Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2001, 21:37
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
Maar God heeft geholpen, om je eroverheen te komen. snap je?
En die zelfde God heeft dat toegelaten...

__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2001, 21:37
JJzD
JJzD is offline
nadat wij als mensheid de eeerste fout hadden gemaakt
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 22:01
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
JJzD schreef:
nadat wij als mensheid de eeerste fout hadden gemaakt

Waarom doet God alleen maar de goede dingen en verkloot de mens alles??
Als ik me niet vergis, dan is bv de zondvloed door God gemaakt, en erg lief was dat ook niet....als God almachtig zou zijn, waarom zijn er dan zoveel problemen en gevechten om et geloof...en als alles wat in het oude en nieuwe testament staat waar is, waarom is et dan gewijzigd?? (aarde = geen centrum van heelal, zon draait niet om aarde, jeruzalem niet middelpunt van de platte wereld...)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 22:27
10 minuten
10 minuten is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi allemaal!
Ik ben Judith en ik ben 13 jaar.
Ik wil even iets zeggen wat echt super belangrijk is en hopelijk kan het jou ook helpen, tenminste dat is de bedoeling.
Aan het begin van het schooljaar had ik een ontzettend moeilijke tijd. Eerst kreeg ik een smsje dat iemand me wilde verkrachten. Een tijdje later werd ik ontzettend depresief, maar mijn vrienden morken er niets van. Langzamer hand had ik ze allemaal laten vallen, zelfs mijn beste vriendin was ik kwijt geraakt. Mijn cijfers gingen achteruit en er ging van alles mis en daar gaf ik mezelf de schuld van. Ik was zo kwaad op mezelf, dat ik mezelf ging snijden en dat was het doomste wat ik ooit gedaan had, want je bereikt er helemaal niets mee. Op een gegeven moment hadden we een hele interesante geschiedenis les. Het ging over God. Vanaf die tijd ben ik gaan bidden en uit de bijbel gaan lezen. Dat heeft ontzettend geholpen, binnen een week of twee was ik weer helemaal de oude. Ik heb mijn vrienden weer terug en we hebben een betere band dan ooit te voren. Een vriendin van mij wilde zelfmoord plegen, maar toen hoorden ze een stem die haar naam riep. Toen wilde ze weer leven, helaas gaat het weer de verkaarde kant op. In de Bijbel staat; ik roep uw naam en gij zult tot mij komen. Dat vind ik een hele mooie tekst, zeker na wat er allemaal gebeurt is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dat jullie snel reageren.

-xxx- Judith

het is een heel boeiend verhaal maar ik geloof niet in god en dat zal ik ook nooit gaan doen, als we nu toch zo lekker depri bezig zijn kan je mijn post ook gelijk wel lezen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 21:39
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
god is een sadist en een egoistt. als god echt bestaat waarom is er dan zoveel onrecht, waarom gaat dan de vader dood van een meisje die elke avond bid of god haar vader beter wil maken??

ik weet niet of er een god bestaat maar ik WIL niet in m geloven, omdat zijn bestaan alleen maar pijn zou doen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 23:08
miraclegirl
miraclegirl is offline
Hallo iedereen hier. ´K heb net ff vluchtig deze discussie doorgelezen. Zie mijn verhaal hier als een soort uitstapje tussen de discussie door. ´K wil alleen iets duidelijk maken. Ik las het verhaal van Judith en ik vermoede al de reacties van: `Als God dan zo machtig is, waarom laat Hij dan zulke vervelende dingen toe?`

`K heb hier al vaker met mensen over gepraat. Sommige snapte het later maar sommige wilde het ook niet begrijpen of konden er gewoon weg niet bij met hun verstand. Wat ik wil zeggen werd net ook al ff eerder genoemd maar het kan maar niet vaak genoeg gezegd worden.

Wil je God een Vader noemen, een rechtvaardige God, een almachtige God, een liefde volle God, en barmhartige God..... dan zul je bij het begin moeten beginnen en niet ergens halverwege. -In een leesboek begin je toch ook niet in het midden, je snapt dan vaak het hoe en waarom niet van het verhaal. Nou zo zit dit dan ook met het geloof en het lezen van de bijbel.- Begin bij de eerste bladzijde:
`In het begin schiep God de hemel en aarde blablabla.... en God zag dat het goed was.` De aarde was bij de schepping volmaakt. God had een, ja zal maar zeggen een heilig boom in het paradijs staan. Van die boom mochten ze niet eten. De duivel is machtig. Hij verleide Eva tot het eten van de vrucht van de boom.... en dat mocht niet. Ze overtrad de wet die God had ingesteld. Ze liet ook een stukje aan adam proeven. En toen hadden ze in de gaten dat ze fout bezig waren, ze wisten dat ze het hadden verpest. God was boos op hen. Ze wilden zich verstoppen maar God had hen gevonden, God heeft hen uit het paradijs gestuurd. Hij had immers duidelijk aangegeven dat ze niet van de boom mochten eten.

Kijk en hier ligt de fout. De mens begon met zondigen, niet God.... Alles wat nu gebeurd is een gevolg van de zondeval in het paradijs. Oorlogen, ziektes enz.

En nu de vraag: Waarom laat God al die dingen toe, Hij had het toch ook kunnen voorkomen, Hij is toch liefde?
Ja dat is Hij zeker. Maar de mens ontwikkeld een soort ideaalbeeld van een God. Lief en doet alles wat jij wil. Zo werkt het niet, integendeel! Zou best makkelijk zijn, vind ik zelf ook maar dit is niet de realiteit. God laat dit toe omdat wij Zijn bedoeling hebben verpest. Natuurlijk kan Hij mensen met aids genezen, Hij is immers almachtig? Maar waarom, zou niet erg pedagogisch van Hem zijn.

Dit verhaal (ietwat lang geloof ik ) bedoel ik niet om off-topic te gaan en verder in discussie tegaan over het waarom toelaten van al die noden e.d. Ik bedoel dit alleen maar om jullie te vertellen waarom de christenen geloven dat God rechtvaardig handeld zoals Hij nu doet. Het is onze fout als mens. Maar christenen geloven dan er ook bij dat hun zonden vergeven kunnen worden door God.

ok. dit moest er echt even uit. ´k hoop dat het duidelijk is btw.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 13:07
Mijn ouders zijn gelovig... ik niet. Het hele bijbelgedoe ligt te ver van me af. Maar ik geloof zeker wel ergens in. Ik heb zo mijn eigen opvattingen.

Mijn moeder is gelovig, ze bidt, ze gaat naar de kerk, en is een van de meest ongelukkige (en gemene) mensen die ik ken. Ik vind zeker dat het geloof mensen positief kan helpen, maar je moet het wel op de goede manier opvatten. Geloof hoort een verrijking te zijn in je leven, geen opgave.

Toen ik depressief was, ging ik me (wanhopig als ik was) ook meer bezig houden met religie. Ik wou geloven, ik kon het niet meer alleen. En het hielp niet. Het idee dat er een god boven mij stond die mij zou steunen, het idee om te bidden, het deed me niets.
Ik denk dat we het zelf moeten oplossen in deze wereld, dat je op je eigen kracht moet leven, en dat god misschien wel een stukje kracht is, dat in ieder mens zit. God is geen man, god is een iets, een iets waartoe je kunt bidden, hij hoort het niet, maar jij bidt het wel van je af en maakt jezelf ervan bewust wat je nu eigenlijk dwars zit. Zo denk ik er dan over.

Ik ben gelovig opgevoed, en vond het een grote hypocriete troep daar in die kerk. Hoe meer geld je gaf aan die kerk, hoe aardiger ze je vonden. Dat is bullshit. Geloof zou gebaseerd moeten zijn op immateriele dingen.
Ik kan me nog goed dat ene schijnheilige strengchristelijke gezin herinneren, waarvan later bleek dat de kinderen mishandeld werden.

Ik vind wel dat er goede dingen staan in de bijbel, zinnen die je blijft onthouden omdat het veel zegt over hoe wij mensen met elkaar omgaan. Maar wat sommige mensen (kerken) ervan maken, daar keer ik me vanaf.

Cat (die helaas al teveel dingen gedaan heeft die god verboden heeft en dus toch wel niet naar de hemel zal gaan )


Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 16:00
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ben ik volledig mee eens . . . niet dat ik iets heb tegen mensen die geloven, maar toch. Waarom kun je het zelf gewoon niet ?
Maar het ergste aan godsdiensten is dat het misschien voor sommige individuen helpt het globaal alleen maar ellende heeft veroorzaakt. Begon met de de geloofsvervolgingen bij de romeinen, kruistochten in de middeleeuwen, de hele oorlog in voormalig Joegeslavie en nu dan weer het hele gedoe in het midden oosten. Nee als er geen godsdiensten waren zag de hele wereld er een stuk beter uit.

http://forum.scholieren.com/Forum25/HTML/005308.html

Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 14:41
Go
Avatar van Go
Go is offline
Nou ja, als je altijd op God moet vertrouwen. Ik geloof niet dus is het misschien moeilijk te begrijpen. Ik begrijp wel dat je bij je geloof steun kunt halen. Maar om nou altijd op God en zo te vertrouwen...nee.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 22:01
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
ik beschouw mezelf als zwak in de maatschappij, en ik heb geen kracht... want ik kan niemand laten lijden, daar ben ik te zwakzinnig voor
ik zou ut meer goedhartig noemen ipv zwakzinnig.


Ik geloof ook niet in 'God' en die hele Bijbel. De Bijbel is gewoon een mooi verhaal en een dikke kaft eromheen. Het is allemaal bedacht door de mens. Wie gelooft er nou in de 10 geboden en al die shit. Komt misschien hard aan, maar ik vind ut onzin.

