Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2001, 17:31
halve gare
halve gare is offline
ben er vrijdag achter gekomen dat ik pfeiffer heb, en ook nog eens een zwarre keelontsteking er bij. deze is inmidels wat minder erg, maar toch.
het gaat om wat je het beste kan toen met pfeiffer dus hebben persoonlijke ervaringen of nog andere handige tips...
lets hear them.....
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 14:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ok, ff over pfeiffer.

pfeiffer is niet alleen overdraagbaar via glazen, zoenen, sigaretten, enz. maar ook gewoon 'door de lucht'. als een zusje/broertje pfeiffer heeft, kan jij het ook krijgen, al drink je nooit uit hetzelfde glas. maar je kan pas pfeiffer krijgen als je weerstand slecht is. als je ouders gaan scheiden ofzo en je hebt het daar moeilijk mee neemt je weerstand enorm af en kan je pfeiffer krijgen. of gewoon door een andere reden dat je weinig weerstand hebt. als je gewoon echt veel weerstand hebt en je zoent iemand die besmettelijk is, dan hoef je het dus ook niet te krijgen.

de incubatietijd van pfeiffer is 6 weken. incubatietijd is de tijd dat je al besmet bent maar nog niet ziek. in die 6 weken ben je het meest besmettelijk. dat is dus lastig, want dan weet je nog niet dat je ziek bent, dus kun je het zo aan iemand anders doorgeven.
daarna neemt je besmettelijkheid langzaam af, maar het is niet precies duidelijk hoe lang je nog besmettelijk bent. dit is in ieder geval niet meer dan 3 weken, maar hierover zijn niet alle wetenschappers het eens.

veel kinderen krijgen zonder dat ze het weten pfeiffer. ook krijgen mensen het zonder te merken. als je één keer pfeiffer hebt gehad, krijg je het (in de meeste gevallen, een uitzondering daar gelaten) niet meer. wel zijn er broertjes/zusjes van pfeiffer die je nog wel kan krijgen en die dezelfde symptomen hebben.

als je niet uitkijkt kan je idd ME krijgen. me is een chronisch vermoeidheidssyndroom. je kan geen bloed testen om te kijken of je het hebt, maar als je je zo voelt als een pfeifferpatient zich voelt en je hebt niets dat aantoonbaar is enzo, dan nemen ze aan dat je ME hebt. het is dus heel vaag en door heel veel mensen niet geaccepteerd enzo.

je moet als je pfeiffer hebt vooral heel erg goed naar jezelf luisteren, naar wat je wel en niet kan. anders duurt het alleen maar langer en word je alleen maar moeier en heb je dus kans ME eraan over te houden. desnoods dus middagslaapjes doen enzo.

er zijn geen medicijnen tegen pfeiffer verkrijgbaar. je lichaam moet het helemaal zelf uitvechten.

wel kan je natuurlijk iets nemen wat de weerstand verhoogt, zodat je lichaam harder kan 'vechten'.

zo'n middel is bijvoorbeeld echinaforce, van A. Vogel en is in een gewone drogisterij als het goed is te krijgen.

ook sommige alternatieve artsen zeggen toch pfeiffer te kunnen genezen, maar dit heeft dan vooral te maken met de weerstand die je opbouwt om te genezen. lijkt me dus geen dom idee om naar een alternatieve arts te gaan. bij mij heeft dat overigens niet geholpen.

de nasleep van pfeiffer kan jaren duren (zelfs wel 25 jaar). het moet in feite slijten. veel mensen hebben in een bepaald jaargetijde meer last van moeheid dan in andere jaargetijden. luister ook hier naar jezelf en verg tijdens de moeiere perioden niet al te veel van jezelf.

http://ziekte-van-pfeiffer.tmfweb.nl is een goeie site met een forum speciaal over pfeiffer, daar kan je je vragen dus stellen. ik heb me daar beschikbaar gesteld voor een lijst met mensen die pfeiffer hebben gehad, zodat je met die mensen kunt praten. daar staat als het goed is m'n icq-nummer op, maar die kan je ook in m'n info vinden, net als m'n emailadres.

ik heb me zelf erg in de ziekte van pfeiffer verdiept, ik heb het dus zelf ook gehad, gelijktijdig met het broertje/zusje cytomegalie. hierdoor was ik dus een te lange tijd moe en ben ik ook lang thuis geweest. ook heb ik er nog steeds last van en moet ik echt niet te laat naar bed gaan. maar het valt bij mij nu wel mee, beetje moe is niet zo erg, als ik laat naar bed ga, ga ik de volgende dag gewoon wat vroeger.
maar iig kan je mij het meeste wel vragen. je kan me mailen (ekki@scholieren.com) of contacten via msn (klaagpaal@hotmail.com) of icq (81445553) als je daar behoefte aan hebt of als je iets wilt weten ofzo.

