Oud 17-04-2008, 08:22
Ml0t
Ml0t is offline
Hallo,

Ik had even een vraagje over McDonald's.

Ik kan bij McDonald's werken en leren.. BBL (fastfoodopleiding). Heeft iemand daar al eerder van gehoord en doet iemand dit ook? Hoe denken jullie hierover?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2008, 07:04
Verwijderd
niveau 2 wil je gaan doen?
Ja, het is een leuke basisopleiding.
Als je nog maar kort bij McDonald's werkt, leer je meer met die opleiding dan wanneer je al langer bij McDonald's werkt.
Als je al wat langer werkt, weet je namelijk al meer. Misschien kan je al zowel keuken als kassa, MLS, set-up, sluit (als je 18+ bent).
Terwijl je, als je er nog niet zo lang werkt, misschien alleen nog maar kassa kan.

Maar ook als je er al wat langer werkt is het wel een leuke opleiding om te doen.
Dan is er ook de mogelijkheid om eventueel eens in de drie weken naar school te gaan in plaats van elke week.
Er zijn namelijk iets van 8 of 9 hoofdstukken, en elk hoofdstuk duurt 3 weken. Je komt dan dus alleen naar school voor de uitleg over de hoofdstukken, in plaats van elke week naar school te komen.
Maar, als je met het leren van theorie wat moeite hebt, kan je misschien toch beter iedere week naar school gaan.
Je kan ook in het begin gewoon iedere week gaan, kijken hoe dat gaat, en als het je allemaal heel makkelijk afgaat, dat je dan overstapt naar eens in de drie weken

En verder, tja, McDonald's betaald, en jij krijgt een erkend diploma.
Waarom niet, dus

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust

Laatst gewijzigd op 18-04-2008 om 07:11.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 09:46
Ml0t
Ml0t is offline
Hallo,

bedankt voor jouw snelle reactie!
Ja ik wil beginnen met niveau 2... daarna waarschijnlijk wel doorstromen tot niveau 3, als dat mij lukt..
Ik werk er nu een half jaartje. Ik kan keuken en kassa.
Werk jij ook bij mcdonalds? doe je ook bbl?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:02
heggggje
heggggje is offline
ja, heb ook bbl gedaan. Wilde toch een jaartje werken, dus ik dacht waarom niet. Zelf vond ik het een zeer makkelijke opleiding, maar werd toch door baas betaald. En kreeg hoger uurloon. Je komt in een andere functiegroep, en blijft daarin.

als toch een jaartje wilt doen moet je het vooral doen. maar jaar fulltime bij mac werken is wel saai hoor. Neem btw niet ontslag en maak opleiding wel af. Anders moet je terugbetalen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:33
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ja, ik waarschuw. Een jaar FULLTIME bij maccie is heel saai. Ik kan het weten, ik heb er 2.5 jaar gewerkt
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

bedankt voor jouw snelle reactie!
Ja ik wil beginnen met niveau 2... daarna waarschijnlijk wel doorstromen tot niveau 3, als dat mij lukt..
Ik werk er nu een half jaartje. Ik kan keuken en kassa.
Werk jij ook bij mcdonalds? doe je ook bbl?
Ja, ik werk er zelf ook.
Ik ben nu bezig met niveau 3, tot februari waarschijnlijk.
Bij welke McDonald's werk jij, als ik vragen mag?

Maar als jij het nu een half jaar naar je zin hebt, moet je gewoon beginnen met niveau 2.
Je krijgt idd ook loonsverhoging, je komt namelijk in functiegroep 2, in plaats van 1.

