Oud 10-06-2005, 00:12
Verwijderd
Nou goed, ter afsluiting van 2 jaar KCV moet ik een Praktische Opdracht maken over een willekeurig onderwerp uit de Oudheid. Ik heb het de afgelopen paar weken ongelofelijk druk gehad en heb nu nog precies een week de tijd om de desbetreffende PO te maken.

Ten eerste ben ik dringend op zoek naar een onderwerp, want ik heb werkelijk geen idee. Het enige waar ik tot nu toe op ben gekomen is 'Tempelprostitutie' (mbt tot o.a. de Isis-cultus) maar ik zou graag meerdere opties hebben. Iemand tips?

Ten tweede, stel dat iemand een bruikbare PO voor mij heeft, die niet in de huiswerk-database van Scholieren.com staat, zou hij of zij dan zo vriendelijk willen zijn die opdracht door te sturen? Mijn KCV leraar is er namelijk zo een die serieus op Internet na gaat zoeken of je je werkstuk wel zelf gemaakt hebt dus simpelweg een werkstukje uit de database jatten is geen optie.

Normaal gesproken doet ik dit soort dingen niet (vaak) maar momenteel zit ik echt in tijdnood. Dus hierbij een (wanhopige) oproep aan mijn mede-scholieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 00:40
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik heb een PO gedaan over het vergelijken van de fiolm Shrek met oude tragedies, verhaallijn, personages tijdsindeling etc. Dat was best gemakkelijk te doen en ik had er ook nog een 8 voor, was wel in de vijfde en ik weet niet of het voldoende "studielast" is. Ik zou zeggen dat dit iig bet in ee nweek te doen is. Probeer het in eerste instantie zelf, als het echt niet lukt mag je me volgende week wel een mailtje stuten (adres staat in profiel) en dan krijg je mijn werkstuk wel, dat niet in de database staat.

Heb alle respect voor je leraar. Het is echt schandalig hoeveel mensen van deze site afhalen. Je huiswerk is er niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 10-06-2005 @ 01:40 :
Ik heb een PO gedaan over het vergelijken van de fiolm Shrek met oude tragedies, verhaallijn, personages tijdsindeling etc. Dat was best gemakkelijk te doen en ik had er ook nog een 8 voor, was wel in de vijfde en ik weet niet of het voldoende "studielast" is. Ik zou zeggen dat dit iig bet in ee nweek te doen is. Probeer het in eerste instantie zelf, als het echt niet lukt mag je me volgende week wel een mailtje stuten (adres staat in profiel) en dan krijg je mijn werkstuk wel, dat niet in de database staat.

Heb alle respect voor je leraar. Het is echt schandalig hoeveel mensen van deze site afhalen. Je huiswerk is er niet voor niets.
Ik heb over het algemeen respect voor mijn leraren, vooral leraren die het werk dat leerlingen doen ook echt waarderen. Alleen zo'n type is mijn KCV leraar niet. Hij is het typische voorbeeld van een 50-jarige gefrustreerde man die eigenlijk te intelligent is en daardoor met zichzelf in te knoop ligt. Bovendien beleeft hij (naar mijn mening) helemaal geen plezier in het lesgeven en werkstukken of huiswerk nakijken doet hij al helemaal niet graag.

Vorig jaar heb bijv. een uitgebreid werkstuk gemaakt over Persephone (we moesten 1 God of Godin uitkiezen) en ik had er echt veel tijd ingestopt. Ten 1e omdat ik het onderwerp echt leuk vind en ten 2e omdat ik graag een hoog cijfer wilde scoren. Mijn cijfer was dan wel niet al te slecht, maar hoe die man er over deed vond ik gewoon alles behalve aardig.

Normaal gesproken ben ik ook niet het type dat kant-en-klare werkstukken inlevert, maar ik zit momenteel echt in tijdnood. Ik heb nog 1 week voor mijn proefwerkweek begint en voor die tijd moet ik nog een aantal PO's inleveren. Ik heb zojuist mijn PO Geschiedenis ('Lilith - Symbool van de verstoten vrouw') afgerond (Ik heb er dus tot 1 uur 's nachts aan gewerkt!) en ik moet er ook nog een maken voor Informatie en Biologie. Voor die van Informatica en Biologie ben ik al een heel eind op weg, maar die PO KCV krijg ik nooit van mijn leven meer af.

Dan zul je natuurlijk wel denken: 'Ja, eigen schuld, had je er maar eerder aan moeten beginnen!'. Opzich is dat ook wel zo, alleen ik heb een erg hectische periode achter de rug waarin ik erg weinig tijd heb gehad voor school. Gelukkig ben ik qua cijfers niet echt achteruit gegaan, ik sta in ieder geval nog voor iedere vak voldoende en wat mijn cijfers betreft zal ik ook wel overgaan. Maar als ik mijn PO's op het einde van volgende week niet af heb, blijf ik zitten puur alleen op basis van mijn PO's en dat zie ik echt niet zitten.

Om een lang verhaal kort te maken: Je zou me echt heel erg uit de brand helpen als je me je werkstuk zou willen sturen en laten gebruiken. Qua studielast en en niveau zal het wel in orde zijn. Ik zit nu zelf ook in de 5e klas en de studielast bedraagt geloof ik 20 uur in totaal. Dus als je me wilt helpen, heel erg graag!

Edit: Ik vind je onderwerpskeuze trouwens erg origineel!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 10:03
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Vooruit dan maar, hij zit in de mail.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:12
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Heb zelf afgelopen jaar een PO gedaan over Troy en de vergelijking met de Ilias. Wij zijn ook pas op het laatste moment begonnen, maar we hebben het wel afgekregen. Als je het nog wilt hebben, stuur dan maar een PM.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 11-06-2005 @ 22:12 :
Heb zelf afgelopen jaar een PO gedaan over Troy en de vergelijking met de Ilias. Wij zijn ook pas op het laatste moment begonnen, maar we hebben het wel afgekregen. Als je het nog wilt hebben, stuur dan maar een PM.
Je hebt PM
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie PO
himawarisan
1 13-01-2007 01:42
Algemene schoolzaken help, wat te doen bij slechte cijfers
djfati
25 13-12-2005 19:56
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Praktische Opdracht
Lonneke17
3 28-10-2004 19:24
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zonnedroom
juliettebinoche
8 24-10-2003 18:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.