Klaar met alles. - Scholieren.com forum
Oud 20-11-2017, 20:33
Adeez
Lid
Adeez is offline
Ik ben 15 jaar en ik ben echt klaar met alles.
Oke vanaf het begin:
Toen ik in groep 4 zat liep ik soms weg van school. Uiteindelijk in groep 5 ben ik van die reguliere basisschool afgestuurd naar het speciaal onderwijs. Al na een paar weken bleek dat dit ook niet goed ging. Ik ben met soms een uitzondering van een paar dagen 3 jaar niet naar school gegaan. (Heb op 3 verschillende scholen gezeten in deze periode.) In die periode ben ik uit huis gezet voor 1.5 jaar in een inrichting speciaal voor kinderen met autisme. Terwijl ik me niet zo voel. Ik heb nooit sociale problemen gehad. Overal waar ik kwam maakte ik vrienden en vonden mensen mij aardig. Thuis gedraag ik me wel anders. Soms aggresief. Ik heb nog nooit ruzie gehad met vrienden.. terwijl ik in die inrichting zat ben ik mijn 2 oma’s en een opa verloren. Ik was er echt klaar mee. Ik heb sinds die tijd ook al zelfmoordneigingen. Ik ben altijd te bang geweest om het echt te doen. Ik heb na die 3 jaar zonder school op een privé school gezeten en groep 8 gedaan. (Zonder dus half groep 5 en groep 6 en 7 gedaan te hebben. Na dat jaar is er besloten dat ik nog een jaar daar bleef om zeker te zijn dat ik een goede start kon maken op de middelbare school. (Ik was niet elke dag op school. Lukte soms gewoon niet om motivatie te vinden.) uiteindelijk haalde ik 548 voor mijn Cito en begon op het gymnasium. Met Ups en downs heb ik de eerste daar gedaan. (Eigenlijk heb ik nooit huiswerk gemaakt.) ik ben overgegaan als een bespreekgeval. Halverwege de 2e werd duidelijk dat ik niet genoeg motivatie kon vinden om het gymnasium te doen. Toen ben ik havo vwo gaan doen op een andere school. Daar ben ik vervolgens maar 1 dag naar school geweest. Na 3 maanden thuis kwam het plan om weer terug te gaan naar het gymnasium. Ik had dat zelf besloten en ik had motivatie. Ik heb 4 weken hard gewerkt met begleiding van een oud docent van de privé school. Toen ik eenmaal op school kwam ging het matig. Na 2 maanden ben ik ook daar weer weg gegaan. Na een lange periode thuis zitten. Ben ik gestart op het vmbo waar ik vervolgens 1 week ben geweest. Sinds dien zit ik thuis. Ik spreek mijn vrienden van het gymnasium en via via en feestjes ook bijna niet meer.. ik zit nu al 4/5 achter elkaar thuis en het word steeds erger. Ik relax veel achter mijn pc. En als ik dan stop voel ik de pijn weer. Mijn leven voelt alsof het over is. Ik voel me vergeten. Ik heb geen motivatie om iets te doen.. ik lig vaak tot 11 uur in bed.. ik kom ook zelden buiten.. soms wel 2 weken niet buiten geweest.. ik wil dat dit veranderd. Maar ik heb plezier nodig om motivatie te krijgen. Het enige wat ik echt heel leuk vind is chillen met vrienden. Maar ik spreek ze nooit meer. Er is maar 1 jongen die ik zou kunnen appen om te chillen. Maar hij heeft ook andere vrienden en dingen te doen. ik heb steeds vaker momenten dat ik weer zelfmoordgedachtes heb en uren alleen denk.. En ook denk ik dan dat het leven nutteloos is voor mij. Ik weet dat het beter kan worden.. maar omdat ik nergens anders kom dan in huis spreek ik ook geen vrienden of mensen die vrienden zouden kunnen worden.. school is nu ook geen optie. Dat gaat gewoon niet werken.. Ik moest dit gewoon kwijt.. miss hebben jullie nog ideeën..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2017, 20:54
Elin3
V - Forumbaas+
Elin3 is offline
Heb je deze gevoelens al eens met iemand besproken? Je huisarts of een psycholoog bijvoorbeeld?

Bij de meeste mensen van jouw leeftijd komt die sociale interactie veel vanzelfsprekender, omdat ze leeftijdsgenootjes zien op school of bij hun bijbaantje. Wanneer je het grootste deel van de tijd thuis zit is het niet gek dat die contacten verwateren, die relaties onderhouden gaat niet meer "vanzelf", je moet er echt moeite voor doen omdat het niet vanzelfsprekend is dat je leeftijdsgenootjes ziet.
Oud 20-11-2017, 21:23
Mark52
M - Lid
Mark52 is offline
Hoe zie jij je toekomst voor je? Eventueel ook na school? Wat wil je worden? Wat wil je doen? Hoe wil je leven?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 22:53
Xanoniempjeee
Lid
Xanoniempjeee is offline
Ik heb zelf ook zelfmoord neigingen gehad. EEN DING MOET JE ONTHOUDEN: NIET DOEN!!! Ik ben blij dat ik het niet heb gedaan, want nu is mn leven weer beter. Ik heb hulp van een psycholoog, dat help zoooo veel, echt een aanrader! Ook nog even een spreukje dat me heeft geholpen: Alles is oké op het einde, als het niet oké is, is het niet het einde. Ik hoop dat je de spreuk snapt ;-). Maar echt naar een psycholoog gaan, want dat helpt echt heel veel!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 21:39
goodbyeman
13M - Lid
goodbyeman is offline
misschien een idee om werk te zoeken in de supermarkt of iets in die trent
Met citaat reageren
Oud 23-11-2017, 23:38
MissJirapa
V - Lid
MissJirapa is offline
Hoi!

Je lijkt me een zeer intelligent persoon waarmee je goed over zulke dingen kunt praten.
Wellicht kun je het advies opvolgen van Eline, maar dat hoeft niet altijd de eerste beste keus te zijn.

De truc om je daadwerkelijk gelukkiger en gemotiveerder te voelen is eigenlijk om aan jezelf te denken.
Je bent nog hartstikke jong en kan nog verschillende paden lopen. Besef wel dat je op een leeftijd zit waarbij je gaat ontdekken wie je je bent. Als je snap wat ik bedoel. Reflecteer een op je leven waarom jij bepaalde keuzes heb gedaan.

Waarom ben jij eigenlijk gestopt met school? Ach ja, uit jouw verhaal is het wel duidelijk gemaakt dat je geen motivatie had. Maar waarin had jij geen motivatie? Het is belangrijk om je dingen in kwestie te zetten, want dit laat je doordenken over je gedrag en handelingen. Als je keuzes gaat maken bedenk ook eerst eens of dit jou gelukkig maakt en geef daarbij ook een reden. Als jij daarin een conclusie kunt trekken zul je eerder een goed gevoel krijgen dan dat je iets doet zonder het erbij te beseffen.

Het is misschien een lastige periode die je begaat maar dit zou heel goed bij je ontwikkelingsfase horen. Wat wil je later worden?n wat heb je daarbij nodig? Denk vooruit en stay positive!

Peace out!
Jirapa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten