Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 11:00
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Dan bedoel ik niet de stof maar de toestanden eromheen.
Was het anders om ineens in een gymzaal te zitten, was je ontspannen of juist niet?

Ik had het idee dat het heel anders zou zijn en was wel een beetje zenuwachtig toen ik voor het eerst die gymzaal binnenliep maar achteraf is het mee heel erg meegevallen. (de examens zijn nog niet afgelopen maar je kan wel een beetje een beeld geven van wat je er van vond)
Wat vonden jullie ervan?
__________________
Tumtiedum hups.
Advertentie
Oud 28-05-2005, 11:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik dacht dat het allemaal heel speciaal zou zijn en dat ik me helemaal anders zou voelen en zo. Ik heb altijd van dat soort illusies Het maken van de examens is precies hetzelfde als het maken van schoolexamens, alleen die paar minuten dat je moet wachten tot het negen uur/ half twee is, dat maakt dat je beseft dat het toch net wat anders is.

En ik voel me helemaal niet speciaal en volwassen ineens
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 28-05-2005, 12:39
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik had verwacht dat de school veel meer rekening zou houden ermee door het zo stil mogelijk te houden, maar dat is eigenlijk totaal niet zo. Het is ook wel opvallend dat ik me niet geconcentreerder voel maar het blijkbaar wel ben aangezien ik nergens tijd tekort ben gekomen en alles wel goed heb gemaakt.
Oud 28-05-2005, 12:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Iedereen maakt er een ontzettende toestand van. Dat had ik wel verwacht, maar ik had niet verwacht dat het me zo stoorde.
En ik had moeilijkere toetsen verwacht.
__________________
Oud 28-05-2005, 12:55
sdekivit
sdekivit is offline
ik moet wel zeggen dat ik vorig jaar bij het eerste examen wel even ondersteboven was van het grote aantal mensen dat in de zaal aanwezig was om examen te doen (havo+vwo samen). Maar ja, op de universiteit nu zijn er grotere zalen en nog meer mensen.

Bij het volgende examen was het speciale er wel helemaal af en een paar dagen later was het al gewoon geworden.
Oud 28-05-2005, 14:37
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik vind het helemaal niet zo bijzonder?

vind het eigenlijk minder interessant dan een se-week en voel me ook helemaal niet zenuwachtig (alleen de eerste dag)
Had ook gedacht dat ze er op school veel gewichtiger over zouden gaan doen maar dat valt ook heel erg mee.

Én ik dacht dat de school wel zou zorgen dat het stil was rondom de aula waar de examens gemaakt worden. Maar dat is niet het geval.
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 28-05-2005, 16:50
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik ben niet zo zenuweachtig als ik een hele tijd terug had gedacht, ik heb veel minder geleerd ervoor dan dat ik had gedacht. De examens gingen veel minder in op details als ik had gedacht.

Het is eigenlijk gewoon een toetsweek, maar het wordt allemaal zwaar overdreven
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 28-05-2005, 16:53
Ndimension
Ndimension is offline
De examens waren zoals ik verwacht had ja.
Maar ik was wel doodsnerveus, dit onder andere omdat mijn eerste examen begon met natuurkunde waar ik een 6,8 voor moest halen en ik in de laatste 2 jaar geen voldoende heb weten te scoren voor dat vak. Donderdag zou dan biologie zijn, daar was ik ook zenuwachtig voor, ik moest namelijk een 5,3 halen en mijn cijfers zijn echt heel erg wisselvallig voor biologie....
Maar ja, het is allemaal erg meegevallen, dus ik zal de zaal nu met een geruster hart betreden
__________________
© Ndimension
Oud 28-05-2005, 17:57
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
de 1e dag was ik echt nerveus en ben ik 's nachts echt 3x wakker geworden, nu is dat helemaal weg. Het is niet meer gek om samen met 100-150 anderen in de gymzaal te zitten, ik neem niet meer 8 pennen mee, 2 pennen is ook wel genoeg. Ik heb niet meer het gevoel van 'oh help, hier komt alles op aan'. Eigenlijk is het minder speciaal dan ik van te voren dacht
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 28-05-2005, 19:09
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Wij zitten gewoon in lokalen. dus het is niet veel anders dan een lang proefwerk. Het valt allemaal heel erg mee. Beetje gespannen maar na t eerste examen viel t wel weer mee.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 28-05-2005, 20:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ben minder gestressed, vind het allemaal niet zo eng als ik verwacht had. Gewoon een beetje een uit de kluiten gewassen toetsweek... Sfeer op school is wel .
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 28-05-2005, 22:59
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik had verwacht dat ik de heletijd zenuwachtig zou zijn. Maar dat was alleen de eerste dag. Het is makkelijker dan ik had verwacht. Eigenlijk had ik bv bij sk alleen me binas nodig inplaats van me hersens
Ik had echt gedacht dat het bijzonder zou zijn ofzo, maar zoals velen zeggen het lijkt gewoon op een grote toetsweek.

Ik vindt het wel bijzonder dat mijn blaadje naar de CITO gaat behoor namelijk tot de eerste 5 leerlingen en daarom wil ik het goed maken. Wat overgens nergens op slaat maar goed.

Mensen slaan meestal ook nergens op.....
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 29-05-2005, 08:09
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik vind het ook veel minder spannend dan ik had gedacht. De eerste keer was wel spannend, omdat ik nog niet wist hoe het allemaal zou gaan. Ik let alleen wat meer op de klok dan bij gewone toetsen, verder weinig verschil
Oud 29-05-2005, 08:13
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 28-05-2005 @ 17:50 :
Ik ben niet zo zenuweachtig als ik een hele tijd terug had gedacht, ik heb veel minder geleerd ervoor dan dat ik had gedacht. De examens gingen veel minder in op details als ik had gedacht.

Het is eigenlijk gewoon een toetsweek, maar het wordt allemaal zwaar overdreven
__________________
In love with my oven glove. <3
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen
ThaFox
196 18-11-2003 14:02
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.