooer tofu worden er regenwouden omgehakt en dat vindt jij niet erg

Het lijkt alsof je wil zeggen dat alle boeren slecht zijn en mensen die paardrijden ook. De mensen houden van hun paarden hoor.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 14:13
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-06-2005 @ 15:09 :
TechXP stelt gevangenschap gelijk aan mishandeling
Inderdaad
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 14:16
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 21-06-2005 @ 13:56 :
als een gevangenen een tv op zijn cel krijgt word iedereen boos, maar als ze een kip extra ruimte geven is iedereen het er ineens mee eens
Echte he. Hier in Nederland staan dieren hoger dan mensen..

Voorbeeld: Een oude vrouw is ernstig ziek...en een paard is ziek....

Ambulance komt bij beiden. Wedden dat iedereen naar het paard gaat inplaats naar de vrouw.

Hier in nederland geld dier eerst dan je medemens
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 15:12 :
jA SORRRY HOOER XP. Maar als we niet gingen paardrijden hoe moesten de mensen in de middeleeuwen dan verplaatsen? Paarden zijn speciaal gefokt met deze doeleinden en dienen ze ook gebruikt te worden.

Dan vindt ik je wel erg scheel. Want je zal waarschijnlijk wel in een auto stappen....weet je hoie slecht dat is voor sommige dieren uitlaat gassen etc?

En vooer tofu worden er regenwouden omgehakt en dat vindt jij niet erg

Het lijkt alsof je wil zeggen dat alle boeren slecht zijn en mensen die paardrijden ook. De mensen houden van hun paarden hoor.

Dat is dus niet zo volgens hem, want je zou nooit gebruik kunnen maken van een dier, dat is volgens XP mishandeling en dat recht heb je als mens niet

maar goed, ik ben benieuwd wat hij zegt
Oud 21-06-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 15:16 :
Echte he. Hier in Nederland staan dieren hoger dan mensen..

Voorbeeld: Een oude vrouw is ernstig ziek...en een paard is ziek....

Ambulance komt bij beiden. Wedden dat iedereen naar het paard gaat inplaats naar de vrouw.

Hier in nederland geld dier eerst dan je medemens
nou dat is niet zo, maar er bestaan in de zorg mega wachtlijsten terwijl je wel de dierenarts kan bellen die meteen eraan komt zodra er iets is met een dier (tenminste, zodra het een koe of paard betreft)
Oud 21-06-2005, 14:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
kwestie van op een bepaalde plaats in een voedselketen thuis horen. neem jij het een reiger kwalijk dat hij een kikker eet? waarom zouden wij dan geen reiger mogen eten?
Oud 21-06-2005, 14:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 14:25 :
NEWSFLASH:

Elk dier dat voor menselijke doeleinden gebruikt kan worden, MOET ook gebruikt worden. Dat heet "hoog staan in de voedselketen".
Daarom sluit ik het ook uit...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-06-2005 @ 14:53 :
ik vraag me af of jij uberhaupt wel weet wat goed is voor een dier? jij bent het er waarschijnlijk wel mee eens dat nertsen uit een nertsenfokkerij worden losgelaten in de vrije natuur?
want he, veganisten en vegetariers zijn de enigen die met dieren om kunnen gaan
Nee, ik ben niet voor nertsen vrijlaten in de vrije natuur. Dat kan zorgen voor fauna vervalsing, overbrengen van ziekten etc.
Ik ben wel voor open rescue. (www.openrescue.org)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-06-2005 @ 14:54 :
je luistert wel naar een organisatie die over wegen gaat? je denkt dat zij wel de waarheid spreken terwijl zij niet vanuit dierenoogpunt die zaak bekijken?

Je weet natuurlijk niet wat te geloven. Maar zulke dingen moet je niet als veganist vragen. Dat moet je gaan vragen als een jochie die een werkstuk doet erover ofzo

Citaat:
ik snap dan niet waarom je een boer niet gelooft
Wat moet ik van een boer aannemen dan? Dat die goed met dieren omgaat? Dat die liefde voor het dier heeft?
Nee, dat kan niet, omdat wat hij doet ik al fout vind en slachten van dieren en houden ervan gaat niet samen. Ik geloof wel dat die liefde voor zijn werk heeft hoor.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 15:00 :
Zou TechXP wel eens weten wat het dier nou precies wil?
Nee, ik doe niet alsof ik dat weet. Het dier kan gelukkig zijn of ongelukkig. Ik kijk naar wat de mens aan het doen is met dieren en dat is fout.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:39
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Oud 21-06-2005, 14:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 15:12 :
jA SORRRY HOOER XP. Maar als we niet gingen paardrijden hoe moesten de mensen in de middeleeuwen dan verplaatsen? Paarden zijn speciaal gefokt met deze doeleinden en dienen ze ook gebruikt te worden.