Iedereen wil gewoon houvast hebben. Als er iets goeds gebeurt: "ow dat is God die mij toen hielp". Als je een zonde begaat: " de duivel nam mijn zicht weg en zo kon ik niet zien dat ik de fout inging".

Je heb er meer aan als je in jezelf gelooft. Geloven dat je evenveel waard ben als alle andere levende wezens op deze planeet.
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 13:11
*judith*
*judith* is offline
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen. Ik wil nog effe zeggen dat mijn geschiedenis leraar helemaal geweldig is! Ik denk ook niet dat je God overal de schuld van moet geven en als je Hem haat bewaar dat in je gedachten en schrijf het hier niet op. Voor degenen die wel geloven heb ik een vraag;
Moet je al je cd's weg pleuren, je tv voor altijd uit houden en geen broeken meer dragen?
Ik zelf weet hier geen antwoord op te verzinnen.
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:14
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen. Ik wil nog effe zeggen dat mijn geschiedenis leraar helemaal geweldig is! Ik denk ook niet dat je God overal de schuld van moet geven en als je Hem haat bewaar dat in je gedachten en schrijf het hier niet op. Voor degenen die wel geloven heb ik een vraag;
Moet je al je cd's weg pleuren, je tv voor altijd uit houden en geen broeken meer dragen?
Ik zelf weet hier geen antwoord op te verzinnen.
Ik vind dat mensen dat hier best neer mogen zetten: jij denkt dit en een ander denkt dat: geen probleem toch? Geloof wat je wilt, laat je iig niet beinvloeden door een ander! En wat het geloof betreft: je moet zelf uitzoeken wat jij wel vind kunnen en niet vind kunnen. Zoek je eigen normen en waarden; dat kan een ander niet voor je doen!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 18:12
miraclegirl
miraclegirl is offline
Citaat:
*judith* schreef:

Moet je al je cd's weg pleuren, je tv voor altijd uit houden en geen broeken meer dragen?
Ik zelf weet hier geen antwoord op te verzinnen.
Kijk, wat jij nu doet hier is heel gevaarlijk. Jij zegt al dat je gaat twijfelen waarom vraag je dan hier op dit forum de mening van enkele christenen of je nu wel of geen broek aan mag of je je cds weg moet gooien en geen tv mag kijken?
Maar ok, mijn visie is dit: tv, cd´s, broeken het mag allemaal. Het gaat erom of je het kan verantwoorden tegen over God. Waarom draag ik broeken? Omdat God geen broek verbied, wel het dragen van mannen kleding (maar ook dat weet ik niet eens zeker) Waarom kijk ik tv, omdat ik de uit knop heel goed weet te vinden. Komen er dingen op tv die niet overeen komen met mijn principes; zoals sex, grof geweld e.d dan is hij gelijk uit bij mij. Waarom draai ik cd´s? Omdat ik de cd´s heb die ik kan verantwoorden. Ik draai dan voornamelijk gospel. Nu zit ik wel met een cd in m´n maag. de muziek ervan heb ik nodig als wij gaan optreden over een paar weken Maar de tekst moet echt weg! Wel vervelend maar zodra ik deze cd niet meer nodig heb hoop ik dat ik zover kom dat ik deze verrot stamp, breek weet ik veel wat. Soms heb ik zo´n neiging al maar ja, dat gaat echt nog niet. Dus ik vind wel dat ik dit kan verantwoorden. Maar een ander heeft weer een hele andere mening op deze zaken. Waarschijnlijk krijg je reactie´s die nogal veel op elkaar lijken maar toch net scheef uitkomen...... Snap je. Kijk of je dingen kunt verantwoorden, wees heel eerlijk. Bij de christenen van mij soort om zo maar te zeggen is dit heel populair (geweest) WWJD what would Jezes Do? Nou vraag je dat heel eerlijk aan jezelf. Wat zou Jezus doen als Hij in aanraking kwam met cd´s waar Zijn vader in bespot werd? Afkappe die zooi, denk je ook niet?

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 18:52
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen.
Lief meisje, kijk wat je echt wil. Dit is een totaal zinloze, oeverloos uitgemolken discussie, en de conclusie blijft gelijk. Je moet voor jezelf de keuze maken. Maak een keus waar jij gelukkig mee wordt, met of zonder (een) God.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 18:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen.
Aargh... stel je voor, straks denk je nog zelf na!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 18:59
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Aargh... stel je voor, straks denk je nog zelf na!

__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:41
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Aargh... stel je voor, straks denk je nog zelf na!

zeer goed opgemerkt
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Internationalist schreef:




Ja, zo blijven we bezig...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:46
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
McCaine schreef:


Ja, zo blijven we bezig...