Bespreek het eens met je vestigingsmanager, zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 18:10
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
ja, ik waarschuw. Een jaar FULLTIME bij maccie is heel saai. Ik kan het weten, ik heb er 2.5 jaar gewerkt
dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat, ik heb het 7,5jaar volgehouden, met meerdere periodes full-time erbij.

ontopic; ik heb er veel positieve dingen over gehoord,maar zelf geen ervaring mee.Als je verder wil in je latere toekomst in die sector is het wel een hele leuke opstap naar meer.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 19:16
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb geen ervaring met BBL bij de Mac maar wel ervaring met BBL en bedrijven die je opleiding betalen. Vaak zit daar een contract aan vast dat je nadat je opleiding afgerond is nog minimaal een x aantal jaren (dit verschilt per bedrijf en opleiding die je gaat doen en is voor het grootste gedeelte afhankelijk van de kosten van de opleiding) voor het bedrijf dient te blijven werken (meestal 4 jaar). Kom je deze verplichting niet na dan moet je in bijna alle gevallen je gemaakte kosten (of iig een deel daarvan) terug betalen en dit kan al met al aardig oplopen (ik was er 1600 euro armer op wat dus na het treffen van een regeling erop neer kwam dat ik elke maand zo'n 150 euro kwijt was en dat een jaar lang).

Dit klinkt nu misschien allemaal niet heel erg maar je moet je wel afvragen of je de tijd die de opleiding kost (ik gok op in totaal een jaar of 4 inclusief niveau 3 maar pin me hier niet op vast dit verschilt per opleiding) + de tijd die erna nog volgt (nog eens 4 jaar dus) wel bij de Mac wilt blijven werken.

Mijn ervaring is zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt slecht en dan hang je dus. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook gaat gebeuren maar weet wel vooraf goed waar je aan begint want als het fout gaat ben je zoals gezegd behoorlijk de lul.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 21:14
heggggje
heggggje is offline
bij mijn BBL had ik geen contract dat ik nog bepaald tijd daar moest werken. Wel geheimhouding natuurlijk. niv 2 duurt trouwens maar 1 jr.
Volgensmij elk niv wat je hoger doet na elk jaar duurt maar een jaar.

Zelf werk ik in almelo centrum
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 21:57
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat, ik heb het 7,5jaar volgehouden, met meerdere periodes full-time erbij.

ontopic; ik heb er veel positieve dingen over gehoord,maar zelf geen ervaring mee.Als je verder wil in je latere toekomst in die sector is het wel een hele leuke opstap naar meer.

Ja. Het is wel zo dat je zelf in de hand hebt hoe leuk je het maakt. Ik was een beetje ongenuanceerd maar ik heb ook een leuke tijd gehad daar hoor. Leuke collega's etc, altijd wel iets te lachen. Maar ik kon er persoonlijk gwn niet tegen om fulltime te werken ik werkte 1-2x in de week en dat vond ik leuk, maar als ik in de vakantie 4-5x per week ging begon ik me echt te vervelen en had ik steeds minder zin om de volgende dag te gaan. Ik vond het werk te eentonig, elke dag hetzelfde. Maar het verschilt per persoon
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 08:01
Verwijderd
Over die tijd die je nog moet blijven werken, bij ons is dat 1 jaar.

Als je dus nu met niveau 2 begint, en daarna niveau 3 gaat doen, en nog een jaar moet blijven werken, ben je 4 jaar verder.
Niveau 2 duurt 1 jaar, niveau 3 duurt 1,5 tot 2 jaar en nog een jaar werken.


@hegje, dat geheimhouding snap ik niet helemaal. Het is een erkend diploma, zodat je die júist kan gebruiken als je nog eens ergens anders wil gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 20:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
hij bedoelt denk ik "bedrijfsgeheimen" ik weet het anders ook niet.
Wij hebben ook BBL opleiding volgens mij zit daar geen aantal jaren aan vast wat je moet blijven werken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 12:42
Verwijderd
Citaat:
hij bedoelt denk ik "bedrijfsgeheimen" ik weet het anders ook niet.
Wij hebben ook BBL opleiding volgens mij zit daar geen aantal jaren aan vast wat je moet blijven werken
Maar die heb je ook als je geen BBL doet
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 13:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Maar die heb je ook als je geen BBL doet
Snappen doe ik het dus niet
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 21:05
heggggje
heggggje is offline
gewoon niet aan andere bedrijven vertellen wat de omzet, productiviteit is enzo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 07:58
Verwijderd
Citaat:
gewoon niet aan andere bedrijven vertellen wat de omzet, productiviteit is enzo
Ja, we snappen wel wat bedrijfsgeheim is, maar jij zegt die pas te krijgen als je BBL doet.
Terwijl dat bij ons altijd is, ook als je geen BBL doet.
Dát snapten we dus niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 12:30
Ml0t
Ml0t is offline
Woow.. er zijn veel reacties geplaatst zeg! Tnx

Ja ik overleg eerst wel met mn manager hoe en wat.. Ma zoals ik jullie hoor zijn jullie wel redelijk positief, alleen over werken bij de mac wat minder.. ik heb t altijd wel naar mijn zin.. Goede sfeer en leuke collega's.

En een functiegroep hoger is altijd goed en dat mcdonalds de opleiding betaald ook!

haha
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:21
Verwijderd
Ik ben zelf ook tevreden over het werk hoor.
Inderdaad leuke werksfeer, 't is altijd wel gezellig met collega's.
(en ik mocht vandaag 4 uur eerder naar huis, volgens mij dacht de manager dat ik tot 2 was ipv tot 7, vroeg 'ie of ik misschien tot 3 wou blijven... Nou, prima hoor!)

En ik begin nu ook eindelijk een beetje fatsoendelijk keuken te leren, dus nog een beetje afwisseling in het werk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2008, 09:08
Ml0t
Ml0t is offline
Oke, ik moet even wat opbiechten..

Ik ga geen BBL doen, maar ik moest even de reacties weten over hoe jullie denken over BBL..
Maar eerlijk gezegd zijn hier redelijke positieve reacties geplaatst (wat ik goed vind! )
Ik moest deze reacties even weten voor mijn afstudeeronderzoek bij McDonald's..
Zelf werk ik verder wel bij McDonald's hoor. Ik werk in Nijverdal en studeer dus nu af bij het hoofdkantoor van McDonald's te Amsterdam..

Nja, in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 12:24
Verwijderd
Kan je dan niet beter op hetisjouwzaak.nl een bericht plaatsen ofzo?
(Ik weet ook niet of dat überhaupt wel kan, ik snap sowieso niet zoveel van die site...)
Maar daar komen meer McDonald's mensen.
In dit topic doen alleen hegje en ik BBL.

Nouja, succes met je opdracht
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 14:24
Ml0t
Ml0t is offline
Had gekund, maar daar heb je alleen mcmensen. Ik was vooral benieuwd hoe 'buitenstaanders' er tegenaan keken. Hier werd over 't algemeen nog wel positief gereageerd.. Op een ander forum werd er wat minder positief gereageerd.. Veel mensen zien werken bij mcdonalds (of iets dergelijks) als vies werk, hard werken, dom werk en weinig verdienen.. Terwijl de mensen die bij mcdonalds werken, best positief zijn over het werken, leuke sfeer, leuk bedrijf, leuke collega's en zelfs wel leuk werk! (lekker afwisselend, elke dag wat anders, nooit hetzelfde!).. Jammer dat de 'buitenwereld' dat niet ziet..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 09:45
Verwijderd
Oh zo, oke
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 10:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Had gekund, maar daar heb je alleen mcmensen. Ik was vooral benieuwd hoe 'buitenstaanders' er tegenaan keken. Hier werd over 't algemeen nog wel positief gereageerd.. Op een ander forum werd er wat minder positief gereageerd.. Veel mensen zien werken bij mcdonalds (of iets dergelijks) als vies werk, hard werken, dom werk en weinig verdienen.. Terwijl de mensen die bij mcdonalds werken, best positief zijn over het werken, leuke sfeer, leuk bedrijf, leuke collega's en zelfs wel leuk werk! (lekker afwisselend, elke dag wat anders, nooit hetzelfde!).. Jammer dat de 'buitenwereld' dat niet ziet..
nouja daar ben ik het dus niet zo mee eens. Bij mij was het altijd vaste prik, elke keer weer. Sluit van 17:30 tot 1:30 Eerst counter, de hele rush. Dan pauze. Rond een uur of 8 weer terug en dan de rest van de avond drive (meestal raam 1 met af en toe inspringen in de keuken) Het enige wat afwisselend was waren de mensen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:23
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Een opleiding voor het openen van een Mcdonalds, het werken met een kassa, het bestellen van eten, het kan niet gekker worden!
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote McDonald's topic
Verwijderd
114 06-10-2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.