Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 09-02-2005 @ 12:54 :
Fijn, dan blijf jij lekker in het verleden hangen omdat jij nu zo nodig geld moet hebben.
Lijkt me vrij logisch dat een mens geld nodig heeft
Onderdak, eten, drinke, kleding, etcetc
Advertentie
Oud 09-02-2005, 13:02
LB06
LB06 is offline
@eddie:
Ik ben het met je eens dat, puur theoretisch gezien, jouw verhaal is op de lange duur beter voor de meeste partijen. We zitten hier echter met een kip ei probleem en dit kan niet worden doorbroken door een handjevol w3c fanatici. Het is net als met het communisme, het werkt alleen als de hele wereld eraan meewerkt en er geen sprake zou zijn van moral hazard.

Bovendien is het w3c-standaard compliant zijn niet echt goede marketing. De masses weten immers niet eens wat dit inhoudt. Ik denk dat Firefox e.d. het moet hebben van andere features (goede pop-up blocking, find as you type, veiligheid, makkelijk uit te breiden en aan te passen dmv extensions en themes).
Oud 09-02-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 09-02-2005 @ 14:02 :
@eddie:
Ik ben het met je eens dat, puur theoretisch gezien, jouw verhaal is op de lange duur beter voor de meeste partijen. We zitten hier echter met een kip ei probleem en dit kan niet worden doorbroken door een handjevol w3c fanatici. Het is net als met het communisme, het werkt alleen als de hele wereld eraan meewerkt en er geen sprake zou zijn van moral hazard.
Er moet toch iemand beginnen? Net zoals er personen zijn die overgaan op Firefox, kunnen personen ook over gaan op het aanhouden van de W3C standaarden. En hoe meer personen het doen, hoe beter het gaat.

Citaat:
LB06 schreef op 09-02-2005 @ 14:02 :

Bovendien is het w3c-standaard compliant zijn niet echt goede marketing. De masses weten immers niet eens wat dit inhoudt. Ik denk dat Firefox e.d. het moet hebben van andere features (goede pop-up blocking, find as you type, veiligheid, makkelijk uit te breiden en aan te passen dmv extensions en themes).
Uiteraard zijn de extra features mooi, maar als je bijvoorbeeld mijn site bekijkt met IE, zie je meteen dat het niet klopt. Vervolgens kun je de bezoekers uitleggen dat het te maken heeft met de slechte browser die ze gebruiken. Vervolgens kunnen ze dus kiezen: wegblijven, IE blijven gebruiken en een brakke layout krijgen, of een andere browser gebruiken.
Dan moet je natuurlijk wel zorgen voor een goede content, zodat bezoekers terug blijven komen...
Oud 09-02-2005, 15:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
eddie schreef op 09-02-2005 @ 14:55 :
Er moet toch iemand beginnen? Net zoals er personen zijn die overgaan op Firefox, kunnen personen ook over gaan op het aanhouden van de W3C standaarden. En hoe meer personen het doen, hoe beter het gaat.


Uiteraard zijn de extra features mooi, maar als je bijvoorbeeld mijn site bekijkt met IE, zie je meteen dat het niet klopt. Vervolgens kun je de bezoekers uitleggen dat het te maken heeft met de slechte browser die ze gebruiken. Vervolgens kunnen ze dus kiezen: wegblijven, IE blijven gebruiken en een brakke layout krijgen, of een andere browser gebruiken.
Dan moet je natuurlijk wel zorgen voor een goede content, zodat bezoekers terug blijven komen...
Ja allemaal leuk en aardig, maar gedurende die tijd ben je zowat de enige site die niet bekeken kan worden door 90% van de markt.

En daarnaast: Mime type van jouw site: text/html. Dit is wel de grootste blunder die je als w3c fanaticus had kunnen maken. Als je je dan aan de standaarden en regels van het w3c wilt houden en daarmee IE wilt verloochenen, doe het dan goed en serveer je site als xhtml ipv xhtml als html4.

Zoals je wel zult weten mag je (W3C: &laquo;SHOULD NOT&raquo;) xhtml1.1 niet serveren als html. Doe je dit toch, valt meteen heel het voordeel van xhtml weg. Je zogenaamde xhtml wordt dan gewoon door alle browsers als html4 gelezen, met enkele onbekende attributen (xmlns en xml:lang, to name a few) en wat slashes op vreemde plaatsen (<br />). Gelukkig voor jou zijn de meeste UA's erg soepel en interpreteren ze die malformed tags toch goed. Anders zou je site niet eens werken, zelfs niet in Opera en Gecko.
Oud 09-02-2005, 16:25
DrFreeman
DrFreeman is offline
voorbeeldje hier

zie het voorbeeld hierboven, ik heb een vraagje, weet iemand of het mogelijk is (en hoe) dat als je over de blauwe cel gaat de background (niet color, maar dus een nieuw achtergrond plaatje) EN er een stuk innerhtml (bijvoorbeeld 'hello' zoals nu gedaan) tegelijkertijd in de gele cel kan veranderen?

alvast bedankt
Oud 09-02-2005, 16:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
DrFreeman schreef op 09-02-2005 @ 17:25 :
voorbeeldje hier

zie het voorbeeld hierboven, ik heb een vraagje, weet iemand of het mogelijk is (en hoe) dat als je over de blauwe cel gaat de background (niet color, maar dus een nieuw achtergrond plaatje) EN er een stuk innerhtml (bijvoorbeeld 'hello' zoals nu gedaan) tegelijkertijd in de gele cel kan veranderen?

alvast bedankt
Ik ben geen javascript expert (verre van), maar zou je die dingen niet in een tweetal functietjes kunnen zetten, die wordt aangeroepen bij resp. onmouseover en onmouseout?
Oud 09-02-2005, 16:48
DrFreeman
DrFreeman is offline
het probleem is meer bij een onmouseover de background van een TD te veranderen (en niet color, maar dus echt background plaatje) als dat eenmaal werkende is krijg ik het samen ook wel aan de praat, het schijnt te kunnen... maar hoe
Oud 09-02-2005, 20:01
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik heb een login systeem, maar die doet het niet in internet explorer/safira en wel in firefox.
In ie laad hij wel de background maar verder niks...

www.hipheid.nl/sjors/ daar staat het en dan zou hij naar index.html moeten gaan maar dan kan hij hem niet vinden...

dit is het script van de index.htm

Code:
<HTML>
<HEAD>
<title>Hipheid.nl - Private Login</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
	background-image: url(bg.gif);
}
.style1 {
	font-family: verdana;
	font-size: 10px;
}
.style2 {color: #CCCCCC}
.style3 {color: #FF9900}

a:link {
	font-family: verdana;
	font-size: 10px;
	font-weight: bold;
	color: #472806;
	text-decoration: none;
}
a:hover {
	font-family: verdana;
	font-size: 11px;
	font-weight: bold;
	color: #D27B1E;
	text-decoration: none;
}
a:active {
	font-family: verdana;
	font-size: 10px;
	font-weight: bold;
	color: #472806;
	text-decoration: none;
}
a:visited {
	font-family: verdana;
	font-size: 10px;
	font-weight: bold;
	color: #472806;
	text-decoration: none;
}
</style>
</HEAD>
<BODY>
<div align="center"></div>
<table width="750" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <!--DWLayoutTable-->
  <tr>
    <td width="750" height="210" valign="top"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="750" height="210">
      <param name="movie" value="bg2.swf">
      <param name="quality" value="high">
      <embed src="bg2.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="750" height="210"></embed>
    </object></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="118" valign="top"><p>&nbsp;</p>
    <p><iframe src="login.php" style="border:0px dotted" scrolling="no" width="750" height="300" align="middle" frameborder="0"></iframe></p></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="25" bgcolor="#81CDB0"><div align="center"><span class="style1"><font face="Verdana">www.hipheid.nl &copy; Hipheid 2002-2004 all rights reserved -</font></span> <a href="mailto:sjors@hipheid.nl?subject=Howdie">sjors@hipheid.nl</a></div></td>
  </tr>
</table>
<div align="center"></div>
</BODY>
</HTML>
iemand enig idee?
Oud 09-02-2005, 21:01
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Je hebt nu zoiets:

Code:
...
<head>
<style>
<!--
stijldingen
</style>
...
Je bent dus --> vergeten neer te zetten voor </style>. Ik denk dus dat Internet Explorer alles onder <!-- (terecht) als commentaar ziet en aangezien dat je hele pagina is, geeft hij dus niets weer.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 09-02-2005, 22:06
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jordi schreef op 09-02-2005 @ 22:01 :
Je hebt nu zoiets:

