Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 07:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Artikel uit het Gelders Dagblad van 07-09-2000
Politie arresteert ondergedoken meisje
HEIBLOEM - De politie van Heijthuijsen heeft donderdagmorgen Elena Schepers uit de kerk in Heibloem gehaald, waar het meisje van veertien sinds vrijdag ondergedoken zat. De politie arresteerde haar, nadat een gesprek tussen pleegmoeder Veronika Jong en manager Van den Heuvel van het Leger des Heils niets had opgeleverd. Elena wordt nu naar een gesloten inrichting van de afdeling Jeugdzorg van het Legers des Heils (AJL) gebracht.
De politie van Heijthuijsen organiseerde donderdagmorgen een laatste gesprek tussen de manager van het AJL en Veronika Jong, die werd bijgestaan door haar advocaat. Even later kregen kregen agenten toegang tot de kerk en namen Elena mee.
Jong had geen goed woord over voor de houding van het Leger des Heils. "Die zogenaamde hulpverleners maken Elena uit voor al wat rot en lelijk is. Dat doet het meisje geen goed."
Elena wordt op grond van een uitspraak van de kinderrechter bij haar pleegmoeder Jong weggehaald en geplaatst in een gesloten inrichting van het AJL. Haar voogd is medewerker van deze organisatie. Jong vreest dat Elena door de houding van het AJL getraumatiseerd wordt. Pas op 29 september mag Elena even weg uit de inrichting, omdat dan het hoger beroep tegen de uitspraak van de kinderrechter dient.

Artikel uit Brabants Dagblad van 20-02-2001
Verdachten van seksueel misbruik meisje opgepakt
ROERMOND - De politie heeft vier mannen uit Weert opgepakt die ervan verdacht worden vorig jaar juni de uit huis geplaatste Elena Schepers seksueel misbruikt te hebben.
Elena, toen veertien jaar, wist na drie dagen te ontsnappen uit de woning waar ze door de vier werd vastgehouden. Maar haar voogd en de kinderrechter legden haar afwezigheid toen uit als 'weglopen' bij haar pleegmoeder, op grond waarvan ze door de kinderrechter werd veroordeeld tot opsluiting in een gesloten inrichting. Elena Schepers heeft altijd gezegd tegen haar wil door vier mannen in Weert vastgehouden, gedrogeerd en verkacht te zijn. Toen ze na enkele dagen afwezigheid terugkwam, moest ze van de rechternaar een gesloten inrichting wegens 'weglopen'.

Artikel uit Gelders Dagblad van 15-08-2002
Jeugdzorg in verdachtenbank
Meisje ten onrechte opgesloten
Ell (ANP) - Pleegmoeder Verika Jong uit het Limburgse Ell heeft een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman over de manier waarop de Ambulante Jeugdbescherming van het Leger des Heils (AJL) omgaat met de minderjarige Elena Schepers (16). Het meisje kwam twee jaar geleden in het nieuws, toen ze probeerde uit een gesloten inrichting te blijven door kerkasiel aan te vragen in Weert en Heibloem.

Het meisje woonde in de zomer van 2000 drie maanden in het pleeggezin van Jong. Maar het kind werd door haar voogd van het AJL na een rechterlijke uitspraak ondergebracht in een gesloten inrichting. Jong klaagt er bij de ombudsman over, dar de AJL een onderzoek weigert naar fouten die bij deze gedwongen opsluiting zijn gemaakt. Volgens Jong was de maatregel niet nodig.
De pleegmoeder vraagt de ombudsman om een onderzoek naar aanleiding van uitspraken in twee procedures bij de provinciale klachtencommissie Zuid-Holland. De gesloten inrichting waar het meisje destijds in was terechtgekomen, was in die provincie gevestigd.
Inmiddels is ze al verscheidene keren overgeplaatst.
De klachtencommissie stelde de pleegmoeder in grote lijnen in het gelijk en vroeg de AJL om een nieuw intern onderzoek, maar de AJL weigert dat. Jong vindt dat Elena terug moet naar Ell, omdat eenzame opsluiting het meisje meer kwaad dan goed doet.
Het Leger des Heils liet Elena opsluiten, nadat het meisje volgens haar voogd van huis zou zijn weggelopen.
Achteraf bleek het toen 14-jarige meisje enkele dagen ontvoerd en vervolgens verkracht te zijn door enkele Marokkanen uit Weert. Die zijn daarvoor veroordeeld.