Ik denk niet dat het echt een handig statement was tenopzichte van een kind (niet denigrerend bedoeld) van 12/13 die twijfeld over zulke ingrijpende zaken.

De kans is groot dat als ze chat met een gelovige dat ze geloofd en als ze chat met een ongelovige ze weer een anti-christ is.

Enigzins subtieler zou, mijn inziens, geen kwaad kunnen.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 14:46
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
ik geloof..en waarom?omdat ik al zoveel dingen heb meegemaakt, waardoor ik er toch echt niet meer omheen kan..en al zóu ie niet bestaan(wat niet waar is) ik heb nu al zo veel steun van m,n geloof, ik zou niet meer zonder kunnen..en daar ben ik blij om..
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 15:40
Faery
Faery is offline
Goed, laat ik oowk maar ns wat posten omtrend dit onderwerp.

Ik ken iemand van internet die een progressieve ziekte heeft (geen id welke.. ). Daardoor had hij vroeger problemen met lopen en zo, nu zit hij een rolstoel en is tot aan z'n onderlichaam of zo verlamd, en in de toekomst zal dat zelfs nog meer zijn.
Hij vertelde me dat zijn geloof ( Christendom ) hem op de been houdt, dat hij er kracht uit put, etc. Dat vind ik mooj...

Maar goed, nou ik Ik ben wel gedoopt, communie gedaan, vormsel ook nog... een aantal jaar daarna ben ik heel erg gaan twijfelen over alles, dus ook over mein geloof. Ben inmiddels zo ver dat het gewoon allemaal pure bullshit is ( voor mij dan) en geloof daarom niet.

Gesprekken die ik voer met diegene van internet botsen dus geregeld... meningsverschil is er duidelijk wel, en tjah. Als ik dan iets voor leg waar ik aan twijfel of zo, dan wordt er me verteld dat ik het anders moet opvatten enzo. Sown excuus achteraf...

Anyway, ik vind het erg mooj dat iemand kracht uit een geloof kan putten. Heel mooj.

*luistert naar Marilyn Manson...*
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 16:35
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Faery schreef:
Goed, laat ik oowk maar ns wat posten omtrend dit onderwerp.

Ik ken iemand van internet die een progressieve ziekte heeft (geen id welke.. ). Daardoor had hij vroeger problemen met lopen en zo, nu zit hij een rolstoel en is tot aan z'n onderlichaam of zo verlamd, en in de toekomst zal dat zelfs nog meer zijn.
Hij vertelde me dat zijn geloof ( Christendom ) hem op de been houdt, dat hij er kracht uit put, etc. Dat vind ik mooj...
ik denk dat dat duchene is heeft mijn neef helaas ook niet gelovig btw.

Groeten

Edwin

__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 21:19
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
lol, check this: http://www.*********/board/YaBB.pl?b...isplay&num=123

lijkt er wel een beetje op.

huh.. vaag.. hoe komen die sterretjes er nou in.. het is dus http://www.*********/ ... jezus! .. http://www.yippie .nl, ik hoop dat het nu eindelijk werkt.

[Dit bericht is aangepast door MaakUt (12-12-2001).]
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 05:53
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Om liefde te (kunnen) ontvangen, moet je nog altijd bij jezelf beginnen.

Liefde komt niet zo vaak van een kant, geloof ik.

Een ander kan het begin zijn om het ook van jezelf af te laten komen. En bij God komt het wel van één kant, God geeft in principe om alle mensen, als ik me niet vergis (ligt er wel aan van welke stroming/bijbel je het bekijkt).

(En nee, ik ben niet gelovig.)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 06:05
Verwijderd
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen.
Ga voor jezelf na of je echt geloofd. En als dat zo is, dan moet je proberen je niets van andere mensen aan te trekken. 't is nou eenmaal zo dat sommige mensen door bepaalde ervaringen zeer sceptisch tegen over alles staan wat maar met God of de kerk te maken heeft. Je moet doen wat jij denkt dat goed is, niet wat anderen zeggen dat goed is, jou leven is van jou en niet van Klaas, Piet of Marie, jij moet er mee kunnen leven en niet één van die anderen. Als jij denkt dat er een God is en als jij daar steun uit kunt halen, dan moet je dat lekker blijven geloven, al hoef je het niet te overdrijven: blijf jezelf. Bekijk voor jezelf hoe je de bijbel ed interpreteert.

