Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2008, 23:55
Verwijderd
Nou weet ik dat als je problemen hebt dat je dat op M&M moet zeggen of de betreffende forumbaas moet pm'en. Maar ik wil eigenlijk een discussie (dk-waarde) opwekken over wat wij van dk vinden.

Probeer te zorgen dat het een discussie blijft en ga mensen niet op hun persoonlijkheid aanvallen, probeer opmerkingen ook niet persoonlijk op te vatten. Ondersteun je mening met duidelijke en eerlijke voorbeelden/uitleg.

Hou rekening, dit is een forum, deze mensen kennen je niet echt en hun mening is gebaseerd op wat zij van jouw zien op dit forum, ze spreken je dus niet aan op JOU maar op hun opvatting van bepaalde woorden die jij hier hebt getypt.

Dankjewel


TS begint:
Ik schrijf dit naar aanleiding van onze nieuwe fb. Allereerst even ik heb neko* een paar keer gepmd en neko* lijkt me echt een ontzettend lief meisje. Maar wees nou eerlijk, ze is misschien vaker op dk en ligt beter in de dk-mensen dan de meeste andere fb's en ze zal vast wat nieuwelingen enthousiastme meebrengen, maar is het niet tijd voor een goed team in plaats van een paar losse fb's die stuk voor stuk niet vaak genoeg er zijn en niet genoeg inbrengen?

Wat jullie?
Advertentie
Oud 13-12-2008, 00:23
Verwijderd
Het kan me werkelijk niks schelen. Het 'forumleven' is dusdanig onbelangrijk voor mij dat ik me absoluut niet bezighou met wie wel of geen fb moet worden. Als ze mij maar niet ten onrechte bannen, waarschuwen of belerend aanspreken vind ik alles best.

Sowieso, hoe krijg je een 'goed team'? Het zijn altijd mensen die vanuit hun eigen luie stoel modereren, waarbij af en toe wat overleg plaatsvindt. Of het nu 'losse fbs' zijn of niet, maakt geen zak uit.

(Waarom reageer ik eigenlijk als het me niet boeit? Sja, omdat ik het toch kwijt wil )
Oud 13-12-2008, 08:36
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb me nooit zo geërgerd aan de forumbazen. Pas als de discussie wordt geopend zie ik pas van hee, die is er inderdaad wel erg weinig. Ik vind wel dat als een grote groep van DK zegt dat je er niet vaak bent je bij jezelf te rade moet gaan of je nog wel geschikt bent. Want een forumbaas waar de groep niet achter staat lijkt me niet zo bevordelijk voor de sfeer. Maar op zich vind ik dat het team van nu goed genoeg is en af en toe heb ik ook wel weer zoiets van waar wordt nu eigenlijk zo'n big deal van gemaakt? De sfeer is goed; ik heb veel erger meegemaakt
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-12-2008, 08:41
Verwijderd
Ik had niet nagedacht over Neko als kandidaat, maar ik ben heel blij met haar als nieuwe forumbaas

De forumbazen zijn niet een specifiek team, zoals Kunst zegt, maar dat hoeven ze ook niet zolang de regels maar acceptabel zijn en duidelijk worden nageleefd en gecontroleerd door de forumbazen.

En ik ben van mening dat niet de juiste forumbaas is vertrokken maar ze wilde zelf, wat ik ook wel begrijp na zoveel gezeur. Maar ik ben het wel eens met Daboman dat sommige forumbazen (nog steeds) maar eens moeten nadenken wat ze hier doen.

