Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 20:04
Verwijderd
nou?

wie kan het mij vertellen?
Advertentie
Oud 24-05-2005, 20:07
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
1) dan kunnen ze er voortaan rekening mee houden, en het anders doen.
2) als iets niet klopt of te lang was, dan moeten ze het wel weten voor de normering he..
3) zo hebben wij ook het gevoel dat we mee mogen praten ofzo

zullen vast nog wel meer redenen zijn.
__________________
zo,
Oud 24-05-2005, 20:13
Global
Avatar van Global
Global is offline
mensen denken dat door de klachten de normering stijgt en gaan ze massaal klagen. door die mogelijkheid verminderd hun stress en kunnen ze beter voorbereiden voor de volgende examens
Oud 24-05-2005, 20:15
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Global schreef op 24-05-2005 @ 21:13 :
mensen denken dat door de klachten de normering stijgt en gaan ze massaal klagen. door die mogelijkheid verminderd hun stress en kunnen ze beter voorbereiden voor de volgende examens
en zo halen ze de tijd weer in die ze hebben verloren met klagen over hun examens.
Oud 24-05-2005, 20:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
klagen om te klagen iig niks
en als er echt wat was voor de normering, mensen die na je komen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 24-05-2005, 20:19
Verwijderd
nou eh... als het goed is ben ik volgend jaar van school af dus dan zoeken die examen leerlingen het zelf maar uit
Oud 24-05-2005, 20:38
*RooSs*
*RooSs* is offline
Als veel dezelfde klachten komen(over vragen/lengte/moeilijkheid), gaan ze daar wel naar kijken met de normering natuurlijk.
Vorig jaar ook; vakken/examens met de meeste klachten (terechte klachten dan natuurlijk en een btje over dezelfde dingen) en (vaak dus ook)slecht gemaakt, hadden ook een hoge normering.
Maar je weet toch nooit hoe ze het gaan bekijken en wat de normering wordt..het is niet zeker dat veel klachten ook meteen een hogere normering is..Helpt natuurlijk wel een btje mee..
(beter veel klachten, dan geen hè voor de normering)..
Oud 24-05-2005, 20:44
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
En als er echt een fout in het examen zit, wordt de normering ook aangepast.

Het examen kan ook ongeldig worden verklaard, als er onwettige dingen zijn gebeurd. oid
Oud 25-05-2005, 07:27
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Dit lijkt me nou niet een vraag die je zelf niet kan beantwoorden
Maarja, jij wilt natuurlijk horen dat klagen geen zin heeft, omdat jij het stom vindt dat sommige mensen het wel belangrijk vinden dat een examen eerlijk verloopt .

Anyhoe,

Als er veel (inhoudelijke)klachten over een bepaalde vraag binnenkomen zal er rekening gehouden worden met de normering m.b.t. die vraag. En dus het hele examen.
__________________
WOEi !
Oud 25-05-2005, 07:34
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ach er bellen er zoveel, mijn belletje zullen ze heus niet missen...
__________________
Dromendief
Oud 25-05-2005, 07:46
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-05-2005 @ 08:34 :
Ach er bellen er zoveel, mijn belletje zullen ze heus niet missen...
__________________
WOEi !
Oud 25-05-2005, 09:52
Joyceb
Joyceb is offline
Nadat de examens zijn gemaakt, wordt de normering pas vastgesteld.
Het LAKS geeft dan aan welke klachten er binnengekomen zijn en daar kan dan rekening mee worden gehouden.
Oud 25-05-2005, 14:11
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Offtopic: gefeliciteerd! Wat zijn er veel mensen jarig tijdens de examens..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 25-05-2005, 14:14
Larsman
Larsman is offline
Als de klacht belachelijk is (zoals dat eeuwige gezeik gister over die Khan) doen ze er volgens mij HELEMAAL niks mee, dus heeft klagen alleen maar zin als het echt een gegronde reden betreft.
Maar ik weet niks zeker, het kan zijn dat het LAKS sommige klachten, als het er veel zijn, wel serieus neemt.
__________________
Ik praat graag alleen, dat scheelt tijd en argumenten.
Oud 25-05-2005, 14:14
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Femic schreef op 25-05-2005 @ 15:11 :
Offtopic: gefeliciteerd! Wat zijn er veel mensen jarig tijdens de examens..
In augustus is het meestal ook mooi weer
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 25-05-2005, 14:14
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
klagen doet goed

Citaat:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
]{ing schreef op 25-05-2005 @ 14:11 :
en verder meerdere over omstandigheden in de examenzaal! slecht geregeld bij mijn school!
--------------------------------------------------------------------------------

zojuist LAKS gebeld en iemand gaat mijn school bellen en klagen
goed geregeld bij het LAKS
Oud 25-05-2005, 14:18
Larsman
Larsman is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-05-2005 @ 15:14 :
klagen doet goed
schitterend
__________________
Ik praat graag alleen, dat scheelt tijd en argumenten.
Oud 25-05-2005, 16:10
Verwijderd
Bij mij heeft 't geholpen; ik mocht een examen herkansen omdat mijn school de verkeerde versie van de atlas uit had gedeeld. Wanneer ik niet had kunnen klagen, had ik die optie niet gehad.
Ads door Google
Oud 25-05-2005, 19:18
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-05-2005 @ 17:10 :
Bij mij heeft 't geholpen; ik mocht een examen herkansen omdat mijn school de verkeerde versie van de atlas uit had gedeeld. Wanneer ik niet had kunnen klagen, had ik die optie niet gehad.
Inderdaad, dat houdt de rol van het LAKS vaak in; bemiddelen tussen de school en de leerling.

Vaak hebben klachten namelijk niet zozeer iets te maken met de inhoud, alswel met 'omgevingsfactoren' als lawaaiige eerste klassers die langslopen, verkeerde atlassen, noem maar op. Dan is het LAKS een soort van mediator. Het CEVO heeft er bij normeringen immers niet superveel aan als van 1 school leerling in een school last hebben gehad van een verkeerde atlas.
Oud 25-05-2005, 19:19
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Larsman schreef op 25-05-2005 @ 15:14 :
Als de klacht belachelijk is (zoals dat eeuwige gezeik gister over die Khan) doen ze er volgens mij HELEMAAL niks mee, dus heeft klagen alleen maar zin als het echt een gegronde reden betreft.
Maar ik weet niks zeker, het kan zijn dat het LAKS sommige klachten, als het er veel zijn, wel serieus neemt.
Overigens neemt het LAKS de klachten serieus, maar daarmee veranderd de normering oid niet mee.. Daarvoor moet het CEVO de klachten serieus nemen.



@ Femic: thanks
Oud 25-05-2005, 19:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Global schreef op 24-05-2005 @ 21:13 :
mensen denken dat door de klachten de normering stijgt en gaan ze massaal klagen. door die mogelijkheid verminderd hun stress en kunnen ze beter voorbereiden voor de volgende examens
Dat valt mee, want als je kijkt op die klachtenmeter zie je dat alleen bij de vakken waar daadwerkelijk de klacht redelijk gegrond was er veel klachten zijn. Van 500 klachten liggen ze niet wakker. Van 1500 wel

Citaat:
Larsman schreef op 25-05-2005 @ 15:14 :
Als de klacht belachelijk is (zoals dat eeuwige gezeik gister over die Khan) doen ze er volgens mij HELEMAAL niks mee, dus heeft klagen alleen maar zin als het echt een gegronde reden betreft.
Maar ik weet niks zeker, het kan zijn dat het LAKS sommige klachten, als het er veel zijn, wel serieus neemt.
Punt 1 was die klacht over Khan zeer gegrond, maar daar gaat het nu even niet over. Punt 2 nemen ze die klacht wel serieus, omdat zo'n 4000 mensen daarover een klacht hebben ingediend. En als hij totaal ongegrond was dan hadden misschien een paar honderd mensen dat gedaan, omdat ze idd denken dat het dan uitmaakt...
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 19:29.
Oud 25-05-2005, 20:27
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 25-05-2005 @ 08:27 :
Dit lijkt me nou niet een vraag die je zelf niet kan beantwoorden
Maarja, jij wilt natuurlijk horen dat klagen geen zin heeft, omdat jij het stom vindt dat sommige mensen het wel belangrijk vinden dat een examen eerlijk verloopt .
Ik vermoed dat slechts een zeeeeer klein aantal klachten gaat over het al dan niet eerlijk verlopen van een examen.
Oud 26-05-2005, 09:53
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 25-05-2005 @ 08:46 :
als iedereen zo denkt ...
__________________
ofzoiets
Oud 26-05-2005, 11:21
Verwijderd
Ik vond dat de hele vertaalopdracht van Latijn in het examen niet goed was, nu wil alle 38 punten!
Oud 26-05-2005, 11:33
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 25-05-2005 @ 20:26 :
Punt 1 was die klacht over Khan zeer gegrond, maar daar gaat het nu even niet over. Punt 2 nemen ze die klacht wel serieus, omdat zo'n 4000 mensen daarover een klacht hebben ingediend. En als hij totaal ongegrond was dan hadden misschien een paar honderd mensen dat gedaan, omdat ze idd denken dat het dan uitmaakt...
Inderdaad, lees dit maar:

Bij de klachtenlijn stroomden de klachten binnen over de vraag over generaal Khan. Kandidaten wisten niet wie dit was en waren van mening dat ze dat niet hadden hoeven.
Het LAKS was het eens met de leerlingen en heeft hierover contact opgenomen met de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven, de CEVO. Leerlingen hadden moeten leren over het regime voor Khan, en moesten daarom ook weten wie Khan was.
Het LAKS is het hier niet mee eens. Omdat generaal Khan door middel van een staatsgreep aan de macht kwam, vindt het LAKS dit geen voortzetting van het vorige regime. Het LAKS zal bij de CEVO prosteren tegen het besluit.
(www.eindexamen.nu)
Advertentie
Oud 26-05-2005, 13:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
die klachten over khan sloegen nergens op. Je moet gewoon weten dat al die gastjes van Z-Vietnam corrupt waren en mensen lieten afslachten etc etc antwoorden
-De slachting corruptie was niet in overeenstemming met doel vs
-vs steunt vietnam in oorlog tegen communisme

dat was echt niet moeilijk
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 26-05-2005, 13:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
laat ze maar klagen over vraag 1, vraag en antwoord waren totaal niet in overeenstemming
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 20:32
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.