Oud 03-04-2020, 14:19
Verwijderd


deadlock 146
PlezierigeDame 70
Enilorac 41
Macrador 39
zoef de haas 36
Daantje_0705 26
Not for Sale 17
Ieke 16
Holland Oates 15
Gordon Ramsay 12
JaapieEleven 11
Jan Marijnissen 9
betercore 9
hppa 9
WolterB 8
Destruct! 6
Loezzel 5
Koekje 4
Positive mind 4
Little Phoebe 4
Meisje1515 3
Miekje* 3
Klovorhop 2
Struilhuik 2
Mema 1
Korreltjezout 1
Stofzuiger 1
gladsteaal 1


Advertentie
Oud 03-04-2020, 15:37
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Coronaschmorona.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-04-2020, 16:10
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Coronaschmorona.
Zo denken de bejaarden in de supermercado er ook over. Hee Ans, dat jij nou toch al doodgaat, prima, maar sta es niet in m'n nek te hijgen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 03-04-2020, 16:15
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik vond dit nieuws gisteren trouwens erg 'grappig':

https://twitter.com/nickmurftweets/s...65449234370561
__________________
Who's this jabroni?
Oud 03-04-2020, 17:48
Verwijderd
Kan iemand even de UEFA op z'n bek rossen? Wat een stelletje ongewassen aarsharen.
Oud 03-04-2020, 19:06
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
hoezo dit keer?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 03-04-2020, 19:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Zo denken de bejaarden in de supermercado er ook over. Hee Ans, dat jij nou toch al doodgaat, prima, maar sta es niet in m'n nek te hijgen.
Ik denk oprecht niet dat ik er hetzelfde over denk als de bejaarde Ans in de supermarkt.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-04-2020, 20:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kan iemand even de UEFA op z'n bek rossen? Wat een stelletje ongewassen aarsharen.
Wat een gefaal
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 03-04-2020, 20:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eetclub via Zoom, iedereen kookte thuis hetzelfde en dan samen koken en eten. Het was echt leuk en het voelde echt alsof je niet alleen bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2020, 19:22
Verwijderd
Er is maar heel weinig begrip voor de collega die er voor gekozen heeft om pbl uren in te zetten zodat ze haar man met zware copd niet in gevaar brengt en dat vind ik stom.
"Ja, ik zou me schuldig voelen als ik mijn team in de steek zou laten." "Maar je zou je niet schuldig voelen als je man door jou corona krijgt en daaraan overlijd?"
Ja, nee, als je het zo stelt....

Oud 05-04-2020, 19:31
Verwijderd
De aantallen zijn deprimerend.
Oud 05-04-2020, 20:59
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De zondenbokken zoeken is al begonnen hier. Ik heb een beetje schrik hoe schild en vrienden dit gaat misbruiken.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-04-2020, 21:00
Verwijderd
Wij hebben volgend jaar rond deze tijd tweedekamerverkiezingen. Spannend.
Oud 06-04-2020, 05:06
Verwijderd
China begint weer opnieuw.
Oud 06-04-2020, 05:07
Verwijderd
Boris Johnson opgenomen.
Oud 06-04-2020, 13:41
Verwijderd
Ik werd gebeld door het werk over een noodhospitaal in samenwerking met een andere organisatie. Als verpleegkundige zou ik daar aan de slag kunnen met corona patiënten die nog niet naar het ziekenhuis hoeven maar meer.zorg nodig hebben dan de woongroep kan bieden. Ik ben serieus aan het overwegen om dat te gaan doen.
Oud 06-04-2020, 19:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik werd gebeld door het werk over een noodhospitaal in samenwerking met een andere organisatie. Als verpleegkundige zou ik daar aan de slag kunnen met corona patiënten die nog niet naar het ziekenhuis hoeven maar meer.zorg nodig hebben dan de woongroep kan bieden. Ik ben serieus aan het overwegen om dat te gaan doen.
Dapper en heel goed. Mag ik 1 maar toevoegen?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-04-2020, 19:54
Verwijderd
Graagggg!
Ads door Google
Oud 06-04-2020, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Graagggg!
Je bent zwanger en de mensen in je woongroep hebben ook zorg nodig en ik vrees dat als ze nu die zorg verliezen dat het een grotere impact heeft op de lange termijn dan nog meer capaciteit gooien@corona.

Okay stiekem ben ik ieke niet kusjes
Oud 06-04-2020, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Je bent zwanger en de mensen in je woongroep hebben ook zorg nodig en ik vrees dat als ze nu die zorg verliezen dat het een grotere impact heeft op de lange termijn dan nog meer capaciteit gooien@corona.

