Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb voor Grieks gekozen aan de hand van de eindexamenschrijver (kun je vinden op digischool), maar het maakte mij verder niet zo veel uit
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs merknamen, bedrijfsnamen en namen van producten zijn vaak uit het Latijn (maar ook uit het Grieks!!!) afkomstig. Maar hoewel het lijkt dat Latijn vandaag de dag meer voorkomt, is het niet helemaal fair om te zeggen dat Grieks daardoor minder "nuttig" is... Ook vanuit het Grieks is enorm veel afgeleid. |
Advertentie |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn lerares Latijn heeft ons gezegd dat je beter enkel Latijn volgt als je klassieke talen wilt gaan volgen aan de universiteit. De Griekse grammatica been je gemakkelijk bij, terwijl studenten die altijd Latijn en/of Grieks hebben gehad denken dat ze het zo ook wel zullen kunnen, zonder er echt aan te leren. Je hebt enkel het probleem dat je een lichte achterstand hebt met de tekststructuren.
||
Citaat:
Een graftekstje op z'n tijd is ook niet erg, maar om daar nou een half jaar mee bezig te zijn... |
![]() |
||
Citaat:
Het is alleen onmogelijk om bij Grieks en Latijn alleen de taal te leren. Dus je krijgt uiteraard ook wat van de cultuur mee ![]() ![]() Maar je hebt gelijk: officieel is KCV (Klassieke Culturele Vorming) voor het culturele gedeelte... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wiskunde D en Grieks en latijn maarten33 | 9 | 03-03-2010 17:38 | |
Studeren |
Grieks of Latijn? Ashya | 2 | 09-08-2009 10:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
grieks of latijn bij N&G??? junsui | 17 | 18-06-2008 08:33 | |
Algemene schoolzaken |
Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei? leontine 1988 | 9 | 25-08-2002 09:40 | |
Grieks of Latijn de abt van sion | 21 | 08-02-2002 22:42 | |
Grieks en Latijn in de reclame! Johan | 13 | 15-02-2001 19:59 |