Maar bij elkaar opgeteld ben ik blij dat er een sollicitatieronde is geweest (ik kan me die niet herinnerne in de afgelopen 3-4 jaar iig) en ben ik ook wel tevreden met de uitkomst ervan en denk ik dat het alleen maar goed doet
Oud 13-12-2008, 08:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik vond Neko* overigens ook een goede keuze. Het geeft goed aan wat ik bedoel. Neko als forumbaas is iets waar een groot deel of misschien zelfs heel DK achter lijkt te staan. Dus het kan wel
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-12-2008, 09:55
Verwijderd
Ik had ook niet aan Neko* gedacht en in eerste instantie lijkt zij mij ook niet de beste keuze (no offense). Mij lijkt het dat ze hier niet vaak genoeg is, buiten het wwspel zie ik haar niet echt. Ik vind dek euze wel typisch DK.
Ik heb niks tegen Neko, ze lijkt me heel aardig, maar het punt is dat er ook niks vóór haar spreekt, behalve dan dat er niks tegen haar spreekt (al denk ik dat ze niet veel aanwezig is).
@ N00dles, op andere fora maakt het niet zoveel uit wie het wordt: een slotje hier, een slotje daar. Maar op Dk zijn de wetgevende en uitvoerende macht, om het zo te noemen, ook heel belangrijk, naast de rechterlijke macht.

Wat er verder veranderd moet, hebben de FB's al van mij gelezen, dus doe er wat aan.

ps. Ik ben sowieso niet tevreden met het geslacht.
Oud 13-12-2008, 10:02
Verwijderd
Ach, we hebben altijd wat te klagen. Andijvie en Hanneke zijn hier inderdaad te weinig, maar reclame oid blijft nooit langer dan vier uur staan. Wel vind ik dat als er forumbazen hier komen die nooit iets zeggen ze niet slotjes moeten zetten op al dan niet serieuze topics van dk'ers. Dat moeten ze dan maar overlaten aan Missy, of nu dus Neko.
Oud 13-12-2008, 10:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Interessant topic

Citaat:
...maar is het niet tijd voor een goed team in plaats van een paar losse fb's die stuk voor stuk niet vaak genoeg er zijn en niet genoeg inbrengen?...
Als je een heel nieuw team begint en de 4 best geschikte forumbazen, in jouw ogen, voor hier bij elkaar zet hoeft dat nog niet te betekenen dat alles goed loopt. Een team staat er niet gelijk, zoiets moet groeien en daarvoor is meer nodig dan alleen goed communiceren.
En vaak aanwezig? Wat vind jij vaak? Als je hier 1-2 keer per dag komt, moet dat in principe genoeg zijn om een forum te onderhouden, zeker als je met 4 mensen in totaal bent (wat 4-8 bezoeken per dag betekent)
En als het niet gezellig genoeg is hier, dan kan je daar zelf ook wat aan doen natuurlijk

Citaat:
...Mij lijkt het dat ze hier niet vaak genoeg is, buiten het wwspel zie ik haar niet echt...
Neko* post anders best veel hier, mss valt ze je niet zo op . En je hoeft geen topspammer te zijn om fb te worden natuurlijk

Citaat:
Ik vond Neko* overigens ook een goede keuze. Het geeft goed aan wat ik bedoel. Neko als forumbaas is iets waar een groot deel of misschien zelfs heel DK achter lijkt te staan. Dus het kan wel
idd

Citaat:
...maar reclame oid blijft nooit langer dan vier uur staan. Wel vind ik dat als er forumbazen hier komen die nooit iets zeggen ze niet slotjes moeten zetten op al dan niet serieuze topics van dk'ers...
Je spreekt jezelf een beetje tegen hier . Alleen fb+'en kunnen verder slotjes zetten en hoewel ze niet (veel) hier posten, lezen zij en andere forumbazen wel mee en weten ze heus wel wat er hier speelt, zoals ik
Of zij dan die reclame weghalen of dat één van de fb's van hier het doet maakt in principe niets uit dan. En slotjes zetten op topic gaat vaak n.a.v. klachten van andere forumers op M&M of via pm

En in denk dat dit toch iets is dat beter op BZ besproken kan worden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-12-2008, 10:32
Verwijderd
je kwoot alleen mij niet


Zet het nou niet op beleid want dan krijg je weer al dat gezeur van buitenaf.
Oud 13-12-2008, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Neko* post anders best veel hier, mss valt ze je niet zo op . En je hoeft geen topspammer te zijn om fb te worden natuurlijk



Je spreekt jezelf een beetje tegen hier . Alleen fb+'en kunnen verder slotjes zetten en hoewel ze niet (veel) hier posten, lezen zij en andere forumbazen wel mee en weten ze heus wel wat er hier speelt, zoals ik
Of zij dan die reclame weghalen of dat één van de fb's van hier het doet maakt in principe niets uit dan. En slotjes zetten op topic gaat vaak n.a.v. klachten van andere forumers op M&M of via pm
Ja, dat zeg ik, dat ik dat idee krijg, ik kan het ook gewoon mis hebben hoor, want ik sla veel zinloze topics over, waar ze mss wel veel aanwezig is.

Volgensm ij bedoelde hij Andijvie en Hanneke (want die noemt ie eerder) als niet vaak present zijnde forumbazen, niet forumbazen van andere fora. Al zijn plussen ook gewoon fb's.

Edit: inderdaad niet op beleid, slecht voor het imaga van Dk en de reacties zijn ook niet zo serieus. ;x
Oud 13-12-2008, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Interessant topic

Als je een heel nieuw team begint en de 4 best geschikte forumbazen, in jouw ogen, voor hier bij elkaar zet hoeft dat nog niet te betekenen dat alles goed loopt. Een team staat er niet gelijk, zoiets moet groeien en daarvoor is meer nodig dan alleen goed communiceren.
En vaak aanwezig? Wat vind jij vaak? Als je hier 1-2 keer per dag komt, moet dat in principe genoeg zijn om een forum te onderhouden, zeker als je met 4 mensen in totaal bent (wat 4-8 bezoeken per dag betekent)
En als het niet gezellig genoeg is hier, dan kan je daar zelf ook wat aan doen natuurlijk

Neko* post anders best veel hier, mss valt ze je niet zo op . En je hoeft geen topspammer te zijn om fb te worden natuurlijk

En in denk dat dit toch iets is dat beter op BZ besproken kan worden
ik kan wel wat

Ik denk dat 1 of 2 keer per dag erg veel is voor een fb, maar heb het gevoel dat fb's zoals hanneke en andijvie alleen maar 1 of 2 keer per week hier zijn en dan nog geen eens posten. Prima, maar dan mag je nadenken of je wel fb wilt zijn hier?

Neko* is een prima meisje en zou prima passen in een fb-dk-team, maar ik zou er dan een paar iets actievere bij doen, en niet neko*, missy en 2 mensen die er niet zijn

Ik wilde het graag hier houden, omdat het een discussie topic moet zijn en niet een klachten of terechtwijzingen topic!
Citaat:
je kwoot alleen mij niet


Zet het nou niet op beleid want dan krijg je weer al dat gezeur van buitenaf.
Oud 13-12-2008, 12:27
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Dikke /care. Een FB's rol wordt heel erg overschat tegenwoordig.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 13-12-2008, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Interessant topic

Als je een heel nieuw team begint en de 4 best geschikte forumbazen, in jouw ogen, voor hier bij elkaar zet hoeft dat nog niet te betekenen dat alles goed loopt. Een team staat er niet gelijk, zoiets moet groeien en daarvoor is meer nodig dan alleen goed communiceren.
En vaak aanwezig? Wat vind jij vaak? Als je hier 1-2 keer per dag komt, moet dat in principe genoeg zijn om een forum te onderhouden, zeker als je met 4 mensen in totaal bent (wat 4-8 bezoeken per dag betekent)
En als het niet gezellig genoeg is hier, dan kan je daar zelf ook wat aan doen natuurlijk