Okay stiekem ben ik ieke niet kusjes
De uren die ik achterlaat worden ingevuld door iemand anders die op fit moment thuis zit vanwege sluitingen van bijvoorbeeld AC's. En het is in dit geval niet per se een kwestie van "nog meer," want dit zijn cliënten die in een gewoon zorghotel niet terecht zouden kunnen vanwege hun handicap. Dit is een aparte setting.
Dit is ook wel een enorme kans op een ervaring die (hopelijk!!!!!) maar een keer voorbij komt.
Oud 06-04-2020, 20:01
Verwijderd
Dan als het veilig kan; waarom niet?
Oud 06-04-2020, 20:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Graagggg!
Er zijn eigenlijk nog maar heel weinig gegevens over Corona en zwangerschap. Wat er aan gegevens is is gelukkig wel geruststellend, MAAR dat gaat natuurlijk vooral over besmetting in het laatste trimester. Ik weet niet exact hoe ver jij bent hoor, maar als ik voor mezelf zou spreken zou ik dat wel een dingetje vinden.
Niet om je angst in te jagen, maar stel dat er toch problemen zouden zijn bij kinderen die in een zwangerschap besmet zouden raken kunnen we dat nog amper weten. Dit virus heeft voor zover we weten pas echt in december de kop op gestoken en aangezien een zwangerschap 9 maanden duurt en je ook niet persee alle dingen meteen na de geboorte weet zou het me wel onrust geven.

Er zijn echt geruststellende berichten hoor en voor zover er gegevens zijn van andere Corona varianten en zwangerschap lijkt dat ook wel gunstig. Maar ook daar zijn de aantallen klein en is er weinig onderzoek.

Ik zou het echt super goed vinden hoor als je op zo’n lokatie zou werken. En normaal zou ik het alleen maar toejuichen en echt super goed vinden. Alleen is je situatie nu even wat anders dan normaal Minimaal vereiste is wel goede organisatie qua beschermingsmaatregelen etc. Dat is wel belangrijk in je afweging.

Mijn enige echte advies is er goed over na te denken en doen waar jij je goed bij voelt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-04-2020, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Er zijn eigenlijk nog maar heel weinig gegevens over Corona en zwangerschap. Wat er aan gegevens is is gelukkig wel geruststellend, MAAR dat gaat natuurlijk vooral over besmetting in het laatste trimester. Ik weet niet exact hoe ver jij bent hoor, maar als ik voor mezelf zou spreken zou ik dat wel een dingetje vinden.
Niet om je angst in te jagen, maar stel dat er toch problemen zouden zijn bij kinderen die in een zwangerschap besmet zouden raken kunnen we dat nog amper weten. Dit virus heeft voor zover we weten pas echt in december de kop op gestoken en aangezien een zwangerschap 9 maanden duurt en je ook niet persee alle dingen meteen na de geboorte weet zou het me wel onrust geven.

Er zijn echt geruststellende berichten hoor en voor zover er gegevens zijn van andere Corona varianten en zwangerschap lijkt dat ook wel gunstig. Maar ook daar zijn de aantallen klein en is er weinig onderzoek.

Ik zou het echt super goed vinden hoor als je op zo’n lokatie zou werken. En normaal zou ik het alleen maar toejuichen en echt super goed vinden. Alleen is je situatie nu even wat anders dan normaal Minimaal vereiste is wel goede organisatie qua beschermingsmaatregelen etc. Dat is wel belangrijk in je afweging.

Mijn enige echte advies is er goed over na te denken en doen waar jij je goed bij voelt.
Dank voor de input heb ik inderdaad over nagedacht. Beschermende maatregelen zijn aanwezig, dus dat is al een goed iets. Verder heb ik het er ook wel met Jos over gehad, en ik merk dat we er allebei vrij nuchter onder zijn. Niet dat we ons geen zorgen maken, maar meer dan dat is het ook niet. Ik merk dat ik in deze situatie heel erg vertrouw op mijn gevoel en dat zegt op dit moment dat het kan - ook omdat er inderdaad nog maar weinig bekend is maar de dingen die bekend zijn, zijn geruststellend. Ik hou de richtlijnen in de gaten en ga daar van uit, ook met het vertrouwen (of noem het naïviteit) dat, als er ook maar enige aanleiding is tot zorgen, dit gemeld wordt.

Eens oer dag of zo probeer ik bewust stil te staan bij "voelt dit nog goed, kan ik dit nog aan, klopt mijn hoofd nog bij mijn gevoel?" en zo lang dat nog positief is, blijf ik aan de gang, dus ook met de nodige risico's. Misschien niet het meest verstandige of wijze of slimste of hoe je het wil noemen, maar wel de manier waarop het voor mezelf leefbaar en werkbaar blijft.
Oud 06-04-2020, 20:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dank voor de input heb ik inderdaad over nagedacht. Beschermende maatregelen zijn aanwezig, dus dat is al een goed iets. Verder heb ik het er ook wel met Jos over gehad, en ik merk dat we er allebei vrij nuchter onder zijn. Niet dat we ons geen zorgen maken, maar meer dan dat is het ook niet. Ik merk dat ik in deze situatie heel erg vertrouw op mijn gevoel en dat zegt op dit moment dat het kan - ook omdat er inderdaad nog maar weinig bekend is maar de dingen die bekend zijn, zijn geruststellend. Ik hou de richtlijnen in de gaten en ga daar van uit, ook met het vertrouwen (of noem het naïviteit) dat, als er ook maar enige aanleiding is tot zorgen, dit gemeld wordt.

