Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2006, 18:09
Morda
Avatar van Morda
Morda is offline
Ik heb het vooral de laatste maanden erg moeilijk.
Het probleem is dat ik me alles veel te hard aantrek.
Het is normaal dat niet iedereen je leuk kan vinden en dat weet ik wel maar toch kan ik er niet tegen als ik iets hoor over mij dat minder goed is.
Ik heb ook niet iedereen even graag en in mezelf zal ik ook wel eens iets slechts denken over iemand maar als iemand anders dat over mij doet ben ik dagen of zelfs weken depri.

Het moet niet eens een erge belediging zijn.
Vandaag hoorde ik nog van een vriendin dat iemand uit onze klas op msn gezegd heeft dat hij zo uitgekeken is op de klas en dat bijna iedereen hem irriteert.
Ik weet dat hij ook mij bedoelt want dat heb ik al wat gemerkt aan zijn gedrag maar ik kan echt niet tegen de gedachte dat hij of iemand anders zich ergert aan mij

Ik weet echt niet wat te doen, ik weet dat niet iedereen me tof kan vinden maar toch trek ik het me zo aan. het lukt echt niet meer ik voel me zo slecht erdoor.
Wat kan ik doen om hier vanaf te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 18:18
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik weet precies wat je bedoelt. Iemand hoeft maar een klein beetje te zeggen dat je iets niet goed doet, of dat je niet leuk bent, en dan voel je gewoon een heel sterke reactie daarop. Ik ben nu 23 en ik heb nog steeds niet echt geleerd om ermee om te gaan. Ik heb tijden dat ik sterker reageer op andere mensen, en soms kan ik het makkelijker naast me neer leggen. Bijvoorbeeld door heel erg hard te denken aan dat het eigenlijk is zoals je eigenlijk wel weet wat het is. Je zegt zelf ook dat je niet iedereen heppie kan maken. Door daar aan te denken, en minder je aandacht op het negatieve te leggen kan je je iets beter gaan voelen. Je kunt ook actie ondernemen door met die persoon te gaan praten, als dat beter voelt.

Het komt erop neer dat ik ook graag zou weten hoe ik er ineens vanaf kon komen, dus als iemand suggesties heeft graag. Maar ik denk eigenlijk dat het nooit stopt, en dat je alleen kan leren minder aandacht eraan te besteden door jezelf voor te houden wat redelijk is, en afleiding te zoeken. Verdringen schijnt een natuurlijke, niet eens zo ongezonde reactie te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:37
__
Avatar van __
__ is offline
-> psychologie?
het gaat nou niet zozeer om relationele zaken of wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik kan er niet tegen als iemand me uitscheld
Anoniiem
4 09-03-2011 08:08
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Liefde & Relatie Ik kan hem niet loslaten...
)Vampje(
8 10-07-2002 11:18
Psychologie ik kan er niet meer tegen
SHAZZ
12 01-07-2002 22:28
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35
Verhalen & Gedichten Kan er niet meer tegen...
Lindatje
0 21-10-2001 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.