Oud 16-12-2001, 19:01
Joyce-b
Joyce-b is offline
Hey..

Ik heb een tijdje geleden gehoord dat een vriendin van me zichzelf aan het snijden (krassen) is..
Ze doet dat ongeveer sinds vorige week.. maar zat er al lang over te denken enzow, en het zat er inderdaad echt aan te komen..
het gaat gewoon helemaal kut met d'r..
Ze voelt zich al meer dan een jaar down.. alleen de laatste tijd is dat dus steeds erger geworden, ze ziet het nut van het leven ook niet echt meer in, maar jah, zelfmoor wil ze ook weer niet, daarvoor zal te té veel mensen in de steek laten.. dus ze leeft niet eens echt meer voor zichzelf maar meer voor iemand anders.

Gelukkig is het wel zo dat ze heel erg goed over haar gevoelens kan praten, ze praat ook met een vertrouwenspersoon etc.

Ik weet niet precies hoe ik haat kan helpen, ik heb al gezegd dat ze écht hulp moet gaan zoeken, ze gaat het (in opdracht van de vertrouwenspersoon) ook vertellen aan haar ouders, vandaag nog waarschijnlijk.. ligt aan de situatie, dan..

Maar goed, Ik weet dus niet wat ik kan doen, ik praat wel veel met haar, ik begrijp haat ook erg goed.. alleen toch, ik heb het gevoel dat ik niet genoeg doe..
Kan ik een soort van RIAGG bellen? of iets anders? of welke manier is het beste, gewoon luisteren naar haar verhaal, en dan af en toe ook wat zeggen, of meer echt actie ondermenen?

Misschien een beetje warrige post.. alleen, tsja, kan het niet zo goed vertellen nu.. nogal gedoe er omheen enzow.. *zucht*.. en het is ook moeilijker allemaal dan hier beschreven staat.. maar ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2001, 19:07
misspretty
misspretty is offline
praat met haar meis
meer kan je echt niet
praat over de goeie kant ,probeer kracht praatjes
neem haar mee regens naar toe om leuke dingen te doen
en als het effe niet meer gat ,niet kappen doorgaan doorgaan
en zeg dat ze je altijd kan opbellen
praat haar moed in
want ik heb ook een vertouwingpersoon maar die helpt maar een beetje mijn vriendin heeft mij er door heen gholpen en daar ben ik haar nog steeds heel danbaar voor
xxxx
sylvana
veel succes
en heeel veel sterkte
__________________
Leef je leven per dag ,kijk niet achterom ,maar ook niet vooruit!! >>I'am dangerousley in love !>>>> mijn haringlover is doc
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:13
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
misspretty schreef:
praat met haar meis
meer kan je echt niet
praat over de goeie kant ,probeer kracht praatjes
neem haar mee regens naar toe om leuke dingen te doen
en als het effe niet meer gat ,niet kappen doorgaan doorgaan
en zeg dat ze je altijd kan opbellen
praat haar moed in
want ik heb ook een vertouwingpersoon maar die helpt maar een beetje mijn vriendin heeft mij er door heen gholpen en daar ben ik haar nog steeds heel danbaar voor
xxxx
sylvana
veel succes
en heeel veel sterkte
Dank je, voor je reactie..

alleen het is, tsja.. doordat ik haar veel dingen van mij verteld heb, die verder echt niemand weet, en niemand ook mág weten (kotsen enzow, blablabla).. vind ik het ''eng'' om echt tegen haar te praten, klinkt heel vreemd ik weet het, ik geef heel veel om haar, alleen het is gewoon.. ik heb haar zoveel dingen over mij verteld..
Dat ik me zo kut voel blablabla, terwijl niemand verder dat weet, en dan vind ik het gewoon heel moeilijk om naar haar toe te gaan..
we spreken elkaar ook bijna alleen via het internet, ook omdat we dit jaar in verschillende klassen zitten..

Maar ik heb inderdaad al aan haar verteld dat ze me altijd mag bellen, en dat ik voor d'r klaar zal staan, datik veel om haar geef en haar echt zal missen wanneer ze er niet meer zou zijn, en dat ze dta ook echt niet zal moeten doen..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
In feite heb je al heel wat voor je vriendin gedaan. Je praat veel met haar en hebt haar ook zover weten te krijgen dat ze met een vertrouwenspersoon is gaan praten.
Dat je vriendin goed over haar gevoelens kan praten is voor haar een voordeel. Ze kan zo precies aangeven of ze zich prettig voelt of niet. Waar het om gaat is dat ze zowel bij jou als bij de vertrouwenspersoon een luisterend oor kan vinden.
Ik kan je alleen maar aanraden om met je vriendin te blijven praten. Mocht je er behoefte aan hebben om hier verder met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl. Ook je vriendin kan via mijn e-mailadres contact met mij opnemen als ze daar behoefte aan mocht hebben.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:27
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
In feite heb je al heel wat voor je vriendin gedaan. Je praat veel met haar en hebt haar ook zover weten te krijgen dat ze met een vertrouwenspersoon is gaan praten.
Dat je vriendin goed over haar gevoelens kan praten is voor haar een voordeel. Ze kan zo precies aangeven of ze zich prettig voelt of niet. Waar het om gaat is dat ze zowel bij jou als bij de vertrouwenspersoon een luisterend oor kan vinden.
Ik kan je alleen maar aanraden om met je vriendin te blijven praten. Mocht je er behoefte aan hebben om hier verder met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl. Ook je vriendin kan via mijn e-mailadres contact met mij opnemen als ze daar behoefte aan mocht hebben.
Hmm.. dat van die vertrouwenspersoon, dat heeft ze zelf gedaan.. ze praat er echt makkelijk over, nou jah, ze verwoord het heel goed..
Maar ze weet dat wat ze doet niet goed is, ze weet ook dat ze zou moeten stoppen, alleen ze weet niet wáárom ze het zal doen, ze ziet het nut er niet meer van in..
En ze weet niet eens of ze wel wíl stoppen..