Eens oer dag of zo probeer ik bewust stil te staan bij "voelt dit nog goed, kan ik dit nog aan, klopt mijn hoofd nog bij mijn gevoel?" en zo lang dat nog positief is, blijf ik aan de gang, dus ook met de nodige risico's. Misschien niet het meest verstandige of wijze of slimste of hoe je het wil noemen, maar wel de manier waarop het voor mezelf leefbaar en werkbaar blijft.
Heel goed. Denk dat dat het belangrijkste is
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-04-2020, 20:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Boris Johnson opgenomen.
Nu opgenomen op icu
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 06-04-2020, 20:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik moet nog even mopperen; vandaag moest ik coronadienst doen. Toen we klaar waren kwam een andere huisarts de maskers wisselen. De gene die er waren waren van die slechte Chinese partij.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-04-2020, 21:02
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Nu opgenomen op icu
Het zou toch fijn zijn als we morgne wakker worden en hij overnacht de eerste grote politicus die is omgevallen vanwege corona.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 06-04-2020, 21:07
Verwijderd
Uhuh.
Oud 06-04-2020, 21:10
Verwijderd
Op de ICU kom je over het algemeen ook niet kortstondig. Overlijdensrisico verschilt per land maar eigenlijk niet onder de 30% tot wel 80%. Das niet mals.
Oud 06-04-2020, 21:28
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
En de recovery als je er eenmaal vanaf bent is ook niet mis.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 06-04-2020, 21:30
Verwijderd
Maar Nunspeet, Heerde, Zwartewaterland (Hasselt/Zwartsluis), al die zwartekousengemeentes hebben zo achterlijk veel infecties. Maaike kent echt twee handen vol aan overleden mensen direct nu.
Oud 07-04-2020, 09:22
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Het zou toch fijn zijn als we morgne wakker worden en hij overnacht de eerste grote politicus die is omgevallen vanwege corona.
hoe zuur
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 07-04-2020, 09:23
Verwijderd
Oud 07-04-2020, 14:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
hoe zuur
Ja hè
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-04-2020, 16:37
Verwijderd
Oh please laat de versoepeling snel komen!
Oud 07-04-2020, 16:40
Verwijderd
Overigens besef ik dat ik nu pas een tijdje echt symptoomvrij ben. En ik wil dus testen, want 1% in me zegt dat het misschien wel allemaal stress was.
Ads door Google
Oud 07-04-2020, 16:48
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
zou wel chill zijn om het gehad te hebben, immuun te zijn en gewoon ongegeneerd tussen mensen te kunnen zijn
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 07-04-2020, 16:48
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Overigens besef ik dat ik nu pas een tijdje echt symptoomvrij ben. En ik wil dus testen, want 1% in me zegt dat het misschien wel allemaal stress was.
Ik wil ik ook testen ja. Ze vragen plasmadonoren van genezen mannen maar ik mag niet want ben niet getest
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 07-04-2020, 16:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Oh please laat de versoepeling snel komen!
Ze beginnen hier volgende week met de koters tot leerjaar 5 (10-11 jaar geloof ik).
Ouders schijten 7 kleuren en hebben het gevoel dat hun kinderen laboratorium muizen zijn.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-04-2020, 16:52
Verwijderd
Ik wil jullie allemaal graag testen.
Oud 07-04-2020, 17:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik krijg op facebook en andere websites ineens een heleboel advertenties voor online therapie en dergelijke. Vraag me af wat ik gezegd heb
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 07-04-2020, 17:36
Verwijderd
Advertenties
Oud 07-04-2020, 17:36
Verwijderd
Verder is het simpelweg een algoritme wat je bizarre dagdagelijkse activiteitenpatroon/ritme geanalyseerd heeft.
Oud 07-04-2020, 17:37
Verwijderd
"Deze jongen heeft hulp nodig." dacht het algoritme.
Oud 07-04-2020, 17:37
Verwijderd
Dus zodoende.
Oud 07-04-2020, 17:37
Verwijderd
Was er niet een hoog geupvote prompt op r/Writingprompts recentelijk over zoiets?
Oud 07-04-2020, 17:41
Verwijderd
Ik krijg op instagram ineens advertenties over datingapps.
Oud 07-04-2020, 17:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik krijg alleen maar reclame voor bagger fitnessproducten
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 07-04-2020, 17:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ze beginnen hier volgende week met de koters tot leerjaar 5 (10-11 jaar geloof ik).
Ouders schijten 7 kleuren en hebben het gevoel dat hun kinderen laboratorium muizen zijn.
Terwijl het risico voor die kinderen nihil is.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 07-04-2020, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Terwijl het risico voor die kinderen nihil is.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.