Code:
...
<head>
<style>
<!--
stijldingen
</style>
...
Je bent dus --> vergeten neer te zetten voor </style>. Ik denk dus dat Internet Explorer alles onder <!-- (terecht) als commentaar ziet en aangezien dat je hele pagina is, geeft hij dus niets weer.
w00t dankjewel
Oud 10-02-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
DrFreeman schreef op 09-02-2005 @ 17:25 :
voorbeeldje hier

zie het voorbeeld hierboven, ik heb een vraagje, weet iemand of het mogelijk is (en hoe) dat als je over de blauwe cel gaat de background (niet color, maar dus een nieuw achtergrond plaatje) EN er een stuk innerhtml (bijvoorbeeld 'hello' zoals nu gedaan) tegelijkertijd in de gele cel kan veranderen?

alvast bedankt
je kan een aantal van deze dingen doen met CSS. Moet je even zoeken op 'pure css popups' in google
Oud 10-02-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 09-02-2005 @ 16:40 :
Ja allemaal leuk en aardig, maar gedurende die tijd ben je zowat de enige site die niet bekeken kan worden door 90% van de markt.
Je kunt natuurlijke gestripte alternatieven aanbieden die zelfs in text-only browsers werken...
Citaat:
LB06 schreef op 09-02-2005 @ 16:40 :

En daarnaast: Mime type van jouw site: text/html. Dit is wel de grootste blunder die je als w3c fanaticus had kunnen maken. Als je je dan aan de standaarden en regels van het w3c wilt houden en daarmee IE wilt verloochenen, doe het dan goed en serveer je site als xhtml ipv xhtml als html4.
.
Uiteraard.
Twee jaar geleden kon Opera niet goed overweg met application/html+xhtml (en ik als Opera fan wil het toch goed krijgen in Opera ) dus heb ik ervoor gekozen om maar text/html te gebruiken.
Ondertussen werkt Opera nog beter en zal deze er allicht mee overweg kunnen. Maar ik heb nu geen zin/tijd om hier mee bezig te gaan.
Oud 11-02-2005, 16:19
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
XHTML-vraagje:

Als je je tekst wil opmaken (simpele opmaak, gewoon vet, cursief, onderlijnen etc.), doe je dit dan via span's ?
<span class="vet"> bla bla </span>
<span class="cursief"> bla bla </span>
...

Of gebruik je hiervoor <b> of <strong>, en <i> of <em>, ... ?

Welke van deze twee manieren (of 3 manieren als je wilt) komt het beste overeen met de XHTML-gedachtengang ?

Mij lijkt het dat je, wanneer je span's gebruikt, meer mogelijkheden hebt om het achteraf aan te passen en dergelijke. Maar het gebruik van de <b>, <i>, ... of <strong>, <em>, ... lijkt me dan weer meer proper... Kortom, ik kom er niet uit
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Oud 11-02-2005, 16:49
Verwijderd
<i> en <b>= not done
<strong> en <em> weet ik eerlijk gezegd niet...

Gebruik maken van <span> is zowiezo een nette oplossing.
Oud 11-02-2005, 19:35
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik zal wel iets fout gedaan hebben, maar ik heb het het volgende getest:
Code:
<p>
    <span style="font-weight: bold;">blaat</span>
    <b>blaat</b>
    <strong>blaat</strong>
</p>
En toen ik het door de validator haalde, zei hij dat het valid XHTML Strict 1.0 was...

Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik wel eens foutmeldingen heb gekregen toen ik <b> en <i> gebruikte, maar goed, blijkbaar mag het dus toch. Ik heb ook even op http://www.w3schools.com/xhtml/xhtml_reference.asp gekeken en daar staat ook niets over dat het deprecated wordt ofzo...

Dus dan is het denk ik het beste om <strong> en <em> te gebruiken, omdat dat semantisch het beste klopt (lijkt me).
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 12-02-2005, 14:08
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Jordi schreef op 11-02-2005 @ 20:35 :
Ik zal wel iets fout gedaan hebben, maar ik heb het het volgende getest:
Code:
<p>
    <span style="font-weight: bold;">blaat</span>
    <b>blaat</b>
    <strong>blaat</strong>
</p>
En toen ik het door de validator haalde, zei hij dat het valid XHTML Strict 1.0 was...

Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik wel eens foutmeldingen heb gekregen toen ik <b> en <i> gebruikte, maar goed, blijkbaar mag het dus toch. Ik heb ook even op http://www.w3schools.com/xhtml/xhtml_reference.asp gekeken en daar staat ook niets over dat het deprecated wordt ofzo...

Dus dan is het denk ik het beste om <strong> en <em> te gebruiken, omdat dat semantisch het beste klopt (lijkt me).
Voor zover ik weet is het wel gewoon toegestaan, maar in het kader van een scheiding tussen structuur en presentatie is het beter CSS te gebruiken.
Oud 12-02-2005, 16:15
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
LB06 schreef op 12-02-2005 @ 15:08 :
Voor zover ik weet is het wel gewoon toegestaan, maar in het kader van een scheiding tussen structuur en presentatie is het beter CSS te gebruiken.
Ik denk dat het ook wel mogelijk is om <strong> te gebruiken en dan met CSS alle strong-tags aan te passen als je dat zou willen:

strong {
font-weight: bold;
font-size: 14px;
}

Dan behoudt je tenminste ook nog de semantische betekenis.
http://brainstormsandraves.com/artic...ics/structure/
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 26-02-2005, 21:23
Verwijderd
Hoe maak je een dropdown menu in html?
Ik heb nu heel fijn een javascript menu maar die werkt niet met Firefox
Oud 27-02-2005, 11:45
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
kydnav schreef op 26-02-2005 @ 22:23 :
Hoe maak je een dropdown menu in html?
Ik heb nu heel fijn een javascript menu maar die werkt niet met Firefox
http://www.seoconsultants.com/css/menus/horizontal/
Oud 02-03-2005, 12:08
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
FF een vraagje over CSS

Ik heb nu een simpel menuutje met mouse over images.
Maar ik wil eigenlijk ook nog dat als je met je muis over de image gaat
dat er ergens in beeld een beschrijvende tekst verschijnt.

Dus eigk 2 mouse-over functies bij een plaatje.
Ik weet dat 't kan, vaak genoeg gezien, maar kan helaas geen voorbeeld of referentie vinden.

Dus als iemand ene snelle uitleg of een link naar de mooi voorbeeld heeft... graag.
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 02-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 02-03-2005 @ 13:08 :
FF een vraagje over CSS

Ik heb nu een simpel menuutje met mouse over images.
Maar ik wil eigenlijk ook nog dat als je met je muis over de image gaat
dat er ergens in beeld een beschrijvende tekst verschijnt.

Dus eigk 2 mouse-over functies bij een plaatje.
Ik weet dat 't kan, vaak genoeg gezien, maar kan helaas geen voorbeeld of referentie vinden.

Dus als iemand ene snelle uitleg of een link naar de mooi voorbeeld heeft... graag.
Pure CSS popups

Of anders javascript...
Oud 03-03-2005, 11:52
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Als je meer info op een pagina wil dan de pagina lang is, dan komt er -logischerwijs- een scrollbalk tevoorschijn in je browser.

Nu, als je website gecentreerd staat in het scherm, dan verspringt ie naar links als de scrollbalk tevoorschijn komt.
Kan je dit als webprogrammeur vermijden, door bijvoorbeeld via CSS iets in te stellen dat de scrollbalk steeds op het scherm staat, of dat de webpagina toch vast gecentreerd blijft staan en niet verspringt wanneer de scrollbalk verschijnt ?

'k Heb op w3schools.com gezocht naar een CSS oplossing, maar 'k heb niets gevonden.
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Oud 03-03-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Kawoutertje schreef op 03-03-2005 @ 12:52 :
Als je meer info op een pagina wil dan de pagina lang is, dan komt er -logischerwijs- een scrollbalk tevoorschijn in je browser.

Nu, als je website gecentreerd staat in het scherm, dan verspringt ie naar links als de scrollbalk tevoorschijn komt.
Kan je dit als webprogrammeur vermijden, door bijvoorbeeld via CSS iets in te stellen dat de scrollbalk steeds op het scherm staat, of dat de webpagina toch vast gecentreerd blijft staan en niet verspringt wanneer de scrollbalk verschijnt ?

'k Heb op w3schools.com gezocht naar een CSS oplossing, maar 'k heb niets gevonden.
Je kan een div maken met daarin je content, en in CSS de overflow: auto instellen.
Oud 04-03-2005, 17:06
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
@ eddie: thx. Om de scrollbalk altijd te tonen, moet je overflow wel op scroll zetten ipv op auto.