Neko* post anders best veel hier, mss valt ze je niet zo op . En je hoeft geen topspammer te zijn om fb te worden natuurlijk

idd


Je spreekt jezelf een beetje tegen hier . Alleen fb+'en kunnen verder slotjes zetten en hoewel ze niet (veel) hier posten, lezen zij en andere forumbazen wel mee en weten ze heus wel wat er hier speelt, zoals ik
Of zij dan die reclame weghalen of dat één van de fb's van hier het doet maakt in principe niets uit dan. En slotjes zetten op topic gaat vaak n.a.v. klachten van andere forumers op M&M of via pm

En in denk dat dit toch iets is dat beter op BZ besproken kan worden
Mja prima donna, maar wat als je wel de keuze hebt uit een grote groep topspammers die hebben gesolliciteerd?
Oud 13-12-2008, 12:29
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Toen ik FB was snapte ik vaak al niet waar mensen zich zo druk over maakten, daar ga ik nu ook niet mee beginnen. Het is alsnog in mijn mening maar een forum en ik vind het ook niet dusdanig belangrijk om daar heel veel tijd en moeite in te steken om de druktemakers tevreden te houden. Dat is dus ook waarom ik gestopt ben.

Ik denk wel dat Neko het goed zal doen, ik denk dat ze genoeg motivatie heeft om orde te houden hier. Verder kan het me geen ruk schelen hoe de details verlopen, zolang mensen idd maar niet onterecht geband e.d. worden.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-12-2008, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Toen ik FB was snapte ik vaak al niet waar mensen zich zo druk over maakten, daar ga ik nu ook niet mee beginnen. Het is alsnog in mijn mening maar een forum en ik vind het ook niet dusdanig belangrijk om daar heel veel tijd en moeite in te steken om de druktemakers tevreden te houden. Dat is dus ook waarom ik gestopt ben.

Ik denk wel dat Neko het goed zal doen, ik denk dat ze genoeg motivatie heeft om orde te houden hier. Verder kan het me geen ruk schelen hoe de details verlopen, zolang mensen idd maar niet onterecht geband e.d. worden.
Ik snap dat het minder aantrekkelijk wordt om te forumbazen als je constant afgezeurd wordt (is dat een woord?).. Daarom is het misschien beter duidelijk te hebben waar mensen ontevreden over zijn. Het is zonde als leuke fb's stoppen.
Oud 13-12-2008, 12:40
Verwijderd
Aan de andere kant care ik ook knetterhard. Het is niet dat men hier elkaar afslacht ofzo. Er heerst ook een beetje een zeurklimaat.
Oud 13-12-2008, 12:55
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Aan de andere kant care ik ook knetterhard. Het is niet dat men hier elkaar afslacht ofzo. Er heerst ook een beetje een zeurklimaat.
QFT!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-12-2008, 13:29
Lethe
Lethe is offline
Ik vind dat de forumbazen het op zich prima doen. Topics die gesloten moeten worden blijven nooit lang open en er staan vrijwel nooit vervelende dingen op het forum die er niet horen. Andijvie en Hanneke zijn er inderdaad niet vaak, maar misschien kijken ze wel elke dag naar of er dingen gesloten/verplaatst/verwijderd/etc. moeten worden, zonder verder op het forum te posten. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.

Wat mij betreft had de keuze voor Neko nader gemotiveerd mogen worden, dat is wel zo netjes voor degenen die ook gesolliciteerd hebben. En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat ik Neko geen goede keuze vind!
__________________
Nice
Ads door Google
Oud 13-12-2008, 13:59
Verwijderd
Ik heb sowieso geen problemen met het beleid of de forumbazen. Het gaat allemaal prima, naar mijn mening.
Oud 13-12-2008, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Volgensm ij bedoelde hij Andijvie en Hanneke (want die noemt ie eerder) als niet vaak present zijnde forumbazen, niet forumbazen van andere fora. Al zijn plussen ook gewoon fb's.
Dat ja.
Oud 13-12-2008, 16:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik vind ook wel dat even gezegd mag worden waarom neko het is geworden, en niet alleen van 'ze leek ons de beste kandidaat', want dat is een drogreden.

