Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 20:32
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Nou... ik zit dit jaar dus in Vwo4, heb het profiel gekozen wat het best bij me past. En alles gaat tot nu toe nog wel aardig...
Máár... onze mentor hamert de hele tijd op de vakken die we dit jaar af moeten sluiten (in mijn geval dus Duits1 en Frans1). Constant, zodat je er helemaal gek van word !
Ik had dus 2 vraagjes:

Wat kan ik ervan verwachten? En wordt het héél zwaar...?

(ik ben vorig jaar overgegaan met een 6je voor Frans en een 7 voor Duits...)
__________________
<3

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 20:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 20:36
wissie
wissie is offline
Nee. Ik vond frans1 en duits1 eenvoudige vakken. Ik heb frans1 afgesloten met een 7, terwijl ik aan het einde van 3 vwo een 5 stond. Duits1 heb ik afgesloten met een 8 en ik stond aan het einde van 3 vwo een 6.

Als je niet zo goed bent in talen moet je veel oefenen met teksten. Verder hielp tv kijken in de taal die je wilt oefenen bij mij goed, dan leer je veel woorden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:37
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
De tentamens zijn meestal een stuk makkelijker dan de oefenteksten die je krijgt. Of tenminste, zo was het bij mij iig.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:39
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
wissie schreef op 08-10-2003 @ 21:36:
Nee. Ik vond frans1 en duits1 eenvoudige vakken. Ik heb frans1 afgesloten met een 7, terwijl ik aan het einde van 3 vwo een 5 stond. Duits1 heb ik afgesloten met een 8 en ik stond aan het einde van 3 vwo een 6.

Als je niet zo goed bent in talen moet je veel oefenen met teksten. Verder hielp tv kijken in de taal die je wilt oefenen bij mij goed, dan leer je veel woorden.
Er is dus nog hoop...
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:45
wissie
wissie is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 08-10-2003 @ 21:39:
Er is dus nog hoop...
Tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:45
stouver
stouver is offline
ik zit ook in 4vwo
maar ging vorig jaar over met net aan een 5,6 voor duits

grammatica
maar gelukkig is dat dit jaar verholpen

(al heb ik mijn eerste voortgangstoets flink verknalt, gelukkig mag k hem herkansen)
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 08-10-2003 @ 21:37:
De tentamens zijn meestal een stuk makkelijker dan de oefenteksten die je krijgt. Of tenminste, zo was het bij mij iig.
Ja

Al heb ik alleen duits 1 gehad
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:01
fractuur
fractuur is offline
Tis goed te doen hoor. Ik raad je aan om vooral veeeel teksten te oefenen (sommige zie je zelfs terug ) hier is een link: http://www.examenbundel.nl

succes!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:22
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Worden die in 4V al afgesloten? Bij mij was dat pas in 5V, maar ja, dat doet er niet toe, in ieder geval is het volgens mij heel goed te doen, zeker frans, duits kostte bij mij wat meer moeite
En wat je in de derde stond, dat hoeft er niet veel te maken te hebben, want toen werden heel andere dingen van de taal behandeld
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:16
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
fractuur schreef op 08-10-2003 @ 22:01:
Tis goed te doen hoor. Ik raad je aan om vooral veeeel teksten te oefenen (sommige zie je zelfs terug ) hier is een link: http://www.examenbundel.nl

succes!
Heel erg bedankt!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:31
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
dat is ook toevallig... ik zit ook in 4VWO en ben net die teksten aan het oefenen. op www.havovwo.nl kan je ze ook vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:36
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Het is wel grappig