Mensen hebben benen gekregen.

Citaat:
Dan vindt ik je wel erg scheel. Want je zal waarschijnlijk wel in een auto stappen....weet je hoie slecht dat is voor sommige dieren uitlaat gassen etc?
Ik hoop volgend jaar deze auto te kunnen aanschaffen: www.theaircar.com
Dat is een auto op lucht. Geen schadelijke gassen. Zonne-energie gebruiken voor 'oppompen' etc.

Citaat:
En vooer tofu worden er regenwouden omgehakt en dat vindt jij niet erg
Volgens mij heb ik al toegelicht dat regenwouden omgehakt worden voor soja voor veevoerder voornamelijk en klein deel voor producten in taart, chocolade, koekjes enzo. Dit eet ik toch biologisch. En daar gaan ze niet zomaar bossen voor omkappen.
Daar gaan ze met het stuk grond goed om en zorgen dat het vruchtbaar blijft enzo.

Citaat:
Het lijkt alsof je wil zeggen dat alle boeren slecht zijn en mensen die paardrijden ook. De mensen houden van hun paarden hoor.
Het gaat niet zozeer om houden van etc. Het gaat erom dat het onjuist is om te denken dat de mens alles mag doen met dieren en natuur.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 21-06-2005 @ 15:22 :
Dat is dus niet zo volgens hem, want je zou nooit gebruik kunnen maken van een dier, dat is volgens XP mishandeling en dat recht heb je als mens niet

maar goed, ik ben benieuwd wat hij zegt
Als veganist probeer ik al het onnodig dierenleed te vermijden. Probeer ik zo min mogelijk impact te hebben op het milieu. Probeer ik te zorgen dat ik goede producten koop (fair trade en sweatshop vrij) etc.
Veganisme is een constante streven.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-06-2005 @ 15:34 :
kwestie van op een bepaalde plaats in een voedselketen thuis horen. neem jij het een reiger kwalijk dat hij een kikker eet? waarom zouden wij dan geen reiger mogen eten?
Ga je gang. Echter is het onjuist om de reiger te vangen. Er mee voor te planten. Te fokken ermee. Zorgen dat het andere kleuren en eigenschappen krijgt zodat het knuffeliger word. etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 14:46
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik vind veganisten best, zolang ze mij mijn grote biefstuk maar gunnen.
Oud 21-06-2005, 15:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 15:46 :
Ik vind veganisten best, zolang ze mij mijn grote biefstuk maar gunnen.
Dan heb je pech
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 17:12
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 14:25 :
NEWSFLASH:

Elk dier dat voor menselijke doeleinden gebruikt kan worden, MOET ook gebruikt worden. Dat heet "hoog staan in de voedselketen".
Dat de mens zichzelf hoog in de voedselketen plaatst wil niet zeggen dat we er ook daadwerkelijk staan. Je wilt niet weten hoeveel dieren er boven ons staan die ons ook zouden kunnen eten.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 21-06-2005, 17:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 15:43 :
Mensen hebben benen gekregen.


Ik hoop volgend jaar deze auto te kunnen aanschaffen: www.theaircar.com
Dat is een auto op lucht. Geen schadelijke gassen. Zonne-energie gebruiken voor 'oppompen' etc.
Dies cool en milieuvriendelijk
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 21-06-2005, 18:55
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 15:43 :
Mensen hebben benen gekregen.
Maar hoe denk je anders hoe ze die zware gebouwen hebben neergezet. We moeten wel dieren gebruiken. Als we geen machines hadden om betonnen pilaren op te tillen...dan had je niet eens een huis om in te wonen! We hebben gewoon dieren nodig om te werken. Zie bijbel:Genesis.... Adam en Eva gebruiken ossen met zo'n werktuig erachter om de grond vruchtbaar te maken toen ze waren verbannen uit de paradijs.