En verder heerst het zeurklimaat hier vanwege 2 niet-nader-te-noemen fb's. En zolang er niks aan die situatie verandert, verdwijnt het zeurklimaat ook niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2008, 17:23
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind het een zeurklimaat omdat DK-ers maar blijven zeiken over het beleid en de fb's. Het is niet goed als sommige mensen niet posten en als ze posten dan gaat iedereen tegen hen zeuren. Tja.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 13-12-2008, 19:05
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik vind ook wel dat even gezegd mag worden waarom neko het is geworden, en niet alleen van 'ze leek ons de beste kandidaat', want dat is een drogreden.
Er hebben mensen gesolliciteerd die een vrij volle banman hadden/redelijk veel offtopic posten. Sommige hebben al een paar waarschuwingen/bans op hun naam. Dan val je niet meteen af, maar dat weegt wel mee. Neko* is het geworden, omdat ze goed post, geen banmanaantekeningen heeft. Haar sollicitatie was overtuigend. We denken dat ze een goede aanvulling is op de bestaande forumbazen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 13-12-2008, 19:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Er hebben mensen gesolliciteerd die een vrij volle banman hadden/redelijk veel offtopic posten. Sommige hebben al een paar waarschuwingen/bans op hun naam. Dan val je niet meteen af, maar dat weegt wel mee. Neko* is het geworden, omdat ze goed post, geen banmanaantekeningen heeft. Haar sollicitatie was overtuigend. We denken dat ze een goede aanvulling is op de bestaande forumbazen.
Aha, ok. Dat komt neer op wat je eerst ook zei. Er wordt dus nogal zwaar getild aan die banman.

Maar hebben jullie verder ook nog gekeken naar wie er bijvoorbeeld 'veel' bijdragen aan dk (niet perse kwantitatief), leuke topics openen, alom goed bekend staan, vaak aanwezig zijn, gemotiveerd zijn voor de functie van fb en daadkrachtige ideeen hebben om dk te verbeteren? En kijken jullie bijvoorbeeld ook naar wie het 'forumvolk' graag als nieuwe fb zou willen zien?

Of kiezen jullie gewoon voor de onopvallende forumer met een lege banman?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2008, 19:57
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
We kijken ook wat ze toe te voegen hebben. Niet per se hoe ze bekend staan want het gaat ten slotte meer om hun forumbaas-gedrag. Van DK-regulars hebben we er al zat, namelijk.
We zijn gaan kijken naar wat de een kan toevoegen dat de ander niet kan, vervolgens wat een verstandige keuze zou zijn en wat de andere forumbazen stemden woog ook mee, ook omdat alle fb's akkoord gingen met Neko.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Oud 13-12-2008, 20:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Wat zijn bijvoorbeeld dingen waar jullie naar keken die mensen al dan niet toe kunnen voegen?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2008, 20:04
Verwijderd
Want Neko begint nu met Missytopics openen.
Oud 13-12-2008, 20:05
Verwijderd
Ach, ik vind dat ik pas mag zeuren als ik een beter alternatief heb.