Nieuwe vraag.
http://www.speelplein-galbergen.be/screenie.jpg
Het kader komt uit het kader van de website zelf. Iemand een idee hoe ik dit oplos

'k Heb al vanalles geprobeerd, zoals ook: #brief:after{...} Maar niets lijkt te werken

De CSS:
Code:
/*=======================================*/
#brief{
	width: 400px;
	background: url("../../layout/pics/briefke.jpg") no-repeat;
	border-width: 1px 2px 3px 1px;
	border-style: solid;
	border-color: #666666;
	position: absolute;
	left: 193px;
	padding-top: 150px;
	}
[edit]
Probleem opgelost, en oh my god zo simpel.
Gewoon "position: absoluut" vervangen door "position: relative". Wat kan het leven toch eenvoudig zijn

Nu enkel nog een oplossing vinden voor IE, want die doet nu weer lastig...
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 17:18.
Oud 04-03-2005, 21:32
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Kunnen we je site ook ergens 'echt' zien?

Die screenshot is nu natuurlijk al niet meer up to date en nu kunnen we ook geen broncode bekijken en kijken hoe het er in verschillende browsers uitziet natuurlijk...

Edit: laat maar, ik zie nu pas dat het een screenshot van je admin-sectie is, dus dat dat misschien niet zo'n slim idee zou zijn...
Maar eigenlijk zou het toch handig zijn als we een broncode ofzo hadden...
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 04-03-2005, 21:56
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
Jordi schreef op 04-03-2005 @ 22:32 :
Die screenshot is nu natuurlijk al niet meer up to date en nu kunnen we ook geen broncode bekijken en kijken hoe het er in verschillende browsers uitziet natuurlijk...
U vraagt, wij draaien...

Uiteraard begrijp je wel dat je niet op de site zelf kan gaan zien Hij staat ook nog niet online, 'k ben enkel nog maar lokaal aan het testen.

Ik had er eerst broncode bij gepost hoor, maar die heb ik terug verwijderd, omdat ie heel de layout van dit topic omzeep hielp, en ik toch reeds een oplossing voor het probleem gevonden had.

Maar omdat je het toch eens graag wil bekijken, hieronder de broncode

'k Heb de bron effe in een TXT-tje gezet, want het was wat veel om allemaal te posten: *klik*

Mijn CSS (van dat deeltje althans):
Code:
/*=======================================*/
#brief{
	width: 400px;
	background: url("../../layout/pics/papier.jpg") repeat;
	border-width: 1px 2px 3px 1px;
	border-style: solid;
	border-color: #666666;
	float: left;
	margin: 0px 0px 0px 18px;
	position: relative;
	}
#brief p{
	position: relative;
	margin: 10px;
	padding: 0px 0px 8px 0px;
	text-align: justify;
	}
#brief p.from{
	position: absolute;
	left: 18px;
	top: 8px;
	}
#brief p.to{
	position: absolute;
	left: 18px;
	top: 68px;
	}
#brief p.subject{
	position: absolute;
	left: 100px;
	top: 145px;
	font-weight: bold;
	}
#brief select{
	width: 208px;
	}
#brief input{
	width: 205px;
	margin: 0px;
	padding-left: 5px;
	}
#brief input.naam{
	width: 100px;
	}
#brief input.button{
	width: 100px;
	margin: 8px 0px 0px 0px;
	}
#brief textarea{
	margin: 8px 0px 0px 0px;
	}
/*=======================================*/
En het resultaat: *klik*
Zowel in MSIE als in FireFox doet ie het perfect.

'k Apprecieer het wel dat je je hulp aanbiedt Mocht je nog commentaar hebben op de broncode, of nog een betere oplossing kennen dan de mijne, laat het me gerust weten !!!
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 22:02.
Oud 16-03-2005, 08:22
Playerboy_1986
Avatar van Playerboy_1986
Playerboy_1986 is offline
ik ben bezig met een eigen website, maar ik zit nu vast.
als ik normale buttons gebruik dan opent mijn volgende scherm in het midden.
zie http://www.ilhansen.com/index.html en druk op my picture


maar als ik flash buttons doe dan lukt dat niet, dan opent het helemaal links
zie http://www.ilhansen.com/index2.html en druk dan op my picture.

weet iemand wat ik verkeerd doe, ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet.

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 08:27.
Oud 16-03-2005, 12:29
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Hoe heb je in flash inesteld dat hij het in een ander frame moest gaan openen?
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 16-03-2005, 18:20
Playerboy_1986
Avatar van Playerboy_1986
Playerboy_1986 is offline
dat weet ik niet, maar ik kom wel kiezen bij edit van de flash buttons: target: _blank, _parent, _self of _top. ik heb dit gewijzigd, het opent dan of weer zo of helemaal alleen, zeg maar niet in een frame
Oud 31-03-2005, 14:25
Mois
Mois is offline
Hoi, ik heb een vraag over tabellen.

Ik heb besloten mijn site uit tabellen op te bouwen.
Nu werk ik sinds kort met 1st Page 2000 (eerder met Homesite+ of Homesite 5.5) en ik werk voor het eerst met tabellen...

Ik heb mooie tabellen gemaakt en de achtergrondplaatjes zijn ook al in orde. Maar, hoe ik het ook probeer, ik krijg de plaatjes niet op de achtergrond in de tabel, waardoor - als ik er iets neer typ - de plaatjes verschuiven door de tekst.

Weet iemand een oplossing?

En dan nog wat... Mijn index is een index2.php en die kan ik niet bewerken... Moet ik daarvoor nu weer een apart php programma hebben?
Oud 31-03-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 31-03-2005 @ 15:25 :
Hoi, ik heb een vraag over tabellen.

Ik heb besloten mijn site uit tabellen op te bouwen.
Nu werk ik sinds kort met 1st Page 2000 (eerder met Homesite+ of Homesite 5.5) en ik werk voor het eerst met tabellen...

Ik heb mooie tabellen gemaakt en de achtergrondplaatjes zijn ook al in orde. Maar, hoe ik het ook probeer, ik krijg de plaatjes niet op de achtergrond in de tabel, waardoor - als ik er iets neer typ - de plaatjes verschuiven door de tekst.

Je moet geen plaatjes invoegen in de tabel, maar je moet de tabel een achtergrondplaatje geven. Hoe dit moet in 1st Page 2000 weet ik niet (waarschijnlijk bij de eigenschappen van de tabel)
Oud 31-03-2005, 14:48
Mois
Mois is offline
Citaat:
eddie schreef op 31-03-2005 @ 15:33 :
Je moet geen plaatjes invoegen in de tabel, maar je moet de tabel een achtergrondplaatje geven. Hoe dit moet in 1st Page 2000 weet ik niet (waarschijnlijk bij de eigenschappen van de tabel)
Ow. Ok. Maar check ook dit: linkje
en vooral dit: linkje

Ik moet dus gewoon een goede manier hebben om mijn site in delen te knippen... En dat kon het beste met tabellen...

Dus niet de hele tabel met 1 achtergrondje...
Oud 31-03-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 31-03-2005 @ 15:48 :

Dus niet de hele tabel met 1 achtergrondje...
Als het goed is, is het ook mogelijk om een cel een achtergrond te geven
Oud 05-04-2005, 10:17
Verwijderd
Goedemorgen,

Ik ben wederom bezig met een mailing en nu kom ik elke keer iets heel vreemds tegen.

Ik heb de mailing opgemaakt in html en deze is half frans en half nederlands. Er staan tekens in als À en é alleen deze komen er uit als À en é

dit gebeurt overigens alleen in het emailprogramma eudora en niet in de browser (thunderbird en OE hebben we nogniet geprobeert)

Dit is het bovenste gedeelte van de pagina.
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">  

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">


<style>

<!-- a lot of css -->

</style>

</head>
iemand een suggestie om dit probleem op te lossen?

ps: deze pagina heeft geen titel omdat deze via email verstuurd wordt..

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 10:35.
Oud 05-04-2005, 12:35
Verwijderd
Je kunt op het W3C een lijstje vinden van voorgedefinieerde 'special characters'.

Zo kun je bijvoorbeeld &copy ; (zonder de spatie) gebruiken voor het copyright teken. Allicht zit bij de lijst ook de speciale karakters die jij nodig hebt.

&Agrave ; wordt &Agrave;
Oud 07-04-2005, 07:59
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 05-04-2005 @ 13:35 :
Je kunt op het W3C een lijstje vinden van voorgedefinieerde 'special characters'.