Dus dat Adam en Eva ossen gebruikten was ook dierenmishandeling? Ga eens een eindje fietsen!.


Citaat:
Ik hoop volgend jaar deze auto te kunnen aanschaffen: www.theaircar.com
Dat is een auto op lucht. Geen schadelijke gassen. Zonne-energie gebruiken voor 'oppompen' etc..
Erg goed van je geen commentaar


Citaat:
Volgens mij heb ik al toegelicht dat regenwouden omgehakt worden voor soja voor veevoerder voornamelijk en klein deel voor producten in taart, chocolade, koekjes enzo. Dit eet ik toch biologisch. En daar gaan ze niet zomaar bossen voor omkappen.
Daar gaan ze met het stuk grond goed om en zorgen dat het vruchtbaar blijft enzo.
Ok dat stukje van veevoer ben ik er mee eens, maar dat ze bomen voor omkappen voor biologisch eten. ,Dat kan toch wie zegt dat de zeflde fabrikant soja voor jouw verbouwd en tegelijkertijd ook voor die beesten. Doorgestoken kaart dus.

Citaat:
Het gaat niet zozeer om houden van etc. Het gaat erom dat het onjuist is om te denken dat de mens alles mag doen met dieren en natuur.
Niet mijn terrein van discussie
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 21-06-2005, 20:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 21-06-2005 @ 19:55 :
[B]Maar hoe denk je anders hoe ze die zware gebouwen hebben neergezet. We moeten wel dieren gebruiken. Als we geen machines hadden om betonnen pilaren op te tillen...dan had je niet eens een huis om in te wonen!
Als je kijkt naar de pyramides was dat gedaan door slaven vooral.
Maar wat heeft vroeger nou precies met nu te maken?
Tuurlijk zijn er dieren gebruikt in het verleden, maar dat maakt echt niet de geschiedenis. Het gaat erom dat het slecht is om dieren te houden toen en nu.

Citaat:
We hebben gewoon dieren nodig om te werken. Zie bijbel:Genesis.... Adam en Eva gebruiken ossen met zo'n werktuig erachter om de grond vruchtbaar te maken toen ze waren verbannen uit de paradijs.
Dus dat Adam en Eva ossen gebruikten was ook dierenmishandeling? Ga eens een eindje fietsen!.
Ja. Adam en Eva werden verbannen omdat ze slecht bezig waren. Dus slecht zijn ze begonnen. Daarnaast geloof ik niet in die 2 hoor.

Citaat:
Ok dat stukje van veevoer ben ik er mee eens, maar dat ze bomen voor omkappen voor biologisch eten. ,Dat kan toch wie zegt dat de zeflde fabrikant soja voor jouw verbouwd en tegelijkertijd ook voor die beesten. Doorgestoken kaart dus.
Nee hoor. Er zitten veel regels aan. Bij gewone soja kan je niks controleren. Echter met soja van biologische teelt kan je het helemaal tot de start controleren. Ok er kan altijd wel wat mis gaan of mensen die wat wisselen ofzo, maar dat heb je met alles wel.
Biologische soja betekent gebruik van land en houden van vruchtbaar land. Veevoer is gewoon de schadelijke daar in die landen. Ook plantages voor sigaretteningredienten en gewoon land waar ze vee op laten lopen. Biologisch komt meestal ook niet uit die gebieden. Biologische soya komt meestal uit azie geloof ik en deel uit duitsland vernam ik. Ik koop liever niet van multinationals, maar van bedrijven met een scherpe visie. Die vertrouw ik wel.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 21-06-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 21-06-2005 @ 15:39 :
Nee, ik doe niet alsof ik dat weet. Het dier kan gelukkig zijn of ongelukkig. Ik kijk naar wat de mens aan het doen is met dieren en dat is fout.

die argumentatie van jou klopt echt van geen kanten
WAAROM kijk je naar wat de mens met dieren doet
WAAROM is dat fout
WAAROM kan jij wel bepalen of een dier gelukkig kan zijn
WAAROM WAAROM WAAROM GVD, ik wil onderhand wel eens weten wat voor opleiding jij hebt
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 04:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 12:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 10:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 21:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.