De ziekte van Pfeiffer is simpelweg een virus. Daar word je ziek van. Ja, je kan daarbij ook heel veel last krijgen van je klieren en van koorts en dergelijke, maar volgens mij hoeft dat niet per se, het gebeurt simpelweg heel vaak. Maar het belangrijkste is, is dat je bij de ziekte van Pfeiffer last heb van vermoeidheid. Nou, dat is precies waar jij last van hebt.
Thuisblijven is iets wat je zelf moet aanvoelen in een geval als dit. Als jij te moe bent, ga dan gewoon slapen. Als je je niet te moe voelt, ga dan naar school toe en probeer wat lessen te volgen.
De pfeiffer die je hebt is niet minder erg, puur en alleen omdat je geen koorts hebt. Er zit een virus in je lichaam, dat is erg genoeg om voor thuis te blijven in dit geval

. Volgens mij gaat pfeiffer niet per se in fases. Ik dacht dat als je er ziek van werd (ziek als in, koorts, opgezwollen klieren etc.) dat nooit veel langer duurde dan 1 of 2 weken, maar de vermoeidheid kan een hele lange tijd blijven.
En waarom zou je bloedarmoede hebben? Welke symptomen heb je allemaal precies dan? Want alle symptomen, voor bloedarmoede zijn het er behoorlijk veel. Als je naar de dokter gaat met vermoeidheidsklachten wordt er vaak wel getest op bloedarmoede, dus als hij zegt dat je het niet hebt kun je er vanuit gaan dat je het niet hebt.