Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2014, 09:16
Verwijderd
Ontbijten is belangrijk en toch is het de maaltijd die het snelste erbij inschiet.

Ontbijt jij en wat eet je dan? Neem je er de tijd voor of prop je iets naar binnen terwijl je onderweg bent? Ontbijt je door de week anders dan in het weekend? Wat is je ideale ontbijt? Ontbijt je wel eens op bed of doe je iets speciaals met een bijzondere dag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2014, 09:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee, niet veel, door de week een matze met chocovlokken en thee en in het weekend parelkandij ontbijtkoek.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 12:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik dek tegenwoordig 's avonds de tafel al, zodat ik 's ochtends zo aan kan schuiven. Ik ben 's ochtends een slechte eter, dus moet er wel de tijd voor nemen. Ik eet een snee brood, meestal met zoet beleg. Soms in plaats van een boterham twee crackers. En ik drink thee of soyadrink.
In het weekend dek ik de tafel niet, dan smeer ik mijn brood aan het aanrecht en het of aan tafel of op de bank op. Ik wil nog wel eens de broodbakmachine aanzetten, zodat ik in het weekend kan ontbijten met warm, vers brood .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 15:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ontbijt meestal met een cracker met smeerkaas en iets van een banaan/mandarijntje. Of met ontbijtkoek. Ik ben niet zo'n grote eter, vroeg op de morgen. Ik eet dan wel weer tussendoor brood, want met zo'n klein ontbijt haal ik natuurlijk de lunch niet zonder om te vallen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik houd van ontbijten en word ook altijd wakker met honger (soms heb ik alweer honger als ik 's avonds in bed lig). Ik ontbijt vrijwel altijd met twee boterhammen met hagelslag of vlokken, een beschuitje met muisjes, een multivitaminepil en een kopje thee. Als ik opsta zet ik gelijk de waterkoker aan, ga me dan wassen en aankleden zodat het water precies op temperatuur is als ik ga ontbijten. Ik smeer m'n brood aan de aanrecht en ga dan op de bank voor de tv m'n ontbijt op eten. Dan kijk ik het Journaal. In tussentijd lees ik ook m'n mail en vaak het forum ff. Vroeger toen ik echt vroeg op moest keek ik altijd de herhaling van Netwerk van de avond ervoor

In het weekend doe ik wat relaxter. Soms dek ik dan de tafel en ontbijten we uitgebreid met afbakbroodjes, croissantjes oid. Ik eet dan vaak ook een plakje koek. Als ik laat opsta eet ik geen brood want dan zit het te dicht op m'n lunch maar dan eet ik een beschuitje, plakje koek en een rijstewafel oid. Wel altijd thee, in het weekend vaak ook nog wel een tweede kopje.

Mijn ouders ontbeten nooit en ik zat altijd met m'n broertje aan tafel vroeger met een in hapjes gesneden boterham met hagelslag. Mijn schoonouders ontbijten wel en ik vind dat op vakanties en in de tijd die ik daar was ook altijd heel gezellig om met z'n allen aan tafel te zitten voor het ontbijt. Ik wil altijd zoet broodbeleg, hartig heb ik 's ochtends geen trek ik. Ontbijten met yoghurt of kwark vind ik ook lekker of Brinta wake up maar daar neem ik doordeweek geen tijd voor (ik vind dat ik yoghurtschaaltjes gelijk moet afwassen anders wordt het zo viezig). Fruit krijg ik 's ochtends niet weg. Ontbijt op bed krijg ik alleen op mijn verjaardag en dan wil ik ook een beschuitje met aardbeien <3 Ik breng m'n vriend nog wel eens een kopje thee op bed ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 22:01
Verwijderd
Ik ontbijt altijd, anders ben ik de hele ochtend nutteloos en ongezellig.

Doordeweeks als ik een beetje tijd heb eet ik havermout, flakes met melk (special K hazelnoot is op het moment favoriet, maar ik wissel wel wat af), weetabix met melk, of muesli met yoghurt; als ik vroeg weg moet, drink ik thuis alleen een beker melk en verder eet ik in de auto en dan meestal twee boterhammen met pasta of soms met pindakaas en hagelslag.

In het weekend maak ik er meer werk van en ontbijt ik met bijvoorbeeld pannenkoeken, wentelteefjes, ei met spek, croissantjes of de dag tevoren gemaakt gebak, vaak met fruit erbij en warme chocolademelk.

En altijd thee, meestal groene, in de auto groene thee met munt.

Laatst gewijzigd op 07-01-2014 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 22:40
Verwijderd
Mijn moeder roept me elke ochtend voor m'n ontbijt. Meestal maakt ze iets van havermout met koek en speculaaskruiden of iets in die richting

behalve in het weekend, dan ontbijt ik niet of met mijn oppaskindjes
Met citaat reageren
Oud 08-01-2014, 11:48
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Altijd koffie, en meestal een groene smoothie (bladgroente, fruit en noten/zaden).
Als ik vroeg weg moet niet, want dan blend ik de buren wakker. Dan eet ik meestal gewoon een boterham met hagelslag.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 21:13
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb geen ordelijk dag- en nachtritme en ook geen ordelijk eetpatroon. Meestal eet ik niet direct als ik opsta, maar na een uurtje ofzo. Als ik een afspraak heb ga ik een enkele keer zonder eten en alleen met een bak koffie de deur uit, maar meestal dwing ik mezelf wel wat te eten. Als ik 's ochtends wil douchen eet ik wel direct als ik opsta, want ik ben bang dat ik flauwval onder de douche. Vaak ontbijt ik met brood (ik ben erg blij met het speltbrood van de AH, erg lekker, blijft lang 'vers') en zoet beleg. Hartig beleg krijg ik niet naar binnen als ik net wakker ben. Als ik geen trek heb maar ik moet wat eten, neem ik vaak wat fruit. Ik drink vaak een kop koffie 's ochtends, maar ook regelmatig thee. Het liefst 'spijsvertering'-thee met brandnetel, venkel en munt.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 22:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ontbijten is bij mij de enige maaltijd die er nooit bij inschiet en waarbij ik ook nooit smokkel met mijn voedingsadvies.

Ik ontbijt dus elke ochtend. Ik neem dan thee of koffie, een stuk fruit en yoghurt met muesli of cruesli. Als mijn yoghurt of mijn muesli op is, dan neem ik in plaats daarvan twee boterhammen (een met zoet en een met hartig) of vier crackers. Dit doe ik zowel doordeweek als in het weekend, hoewel ik bij heel speciale gelegenheden of dagen weleens één van de boterhammen door een croissantje vervang. Als ik weinig tijd heb, gooi ik ook weleens mijn yoghurt, muesli en fruit in de blender en ontbijt ik dus met een smoothie/drinkontbijt. Ik ontbijt best vaak in bed, vooral als mijn tafel een troep is
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 16:30
Verwijderd
Ik ontbijt altijd met Brinta en een glas sinaasappelsap. Als ik niet ontbijt, dan overleef ik de dag niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 11:25
Verwijderd
Ik ontbijt altijd, anders val ik echt om na een uur. Ik ontbijt met kwark en muesli of twee boterhammen. Als ik vroeg weg moet, heb ik geen tijd. Altijd met koffie. Ik moet ontbijten 's ochtends. Ik heb me wel eens verslapen als ik om 7 uur moest beginnen met werken en dan had ik geen tijd meer. Maar na een half uur op de fiets en twintig minuten aan het werk viel ik flauw Dat is me nog nooit gebeurd mét ontbijt. Dus ik ontbijt altijd.

Als ik vrij heb vind ik het lekker om in bed te ontbijten en samen met mijn vriend een plan te maken voor wat we gaan doen die dag. Als we gasten hebben die blijven logeren, hebben we meestal broodjes in huis. Als er mensen ´s avonds blijven eten, vind ik het leuk om iets bijzonders te maken. Ik heb een aantal favorieten, variërend van iets heel simpels dat binnen een half uurtje klaar is tot iets wat een hele nacht moet marineren en waar ik ook nog wel twee uur mee bezig ben op de dag zelf.

Laatst gewijzigd op 14-01-2014 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 11:56
Verwijderd
Ik wou hier zelf natuurlijk ook nog op reageren ^^

In het middelbaar en de studententijd at ik eigenlijk wel altijd 's ochtends. Zeker in mijn studententijd was het vaak restjes van een avondmaaltijd ofzo, spaghetti was mijn favoriet Toen stond ik ook ruim een uur op voorhand op, tv kijken, rustig eten. Tegen het einde van de studententijd was het al wat meer tegen de middag eens uit bed rollen, in de jaren erna ben ik steeds meer een zolangmogelijkblijvenligger geworden en het ontbijt schoot er dus ook steeds vaker bij in. Tot een moment dat ik ook echt geen hap door mijn keel meer kon krijgen als ik net uit bed was. Natuurlijk kreeg ik dan halverwege de voormiddag razende honger en dan at ik alles voor handen. Ik heb dat wel eens proberen op te vangen met shakes, maar zonder resultaat.

