Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 13:29
juultje17
juultje17 is offline
Ik ben benieuwd wie hier bang voor is.
Ik zelf begin nu echt te schrikken.
Ik drink niet veel meer dan mensen in me omgeving (of ik wil het niet zien) Maar al die alcoholtesten wijzen uit dat ik verkeerd drink/alcoholprobleem he of ga krijgen enz. enz.
Ik vraag me af of meer mensen toch denken: oei ik drink behoorlijk fout...of : dit gaat mis ! maar toch door blijven drinken.
Of ben ik nu helemaal de enige ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2002, 17:53
Locke
Locke is offline
Ligt eraan hoevaak je drinkt en hoeveel ..
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:56
dopehead
dopehead is offline
ikke niet drink bijna nooit
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 18:00
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
al die alcoholtesten wijzen uit dat ik verkeerd drink/alcoholprobleem he of ga krijgen enz. enz.
van die tests op internet waarbij je alleen maar geen- of overmatige drugsgebruiker kunt zijn?
niet al teveel aandacht aan schenken.
Je kan wel voor jezelf een tijdje stoppen ofzo, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:56
*Nancyboy*
*Nancyboy* is offline
ik, mijn fles bier is leeg........probleem
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 23:53
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
Ik ben benieuwd wie hier bang voor is.
Ik zelf begin nu echt te schrikken.
Ik drink niet veel meer dan mensen in me omgeving (of ik wil het niet zien) Maar al die alcoholtesten wijzen uit dat ik verkeerd drink/alcoholprobleem he of ga krijgen enz. enz.
Ik vraag me af of meer mensen toch denken: oei ik drink behoorlijk fout...of : dit gaat mis ! maar toch door blijven drinken.
Of ben ik nu helemaal de enige ?
Het feit dat je een test doet geeft aan dat je igg bang bent alcoholist te worden. Zolang je zorgt dat je duidelijke grenzen stelt en die niet overschrijd is er op zich geen probleem.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 11:38
Skeetertje
Skeetertje is offline
Ik ben bang dat t bier op is
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:17
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
ik niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:56
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
mmz mja k drink soms met lange periodes best wel te veel maar ach als t maar niet een verslaving is enzo dan vind ik dat ook niet zo erg

__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 03:39
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Tja ik drink niet zo veel. Ik rook liever wiet
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:59
Ditchie
Ditchie is offline
Ik drink vrij weinig. Af en toe een bailey. That's it
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 19:59
Griller
Griller is offline
Ja een enorm alcohol probleem .. ik ben namelijk een beetje blut
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 23:07
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
heb ik ook. ik vraag me sterk af waar ik nu mee bezig ben... was de laatste tijd weer minder, maar nu begint het weer.
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:33
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Griller schreef:
Ja een enorm alcohol probleem .. ik ben namelijk een beetje blut
ik bedoel serieus. !!!! Godver...dat je nu blut bent...is dat een heeel erg groot probleem. Dat je handen meer trillen dan normaal ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:33
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Mef schreef:
heb ik ook. ik vraag me sterk af waar ik nu mee bezig ben... was de laatste tijd weer minder, maar nu begint het weer.
en hoeveel drink jij dan, als ik mag vragen....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:00
Wasaap
Avatar van Wasaap
Wasaap is offline
Het enige probleem dat ik met drank heb is dat mijn vriendin vind dat ik veel drink.

Ik drink:

Elke avond 1 glaasje Hot and Sweet (soort dropshot)

En ongeveer 1 keer per week ga ik een avondje zuipen tot ik dronken ben.

Is dit nou zo veel?
__________________
Liefde kan niet zonder een liefje.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:03
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
Wasaap schreef:
Het enige probleem dat ik met drank heb is dat mijn vriendin vind dat ik veel drink.

Ik drink:

Elke avond 1 glaasje Hot and Sweet (soort dropshot)

En ongeveer 1 keer per week ga ik een avondje zuipen tot ik dronken ben.

Is dit nou zo veel?
ik vind dus van niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2002, 15:19
Xahe
Xahe is offline
Testen ?? Die moet ik dan ook maar es doen. Ik krijg van mijn vrienden en laatst zelfs me moeder te horen dat ik echt minder moet gaan drinken en dat ik heel erg moet gan uitkijken Zal wel aan mij liggen. Ik zie het zelf niet.....
__________________
Reality is the part of the imagination that we all agree on
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:53
Griller
Griller is offline
Citaat:
juultje17 schreef:

ik bedoel serieus. !!!! Godver...dat je nu blut bent...is dat een heeel erg groot probleem. Dat je handen meer trillen dan normaal ofzo?
ok nu zal ik ff serieus zijn ... ik heb denk ik geen echt alcohol probleem ik drink tijdens het uitgaan alleen en dan vaak nog niet zo super veel en ik wordt maar heel af en toe echt dronken....

ik ben eigenlijk alleen maar bang om een wiet probleem te krijgen..
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:55
HOND!
HOND! is offline
deze vakantie was ik dus om de dag of elke dag flink aangeschoten ( moet dus aardig wat drank naar binnen zijn gegooid helaas.)
nu merkte ik de zondag dat ik ineens heel veel zin kreeg in drank! best wel leip.. maar maakt niet uit gewoon een paar weekies rustig aan doen en t komt goed
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mjah,

k drink teveel voor mn leeftijd.. kannik nx tegenin brengen..

maar of ik echt een probleem heb?

denk t niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 12:27
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Met meer dan 20 glazen per week ben je officeel toch al alcolist?

Volgens mij gaat 50% van de studenten daar dubbel overheen
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 13:13
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja ik drink ook iets teveel volgens de testen.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 13:24
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Het ergste is dat alcohol gebruik zo verslavend werkt en dat je moeilijk nee kunt zeggen of kunt stoppen, vooral als je uitgaat of je wat minder oké voelt. Maar gelukkig heb ik leren NEE zeggen, ik haat zatte mensen!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 21:44
notbonefish
notbonefish is offline
ik drink niet veel, maar als ik drink, drink ik vaak alleen.
meestal wordt ik er dan (nog) depressiever van dan ik was, en neem ik nog een glaasje.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 23:38
Verwijderd
Volgens mij heb je een alcoholprobleem als je regelmatig in je eentje dronken zit te wezen (ik spreek uit ervaring)...afkicken is niet zo moeilijk als het lijkt, het enige wat je nodig hebt is minstens 1 iemand die in je gelooft...of 1 iemand waar je jezelf voor wilt verbeteren...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 01:12
Biertjehakken
Avatar van Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Ah kom op alcohol is niet zo'n vergif als iedereen denkt, je moet er gewoon niet te veel van drinken.....
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Biertjehakken zei:
Ah kom op alcohol is niet zo'n vergif als iedereen denkt, je moet er gewoon niet te veel van drinken.....
Dat is nou net het probleem: niet te veel. Als alcoholist doe je niet aan niet te veel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:18
kip met noodles
kip met noodles is offline
alcohol is niet voor niets een door de maatschappij gelegaliseerde drug...bij regelmatig - zeg maar dagelijks - en overmatig alcohol gebruik - vooral bij diegene die nog veeel te jong zijn om er "verstandig" mee om te gaan, en ook de oudere natuurlijk - heeft dit blijvende lichamelijke en psychische schade!!!!

een goed avondje doorzakken laat je lever fantastisch werk leveren, fijn...maar niet voor lang...ziekenhuis binnen,maar daar valt niet veel meer aan te doen...
nog zwaarder doorzakken?cool, wijs, neig...yeah right... maar je koppie daarvanboven verliest heel wat hersencellen...en die zijn spijtig genoeg ONHERSTELBAAR!!!!!

het valt ook nogal op dat de gemiddelde leeftijd op dit forum..heeeel laag ligt,ik denk niet dat het hier om verantwoord gedrag gaat...maar ja wie ben ik om deze generatie losgeslagen - wanna be but cannot be grown - up - tieners te veroordelen...that's for me to know and for them to find out...
__________________
tralala
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 19:38
DarkCat
DarkCat is offline
Volgens mijn vrienden drink ik behoorlijk weinig, maar kvind zelf dat ik aardig veel drink. Ik drink sowieso elke dag wel een glas wijn of een biertje, en op zo'n 3 avonden in de week drink ik redelijk wat alcohol, laten we zeggen 5 tot 10 glazen. Een paar weken geleden zat ik op het randje van een alcoholvergiftiging, een paar dagen erna zat ik alweer aan de alcohol.

Soms een periode waarin ik weinig alcohol drink, maar hierboven omschrijf ik het gemiddelde..

Een vriend van me is bang om alcoholist te worden. Hij drinkt denk ik anderhalf keer zoveel als ik.. en hij krijgt idd ook last van trillende handen enzow.. en kan niet stoppen. Drinkt ook vaak flessen wijn leeg in zn eentje.

Een andere vriend van me IS alcoholist, daar zijn we allemaal over uit. Ik heb hem in geen tijden nuchter gezien, hij is elke, echt elke dag bezopen (werkt in de horeca en gaat na het werken direct door de kroeg in). Als hij op een dag maar 3 bier drinkt, krijgt hij afkick verschijnselen :/

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.