Oud 15-05-2002, 19:45
Angeloes
Avatar van Angeloes
Angeloes is offline
ik maak al zelf zo'n 7/8 jaar zelf kleding. Ik zit nu ook op een opleiding waar we ontwerpen, patroontekenen, modeshows lopen etc. Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die daaraan "verslaafd" zijn. Met verslaafd bedoel ik, het maken en ontwerpen en zelf dragen en telkens meer willen, betere kleding willen maken , betere ontwerpen enzo.

greetings loes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 19:49
utopian me
utopian me is offline
ghehe, van m'n 9e tot m'n 12e zat ik op naailes , zat ik gewoon met een groepje van 6 vriendinnen en maakten we kleren die we wilden (van alwel bestaande patronen) met hulp.. toen ben ik gestopt omdat het niet meer kon op de middebare school... ik zou af en toe nog best wat kleren zelf willen maken, maar ik zou niet weten hoe ik zou moeten beginnen... m'n moeder wil ook niet de naaimachine tevoorschijn halen.....
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:59
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Koel, hier is overigens al vaker een topic over geweest, maar dat terzijde

Waar zit je op school als ik vragen mag?

Ben nu heel erg creatief bezig met een simpel wit t-shirtje van de h&m komt een hele lange ketting op, die ik ooit eens had gemaakt, maar ja wie doet er nou een ketting van 2 meter om?, iig die ben ik er nu aan het op stikken. met een heel creatief slingerpatroontje ofzow (als paps ooit nog es een scanner aanschaft laat ik 'm zien). Die ketting zit aan de voorkant, op m'n buik, aan de bovenkant komen met van die pailletjes allemaal kleine bloemetjes met in het midden een klein kraaltje.
Aan de achterkant komen allemaal drukknoopjes naja de ene kant dan met dat pukkeltje er aan. Ik zit alleen nog te twijfelen of dat allemaal dezelfde groote moet blijven of ook grotere drukknooopjes er tussen, maar het wordt wel mooi.
Tis een simpel wit hempje en die kraaltjes op de voorkant zijn blauw en groen, die bloemetjes zijn ook blauw en groen en de drukknoopjes zijn gewoon zilver met een groen en blauw draadje er op gestikt.

Ik wil binnenkort heel erg graag een hele mooie jurk maken van zijde. Die moet aan de bovenkant heel strak zijn en vanaf m'n middel wijd uitlopen. Of aan de bovenkant strak en ongeveer vanaf net onder m'n heupen in een klokmodel vallen. Iig die moet van zijde en in het donkerrood of in het zwart, hoewel donkergroen ook wel apart is.

Ook wil ik eens proberen om een korset-achtig topje te maken, iig met balijnen (zo heten die dingen toch?), dat vind ik echt heel erg mooi, en chique mits het op de goede manier gecombineerd wordt.

Maar wat maak je zelf allemaal voor kleding? Heb je ook patronen? Zoja wat voor? Van een jurk zoals bovenstaand?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:19
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Ik maak erg vaak zelf kleding, maar het gaat wel met "vlagen"
zeg maar een week lang heb ik de naai-ziekte en dan weer 5 weken helemaal geen zin. Daarnaast heb ik een bloedhekel aan patroontekenen en doe ik alles uit de hand, als me iets niet zind gaat de schaar er gelijk in... ik werk alleen met coupnaaden en alles binneste-buiten keren enzo Ook bewerk ik veel bestaande kleding met de schaar *schaam*
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:52
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
ik zou t wel willen, maar dan moet ik eerst op een naaicursus ( vies woord zeg) ofzo want ik lette vroeger nooit op met handwerken
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:55
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik maak ook best vaak kleding.
Hoewel het niet altijd even goed lukt.
Ben nu bezig met een paars fluwelen jurkje met een dorzichtig paarse/rode stof er overheen. Word wel leuk.
Maar ik heb heel vaak dat als het af is het niet goed zit. Dat is wel minder...
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:12
Lievelotje
Avatar van Lievelotje
Lievelotje is offline
ik pruts al jaren op de naaimachine van mu moeder, al moet ik toegeven dat ik vaker kleren vermaak dan dat ik iets heel nieuws maak. meestal probeer ik alledaagse kleren een kleine twist te geven waardoor ze iets spannends krijgen, vooral om uit te gaan maak ik vaak aparte dingen
__________________
Compulsive Liar Danger Slut , houdt dwangmatig van Eline, zonder liegen de gevaarlijkste slet die ik ken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat vinden meiden hier van: mannen met lang haar
weetnie
225 31-08-2007 14:51
Lifestyle zelfmaak-kledij?
Beware
36 30-05-2004 13:29
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Lifestyle foto zelfgemaakte kleding
<(-_-)>
8 04-03-2003 16:22
Lifestyle welke kleding hebben jullie zelfgemaakt?
Optima
68 30-11-2002 13:22
Lifestyle Lachwekkend
Black Sugar
76 23-08-2002 17:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.