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven.

als je nog wat wil weten ofzo weet je hoe je me moet bereiken.

groeten,

ekki
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 14:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ps http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000546.html voor als je er meer over wilt weten en dit verhaaltje nog een keer terug wilt lezen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 20:50
sundy
sundy is offline
Ben ook Pfeiffer klant geweest, dus als je erover wilt hebben? freakygirl@dolfijn.nl
Pfeiffer is een verdomd klot iets...I KNOW!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 17:30
saartjuuh
saartjuuh is offline
jha ik hbe het ook gehad....
Alleen was ikm een beeeetje jong..
Ik had het zlefs zoo erg dat ze dachten dat ik leukemie had .. maar da was later gelukkig niet.. ik ben 6 maanden of meer ziek geweest .. niet lopen.. helemaal nixx alleen slapen ... ..
Ik hoop dat je er snel weer boven op bent!!
greetzz..
__________________
BiGG HuGG Saartjuuh
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 18:43
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
saartjuuh schreef:
jha ik hbe het ook gehad....
Alleen was ikm een beeeetje jong..
Ik had het zlefs zoo erg dat ze dachten dat ik leukemie had .. maar da was later gelukkig niet.. ik ben 6 maanden of meer ziek geweest .. niet lopen.. helemaal nixx alleen slapen ... ..
Ik hoop dat je er snel weer boven op bent!!
greetzz..
dankje hoop het ook. weet het nu al een maand van te vroen ook een maand ziek geweest en vind het eigenlijk wel weer genoeg...

__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 19:12
Floor k
Avatar van Floor k
Floor k is offline
Mijn broer heeft nu pfeiffer, maar hij is er geloof ik al bijna van af.

Het begon met een keelontsteking, en daar heeft hij twee weken last van gehad. De weken erna tot en met nu, kon hij gewoon naar school, was niet moe en had verder helemaal geen klachten. Voelde zich gewoon goed. Hij moet donderdag weer voor controle komen.

De vriendin van mijn broer (jaja, hoe zou dat toch komen ) heeft ook pfeiffer, alleen zij heeft heel erg hoofdpijn en is erg moe.

Ik bedoel maar....je hebt zulke verschillende vormen, de een heeft er meer last van dan de ander, en bij de een gaat het sneller over.

Dus...gewoon afwachten hoe het met jou gaat enzo!!!
__________________
ik wil geen sig
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:18
belanda
belanda is offline
de enige oplossing tegen deze ziekte is RUST

groetjes brenda
__________________
wolken en wind die geen regen brengen zijn net mensen die beloftes doen en ze niet nakomen:)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 14:33
T.S Thalim
T.S Thalim is offline
Ik heb de ziekte van Pfeiffer nu al een jaar. Om de maand wordt ik weer eens gestest op dit en dan weer op dat. Ik word er behoorlijk gek van want ik voel me net zo'n laboratorium rat, mijn bloed hebben ze al in overvloed. Ze hebben me getest op pfeiffer, okee dat heb ik dus nu al een jaar. Maar ondertussen denkt de huisarts elke keer dat het nog meer is. Dus hij heeft Leukemie getest, de ziekte van Lyme, ik heb een ECG (hart) test moeten laten doen omdat hij dacht dat ik een hartspier ontsteking had, en weet ik allemaal wat nog meer. Maar elke keer komt er uit dat ik gewoon alleen Pfeiffer heb, dat vind ik ook wel erg genoeg. Aleen zou ik graag willen weten hoe lang het nog duurt want ik wordt er behoorlijk gek van, maar jah, moet er voorlopig nog maar mee leren leveren. Iedereen die pfeiffer heeft: beterschap!!! En laten we hopen dat iedereen er snel van over is want het is echt een kl*te ziekte...... liefs
Met citaat reageren
Oud 05-12-2001, 21:09
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ben er vrijdag achter gekomen dat ik pfeiffer heb, en ook nog eens een zwarre keelontsteking er bij. deze is inmidels wat minder erg, maar toch.
het gaat om wat je het beste kan toen met pfeiffer dus hebben persoonlijke ervaringen of nog andere handige tips...
lets hear them.....

Ik had toen ik Pfeiffer had ook een keelonsteking...En ik kon geen antbiotica krijgen want dat zou niet werken ofzo toen...Ik heb heel veel pijn gehad toen, en ik had hele sterke pijnstillers, maar die werkten maar maximaal een uur of 6, dus ik kon ook niet de hele nacht achter elkaar slapen...'t Was echt een klote tijd toen...ik krijg bijna weer tranen in mijn ogen als ik er weer aan denk....

Maar goed, je leest hier in veel reply's dat je erg lang last van kan houden, maar laat je daar niet te bang door maken. Ik ben nu 2 jaar verder, en ik heb nergens meer last van, dat kan dus ook. En al met al ben ik 'maar' 1 maand echt ziek geweest....En tips...tja heb ik eigenlijk niet...laat het gewoon een beetje over je heen komen, en doe rustig aan....Ik denk vooral dat het belangrijk is dat je je niet ziek laat praten, want Pfeiffer heb je in heel veel verschillende sterktes, dus je hoef heus niet altijd een jaar ofzo thuis te zitten. Ik las in de reply van Ekki dat je weerstand ook afneemt als je veel piekert ed dus dat zou je eigenlijk zo min mogelijk moeten doen, denk ik....

Misschien is mijn verhaal een beetje vaag, en misschien ook niet even duidelijk, maar iig heel veel sterkte, en als je vragen hebt, hoor ik het wel(op MSN of hier)
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid ziekte van pfeiffer.
xlisaa_w
5 08-01-2013 14:17
Lichaam & Gezondheid Ziekte van pfeiffer
Charity's
4 18-01-2012 08:20
Lichaam & Gezondheid 2e keer ziekte van pfeiffer?
poetic_tragedy
29 29-01-2007 21:13
Lichaam & Gezondheid ziekte van pfeiffer & sex
pimpo
2 21-11-2002 12:42
Lichaam & Gezondheid ZIEKTE van pfeiffer gehad??? en daarna
ZHAzha
8 11-06-2002 10:18
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
kipfilet
4 18-02-2002 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.