Zo kun je bijvoorbeeld &copy ; (zonder de spatie) gebruiken voor het copyright teken. Allicht zit bij de lijst ook de speciale karakters die jij nodig hebt.

&Agrave ; wordt &Agrave;
ik had al uitgevonden dat als ik de tekst eerst in dreamweaver plaats dat die tekens dan automatisch worden omgezet

maar ik zal dat lijstje eens uitprinten thnx voor je info
Oud 13-04-2005, 17:09
Verwijderd
Jongens,

Ik had laatst een post gezet over hoe ik een bepaalde tekst in de adresbalk kon krijgen, maar ik had het niet helemaal begrepen. Iig laten we zeggen ik heb deze (sub)site(s):
- www.h.nl
- www.h.nl/pagina1.htm
- www.h.nl/pagina2.htm
- www.h.nl/pagina3.htm
- www.h.nl/pagina4.htm
- www.h.nl/pagina5.htm
- www.h.nl/pagina6.htm

Is er een htmlcode die ik kan implanteren in de laatste 6 pagina's, zodat, wanneer ik op een van die 6 pagina's ben, toch www.h.nl in de adresbalk staan en niet bijv. www.h.nl/pagina6.htm?
Oud 14-04-2005, 11:02
Verwijderd
Dit was trouwens m'n vorige post:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1149073
Oud 15-04-2005, 15:15
Mois
Mois is offline
Ik weet nu hoe je een pagina in een tabel kunt openen. (I-frame)
Maar nu heb ik dus een basis layout (tabellen).

Aan de linkerkant staat in de tabel een aantal links naar pagina's (een menu dus met o.a. pagina's die heten: over ons, vragenlijst en etc.)
Nu wil ik die openen in het midden van die tabel als je deze link aanklikt. Nu was het met frames zo: target="output".

Maar hoe doe ik dat nu in de tabel? Die heeft toch geen output?
Oud 15-04-2005, 18:36
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
aaronrdevil schreef op 13-04-2005 @ 18:09 :
Jongens,

Ik had laatst een post gezet over hoe ik een bepaalde tekst in de adresbalk kon krijgen, maar ik had het niet helemaal begrepen. Iig laten we zeggen ik heb deze (sub)site(s):
- www.h.nl
- www.h.nl/pagina1.htm
- www.h.nl/pagina2.htm
- www.h.nl/pagina3.htm
- www.h.nl/pagina4.htm
- www.h.nl/pagina5.htm
- www.h.nl/pagina6.htm

Is er een htmlcode die ik kan implanteren in de laatste 6 pagina's, zodat, wanneer ik op een van die 6 pagina's ben, toch www.h.nl in de adresbalk staan en niet bijv. www.h.nl/pagina6.htm?
Een van de redenen dat veel mensen geen frames gebruiken, is dat de URI die in de adresbalk staat niet goed verwijst naar wat er op het scherm staat. Als jij dat dus graag wilt, kun je dus frames gebruiken. Je kunt dan denk ik zoiets doen:
Code:
<html>
<head>
<title>Mijn Pagina</title>
</head>
<frameset cols="*">
<frame src="home.html" name="frame">
</frameset>
</html>
(het kan fout zijn, ik werk nooit met frames. Als dat zo is, moet je even in een HTML-tutorial kijken)
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 15-04-2005, 19:08
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Elkana schreef op 15-04-2005 @ 16:15 :
Ik weet nu hoe je een pagina in een tabel kunt openen. (I-frame)
Maar nu heb ik dus een basis layout (tabellen).

Aan de linkerkant staat in de tabel een aantal links naar pagina's (een menu dus met o.a. pagina's die heten: over ons, vragenlijst en etc.)
Nu wil ik die openen in het midden van die tabel als je deze link aanklikt. Nu was het met frames zo: target="output".

Maar hoe doe ik dat nu in de tabel? Die heeft toch geen output?
Nee, die heeft inderdaad geen output.

Je zou het op een van de volgende manieren kunnen doen:
- Stop een iframe in die tabel en laadt de pagina's op de manier die jij gewend bent. Ik denk alleen niet dat je dit wilt, want dan had je het vast zelf al wel bedacht.

