Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2008, 19:28
AskMeAnything
Avatar van AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Aangezien ik zelf weinig tot geen verstand heb van camera's, leek het me handig om hier mijn vraag te stellen .

In het krantje van mijn plaatselijke Aldi staat een digitale camera van het merk 'Traveler' van €75. Er staat bij de specificatie vrij weinig, alleen dat er sprake is van 10 megapixels. Op internet vond ik deze link: http://www.traveler-service.com/fron...ang=4&client=4

Dat is de camera waar het om gaat. Heeft iemand ervaring met dit merk, en zo ja, is het een goede ervaring? Zo nee: lijkt het goed of is het niks?

Ik ben benieuwd .
__________________
It's the agony of you chewing gum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2008, 20:09
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nee, een prima Canon powershot a400 bijv..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:10
Verwijderd
Ik heb er een van de Lidl (lijkt erg op deze qua functies, accesoires en uiterlijk) en die is echt goed! Regelmatig zijn mensen jaloers op mijn foto's .
Edit: Waarom heb jij het over 75,- euro en staat hij op de aldi site voor 199,- euro?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 15:13
Verwijderd
Ik zie ook alleen een Traveler camera van 199 euro. Maar mja, ik weet 't niet; als je het geld hebt en je wil graag een camera om wat mee te knippen, dan is dit misschien iets voor je. Zelf zou ik eerder gaan voor een merk dat bekender is, dus bv. een Canon zoals King ook al zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 17:37
nintendo
nintendo is offline
Het aldifolderken dat in mijn brievenbus stak spreekt van 149€* voor een traveler DC-X-Z6, :

10 megapixels,
2.8"LCD,
6xoptische en 10xdigi zoom,
beeldstab,
vid+audio functie,
1Gb SD-geheugenkaart,
2 Lithium-ion accu's,
laadtoestel,
adaptor, draagtas, USB, software, etc..
3 jaar garantie.

(*)oa aanbod geldig onder voorbehoud van drukfouten

Ik neem nu aan dat het om dezelfde camera gaat, maar bij de ene is 75€ bij de ander 199€ en bij mij 149€. Ik spreek regio denermonde, oost-vlaanderen - weet niet waar jullie uithangen of of dat überhaupt een rol speelt.

Annnnnyhow, zou leuk zijn mochten nog wat meer mensen advies geven. Kenners zal ik vast horen zeggen dat het zo'n onbekend merk is dat slechte foto's neemt etc.

Ik zou hem mij echter willen aanschaffen louter om bij gelegenheden (feestjes, optredentjes, bij vrienden ea) wat kiekjes te trekken, en hier en daar wat filmpjes - youtubekwaliteit volstaat - te maken. Nx professioneels ofzo. Als ik maar zie wat er op staat, en dat hij niet te traag is heb ik liefst ook.
Dus alleen de reactietijd zou ik willen weten en of het lang duurt voor je weer een nieuwe kan nemen?

cheerio's
__________________
you're gonna die
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 17:40
nintendo
nintendo is offline
ps op de aldi-site op mijn internet, zijnde hierzo:

http://aldi-bn.aldi.be/index.shtml

staat hij effectief voor 149€...
__________________
you're gonna die
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 10:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Annnnnyhow, zou leuk zijn mochten nog wat meer mensen advies geven. Kenners zal ik vast horen zeggen dat het zo'n onbekend merk is dat slechte foto's neemt etc.

Ik zou hem mij echter willen aanschaffen louter om bij gelegenheden (feestjes, optredentjes, bij vrienden ea) wat kiekjes te trekken, en hier en daar wat filmpjes - youtubekwaliteit volstaat - te maken. Nx professioneels ofzo. Als ik maar zie wat er op staat, en dat hij niet te traag is heb ik liefst ook.
Dus alleen de reactietijd zou ik willen weten en of het lang duurt voor je weer een nieuwe kan nemen?

cheerio's
Ja het is een onbekend merk ('traveler' dat is geen merk gewoon een OEM product met een vage naam erop) en ga er maar vanuit dat het slechtere foto's neemt dan een a-merk van dezelfde prijs.
Zit nogal wat expertise achter het maken van fototoestellen, wat de chinezen niet zo 123 kopieeren van de grote namen (dwz Canon, Nikon, Pentax, Sony, Olympus etc). Zoiets als de Digic III processor van Canon hebben al die b-merken niet, terwijl de processor in grote lijnen de snelheid bepaalt. Als je toch 149 euro uitgeeft spendeer je die beter aan een toestel van bijv Canon, zij het een instapmodel. Dan kun je er vanuit gaan dat je de beste reactiesnelheid en beeldkwaliteit hebt die mogelijk is voor het geld.

Zie bijv dit, ook 149 euro, maar een fijner toestel;
http://www.cameranu.nl/artikel/9016
http://www.letsgodigital.org/nl/1810...ershot-a590is/
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:05
b0z4
b0z4 is offline
Aldii heeft vaak heele goede producten o.a Medion
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 23:49
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 23:57
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
qft.. zeker bij electronica staat een A-merk over het algemeen garant voor betere kwaliteit..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:21
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Aldii heeft vaak heele goede producten o.a Medion
idd, batterijen zijn er goed, en golden power is ook rlx, maar voor de rest verkopen ze ( zeker qua electronica ) alleen maar troep.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.