ik zit nu ook in ath. 4 en euhm.. ik heb het gevoel dat de 2e fase veel moeilijker is dan daarvoor.. ik stik trouwens nu al van de verslagen voor ckv
en daar komt nog bij dat ze bij ons op school ineens werken met van die kloteplanners waaruit je huiswerk maar moet maken..
ik heb nu 5 punten gehaald
waarvan de laagste een 5.5
en de hoogste een 7
dus ja.. ik verwacht dat dit jaar behoorlijk pittig zal gaan worden..
*slik*
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:01
darthraver
darthraver is offline
tja, vorig jaar ben ik met 6en over gegaan voor frans en duits geloof ik, maar nu gaat duits voor geen meter. Voor die simpele so'tjes waar iedereen wel een 9 voor moet halen volgens die lerares haal ik een 4 ofzo Wordt nog lastig om dat dit jaar goed af te sluiten...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij ons hadden zelfs de mensen met een 4 voor frans (in 3vwo) nog een voldoende in 4vwo.
ze zorgden er bij ons voor dat je met kennistoetsen je cijfer kon ophalen, wanneer je voor teksten een onvoldoende had.
bovendien waren ze herkansbaar.
deel 1 van de talen zijn juist het makkelijks op 't vwo. in deel 2 komt het gedoe met de grammatica enzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:58
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
volgens mij kan elke school zelf kiezen welke teksten ze als toets geven, en dus ook de moeilijkheid zelf bepalen. Ik vind het dus wel moeilijk, ben vorig jaar over gegaan met een 7 voor duits, heb vorige week de 1e dossiertoets gehad, had een 4,5 (was ook zo'n beetje het klassengemiddelde).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:11
Verwijderd
Wij sluiten Duits1 ook af in 4vwo.
Frans1 niet.
Conclusie : 3x per week de allersaaiste vorm van Duits (alleen lezen,lezen,lezen ) per week.
En Duits2 krijg je pas in de 5e bij ons..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:16
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik kan eigenlijk ook alleen maar de tip geven die al is gegeven: doe je opdrachten echt, als je er veel moeite mee hebt.

Zelf heb ik er niet veel moeite mee, maar als je er wel veel moeite mee hebt, maak je opdrachten gewoon. Het niveau kan iets hoger of lager liggen dan de tentamenteksten maar het zal nooit veel te makkelijk zijn, dus je hebt er zeker wel wat aan.

Oh ja, en nog een tip: woordjes leren!! Het kost heel veel tijd, maar je hebt er wel wat aan als je bij je tentamens minder tijd kwijt bent met woorden zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:24
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Leerproefwerken, zoals woordjes ofzo, gwoon heel goed leren want daar kan je mee scoren! Ik vond de leestoetsen voor duits altijd wel moeilijk, frans trouwens ook. Gewoon idd veel oefenen. Lezen lezen lezen en echt even een jaartje je best doen, moet lukken
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2003, 15:50
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Ik sta nu voor frans1 en duits1 onvoldoende
Tis wel kut, en je krijgt echt weinig cijfers, dus tis heel erg klote als je d'r eentje verkloot
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:53
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
RomeoP schreef op 09-10-2003 @ 16:50:
Ik sta nu voor frans1 en duits1 onvoldoende
Tis wel kut, en je krijgt echt weinig cijfers, dus tis heel erg klote als je d'r eentje verkloot
Kop op, je heb nog een heel jaar voor je, dus nog ff je best doen dan heb je dat iig afgesloten met een goed cijfer! NIet opgeven
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:15
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Citaat:
Surprise schreef op 09-10-2003 @ 16:53:
Kop op, je heb nog een heel jaar voor je, dus nog ff je best doen dan heb je dat iig afgesloten met een goed cijfer! NIet opgeven
Ik hou de moed d'r in (probeer ik )
Maar wij sluiten het nog niet dit jaar af, ik geloof ik de 5e of 6e
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:48
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 09-10-2003 @ 10:36:
Het is wel grappig

ik zit nu ook in ath. 4 en euhm.. ik heb het gevoel dat de 2e fase veel moeilijker is dan daarvoor.. ik stik trouwens nu al van de verslagen voor ckv
en daar komt nog bij dat ze bij ons op school ineens werken met van die kloteplanners waaruit je huiswerk maar moet maken..
ik heb nu 5 punten gehaald
waarvan de laagste een 5.5
en de hoogste een 7
dus ja.. ik verwacht dat dit jaar behoorlijk pittig zal gaan worden..
*slik*
Wacht maar totdat ANW en geschiedenis een btje op gang komen . Zolang het po's zijn isset niet erg.. kan je dr lekker mee scoren!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:59
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
RomeoP schreef op 09-10-2003 @ 17:15:
Ik hou de moed d'r in (probeer ik )
Maar wij sluiten het nog niet dit jaar af, ik geloof ik de 5e of 6e
Raar... sluit niet iedereen klas Frans1 en Duits1 (en Geschiedenis1 en Biologie) af in de 4de klas?!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:06
fractuur
fractuur is offline
Ik niet hoor, ik heb nu ook nog duits 1 en frans 1. Maar waarchijnlijk komt dat omdat bij ons in de bierde een dubbel pakket moet worden gekozen.. *ik moet dus nog een jaar *
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:22
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
fractuur schreef op 09-10-2003 @ 20:06:
*ik moet dus nog een jaar *
Blèèh... ik sluit 't hopelijk dit jaar af... *zucht*
__________________
<3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 22:41
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Ik sluit Frans en Duits 1 pas dit jaar af...(vwo5)
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Girl87 schreef op 09-10-2003 @ 23:41:
Ik sluit Frans en Duits 1 pas dit jaar af...(vwo5)
ik pas dit jaar vwo 6