- Met PHP kun je een pagina includen op een bepaalde plaats in je index.php. Bijvoorbeeld iets dat mee wordt gegeven in de URI. Dit is een absoluut niet veilig voorbeeld, maar zo kan het:
PHP-code:
?>
<html>
<head>
...
de rest van je pagina
<table>
<tr>
<td><?php include($_GET['page']); ?></td>
...
de rest van je pagina
</html>
Je kunt dan een bepaalde pagina aanroepen met index.php?page=iets.html

- Met JavaScript moet het geloog ik ook wel kunnen. Ik ben geen JS-expert, dus ik weet niet precies hoe, maar het komt er op neer dat je de inhoud van een element (bijvoorbeeld een bepaalde tabel-cel) kunt veranderen.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 16-04-2005, 16:09
DG
Avatar van DG
DG is offline
ik wil me links een roll-over effect geven

dus de letters in up state wit(#FFFFFF)
en de letters in down state/ hit state in de kleur #FFCC00


maar hoe moet de tag er dan uit komen te zien?

<a href="http://www.mijnsite.nl/page2">****</a>


**** welke code moet ik hier zetten om het bovenstaande gedaan te krijgen, of hoe moet ik het anders doen?


alvast bedankt
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 16-04-2005, 17:32
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Citaat:
DG schreef op 16-04-2005 @ 17:09 :
ik wil me links een roll-over effect geven

dus de letters in up state wit(#FFFFFF)
en de letters in down state/ hit state in de kleur #FFCC00


maar hoe moet de tag er dan uit komen te zien?

<a href="http://www.mijnsite.nl/page2">****</a>


**** welke code moet ik hier zetten om het bovenstaande gedaan te krijgen, of hoe moet ik het anders doen?


alvast bedankt
je moet in je stylescript zetten:
.class:hover { color:#FFFFFF}
.class:link { color:#FFCC00}

en dan moet je in je <a> element zetten: class="class"
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Oud 16-04-2005, 21:43
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Of als je het voor alle links wilt laten gelden:
<style type="text/css">
<!--
a:hover { color:#FFFFFF}
a:link { color:#FFCC00}
-->
</style>

Dit moet je in je head zetten. Vervolgens hoeg je niet meer class="class" of iets dergelijks in je <a>-tags te zetten. Het geldt dan alleen dus wel voor alle links op die pagina.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 17-04-2005, 14:56
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Je zou ook

.class:hover { color:#FFFFFF}
.class:link { color:#FFCC00}

in je stylescript kunnen zetten en dan tussen <a> en </a> <span class="class"> sda </span> kunnen zetten. Alleen kan IE daar natuurlijk weer niets mee
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Oud 18-04-2005, 15:37
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Maar waarom zou je dat willen?
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 18-04-2005, 16:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Engadin schreef op 17-04-2005 @ 15:56 :
Je zou ook

.class:hover { color:#FFFFFF}
.class:link { color:#FFCC00}

in je stylescript kunnen zetten en dan tussen <a> en </a> <span class="class"> sda </span> kunnen zetten. Alleen kan IE daar natuurlijk weer niets mee
Wat dacht je dan van <a class="class">? Is natuurlijk maar een suggestie...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 18-04-2005, 17:09
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Citaat:
Jordi schreef op 18-04-2005 @ 16:37 :
Maar waarom zou je dat willen?
Ik gaf het meer als voorbeeld. Het zou wel leuk kunnen zij als je een keer zoiets zoekt, maar mischien zou je het dan met javascript moeten oplossen.

Citaat:
M@rco schreef op 18-04-2005 @ 17:13 :
Wat dacht je dan van <a class="class">? Is natuurlijk maar een suggestie...
kan ook. Je zou ook A.content:etc in je stylescript kunnen zetten als je toch al een class die content heet en al je inhoud al gedivt hebt.

Hmm mischien is dat laatste een beetje een vaag verhaal.
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Oud 18-04-2005, 17:55
Verwijderd
Volgens die altijd handige specs geldt de :hover (evenals de :focus en :active en andere) op alle elementen, dus niet alleen de a.
Je kunt dus dingen hebben zoals:
Code:
p:hover{ ... }
tr:hover{ ... }
td:focus{ ... }
div:hover{ ... }
a:active{ ... }
Zoals gewoonlijk ondersteund Internet Explorer alleen maar pseudo-classes (want zo heten ze) op het a element.
Oud 29-04-2005, 17:36
Beyoned
Beyoned is offline
1 vraag :

Hoe kan ik met 1 link 2 frames aansturen?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Webdesign & sitechecks topic - [Deel 3]
M@rco
276 19-06-2009 07:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.