maar ik ga me hier ook snel schuldig over voelen, ik wil haar graag meer helpen, alleen ik kan het niet.. ik kan niet meer doen op dit moment, heb ik het gevoel..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:33
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:


maar ik ga me hier ook snel schuldig over voelen, ik wil haar graag meer helpen, alleen ik kan het niet.. ik kan niet meer doen op dit moment, heb ik het gevoel..

Jij bent liev

*sorry da k geen zinnig advies kan geven*
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:34
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Jij bent liev

*sorry da k geen zinnig advies kan geven*


haha.. dank je..
*zucht* dat heb ik de laatste tijd snel.. vooral omdat ik ook nog het gevoel heb dat ik haar nog éxtra belast met zeiken over mezelf..
hoewel zij wel zegt dat dat niet zo is, voel ik het toch zo..

*zucht* *wordt moe van zichzelf*
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:11
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
maar ik ga me hier ook snel schuldig over voelen, ik wil haar graag meer helpen, alleen ik kan het niet.. ik kan niet meer doen op dit moment, heb ik het gevoel..
Ken ik, is heel naar ja. kan maar een paar dingen zeggen:

Blijf ook aan jezelf denken. Zij zit misschien met meer problemen, maar jij bent daardoor niet minder belangrijk! Als je zelf teveel in de problemen komt doordat je haar op een onmogelijke manier probeert te helpen, heeft niemand daar iets aan.

Wat je kan doen is helaas zeer beperkt. Hoewel... das alleen voor wie er te pessimistisch naar kijkt. Wat je nl wel kan doen is er voor haar zijn, duidelijk maken dat je veel om haar geeft enzo; en dat doet heeeel veel al is het misschien niet te zien. Maar meer kan je echt niet doen; dat moet zij doen.

Sterkte, jullie alletwee!


loves,
Tijmen
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:19
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
steun is het meeste en het beste wat je kan geven
gewoon praten met haar en stuff
als ze veel mensen zou achterlaten betekend dat ze veel vrienden heeft
dus er moet wel iets goe in haar leven zijn
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 14:49
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Ken ik, is heel naar ja. kan maar een paar dingen zeggen:

Blijf ook aan jezelf denken. Zij zit misschien met meer problemen, maar jij bent daardoor niet minder belangrijk! Als je zelf teveel in de problemen komt doordat je haar op een onmogelijke manier probeert te helpen, heeft niemand daar iets aan.

Wat je kan doen is helaas zeer beperkt. Hoewel... das alleen voor wie er te pessimistisch naar kijkt. Wat je nl wel kan doen is er voor haar zijn, duidelijk maken dat je veel om haar geeft enzo; en dat doet heeeel veel al is het misschien niet te zien. Maar meer kan je echt niet doen; dat moet zij doen.

Sterkte, jullie alletwee!


loves,
Tijmen

Bedankt voor je rechtie ..

Ik weet dat ik mezelf ervoor moet beschermen.. maar af entoe lukt dat gewoon niet..
Maar ik probeer veel met haar te praten, en dat soort dingen.. alleen, tsja, volgens mij helpt het niet, het gaat alleen maar slechter met haar..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 12:39
shania
shania is offline
Het enigste wat je kunt doen is met ze blijven praten. En geloof me, dat helpt. Het is goed als je ook over jou gevoelens praat maar zadel haar niet op met een schuldgevoel dat ze jou pijn doet. Zeg dat ze je dag en nacht kan bereiken en dat ze niet alleen is.
Je moet wel je eigen leven blijven leiden want als jij haar achterna gaat word het nog erger. Heel veel sterkte!

Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help me!!!
Canine 13
20 24-08-2005 18:39
Liefde & Relatie Lang verhaal/probleem. help plz
Brasco
26 31-01-2005 21:54
Lichaam & Gezondheid help
Patrick17
5 10-01-2004 14:55
Liefde & Relatie tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help!
CoveredEyes
18 01-09-2003 08:01
Films, TV & Radio zoek naam tekenfilm
Last Resort
114 08-02-2003 00:20
Software & Hardware sms spel 0616 606060 plz HELP!!!!!
Verwijderd
8 25-04-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.