Het Leger des Heils blijft echter bij de lezing van de voogd, die stelt dat het meisje was weggelopen.
Jong zegt inmiddels haar buik vol te hebben van de jeugdhulpverlening in Nederland: 'In Roermond verbrandden zes kinderen die door Jeugdzorg in de steek gelaten werden, ofschoon iedereen wist dat ze in erbarmelijke omstandigheden leefden. Elena zat bij mij goed en was hier graag, maar wordt opgesloten omwille van allerlei regeltjes en een voogd die niet de waarheid spreekt.'
In een poging om aan opname in de gesloten inrichting te ontkomen vluchtte Elena Schepers na een vergeefs kort geding in september 2000 naar een kerk in Heibloem, waar ze kerkasiel aanvroeg. De politie haalde haar na enkele dagen op last van het Leger des Heils uit de kerk.
Sindsdien zit ze opgesloten in een inrichting in Zeist en mag ze geen contact meer hebben met de buitenwereld.
'Het is een grof schandaal dat Elena in isolatie zit voor een zogenaamde leugen, terwijl de mannen die haar misbruikt hebben alweer vrij rond lopen', aldus Jong.


*krijgt pyromanische neigingen*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 08:13
Verwijderd
trust nobody, ik weet er alles [nou jah, alles..] van...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
McLaren schreef:
trust nobody, ik weet er alles [nou jah, alles..] van...
Heb zelf een jaar lang een gezinsvoogd/OTS van het AJL gehad.
Iemand die dus voortdurend over je schouder mee loert, alles moet weten, en m'n ouders mochten niet eens mij inschrijven voor een school zonder zijn toestemming.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zal ik dit er dan nog maar bij zetten...


Ik zoek mensen die mee willen werken aan een actie om Elena zo snel mogelijk uit Zeist te krijgen, op een bepaalde manier.
Hoe, wel, juridisch zal het niet kunnen, over de manier die ik in gedachten heb zal ik hier niet verder uitwijden. Op het Nederlands rechtssysteem hoef je niet te rekenen, dat weet ik al wel. Meteen het land uit, en naar een neutraal land, zou voor haar de enige oplossing zijn (en voor mij ook daarna). Dit in Nederland word niets.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Heb zelf een jaar lang een gezinsvoogd/OTS van het AJL gehad.
Iemand die dus voortdurend over je schouder mee loert, alles moet weten, en m'n ouders mochten niet eens mij inschrijven voor een school zonder zijn toestemming.
ik ken een meisje die misbruikt werd door d'r vader en ondertussen bij 5 voogdgezinnen heeft gezeten die alle 5 niet helemaal ok waren en haar sloegen etc.

jeugdzorg zat ook alleen maar te kloten en deed ook geen fuck


EN als je JeugdZorg echt nodig hebt kom je op een wachtlijst [een WACHTLIJST!] en mag je 2 jaar wachten, tegen die tijd ben je al vaak weggelopen ofzo...


btw, wat vind je van het zusje van rowena die in een psychisch centru word opgesloten [niet te lang, anders word het offtopic ]
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ik ken een meisje die misbruikt werd door d'r vader en ondertussen bij 5 voogdgezinnen heeft gezeten die alle 5 niet helemaal ok waren en haar sloegen etc.

jeugdzorg zat ook alleen maar te kloten en deed ook geen fuck


EN als je JeugdZorg echt nodig hebt kom je op een wachtlijst [een WACHTLIJST!] en mag je 2 jaar wachten, tegen die tijd ben je al vaak weggelopen ofzo...


btw, wat vind je van het zusje van rowena die in een psychisch centru word opgesloten [niet te lang, anders word het offtopic ]
Ja... ik HAAT ze, ik zou best mee doen aan een actie om alle gebouwen van AJL en soortgelijke organisaties zoals de JJG in brand te steken, de ruiten in te slaan, ze af te breken en te slopen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:58
tacidvs
tacidvs is offline
Nou nou, als je eerst brand sticht, hoef je daarna geen ruiten meer te mollen, tenzij je iets fout doet. Misschien ietwat overdreven? Van alle dingen die goed gaan hoor je inderdaad niets, maar om nu het kind met het badwater weg te gooien, beetje drastisch. Het is ongetwijfeld moeilijk, zo niet onmogelijk om een slagingspercentage o.i.d van de AJL in elkaar te zetten, maar ik heb niet het idee dat je een behoorlijk overzicht van de stand van zaken hebt. Ter verduidelijking, ik ook niet.

Het is echter wel moeilijk dat soort instituties te veranderen, zeker als je zelf een jongere bent, dan helemaal als je ook nog onder hun hoede geplaatst bent (geweest). Ze accepteren daar gewoon geen kritiek van, daar kun je ze ook niet helemaal ongelijk in geven, er zijn zat mensen die rare aanklachten indienen. Misschien moet je bij de LPF gaan, gewoon door flink te betalen. Dan dien je een motie in, hier of daar. Dat lijkt me handiger dan alle losse eindjes oprapen. Hm, als je het zo bekijkt is de LPF mogelijk handig, droog.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:24
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Misschien kan het geen kwaad om eerst te luisteren voordat je de pyromaan uit gaat hangen....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik zoek mensen die mee willen werken aan een actie om Elena zo snel mogelijk uit Zeist te krijgen, op een bepaalde manier. Hoe, wel, juridisch zal het niet kunnen, over de manier die ik in gedachten heb zal ik hier niet verder uitwijden. Op het Nederlands rechtssysteem hoef je niet te rekenen, dat weet ik al wel. Meteen het land uit, en naar een neutraal land, zou voor haar de enige oplossing zijn (en voor mij ook daarna). Dit in Nederland word niets.
Hoewel ik bewondering heb voor je betrokkenheid, moet ik er toch echt op wijzen dat ik daar een stokje voor zal moeten steken. Als jij van plan bent strafbare feiten te plegen is het niet slim om dat vantevoren op een forum te zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 16:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hoewel ik bewondering heb voor je betrokkenheid, moet ik er toch echt op wijzen dat ik daar een stokje voor zal moeten steken. Als jij van plan bent strafbare feiten te plegen is het niet slim om dat vantevoren op een forum te zetten.
Ik kondig geen strafbaar feit aan.

Ben alleen absoluut niet van plan haar NOG 2 jaar in een isoleercel te laten zitten!
Ze moet dáár uit, zo snel mogelijk, hoe dan ook.

En het Nederlandse rechtssysteem werkt niet bepaald mee.
(Zelf zat ervaring mee...)

Zaak ligt voor mij wat gevoelig om bepaalde (psychologische...) redenen...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:54
Verwijderd
Ja, dit soort dingen kunnen mij ook altijd ontzettend frustreren..

Van hulpverlening verwacht je hulp, verwacht je dat ze kijken wat het beste voor je is..

Kweet ook nog wel een geval, Tessa.. Hier uit Amsterdam.. Beide ouders dood, ene aan een ziekte, ander door zelfmoord. Ze was geadopteerd door haar oom en tante, had daar een thuis. Ze was daarbij ook nog zwakbegaafd, had hierdoor erg veel moeite zich te uiten en dergelijke. Ze is in haar buurt, door 14 jongens in de leeftijd van 9 tot 14 jr maandenlang gepest, mishandeld en uiteindelijk verkracht.

Op dat haar pleegouders aan een jongen uit de buurt vroeg of hij wist wat ze met Tessa deden antwoordde hij: ze doen alles met Tessa.

Deze hele zaak is geprobeerd in de doofpot te stoppen door de gemeente en jeugdzorg. Wat niet was gelukt want de pleegouders van Tessa hebben de media hierover opgezocht aangezien Tessa verplaatst was naar een inrichting in Apeldoorn. De laatste plek waar ze liefde kreeg werd haar ontnomen. Inmiddels is er een rechtzaak bezig waarin de regering de volledige voogdij over Tessa probeert te krijgen.. oftewel haar het laatste afpakken wat ze nog heeft..



Kan hier zo kwaad om worden

Oja.. die jongens die het hebben gedaan hebben niet meer dan taakstraffen gekregen, terwijl tessa werd opgesloten in een inrichting! Een van die jongens is ook al in herhaling gevallen, na het afpersen van een jongetje heeft ie hem ook seksueel misbruikt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline


Het gebeurt meer ja...

Daarom kan ik zo uitvallen als hier op het forum mensen tegen iemand zeggen 'ga dan naar bureau jeugdzorg, die helpen je wel'...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Het gebeurt meer ja...

Daarom kan ik zo uitvallen als hier op het forum mensen tegen iemand zeggen 'ga dan naar bureau jeugdzorg, die helpen je wel'...
Daar moet je mee uitkijken. Je kunt niet een hele instantie afrekenen op een aantal personen waarbij deze zeer verkeerd gehandeld heeft, waarvan jij er zelf helaas ook een was, waardooor ik ook wel begrijp dat het extra gevoelig ligt. Er zijn ook mensen die wel gebaat zijn bij de hulp van Bureau jeugdzorg en/of andere instanties.

Ik heb in mn leven ook fouten gemaakt, die anderen erg veel pijn hebben gedaan en dergelijke, maar mensen kunnen me niet beoordelen op die fouten die ik heb gemaakt, ik doe namelijk ook dingen wel goed, meer dingen wel goed, en die tellen net zo hard mee.

Deze mensen, waarbij het misgaat en dergelijke, komen in de media. Ze gaan niet bij elk persoon bij wie het goed gaat in de krant zetten, bureau jeugdzorg heeft weer iemand geholpen!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 10:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tis wel een beetje off topic. maar ik heb over zo'n soort onderwerp een boek gelezen. Ging ook over een meisje die in een pleeggezin zat en aan het einde van het boek zooo naar de kl*te is geholpen. Was behoortlijk frustrerend om te lezen, maar tis ook een beetje een psychologisch boek. dat maakt het wel boeiend.
ohw ja titel: Krassen door Annie Bijnoord (bijnoord kan ook net iets anders zijn, leek er wel op)

Kuzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 09:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
McLaren schreef:


ik ken een meisje die misbruikt werd door d'r vader en ondertussen bij 5 voogdgezinnen heeft gezeten die alle 5 niet helemaal ok waren en haar sloegen etc.

jeugdzorg zat ook alleen maar te kloten en deed ook geen fuck


EN als je JeugdZorg echt nodig hebt kom je op een wachtlijst [een WACHTLIJST!] en mag je 2 jaar wachten, tegen die tijd ben je al vaak weggelopen ofzo...


btw, wat vind je van het zusje van rowena die in een psychisch centru word opgesloten [niet te lang, anders word het offtopic ]
Ik heb geen wachtlijst gehad
Ik heb via jeugdzorg ook hele goeie opnames gekregen.
Ik zit nu zelf ook in een Jeugd Psychisch Centrum en jongeren bij mij en op de gesloten afdeling hebben ook te maken gehad met het Leger Des Heils, en dat zuigt! Ook met de crisisopvang. Denk je veilig te zitten, worden al je spullen gejat daar.

Maar in dit verhaal is idd de hulpverlening niet echt gezond, maar om dan gelijk de hulpverlening naar beneden te halen...

Ik heb er wel eens een gesprek met een sociotherapeut over gehad. En als het aan hun ligt, ging het ook anders, maar de grootste fout ligt m bij de regering
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:12
diane
Avatar van diane
diane is offline
Hoi allemaal
Wij thuis weten nu sinds maart dat mijn broer 19 autisme heeft.
Vanaf zijn 6e zijn mijn ouders bezig geweest met hulpverlening omdat het thuis niet goed ging.
Hij heeft bij tig instansies gelopen en is zelfs uit huisgeplaatst geweest voor een half jaar.
En dat is een van hun grootste fouten geweest je moet een autist niet uit zijn omgeving slepen .
Na een halfjaar kwam hij terug en sinds dien woont hij weer thuis.
Maar nu nog steeds helpen ze hem niet want overal zijn wachtlijsten maar een jongen van 19 die niet geholpen wordt ze verknallen hem nu helemaal
Leve de hulp instanties
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mja, misschien zouden we een landelijke anti-jeugdhulpverleningsorganisatie moeten opzetten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:58
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Het gebeurt meer ja...

