Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2013, 21:42
ExpoRules
ExpoRules is offline
Heej satanisten en mensen die de filosofie kennen,
Ik ben nou een beetje de satanistische bijbel aan het lezen en het spreekt me allemaal wel aan. Maar in The Church of Satan is geen plek voor activiteiten die niet mogen van de wet, toch zijn er regels dat als iemand je in jouw huis onrespectvol behandeld of als iemand je lastig blijft vallen in een openbare ruimte je die gene zonder genaden moet vernietigen. Dit is strafbaar (dus mag niet) maar moet je toch doen als ik het goed begrijp? Bedankt mensen!

PS: Satanisme heeft niks met Satan of de duivel of welke God dan ook te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2013, 21:48
Verwijderd
Serieus ik snap er niks van met niet mogen en 'in the church of satan'
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 21:53
ExpoRules
ExpoRules is offline
Van dat geloof/filosofie mag je niks doen wat strafbaar is, toch moet je in sommige gevallen mensen meedogenloos 'vernietigen'. Ik vraag me af hoe dat zit.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:06
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Waarom zou je in vredesnaam zo'n filosofie willen volgen? Doe gewoon wat je aanstaat,en laat de rest voor het is.

Edit: In sommige landen, bijv. de VS, is het wel toegestaan om mensen te vermoorden (onder bepaalde omstandigheden).
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:07
ExpoRules
ExpoRules is offline
Ik ga het ook niet per se volgen of zo maar ik vraag me gewoon af hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:12
ExpoRules
ExpoRules is offline
Ow het is ook een Amerikaans boek dan zal het wel zo bedoeld zijn.. Maar weet een satanist hoe dat in Nederland werkt dan?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Van dat geloof/filosofie mag je niks doen wat strafbaar is, toch moet je in sommige gevallen mensen meedogenloos 'vernietigen'. Ik vraag me af hoe dat zit.
Je kan ook gewoon proberen logisch na te denken over situaties en zelf een oordeel te vellen over wat wel of niet moet kunnen. Ik begrijp niet zo goed waarom je daarvoor regels nodig hebt.

Verder is het geen geloof of filosofie. Het is gewoon een collectie meningen.


Citaat:
Ow het is ook een Amerikaans boek dan zal het wel zo bedoeld zijn.. Maar weet een satanist hoe dat in Nederland werkt dan?
:') waarom zou dat relevant zijn? Als je je zo nodig wil onderwerpen aan de regels van die bepaalde schrijver dan zal er niets veranderen als je de grens oversteekt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:35
ExpoRules
ExpoRules is offline
Wel dus want in Amerika kun je legaal iemand in elkaar slaan. Hier niet en spreken die twee dingen zich dus tegen, ik moet het snappen omdat ik voor het voor Engels lees en er opdrachten over krijg. Ik vraag het me ook gewoon wel af.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Wel dus want in Amerika kun je legaal iemand in elkaar slaan.
Als iemand je huis betreed ja. In Nederland zijn de regels daar iets strenger over.
Citaat:
Hier niet en spreken die twee dingen zich dus tegen, ik moet het snappen omdat ik voor het voor Engels lees en er opdrachten over krijg. Ik vraag het me ook gewoon wel af.
Dat zei je al, en toen zei ik "Als je je zo nodig wil onderwerpen aan de regels van die bepaalde schrijver dan zal er niets veranderen als je de grens oversteekt."

Een christelijk persoon zal doorgaans niet opeens minder christelijk zijn als hij zich naar een ander land verplaatst.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 22:54
ExpoRules
ExpoRules is offline
Ja dat zei je inderdaad al maar moet je je dan aan de wet houden of aan de regel? Je kunt het sowieso al niet goed doen dan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 23:04
Verwijderd
Dat beslis je zelf. Zowel de wet als de regels zijn richtlijnen.