Btw al die oorlogen komen door de mensheid. Op F&L is een keer door iemand (weet niet meer door wie, maar goed) iets gezegd als: de oorlogen om het geloof worden door mensen gevoerd, het zijn geen oorlogen om God (God wil liefde tussen de mensen), het zijn oorlogen tussen verschillende geloven omdat mensen denken dat die geloven niet met elkaar samen kunnen, mensen zoeken altijd wel iets om oorlog om te voeren. (Wat die persoon op F&L zei kwam hier ongeveer op neer...hij/zij zei het veel mooier en beter, maar 'k weet het niet meer... 't is nog vroeg. ) De Bijbel is gewijzigd omdat dat wetenschappelijke feiten zijn, lijkt me, de wereld is niet plat, toen wisten ze dat nog niet, nu wel, en meer van dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 12:25
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen. Ik wil nog effe zeggen dat mijn geschiedenis leraar helemaal geweldig is! Ik denk ook niet dat je God overal de schuld van moet geven en als je Hem haat bewaar dat in je gedachten en schrijf het hier niet op. Voor degenen die wel geloven heb ik een vraag;
Moet je al je cd's weg pleuren, je tv voor altijd uit houden en geen broeken meer dragen?
Ik zelf weet hier geen antwoord op te verzinnen.
cd's wegpleuren, tv uithouden, geen broeken meer dragen??why???ik bedoel, als je je niet laat beïnvloeden, en voor je zelf weet hoe ver je met bepaalde dingen kan gaan, zie ik niet in waarom dat zou moeten!!en waarom begin je nu ineens te twijfelen??ik denk dat je idd goed moet kijken voor jezelf wat je nou precies wil..en tuurlijk is het heel normaal dat je af en toe twijfelt, zelfs mensen met een ongeloofelijk sterk geloof doen dat denk ik wel eens..ik bedoel, het is allemaal ook onwijs ingewikkeld, ik zou zeggen, bid veel, en je zult zien, t komt allemaal goed..dat weet ik zeker!

__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 12:55
^Marije^
^Marije^ is offline
*Judith* : als jij echt gelooft, brengt nixx of niemand jou aan het twijfelen. Ik weet niet in hoeverre ik jou serieus moet nemen qua geloof want als jij je laat beinvloeden door wat mensen hier op het forum zeggen, weet ik niet of jij er wel vierkant achter staat.

Hoe wankel is jouw overtuiging?
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:43
Mey
Mey is offline
Citaat:
miraclegirl schreef:
Hallo iedereen hier. ´K heb net ff vluchtig deze discussie doorgelezen. Zie mijn verhaal hier als een soort uitstapje tussen de discussie door. ´K wil alleen iets duidelijk maken. Ik las het verhaal van Judith en ik vermoede al de reacties van: `Als God dan zo machtig is, waarom laat Hij dan zulke vervelende dingen toe?`

`K heb hier al vaker met mensen over gepraat. Sommige snapte het later maar sommige wilde het ook niet begrijpen of konden er gewoon weg niet bij met hun verstand. Wat ik wil zeggen werd net ook al ff eerder genoemd maar het kan maar niet vaak genoeg gezegd worden.

Wil je God een Vader noemen, een rechtvaardige God, een almachtige God, een liefde volle God, en barmhartige God..... dan zul je bij het begin moeten beginnen en niet ergens halverwege. -In een leesboek begin je toch ook niet in het midden, je snapt dan vaak het hoe en waarom niet van het verhaal. Nou zo zit dit dan ook met het geloof en het lezen van de bijbel.- Begin bij de eerste bladzijde:
`In het begin schiep God de hemel en aarde blablabla.... en God zag dat het goed was.` De aarde was bij de schepping volmaakt. God had een, ja zal maar zeggen een heilig boom in het paradijs staan. Van die boom mochten ze niet eten. De duivel is machtig. Hij verleide Eva tot het eten van de vrucht van de boom.... en dat mocht niet. Ze overtrad de wet die God had ingesteld. Ze liet ook een stukje aan adam proeven. En toen hadden ze in de gaten dat ze fout bezig waren, ze wisten dat ze het hadden verpest. God was boos op hen. Ze wilden zich verstoppen maar God had hen gevonden, God heeft hen uit het paradijs gestuurd. Hij had immers duidelijk aangegeven dat ze niet van de boom mochten eten.

Kijk en hier ligt de fout. De mens begon met zondigen, niet God.... Alles wat nu gebeurd is een gevolg van de zondeval in het paradijs. Oorlogen, ziektes enz.

En nu de vraag: Waarom laat God al die dingen toe, Hij had het toch ook kunnen voorkomen, Hij is toch liefde?
Ja dat is Hij zeker. Maar de mens ontwikkeld een soort ideaalbeeld van een God. Lief en doet alles wat jij wil. Zo werkt het niet, integendeel! Zou best makkelijk zijn, vind ik zelf ook maar dit is niet de realiteit. God laat dit toe omdat wij Zijn bedoeling hebben verpest. Natuurlijk kan Hij mensen met aids genezen, Hij is immers almachtig? Maar waarom, zou niet erg pedagogisch van Hem zijn.