Neko* als forumbaas vond ik heel verrassend, maar wel heel tof. Alleen wat testosteron was leuk geweest, maar we kunnen natuurlijk niet alles hebben.
Oud 13-12-2008, 20:20
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Wat zijn bijvoorbeeld dingen waar jullie naar keken die mensen al dan niet toe kunnen voegen?
We kijken bijvoorbeeld ook naar de verbeterpunten. Wat men via de sollicitatiebrief laat weten wat er beter kan. Iemand die misschien een andere kijk heeft op het beleid van DK.
Citaat:
Want Neko begint nu met Missytopics openen.
Ja, het topic wat ze heeft gemaakt had ik ook kunnen maken. Maar als je een topic opent over een onderwerp dan is een wat uitgebreidere vraagstelling wel fijn, dan alleen: 'Wat is je ervaring met ziekenhuis?' om maar iets te noemen. En ja, dan lijkt het al snel zoals je het noemt op een Missytopic.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 13-12-2008, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, het topic wat ze heeft gemaakt had ik ook kunnen maken. Maar als je een topic opent over een onderwerp dan is een wat uitgebreidere vraagstelling wel fijn, dan alleen: 'Wat is je ervaring met ziekenhuis?' om maar iets te noemen. En ja, dan lijkt het al snel zoals je het noemt op een Missytopic.
Waarom maakt ze die pas als er forumbaas naast haar naam staat?
Oud 13-12-2008, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Waarom maakt ze die pas als er forumbaas naast haar naam staat?
misschien zou je dat aan neko moeten vragen in plaats van aan missy?
Oud 13-12-2008, 20:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Van DK-regulars hebben we er al zat, namelijk.
Waarom hebben jullie hier niet iemand van gekozen trouwens?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2008, 20:24
Verwijderd
ik vind het trouwens wel jammer dat er eigenlijk meer is gekeken naar banman dan naar motivatie en inzet. eigenlijk.
Oud 13-12-2008, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Waarom maakt ze die pas als er forumbaas naast haar naam staat?
Maar dit topic gaat over wat je van DK vindt. Je mag best vinden dat zogenaamde Missytopics stom zijn, maar dan lees je ze toch lekker niet?
Oud 13-12-2008, 20:25
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
ik vind het trouwens wel jammer dat er eigenlijk meer is gekeken naar banman dan naar motivatie en inzet. eigenlijk.
Dat telt wel mee, ja. Maar niet zo zwaar als je denkt.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 13-12-2008, 20:26
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat telt wel mee, ja. Maar niet zo zwaar als je denkt.
Je hebt het zelf anders wel twee keer als hoofdpunt gegeven op de vraag waar neko op gekozen is.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Ads door Google
Oud 13-12-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
misschien zou je dat aan neko moeten vragen in plaats van aan missy?
Omdat.
Oud 13-12-2008, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Maar dit topic gaat over wat je van DK vindt. Je mag best vinden dat zogenaamde Missytopics stom zijn, maar dan lees je ze toch lekker niet?
Dat zeg ik niet.
Oud 13-12-2008, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Er hebben mensen gesolliciteerd die een vrij volle banman hadden/redelijk veel offtopic posten. Sommige hebben al een paar waarschuwingen/bans op hun naam. Dan val je niet meteen af, maar dat weegt wel mee. Neko* is het geworden, omdat ze goed post, geen banmanaantekeningen heeft. Haar sollicitatie was overtuigend. We denken dat ze een goede aanvulling is op de bestaande forumbazen.
Ik wil niet suggereren dat ik een beter FB zou zijn (totáál niet zelfs, ik heb ook niet gesolliciteerd), maar als je Neko* met mij zou vergelijken volgens deze 'eisen' dan denk ik niet dat ik heel erg onder doe voor haar. Ik heb (volgens mij) nog maar één waarschuwing, ik post nauwelijks offtopic, ik post ook wel redelijk (toch?), overtuigend solliciteren kan ik ook wel. Maar toch zou ik natuurlijk een veel mindere FB zijn, dus er zijn genoeg andere redenen.
Oud 13-12-2008, 21:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ehm, whut? ik post hier gewoon als ik er zin in heb en heb niet zo last van het zeurgehalte wat er blijkbaar is... en ik vind het overigens prima dat Neko* de nieuwe fb is. Had miss. wel wat meer toelichting gemogen ja in het topic over de nieuwe fb.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 13-12-2008, 21:06
Verwijderd
Citaat:
ik vind het trouwens wel jammer dat er eigenlijk meer is gekeken naar banman dan naar motivatie en inzet. eigenlijk.
Mooie aanname die je daar maakt. Als dat zo zou zijn geweest, had de sollicitatieprocedure heel wat korter geduurd dan nu het geval is geweest.
Banman is belangrijk, maar niet zó belangrijk dat je er bij voorbaat al op afvalt (tenzij je al tegen een permban aanzit, maar dat snapt iedereen hier ook wel geloof ik).