maargoed of het te doen is verschilt per school. ik heb bij frans en duits 1 alleen maar teksten waar je ook een woordenboek bij mag gebruiken opzich dus wel te doen. mijn zusje heeft ook spreken, luisteren en grammatica en dat wordt alweer lastiger dus

de enige goede oplossing is oefenen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:22
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 09-10-2003 @ 21:22:
Blèèh... ik sluit 't hopelijk dit jaar af... *zucht*
Ach ik heb nu nog 1 uurtje frans, en 1 uurtje duits en dat is een alleen maar leuke afwisseling met natuur- en wiskunde.. (is ook niet alles hoor)
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:47
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Waaah!

Eerste punt voor Frans... 8,5! (misschien word ik er ooit nog wel goed in...)
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:51
Verwijderd
Vorig jaar is bij ons in 4VWO niemand gezakt voor Duits én ook niet voor Frans
Het valt allemaal reuze mee hoor
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:56
fractuur
fractuur is offline
Bij ons ook niet. Enneh.. Goede Fee, ga zo door!!!!!!!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:31
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
fractuur schreef op 10-10-2003 @ 17:56:
Bij ons ook niet. Enneh.. Goede Fee, ga zo door!!!!!!!
Jaaah
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:13
Verwijderd
Bij mij op school was voor niemand Frans 1 echt een probleem, het waren over het algemeen aantrekkelijke en niet zo moeilijke teksten en ik geloof dat iedereen (op een paar na) het voldoende hebben afgesloten. Duits 1 was een ander verhaal, na de eerste toets was bij het meerendeel van de klas dusdanig slecht dat het meerendeel op zakken stond. Met een beetje kunst-en-vliegwerk (er werd ook woorden-toetsen gegeven om het gemiddelde omhoog te hlaen). Uiteindelijk zijn er wel mensen gezakt, maar dat aantal viel wel mee. Je moet het in je hebben om het goed te doen, maar door te oefenen kan je heel ver komen. Ik hoop dat het je lukt. Ik zelf vond het niet zo moeilijk, maar die mening werd niet door iedereen gedeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 12:44
Duttyrock
Duttyrock is offline
In vwo-3 haalde ik altijd slechte punten voor frans en duits, omdat het om de grammatica enzo ging en nooit zin had om woorden te leren. maar af en toe deden we wel eens een leestoets en dan had ik een dikke voldoende. Ben overgegaan naar vwo-4 en heb zonder moeite Duits1 en Frans 1 afgesloten met een twee zevens (afgerond)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:18
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Bah ik vind Duits en Frans echt klote! Vorig jaar vond ik dat ook, maar het leren van woordjes en regeltjes gaat me toch beter af dan die leesteksten Dat doen we altijd in groepjes en mijn bijdrage is altijd minimaal omdat ik er nooit wat van snap... Met Frans komen we neit echt gauw vooruit, want onze leraar moet altijd van die superlange verhalen over de geschiedenis van elk woordje houden Ik weet niet eens wanneer we het afsluiten, maar ik hoop echt dit jaar
Vorig jaar stond ik trouwens voor beiden een 8...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Studeren Blijven zitten in VWO4
xUnique
14 30-12-2009 10:10
Algemene schoolzaken vraagje: kan je van 5vwo *begin dan( naar 5 havo?
roxanne-12345
10 27-12-2006 20:11
Psychologie pfff...weet het gewoon niet..
angelsoul
7 12-04-2005 14:06
Algemene schoolzaken Voor 4 de klassers.
I love stars
219 17-12-2004 16:00
Algemene schoolzaken verschil in scholen mbt vwo4
Michel87
8 21-07-2003 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.