Trouwens, in Amerika mag je ook niet zomaar iemand neermeppen als hij je "lastig valt". Er komt wel wat meer aan te pas.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 23:23
Verwijderd
Waarom vind je het problematisch dat je zelf moet beslissen wanneer 't tijd is voor overdreven vergelding, maar vind je het geen probleem dat 'onrespectvol behandeld worden in je eigen huis' net zo goed een ontzettend subjectief concept is?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 23:30
Verwijderd
> "Dat vind ik nou een lelijk tafelkleedje, Expo."
< "WEL GODVERDOMME! PAS OP HE!!! HIER KOMT DE GENADELOZE VERNIETIGING!!11!"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 23:56
Verwijderd
Je kunt je anders ook meteen laten opnemen in een inrichting.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 04:20
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Vraag je je nou af of je je aan de wet moet houden?

Natuurlijk moet je je aan de wet houden. Nou ja, tenzij je graag opgepakt wilt worden uiteraard. Als iemand hier ongelovigen zou gaan stenigen, wordt 'ie ook opgepakt. "Het moet van mijn religie" of "het staat in dit boek" is natuurlijk nooit een excuus.

Dus zelfs als er in het boek staat dat je mensen 'genadeloos moet vernietigen' wanneer ze je beledigen, word je opgepakt wegens mishandeling.

Dit had je toch zelf ook wel kunnen bedenken?

Laatst gewijzigd op 11-04-2013 om 10:38. Reden: Typo. :o
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 10:36
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
In de bijbel staan ook dingen die bij wet niet mogen en christelijke mensen doen die dingen meestal ook niet omdat het tegenwoordig niet meer geaccepteerd is en van de wet niet mag. Hetzelfde geldt voor andere overtuigingen, waaronder satanisme. Het is een balans tussen het eens zijn met het gedachtegoed en logisch redeneren wat wettelijk/humanitair/ethisch gezien kan en mag in onze samenleving. Ik denk dat je het zo moet zien.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 15:57
Verwijderd
Satanisme/The Church of Satan heeft niks met Satan te maken?

wat?


ontopic: wat wil je nou dat we zeggen? dat je van ons wel iemand kapot mag maken? wat denk je nou?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 16:21
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Satanisme/The Church of Satan heeft niks met Satan te maken?

wat?
Omdat het woord satan van oorsprong iets anders betekent en dit Satanisme van LaVey heeft niets te maken met god of de duivel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2013, 16:29
Verwijderd
Grappig dat ze het wel aanhalen in "The Church of Satan" dan. Ze bedoelen dus eigenlijk the church of someone called satan, but not Satan oid?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 16:52
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Grappig dat ze het wel aanhalen in "The Church of Satan" dan. Ze bedoelen dus eigenlijk the church of someone called satan, but not Satan oid?
Nou, volgens mij betekent 'satan' iets in de trant van 'tegenstander' of zo. Even zoeken hoor.

Oh hier. Van Wiki:
Hebrew Bible
The original Hebrew term, satan, is a noun from a verb meaning primarily to, “obstruct, oppose,” as it is found in Numbers 22:22, 1 Samuel 29:4, Psalms 109:6.[6] Ha-Satan is traditionally translated as “the accuser,” or “the adversary.” The definite article “ha-,” English “the," is used to show that this is a title bestowed on a being, versus the name of a being. Thus this being would be referred to as “the satan.”[7]

In de context van 'het satanisme' wordt het niet gebruikt als naam van de duivel.

Maar goed, je hebt verder gelijk. De naam slaat niet echt ergens op.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 17:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
even verplaatst naar het juiste subforum
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is traditioneel satanisme?
movimento
4 11-03-2013 19:58
Levensbeschouwing & Filosofie Gaan Wicca en Christendom samen?
4cecilia4
19 03-07-2007 20:16
Levensbeschouwing & Filosofie satanisme
morgainemanson
136 29-01-2007 06:47
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme tijdens de lessen godsdienst verplicht stellen.
jnieuwelaar
82 08-09-2002 21:13
Levensbeschouwing & Filosofie Satanisme
SATANIC
93 15-02-2002 08:04
Levensbeschouwing & Filosofie Satanen en satanisten?
Mey
36 14-02-2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.