Maar goed, als ik dit topic zo doorlees valt me op dat er bij de 'regulars' het idee leeft dat een aantal fb's niet aanwezig genoeg zijn. Dan vraag ik dus bij deze aan de mensen die daar kritiek op leveren;
Is het dan voor jullie genoeg wanneer zij gewoon wat zichtbaarder modereren of is het inmiddels al zo ver gekomen dat jullie liever iemand anders het stokje zien overnemen?
Oud 13-12-2008, 21:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Dittrich: Wat mij betreft wordt er voldoende gemodereerd.
Missy is heel vaak aanwezig en post actief topics. Laatst zei ik tegen iemand dat Andijvie 'toch nooit aanwezig was' maar toen ik eens haar post historie ging bekijken blijkt dat ze toch wel regelmatig wat post hier en dus blijkbaar ook dit subforum bijhoudt. Topics met spam of reclame worden op tijd dichtgegooid...
Voor mij hoeft dan ook niet iemand anders het over te nemen.

[edit] als ik dit zo teruglees. Blijkbaar viel Andijvie (en ook Hanneke) me niet zo op als forumbaas. Terwijl ze hier wel rondkijken en reacties posten in topics. Missy valt uiteraard op doordat ze zelf topics opent e.d. Misschien dat het idd zou helpen voor sommigen als de andere fb's zich meer laten zien zodat de betrokkenheid zichtbaar wordt oid.[/edit]
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 13-12-2008, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mooie aanname die je daar maakt. Als dat zo zou zijn geweest, had de sollicitatieprocedure heel wat korter geduurd dan nu het geval was geweest.
Banman is belangrijk, maar niet zó belangrijk dat je er bij voorbaat al op afvalt (tenzij je al tegen een permban aanzit, maar dat snapt iedereen hier ook wel geloof ik).
ik neem dit niet zomaar aan. er wordt aangegeven (meerdere malen) dat er naar banman is gekeken. nu vind ik bepaalde dingen die in de banman staan idd wel belangrijk, maar andere dingen zijn maar van gering belang. iemand als soija heeft misschien een imposante banman, maar wel een hoop ideeen. zouden die ideeen minder waard zijn als hij veel offtopic heeft gepost?