Intussen moet ik ontbijten, ik heb mijn regelmatige maaltijden nodig en het ontbijt hoort daar zeker bij. Als ik geen tijd heb door het een of ander, neem ik iets mee. Ik heb nog geen onderzoeken gehad waar ik nuchter voor moest zijn om 11u of later, maar als die een keer gaan komen, weet ik niet hoe ik dat ga redden, zeker omdat ik nu heel flauw word zonder eten en me nog slecht kan concentreren.
Wat ik eet varieert, als het maar niet zoet is. Van zoet ontbijt ga ik dumpen. Zoet kan ik eventueel proberen wat later op de voormiddag, als ik al iets hartigs heb gehad. Vaak is het brood met beleg, gewoon of als tosti, maar ik heb ook even vaak geen brood in huis en dan zijn het Wasa volkorencrackers met iets op of een eitje. Soep als ontbijt doe ik ook nog wel eens, ik maak veel soep

Qua drinken, ik drink eigenlijk altijd en overal Cola Zero, maar bij brood ben ik ook gek van halfvolle melk. Ik dek geen tafel, want die heb ik niet vrij, ik eet of achter mijn computer aan mijn bureau of op de bank. Weekenden zijn voor mij niet anders qua eetgewoonten. Voor bezoek wil ik wel wat verrassends doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 12:53
feniks
feniks is offline
Koffie, en een peuk. Een beter ontbijt bestaat er niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 13:14
Verwijderd
Ja ooit was het Cola en een sigaret voor mij. Ik vind mijn ontbijt nu wel beter ^^
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 17:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nog een aanvulling: ik eet tegenwoordig soms (in het weekend) ook havermout, en dat is eigenlijk ook best oke voor af en toe. Alleen te veel gedoe om 's ochtends voor het werk te maken, wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 18:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan havermout ook met koude melk de avond van tevoren in de koelkast zetten. Dan is het 's ochtends klaar om te eten en kan je het eventueel nog warm maken in de magnetron. Sneller klaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Je kan havermout ook met koude melk de avond van tevoren in de koelkast zetten. Dan is het 's ochtends klaar om te eten en kan je het eventueel nog warm maken in de magnetron. Sneller klaar
He dat is handig, dan hoeft het niet af te koelen na het koken. Bindt het dan wel goed?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2014, 19:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik hoorde het van een collega. Misschien iets minder melk nemen dan je normaal zou doen anders? Dat is even uitproberen denk ik. Desnoods giet je de overtollige melk er af.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:19
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Dat heet overnight oats, mocht je willen gaan googelen (zelf nog nooit geprobeerd overigens).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 11:33
Remiasaus
Remiasaus is offline
Brinta met een beetje honing en glaasje jus!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 20:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
De overnight oats vind ik wel een goed plan, ja. Dat ga ik eens proberen Makkelijk meenemen ook, gewoon in een potje ofzo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 17:59
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik hou van rustig ontbijten.
Op schooldagen eet ik altijd cornflakes (met noten) en drink ik een grote tas chocomelk of koffie.
Dit met de krant erbij en mijn dag is al perfect begonnen
(ik sta dan ook een twintigtal minuten vroeger op)

In het weekend ontbijt ik nog rustiger.
Dan zijn het vaak spek met eieren, sandwichen, pistolets, af en toe een donut en versgeperst fruitsap.
Love it!
Al kan ik dit niet tot de categorie 'ontbijt' rekenen, maar wordt het eerder een brunch.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 21:59
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
poffertjes. 70 seconden in de magnetron. poedersuiker. instant energy voor een wielrensessie naar school. Wel wat caffeine en fruit nuttigen daarna om de peristaltiek op gang te brengen.... anders wordt het persen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 23:28
Yann44
Avatar van Yann44
Yann44 is offline
Ik ontbijt soms wel maar soms met 4 kazen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Laat slapen, niet kunnen ontbijten.
JustInHere97
7 21-09-2016 11:18
Eten & Drinken Onderzoekje: wel of niet ontbijten?
sanneg
45 24-12-2010 16:17
Eten & Drinken Ontbijt topic #zoveel
Verwijderd
40 22-03-2009 15:01
Eten & Drinken Suikervrij eten --> ontbijt
Lorelei
25 15-06-2004 12:51
Lichaam & Gezondheid Ontbijt
Cinamon
1 01-04-2003 20:41
ARTistiek klokkijken en ontbijt op bed
fruitmand
3 15-10-2001 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.