Oud 07-01-2013, 17:22
xlisaa_w
xlisaa_w is offline
De laatste tijd ben ik heel erg moe, aan het begin van de vakantie was ik ziek, ik had keelontsteking en koorts. Ik heb nogsteeds wat last van me keel, vooral sochtends. Gister zei ik tegen me moeder dat ik me nog niet helemaal fit voelde en zei ze dat ik is na de dokter moest gaan omdat ik vooral erg moe ben en dat het de ziekte van pfeiffer kan zijn. Ik heb er dingen over opgezocht op internet, ik las dat je in bed ook warme benen kan hebben, dit heb ik ook. Ook heb ik kramp in mijn rechter been als ik lig. Ik heb nu 3 maand een vriend, 2 jaar geleden had hij ook de ziekte van pfeiffer en het is nooit terug gekomen. Dus het lijkt me niet dat ik het van hem heb. Ik drink verder nooit uit iemand anders glas en gebruik nooit iemand anders bestek. Ik vind het stom om weer naar de dokter te gaan, de laatste tijd ben ik er ongeveer 3 keer geweest, dus voelt voor mezelf of ik me aanstel haha. En ik hou dus totaal niet van prikken. Maar is het dus mogelijk dat ik het wel heb en dat ik dit van mijn vriend heb? Of is het gewoon door iets te laat slapen in de vakantie (half 1, 1uur) en rond 11 uur weer wakker zijn en dat ik me daardoor zo moe voel en geen concentratie heb en naar me bed verlang.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:25
Pluis
Pluis is offline
Pfeiffer kan je ook van iemand krijgen zonder zoenen of drinken uit andermans glas oid.
Pfeiffer presenteert zich wel vaak met een beeld met keelontsteking en koorts, en daarna kan je idd een tijdje moe blijven. Dat verhaal van die warme benen ken ik er eerlijk gezegd niet van, het is in ieder geval niet specifiek voor pfeiffer. Op zich ishet niet raar om na een periode van ziek zijn je nog een paar weken wat moe te voelen, en er is ook niks te doen aan pfeiffer (het is een virusinfectie) dus ik zou pas naar de dokter gaan als je echt merkt dat de vermoeidheid aanhoudt of erger wordt, want dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
Oud 07-01-2013, 17:31
xlisaa_w
xlisaa_w is offline
Citaat:
Pfeiffer kan je ook van iemand krijgen zonder zoenen of drinken uit andermans glas oid.
Pfeiffer presenteert zich wel vaak met een beeld met keelontsteking en koorts, en daarna kan je idd een tijdje moe blijven. Dat verhaal van die warme benen ken ik er eerlijk gezegd niet van, het is in ieder geval niet specifiek voor pfeiffer. Op zich ishet niet raar om na een periode van ziek zijn je nog een paar weken wat moe te voelen, en er is ook niks te doen aan pfeiffer (het is een virusinfectie) dus ik zou pas naar de dokter gaan als je echt merkt dat de vermoeidheid aanhoudt of erger wordt, want dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
Voor de vakantie was ik ook al een lange tijd echt super moe dat ik dus na het eten lekker in me bed ging liggen. Dit kan ook door het weer komen en gewoon door school. Maar na 2 week vakantie rust is het er ook niet beter op geworden. Ik denk dat ik inderdaad pas na de dokter ga wanneer het erger wordt of als het zo blijft,
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 23:45
Verwijderd
Ach, bij mij is het na een paar weken rust ook niet spontaan beter geworden . Áls het pfeiffer is, dan is het een kwestie van gewoon uitzieken, maar goed, voor die diagnose moet je toch echt naar de huisarts. Wij kunnen het je niet van een afstandje vertellen, dus misschien is het gewoon het beste om even langs te gaan, dan weet je in ieder geval zeker of je het hebt of niet! Zo ja, dan kun je rustig aan doen, zo nee, dan kan er verder gekeken worden .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 23:49
Verwijderd
Citaat:
De laatste tijd ben ik heel erg moe, aan het begin van de vakantie was ik ziek, ik had keelontsteking en koorts. Ik heb nogsteeds wat last van me keel, vooral sochtends. Gister zei ik tegen me moeder dat ik me nog niet helemaal fit voelde en zei ze dat ik is na de dokter moest gaan omdat ik vooral erg moe ben en dat het de ziekte van pfeiffer kan zijn. Ik heb er dingen over opgezocht op internet, ik las dat je in bed ook warme benen kan hebben, dit heb ik ook. Ook heb ik kramp in mijn rechter been als ik lig. Ik heb nu 3 maand een vriend, 2 jaar geleden had hij ook de ziekte van pfeiffer en het is nooit terug gekomen. Dus het lijkt me niet dat ik het van hem heb. Ik drink verder nooit uit iemand anders glas en gebruik nooit iemand anders bestek. Ik vind het stom om weer naar de dokter te gaan, de laatste tijd ben ik er ongeveer 3 keer geweest, dus voelt voor mezelf of ik me aanstel haha. En ik hou dus totaal niet van prikken. Maar is het dus mogelijk dat ik het wel heb en dat ik dit van mijn vriend heb? Of is het gewoon door iets te laat slapen in de vakantie (half 1, 1uur) en rond 11 uur weer wakker zijn en dat ik me daardoor zo moe voel en geen concentratie heb en naar me bed verlang.
Wij denken ongeveer hetzelfde. Ik heb meestal geen zin om naar de huisarts te gaan omdat ik het gevoel heb dat ik me aanstel. Thing is; wat als het ernstig is?

Neem dus het zekere voor het onzekere en ga naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb er dingen over opgezocht op internet, ik las dat je in bed ook warme benen kan hebben, dit heb ik ook.
Ik raad je sowieso aan niet het internet te gebruiken als vervanging van een arts. Zelfdiagnose is niet mogelijk, en het internet afspeuren naar ziektebeelden zorgt er alleen maar voor dat je meer verward raakt, want je begint zo te focussen op je lichaam en mogelijke symptomen dat je praktisch alles kan hebben.

Als je je zorgen maakt ga (of bel) naar de huisarts, daar is de huisarts ook voor, om een onderscheid te maken tussen wat serieus is of niet. Met thuis zorgen maken schiet je niks op!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten