Oud 08-07-2013, 12:55
Verwijderd
pijn om je heen
Je weet niet meer waar je wil zijn. Nergens meer dat veilige gevoel... Alleen de kijk de depresiefe kijk op de wereld waar iedereen je kwetst... Je zoekt je vraagt het enige wat je krijgt is een onbewetend antwoord...niemand zoekt niemand niemand helpt niemand zegd... wat ik ben is alleen. Maar niemand ziet dat, iedereen denkt dat je blij bent vrolijk relax....maar als je zelf in de spiegel kijkt... Zie je de waarheid... De waarheid die je je laat realiseeren dat je hier niet meer hoort... Niet meeer zoals vroeger niet meer als toen niet meer als ooit nog zal zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2013, 14:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je iets in Word schrijft, kun je meteen de spellingcontrole aanzetten, dat is misschien wel handig. Nu staan er nog allerlei stomme foutjes in ('depresiefe' en 'onbewetend' en 'zegd') van woorden die helemaal niet bestaan en die zo'n programma er zo uithaalt (die haalt niet álle fouten eruit, maar het scheelt al wat!) Je tekst wordt er meteen een stuk mooier op.

Ook is het misschien mooier, maar dat vind ik vooral, om niet overal ... te zetten. Je tekst wordt er zo... traag van... snap je... en je ziet alleen... puntjes... terwijl... als je aandacht wilt... en stilte... er ook manieren zijn met minder puntjes. Juist in gedichten (aangezien je dit in het dichtersdeel hebt gezet) wordt er veel gebruik gemaakt van enters en lege ruimtes. Zo kun je jouw tekst ook opschrijven als:

pijn om je heen

Je weet niet meer waar je wil zijn.
Nergens meer dat veilige gevoel
Alleen de kijk
de depresieve kijk op de wereld waar iedereen je kwetst

Je zoekt
je vraagt
het enige wat je krijgt is een onwetend antwoord

niemand zoekt
niemand niemand helpt
niemand zegt
wat ik ben is alleen

maar niemand ziet dat
iedereen denkt dat je blij bent
vrolijk
relaxt

maar als je zelf in de spiegel kijkt
Zie je de waarheid
die je je laat realiseren dat je hier niet meer hoort
Niet meer zoals vroeger
niet meer als toen
niet meer dan ooit nog zal zijn


Als je zo je tekst onderverdeelt (én even je spellingfouten eruit haalt) dan is het een stuk prettiger om te lezen. Je hebt meer ruimte, en ik heb ook maar meteen even enters neergezet op stukken waar je komma's vergeten was. Als je dat niet doet (dan laat je bijvoorbeeld 'je zegt je vraagt je denkt en voelt' zonder komma's achter elkaar staan) 'verdwaalt' iemand eerder in je tekst. Dat kun je ook expres doen, maar ik vond het een beetje raar staan - enerzijds zet je overal ontzettend veel puntjes neer en heel veel rustpauzes, anderzijds vergeet je simpele pauzes (de komma's!) die zorgen dat iemand je tekst beter begrijpt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 10:23
Verwijderd
Hahah dankje wel ja ik heb het geschreven op word dankje voor de verbetering het ziet er stukke beter uit nu dankje xx
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 23:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Alsjeblieft.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat ik me recent realiseerde dus eah (ouwelullentopic)
Verwijderd
68 21-11-2015 19:43
De Kantine Weerwolfspel #87 deel 2
Verwijderd
470 15-08-2011 15:29
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 26-02-2011 14:10
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #71
rare kwast
491 04-10-2006 18:42
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 22:44
Psychologie Wat ik me laatst op eens realiseerde..
Verwijderd
5 13-06-2002 15:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.