Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 23:10
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Is er iemand die die studie doet in Utrecht, of de wat uitgebreidere studie in Amsterdam?

Ik ben erg benieuwd hoe die studie is
- hoeveel college's (naar-school-gaan-uren)?
- hoeveel opdrachten/projecten?
- wat voor een manier onderwijs?
e.d.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2003, 15:49
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
Ja dat zou ik ook wel willen weten. Ik ben van plan om als ik ooit van school afkom dat te gaan studeren ( of zoiets).

was weer is zinvol dit
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:00
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Ik wil t misschien ook gaan studeren Samen met Martjuh
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:01
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
In Amsterdam is 't Media & Cultuur toch?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:15
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
haai,
ja volgens mij heet t in adam: media&cultuur en in utreg: theater, film en tv-wetenschappen. ik wil t graag in utreg gaan doen volgend jaar (of nouja tis 1 van de 3 keuzes)

ennem, van al die vragen van je weet ik verder ook niks maar als je het boekje op vraagt via internet kom je vast een hoop te weten

misschien tot ooit!

xx margreet

www.uu.nl
www.uva.nl (geloof ik)
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:46
ganralph
ganralph is offline
in Amsterdam heet t idd media en cultuur (en laat ik dat nou toevallig studeren) - tot vorig jaar heette dit nog film- en televisiewetenschappen
verder heb je in Amsterdam nog los muziekwetenschappen en theaterwetenschappen

in Utrecht heb je theater- film- en televisiewetenschappen


om je vragen even zo goed mogelijk te beantwoorden:

als 1ejaars heb je ongeveer 15uur per week school; waarvan 1-6 verplichte uren

het is een fulltime studie dus je wordt wel geacht 40uur vol te maken; hiervoor zijn studieboeken en projecten uitgevonden
houdt in het 1e jaar rekening met ongeveer 7 (niet zo grote) presentaties; alleen of met zn 2; verder moet je n stuk of 6 werkstukken maken (waar je dus onderzoek voor moet doen)

het onderwijs is vrij simpel: je krijgt een aantal colleges om de stof te verhelderen/aan te vullen en je hebt een aantal (verplichte) werkgroepen waar je moet presenteren; html-cursus krijgt of gewoon extra theorie behandelt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:45
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 21-03-2003 @ 12:46:
in Amsterdam heet t idd media en cultuur (en laat ik dat nou toevallig studeren) - tot vorig jaar heette dit nog film- en televisiewetenschappen
verder heb je in Amsterdam nog los muziekwetenschappen en theaterwetenschappen

in Utrecht heb je theater- film- en televisiewetenschappen


om je vragen even zo goed mogelijk te beantwoorden:

als 1ejaars heb je ongeveer 15uur per week school; waarvan 1-6 verplichte uren

het is een fulltime studie dus je wordt wel geacht 40uur vol te maken; hiervoor zijn studieboeken en projecten uitgevonden
houdt in het 1e jaar rekening met ongeveer 7 (niet zo grote) presentaties; alleen of met zn 2; verder moet je n stuk of 6 werkstukken maken (waar je dus onderzoek voor moet doen)

het onderwijs is vrij simpel: je krijgt een aantal colleges om de stof te verhelderen/aan te vullen en je hebt een aantal (verplichte) werkgroepen waar je moet presenteren; html-cursus krijgt of gewoon extra theorie behandelt.
* Wat is je hoofdvak? (als ik het goed gelezen heb, is het in utrecht geschiedenis.)
* Waar gaat de stof over?
* Aan welk werkveld en/of specifieke beroepen kan ik denken na de studie?

Heb je geen msn?
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:36
ganralph
ganralph is offline
mijn msn is: de_idioot@hotmail.com
maar als je me niet tegen komt, heb je hier vast wat info:

ik kan je alleen 1e jaars info geven, en dan hoef je nog niet te kiezen voor majors en minors (hoofd- en bijvakken)

de belangrijkste vakken zijn:
in het eerste semester:

-orientatie film (theoretische benadering van film als kunst)
-geschiedenis film en hedendaagse cultuur (spreekt voor zich denk ik)
-aangevuld met academische vaardigheden (schrijven, presenteren, en een beetje html)

2e semester:
-orientatie tv (sociologische kijk op media-consumptie)
-orientatie nieuwe media (geschiedenis van schrift, taal en technologie)
-aangevuld met 'cultuur en samenleving', een vak over kunstopdrachten en opdrachtgevers in de geschiedenis

verder krijg je mooie gelegenheden om zeldzame, belangrijke en aparte films en tv-fragmenten te zien

de stof is theoretisch (niet creatief dus) en gaat in het eerste semester vooral over de bestudering van het produkt (film dus) (wat was belangrijk in de geschiedenis van de film? en wat zit er eigenlijk allemaal in een film?)
en in het 2e semester over de consumptie er van (met name tv); dit heeft dus een soort van sociologische inslag (waarom kijken mensen naar tv? enz)

beroepsperspectieven zijn vrij breed; ikzelf zit te denken aan de richting van redacties voor tv-programma's
maar je kunt de kant van de film(kunst) op, of in de richting 'nieuwe media' (internet ed, maar dit is heel beperkt in de algemene stof)
maar ik zou nix uitsluiten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
De Kantine Hoe ben jij nou echt?
Verwijderd
330 02-04-2007 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.