Dit verhaal (ietwat lang geloof ik ) bedoel ik niet om off-topic te gaan en verder in discussie tegaan over het waarom toelaten van al die noden e.d. Ik bedoel dit alleen maar om jullie te vertellen waarom de christenen geloven dat God rechtvaardig handeld zoals Hij nu doet. Het is onze fout als mens. Maar christenen geloven dan er ook bij dat hun zonden vergeven kunnen worden door God.

ok. dit moest er echt even uit. ´k hoop dat het duidelijk is btw.
Ik ben het hier helemaal mee eens. En je moet niet steeds vragen, alleen maar vertrouwen, ook al is dat moeilijk. Ikzelf geloof ook zeker weten in God en hij heeft me altijd geholpen, nooit heeft Hij me laten zitten. Hij is heel belangrijk in mijn leven. Dus lieve Judith, laat niemand jou van je geloof afpraten, want jij voelt je goed, hij heeft je geholpen, en dat zal hij altijd blijven doen!

Heel veel liefs

Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:46
Mey
Mey is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
cd's wegpleuren, tv uithouden, geen broeken meer dragen??why???ik bedoel, als je je niet laat beïnvloeden, en voor je zelf weet hoe ver je met bepaalde dingen kan gaan, zie ik niet in waarom dat zou moeten!!en waarom begin je nu ineens te twijfelen??ik denk dat je idd goed moet kijken voor jezelf wat je nou precies wil..en tuurlijk is het heel normaal dat je af en toe twijfelt, zelfs mensen met een ongeloofelijk sterk geloof doen dat denk ik wel eens..ik bedoel, het is allemaal ook onwijs ingewikkeld, ik zou zeggen, bid veel, en je zult zien, t komt allemaal goed..dat weet ik zeker!


ja, zolang je alles wat je doet met god doet is het goed, en je hoeft niet zoveel te veranderen dat je er zelf ongelukkig van zou worden, dus ik sluit me hier bij aan
bid veel en het komt allemaal goed
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:48
Mey
Mey is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ooit geloofde ik ook in god
toen werd ik misbruikt
wat dan?
blijven geloven
yeah right

ik ben ook misbruikt............
maar kijk eens goed naar wat er is gebeurd, je bent veranderd, je hebt dingen geleerd, het maakt deel uit van wat je bent, Dat wil niet zeggen dat je er blij mee moet zijn, maar probeer het te accepteren.
Ik geloof nu nog meer in god dan daarvoor, omdat hij me heeft geholpen me er uit te helpen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 16:18
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Hoi, ik vind die reacties van jullie een beetje vervelend, want nu begin ik zelf ook een beetje te twijfelen. .
vind persoonlijk dat als je hier een berichtje zet dat je ook open moet staat voor alle meningen. dus ook de meningen waar jij niet op zit te wachten. en als je begint te twijfelen ligt dat niet aan onze meningen. ik denk eerder dat jijzelf misschien met meer twijfels zit dan je denkt en dat je door opmerkingen die hier gemaakt worden zelf ook eens na gaat denken.

denk ik hoor.

greetzzz!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 21:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Ik denk niet dat het echt een handig statement was tenopzichte van een kind (niet denigrerend bedoeld) van 12/13 die twijfeld over zulke ingrijpende zaken.

De kans is groot dat als ze chat met een gelovige dat ze geloofd en als ze chat met een ongelovige ze weer een anti-christ is.

Enigzins subtieler zou, mijn inziens, geen kwaad kunnen.
Daar heb je wel een punt ja. Aan de andere kant, ik vind eerlijk gezegd aan blind geloven de subtiliteit ook ver te zoeken, dus ik vind het ook niet helemaal fair om van mij te verwachten dat ik haar gevoelens spaar terwijl haar geloof zelf dat bij mij helemaal niet doet...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 21:16
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mey schreef:
Ik geloof nu nog meer in god dan daarvoor, omdat hij me heeft geholpen me er uit te helpen
Op dezelfde manier kun je ook stellen dat hij/zij/het ervoor gezorgd heeft dat je misbruikt werd. Wat god wil, kun je immers helemaal niet weten...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 11:12
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
wauw euh fijn , dat stelt me erg gerust

sNOT!

je mag best geloven hoor, heb ik veel bewondering voor, maar val er andere mensen niet zo mee lastig
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 11:51
Faery
Faery is offline
Citaat:
miraclegirl schreef:
bzzz, verhaal, adam+eva+appel = straf voor de mensheid.
Mjah, dat vind ik dus echt bullshit he. Kbedoel, dat twee, in mijn ogen, fantasiefiguren zoiets fuckin lang geleden hebben gedaan, zouden nu 6 miljard mensen mogen worden gestraft?

*kent iemand die op 'r 32 ziekte van Alzheimer kreeg*. Wordt zij en haar familie dan zo gestraft omdat ooit iemand een appel heeft gegeten terwijl't niet mocht?

Sorry hoor, maar in zoiets ga ik toch echt niet geloven.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 18:09
miraclegirl
miraclegirl is offline
Citaat:
Faery schreef:
Mjah, dat vind ik dus echt bullshit he. Kbedoel, dat twee, in mijn ogen, fantasiefiguren zoiets fuckin lang geleden hebben gedaan, zouden nu 6 miljard mensen mogen worden gestraft?

*kent iemand die op 'r 32 ziekte van Alzheimer kreeg*. Wordt zij en haar familie dan zo gestraft omdat ooit iemand een appel heeft gegeten terwijl't niet mocht?

Sorry hoor, maar in zoiets ga ik toch echt niet geloven.

Het kan dan ook niet duidelijk genoeg gezegd worden he? *geduld is zo´n beetje op* Ik zei toch ook niet dat ik vroeg om argumenten voor of tegen ik vertelde alleen maar dat de christenen DAAAAAARRRROOOOOOMMM geloven dat God barmhartig straft. Niet speciaal om die appel (of meloen, ach ja natuurlijk, misschien was het iid wel een peer ) Maar omdat de mens begon met zondigen terwijl God heeeeel duidelijk was geweest. Nu gaat het hier niet om of het waar is of niet, daar is deze topic niet voor geopend (ow jaaa das waar..., weet je ´t weer?) Het gaat er hierom dat de christenen dit geloven. Dat dit zo is omdat de mens begon met zondigen terwijl God duidelijk iets had verboden. Enne als je hier zonodig over in discussie wil gaan moet je maar een andere topic openen ofzo en niet hier.
Ik dacht dat ik duidelijk was zeg.
miraclegirl
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 10:02
*judith*
*judith* is offline
Hé, bedankt voor jullie reacties!
Ik vind het echt geweldig als je hoort dat andere mensen het met me eens zijn.
Over een poosje ga ik met mijn vriendin(die ongeveer het zelfde heeft mee gemaakt als mij) met onze geschiedenis leraar praten. Hij kan ons heel veel vertellen over God en dankzij hem ben ik ook gaan geloven. Ik heb hem hiervoor ook bedankt. Als ik met hem gepraat heb zal ik wel zeggen wat hij gezegt heeft.
Love you all!

-xxxx- Judith
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 10:08
Faery
Faery is offline
Citaat:
miraclegirl schreef:
Het kan dan ook niet duidelijk genoeg gezegd worden he? *geduld is zo´n beetje op* Ik zei toch ook niet dat ik vroeg om argumenten voor of tegen ik vertelde alleen maar dat de christenen DAAAAAARRRROOOOOOMMM geloven dat God barmhartig straft. Niet speciaal om die appel (of meloen, ach ja natuurlijk, misschien was het iid wel een peer ) Maar omdat de mens begon met zondigen terwijl God heeeeel duidelijk was geweest. Nu gaat het hier niet om of het waar is of niet, daar is deze topic niet voor geopend (ow jaaa das waar..., weet je ´t weer?) Het gaat er hierom dat de christenen dit geloven. Dat dit zo is omdat de mens begon met zondigen terwijl God duidelijk iets had verboden. Enne als je hier zonodig over in discussie wil gaan moet je maar een andere topic openen ofzo en niet hier.
Ik dacht dat ik duidelijk was zeg.
miraclegirl

Wat wil je nou? Je zegt tog gewoon zelf dat christenen gestraft worden omdat zoiets (ok, jij je zin, figuurlijk bedoelt dan maar he, dat verhaal) gebeurd is?
Fijn geloof zeg..

Hier mag geen discussie uit voortvloeien? Wrom niet? Tiz tog niet offtopic? 't gaat dur over of god je wel of niet helpt ofzo.

Faery
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:52
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Daar heb je wel een punt ja. Aan de andere kant, ik vind eerlijk gezegd aan blind geloven de subtiliteit ook ver te zoeken, dus ik vind het ook niet helemaal fair om van mij te verwachten dat ik haar gevoelens spaar terwijl haar geloof zelf dat bij mij helemaal niet doet...

Je hoeft haar gevoelens echt niet te sparen maar ik denk dat enige nuance geen kwaad kan.

__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 00:43
ExcommunicatedAngel
Avatar van ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
ik heb mijn eigen god
en het heeft geen naam, ik weet niet waar het zich bevind, ik ken het niet, ik kan het niet om zijn mening vragen, ik moet maar zien wat het doet, want ookal aanbid ik het toch gaan de mensen om me heen dood, blijf ik ongelukkig, heb ik nachtmerries en wil ik dood.
vinden jullie dit nou geen bullshit?
kom op zeg!
de persoon die de bijbel heeft geschreven is gewoon een filosoof, die dacht laat ik mijn fantasie maar los, ik pak een pen en verzin een verhaal dat mensen wel moeten geloven omdat het allemaal zo fantastisch lijkt.
als iemand kan vliegen kijk je tegen die persoon op, want dat kan je niet. misschien wil je zelfs wel alles doen om ooit ook te kunnen vliegen.
maar wat blijkt, je gaat op een dag dood en hebt nooit kunnen vliegen. ze hebben tegen je gelogen om je onder de duim te houden.
want met mensen achter je kan je de wereld veroveren, toch?!