Citaat:
Maar goed, als ik dit topic zo doorlees valt me op dat er bij de 'regulars' het idee leeft dat een aantal fb's niet aanwezig genoeg zijn. Dan vraag ik dus bij deze aan de mensen die daar kritiek op leveren;
Is het dan voor jullie genoeg wanneer zij gewoon wat zichtbaarder modereren of is het inmiddels al zo ver gekomen dat jullie liever iemand anders het stokje zien overnemen?
ik denk dat dit al meerdere malen op BZ is besproken eigenlijk. dan moet je daar maar even kijken, er zijn genoeg dk-whine-topics geweest.
Oud 13-12-2008, 21:15
Verwijderd
Citaat:
ik neem dit niet zomaar aan. er wordt aangegeven (meerdere malen) dat er naar banman is gekeken. nu vind ik bepaalde dingen die in de banman staan idd wel belangrijk, maar andere dingen zijn maar van gering belang. iemand als soija heeft misschien een imposante banman, maar wel een hoop ideeen. zouden die ideeen minder waard zijn als hij veel offtopic heeft gepost?
Er is nergens gezegd dat - en ik citeer je hier even letterlijk:
"ik vind het trouwens wel jammer dat er eigenlijk meer is gekeken naar banman dan naar motivatie en inzet. eigenlijk.".
Dit is gewoon een compleet verkeerde aanname die jij maakt. Zoals gezegd, als dat waar zou zijn, zou de hele sollicitatieprocedure veel minder lang hebben geduurd. Missy heeft hier al eerder aangegeven waar naar gekeken is en ja, banman speelt mee, maar niet in de mate die jij daar impliceert.
Daarnaast zijn goede ideeën op zichzelf natuurlijk altijd het bekijken waard en dat zullen we dus ook gaan doen.
Citaat:
ik denk dat dit al meerdere malen op BZ is besproken eigenlijk. dan moet je daar maar even kijken, er zijn genoeg dk-whine-topics geweest.
Dat weet ik, het is echter geen antwoord op mijn vraag
Oud 13-12-2008, 21:20
Verwijderd
nou ja, ik kreeg naar aanleiding van bepaalde dingen ook het idee dat de hele sollicitatieprocedure nogal overschat is inderdaad, aangezien sommige mensen van tevoren dus al afvallen door die banman. dat neemt niet weg dat ik vind dat het heel fijn is dat er gesolliciteerd mocht worden en ik vind neko* ook zeker wel een goede keus. ik zou haar zelf niet gekozen hebben, omdat ik eigenlijk niet het idee had dat ze een sterke mening had over het beleid, maar blijkbaar heeft ze veel dingen bedacht en nieuwe ideeen ingebracht en ik hoop dan ook snel te zien wat die zijn.

en als antwoord op je vraag dan maar hetzelfde antwoord als op BZ al 800 keer is gepost: meer zichtbaar modereren vind ik sowieso nodig, ook om een signaal af te geven naar andere leden. en verder denk ik dat dus inderdaad andijvie en hanneke net als CS eigenlijk geen zin meer hebben in fb zijn van DK, maar dat ze niet die stap zetten om ermee te stoppen en dan een beetje blijven hangen.

ik verwoord het allemaal weer echt poep, maar goed.
Oud 13-12-2008, 21:26
Verwijderd
Dan is het je dus blijkbaar toch niet helemaal duidelijk geworden tot op heden. Niemand is van tevoren afgevallen enkel en alleen door de banman en alle sollicitaties zijn ook gewoon besproken, zoals het imo hoort te gaan als mensen solliciteren.
Oud 13-12-2008, 21:27
Verwijderd
die onduidelijkheid is dan ook precies de reden dat mensen hebben gevraagd om meer openheid over de keuze van nieuwe forumbaas.
Oud 13-12-2008, 21:29
Verwijderd
En die heeft Missy dan ook al gegeven. Wat zou je dan nog meer willen weten, want veel duidelijker dan dat kan het volgens mij niet echt verwoord worden.
Oud 13-12-2008, 21:31
Verwijderd
wat maarten hieronder gaat zeggen dus.
Oud 13-12-2008, 21:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En die heeft Missy dan ook al gegeven. Wat zou je dan nog meer willen weten, want veel duidelijker dan dat kan het volgens mij niet echt verwoord worden.
Daar staat alleen dat ze een lege banman heeft, een redelijk sollicitatie heeft en dat ze jullie verder wel een goeie kandidaat lijkt. Feitelijk staat er dus niks.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het beleid van De Kantine
Dark Phoenix
92 12-03-2008 12:10
De Kantine De Kantine - Vuilnisbelt van de commercie
Reynaert
10 28-01-2004 22:26
Beleidszaken Het beleid van de kantine
Verwijderd
54 18-01-2004 16:54
De Kantine [Enquete] Over de Enquete`s van de Kantine en haar zeik mensen
Verwijderd
56 25-10-2003 09:58
De Kantine tel de aantal stomme topics op de kantine en de vraagtekens
Verwijderd
37 10-06-2003 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.