Daarom kan ik zo uitvallen als hier op het forum mensen tegen iemand zeggen 'ga dan naar bureau jeugdzorg, die helpen je wel'...
Hm.. hier moet ik een kanttekening bij plaatsen hoewel ik het wel eens ben met je verhaal over Elena.
Ik ben wel goed geholpen door Bureau Jeugdzorg. Misschien is dat omdat deze vestiging niet in de randstad is.. ik weet het niet, maar dat lag die van Roermond ook niet

Ik denk dat de oplossing er vooral in ligt de instanties veel meer samen te laten werken, misschien zelfs een groot gedeelte ervan volledig samen te laten gaan, omdat je nu van hot naar her wordt gesleept waarbij gegevens ineens kwijt raken etc.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-08-2002, 19:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Mja, misschien zouden we een landelijke anti-jeugdhulpverleningsorganisatie moeten opzetten ofzo?
Dan ga ik jou es lekker tegenwerken
Gun je het mensen niej om beter te worden ofsow

Ik vin dit eg letterlijk nerges op slaan man!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:02
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Eend
ik denk dat je de knipoog over het hoofd hebt gezien..
Ik vind het wel goed dat Fleet de misstanden ook eens op een rijtje zet, want het is wel zo; als je het zelf niet goed in de gaten houdt, "vergeten" ze je soms gewoon. Of je wordt heen en weer gesleept enzo. en dat maakt het er ook niet beter op vaak.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Eend schreef:
Dan ga ik jou es lekker tegenwerken
Gun je het mensen niej om beter te worden ofsow

Ik vin dit eg letterlijk nerges op slaan man!
Ahum...

Het zal ongetwijfeld wel mensen helpen.

Maar heel wat mensen heeft het de grond in geholpen!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Ahum...

Het zal ongetwijfeld wel mensen helpen.

Maar heel wat mensen heeft het de grond in geholpen!
Jij hebt geen precieze gegevens over wie er wel door geholpen zijn en wie niet.. die conclusie kun je dus niet maken
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:11
Verwijderd
Het probleem bij dit soort dingen is altijd dat mensen na één of enkele nare ervaringen meteen de hele hulpverlening over één kam scheren. Typisch geval van de uitzondering nemen en tot regel bombarderen, en dat is weer een kernmerk van kortzichtigheid, iets waar vrijwel iedereen op dit forum aan lijdt, op enkele positieve uitzonderingen na (zoals de jongedame boven mij ).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:23
diane
Avatar van diane
diane is offline
Ik wil even nog wat zeggen
Als je gaat bekijken hoeveel er is berijkt met hulpverlening in mijn omgeving kom je niet ver.
1. mijn broer zie eerder bericht van mij
2.Mijn nichtje van 10 ze weten nu pas dat ze zwakbegaaft is
3.Een vriendin van mij die zelfmoordneigingen heeft zoekt alleen maar aandacht(zegt de hulpverlening terwijl ze al jaren problemen heeft thuis)
4.Ik zelf heb nodige hulp gehad daarna naar het riagg gestuurt zei eerst dat ik me aanstelde (later toch niet moest naar dagcentrum dacht het niet dan kan ik mijn eigen problemen niet meer zef oplossen en dat haat ik)
Kijk als je al ziet dat 2 mensen hier boven al jaren een geestelijk probleem hebben niet zijn geholpen (mijn nichtje en broer).
Nu ze van beide de diagnose hebben zijn er super wachtlijsten voor speciale hulp verlening dat schiet echt op hoor.
Als voor die 2 eerdere diagnose was gesteld hadden ze later verder gekomen dan dat ze nu ooit zullen komen.
Ik wil niet zeggend dat iedereen zo is bij jeugdzorg heb ik ook goede ervaringen gehad maar sommige dingen van dat soort instanties snap ik gewoon weg niet.

Groetjes diane
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij

Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:34
Verwijderd
Kan. Maar je moet dat ook niet verwachten.

De fout die een hoop mensen maken is: we stappen naar professionele hulpverleners, dan komt het allemaal in orde. Maar dokters, psychologen en hulpverleners zijn ook maar mensen. Je kunt niet alle problemen zo maar ŕ la minute oplossen. Dat willen een hoop mensen vaak niet inzien.

Onthou: júllie zijn degenen die problemen hebben en geholpen willen worden, niet de hulpverleners
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 00:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Kan. Maar je moet dat ook niet verwachten.

De fout die een hoop mensen maken is: we stappen naar professionele hulpverleners, dan komt het allemaal in orde. Maar dokters, psychologen en hulpverleners zijn ook maar mensen. Je kunt niet alle problemen zo maar ŕ la minute oplossen. Dat willen een hoop mensen vaak niet inzien.

Onthou: júllie zijn degenen die problemen hebben en geholpen willen worden, niet de hulpverleners
precies..

Iemand die zich niet open stelt voor hulp, zal ook niet geholpen worden, wat je ook probeert. Je moet het eerst al zelf willen, wil het uberhaupt werken. Misschien dat het bij de hulpverlening op bepaalde gebieden minder goed geregeld is, maar op andere gebieden weer een stuk beter. Zo'n instantie wordt inderdaad gerund door mensen, en die zijn net als jij en ik, ook zij maken fouten, zien dingen verkeerd in. Je kunt nooit verwachten dat het altijd goed gaat, dat is gewoonweg niet mogelijk! Die mensen zorgen er heus niet express voor dat het verkeerd gaat! Dat is echt niet hun intentie, ze doen wat zij denken dat het juiste is.. meer kunnen ze toch ook niet doen?

Niemand behalve degene zelf kan eventuele problemen uiteindelijk oplossen. Hulpverlening is zoals het woord al zegt, slechts om hulp te verlenen, het is geen probleemoplossing.. wat idd veel mensen wel verwachten.

Ik heb ook bij het riagg gelopen, niets aan gehad. Nou pech dan, de vrouw met wie ik praatte deed het niet op de manier die ik nodig had. Nou ja, dan kan ik ofwel er helemaal mee stoppen, ofwel vragen om een ander. Ik heb het eerste gedaan, aangezien ik eigenlijk dondersgoed weet wat ik nodig heb.. en het uiteindelijk ook zelf heb opgelost..

Nou ja, ik vind het gewoon belachelijk om hele instanties en dergelijke af te rekenen op bepaalde mensen bij wie het niet hielp, of niet de gewenste effecten had. Maar goed.. just my opinion
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 08:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Ahum...

Het zal ongetwijfeld wel mensen helpen.

Maar heel wat mensen heeft het de grond in geholpen!
Sow...voetbal heeft toch ook voor doden gezorgd? Zou dat ook maar gelijk afgeschaft moeten worden? Sorry hoor, maar ik vin jou niet zo logisch bezig.
Alleen maar een hele instelling af lopen kraken door een paar fouten. Leer eens grijs denken, misschien heb je dar wat aan.
Ik wil tegen jou nu toch ook geen hele partij op richten, omdat je ff een dom antwoord geeft? Jij kan denk ik ook wel goeie dingen zeggen, maar alleen nu niet vinnik.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 08:33
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
diane schreef:
3.Een vriendin van mij die zelfmoordneigingen heeft zoekt alleen maar aandacht(zegt de hulpverlening terwijl ze al jaren problemen heeft thuis)
Wat is er zo erg aan aandacht zoeken? Ieder mens heeft aandacht nodig. Iemand die zelfmoord dreigt te plegen, zoekt idd een soort aandacht op, maar waarom wordt dat altijd negatief opgevat? Juist met die aandacht kan gewerkt worden...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.