__________________
I like me 4 me...Not for who you want me to be...Me, like no other...So why ever bother?!...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 08:10
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
oke, ik weet ook niet alles, maar voor vragen ga ik naar mijn godsdienst leraar. Door gewoon te geloven en te vertrouwen op God word alles duidelijk. Oke je bent misbruikt, maar ik vind dat ook erg voor je. Maar God heeft geholpen, om je eroverheen te komen. snap je?
-xxx- michelle
here is a suprise for you
ben er niet overgeraakt
ik denk er nog elke dag aan
daardoor slaap ik bijna niet
en de littekens op men lichaam vertellen het verhaal
it killed me
you know
death from the inside
sinds dan is het enkel een lichaam dat ronddwaald
en dan binnekort zijn ziel gaat volgen
kan ik inneens irl zien of die "god" bestaat
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 18:01
misspretty
misspretty is offline
Citaat:
CryperA schreef:
Sja ik vind het zwaar cool voor je dat je door zoiets er bovenop komt...heb respect voor je

Waarom 'god' de schuld geven van zulke dingen?

Valt me wel op dat veel mensen zeggen 'als god bestond zouden al deze kwade dingen niet gebeuren', maar ja het is wel makkelijk om alles op god af te schuiven...

Zelf geloof ik niet in zo een god..wel in Jezus trouwens al is het verhaal een beetje overdreven.

bekijkt het op een andere manier
ik weet niet wie het eerst dood ging je opa of je oma
maar stel voor het was je oma
en je opa miste haar zo ,kon niet verder
en daarom heeft god hem ook naar boven gehaald zodat ze met zijn tween verder konden

ik heb een doodservaring mee gemaakt ,ik geloof heilig in god

xxx
sylvana
__________________
Leef je leven per dag ,kijk niet achterom ,maar ook niet vooruit!! >>I'am dangerousley in love !>>>> mijn haringlover is doc
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 07:59
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
blehz
ik ben al 2 keer bijna dood geweest
al wat ik zag en voelde was een eeuwige duisternis, het was er warm, niet koud, niet gloeiend
en het was er zalig stil
dus
iedereen ziet iets anders
god is al het goede
en satan al het slechte
yeah tuurlijk
god is de perfectie
en die zondvloed dan zogezecht enz?
zie da zijn allemaal verhaaltjes
een soort massahysterie die ooit is uitgebroken
en met hulp van oorlogen en kwakzalvers is verdergegaan
majah
jullie geloven in wat jullie willen
maar in plaats van te hopen op zo 1 of andere dode godsdienst kan je beter in jezelf geloven in plaats van een sprookje
majah f*ck it
god is er niet
en ik ben het levende bewijs er van
en ik kan er nog een paar aanduide uit menne vriendegroep die weten dat jullie god niet bestaat
en nee er bestaat er ook geen andere
de dood is het enige echte
en leven
al geloof ik meer in de dood

Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:48
Bekkie
Bekkie is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ooit geloofde ik ook in god
toen werd ik misbruikt
wat dan?
blijven geloven
yeah right

niet lullig bedoeld hoor maar...zodra er iets ergs gebeurt kun je niet meer in god blijven geloven? zit dat zo in elkaar? stel dat het niet was gebeurt dat er alleen maar leuke bleide dingen gebeuren....zou je dan nog wel geloven?
en al die andere mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt....ja sorry laat ook maar.
ik geloof zelf absoluut niet in de bijbel dat is gewoon door een mens geschreven.
geloof wel in god.
maar jah iedereen moet geloven wat die wil: als die gene er zich maar goed bijvoeld...duzzzzzzzzzzzz als jij je daar goed bij voelt okk dan...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 18:19
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Bekkie schreef:
niet lullig bedoeld hoor maar...zodra er iets ergs gebeurt kun je niet meer in god blijven geloven? zit dat zo in elkaar? stel dat het niet was gebeurt dat er alleen maar leuke bleide dingen gebeuren....zou je dan nog wel geloven?
en al die andere mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt....ja sorry laat ook maar.
ik geloof zelf absoluut niet in de bijbel dat is gewoon door een mens geschreven.
geloof wel in god.
maar jah iedereen moet geloven wat die wil: als die gene er zich maar goed bijvoeld...duzzzzzzzzzzzz als jij je daar goed bij voelt okk dan...
zie he
ik heb dit leven nooit iets misdaan
en ik heb alles meegemaakt wat er maar mee te maken valt
en ik weet niet
als je nooit van jezus en god gehoord had
had je er dan in gelooft?
denk het niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games RPG's
AceSpade
29 25-08-2011 10:34
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Het verschil tussen willen en kunnen
Roosje
12 10-07-2005 22:30
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.