Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2002, 14:23
babygirl
babygirl is offline
Wat vinden jullie van hekserij en toekomstvoorspelling en handlezen en pendelen geloven jullie in die dingen? Ik vind het wel interessant ik heb overlaatst zo een boek gekocht en daar stond in hoe je moest pendelen en dat heb ik ook geprobeerd wel ik moet zeggen dat ik het bijna uitschreeuwde toen ik merkte dat de dingen die ik vroeg klopten! Wat vinden jullie daar nou van?
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2002, 15:03
danieldk
danieldk is offline
Ik geloof er geen moer van, hooguit dat dat soort dingen alleen zaken zeggen die voor de hand liggen en mensen denken owh ja.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 15:31
Mimmy
Mimmy is offline
ik geloof r niej sow in want later kan je er altijd wel iets waars uithalen omdat t allemaal zo vaag gezegft wordt
__________________
Shit happens..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 15:45
danieldk
danieldk is offline
BTW. volgens mijn past dit beter in het Mystiek forum...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:08
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Op mystiek zijn weinig sceptici, het zou beter zijn als bepaalde topics over zogenaamde paranormale wetenschappen toch hier een plek zouden kunnen vinden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 19:56
Silindistani
Silindistani is offline
Als je de toekomst zou kunnen voorspellen, zou je die ook kunnen veranderen. iaw, je zou je eigen voorspelling kunnen waar laten maken of onwaar laten maken. De eerste is het geen toekomst voorspelling meer, maar een profetie (die in bijna elk geval zichzelf laat uitkomen als er genoeg mensen zijn die er in geloven) en in geval 2 zou je je eigen voorspelling ongeldig maken en zou je dus niet de toekomst voorspelt hebben, maar een mogelijkheid. En gezien de hoeveelheid mogelijkheden kan iedereen dan de toekomst voorspellen door te zeggen "ik denk dat...." en als het niet uitkomt "Tja, het was toch een mogelijkheid...".
Oftewel: Nee, ik denk niet dat je de toekomst kan voorspellen. Speculeren over de toekomst met behulp van het verleden en het heden kan echter wel heel goed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:14
babygirl
babygirl is offline
Misschien had ik dit toch beter bij mystiek kunnen plaatsen daar wordt er tenminste nog serieus geantwoord.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een sceptische visie is niet per definitie onserieus.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:43
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
babygirl schreef:
Misschien had ik dit toch beter bij mystiek kunnen plaatsen daar wordt er tenminste nog serieus geantwoord.
Het was een heel serieus antwoord hoor. Misschien niet een die je wilt horen, maar wel serieus.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Voorspel
Lfj
14 09-01-2009 02:56
Levensbeschouwing & Filosofie Toekomst voorspellen
Iwein
49 02-11-2008 11:46
Seksualiteit Voorspel
Fixion XXL
50 17-01-2004 05:38
Vrije tijd het WK2002 voorspelling game
Tofke_H
111 01-07-2002 02:17
Vrije tijd Voorspellingen KPN Eredivisie - 13/03-17/03
Tofke_H
113 19-03-2002 16:25
Vrije tijd Voorspellingen KPN Eredivisie - 20/02-24/02
Tofke_H
84 25-02-2002 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.