Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 16:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vind dat Nolita nu goed bezig is met opbouwen. Elke week 100 kcal per dag meer is redelijk. Als je maar geen maaltijden door sapjes gaat vervangen, maar een sapje erbij nemen is natuurlijk geen probleem. Gewoon goed eten dus.
Oud 09-02-2005, 16:49
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:44 :
nee, door dat sapje bij mn ontbijt te drinken
kijk ik moet eten bij mijn ontbijt: 2 boterhammen met jam + 300 ml drinkyoghurt 0% + 250 ml sap
nu gooi ik dat sap vaak terug ofzo, maar vanaf morgen wil ik dat dus wel drinken, en dan 's middags 2 boterhammen
Dat je wil verbeteren is wel goed, maar lukt dat wel? Iets teruggooien in 't pak is geen goed verschijnsel lijkt me zo, zeker omdat je 't ook nog verbergt voor je ouders. Als 't je zelf niet lukt om gezonder te gaan eten, dan zou ik hulp zoeken. Vandaar dat ik 't net ook over dat controleren had, je houdt nu jezelf en je ouders voor de gek.
Oud 09-02-2005, 16:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 16:41 :
Net bij de fysio geweest, 1e afspraak:

"Jeetje wat heb jij dikke gespierde bovenbenen"
Dat is echt een domme onprofessionele opmerking. Wat voor amateuristische uitspraak is dat nou?
En waarvoor moet je naar de fysiotherepeut?
Oud 09-02-2005, 16:51
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 09-02-2005 @ 17:45 :
Ik mag niet lijnen van mijn ouders en ze vinden dietisten commerciele onzin. Je moet gewoon eten als je honger hebt, en nemen wat in huis is. Zo simpel zien zij het.
Het wil niet meteen zeggen dat je wil lijnen als je naar een dietiste gaat. Er zijn ook mensen die problemen hebben met eten (zoals jij), of die willen aankomen, en daardoor naar een dietiste stappen. Dit weten je ouders ook best, volgens mij moet je er gewoon nog eens met ze over praten.
Oud 09-02-2005, 16:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Volgens mij worden dietistes gedekt door de verzekering. Ik zou erheen mogen als ik wou, maar waar gaat zij mij nou weer mee helpen?
Oud 09-02-2005, 16:53
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 17:49 :
Ik vind dat Nolita nu goed bezig is met opbouwen. Elke week 100 kcal per dag meer is redelijk. Als je maar geen maaltijden door sapjes gaat vervangen, maar een sapje erbij nemen is natuurlijk geen probleem. Gewoon goed eten dus.
Als het haar ook echt lukt op deze manier is ze inderdaad goed opweg. Maar aangezien ze in 't verleden anders heeft gegeten (bv dat met die sapjes teruggooien) weet ik niet zeker of ze er zelf helemaal bovenop komt, en daarom lijkt 't me verstandig er toch wat hulp bij te zoeken.
Oud 09-02-2005, 16:55
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 17:50 :
Dat is echt een domme onprofessionele opmerking. Wat voor amateuristische uitspraak is dat nou?
En waarvoor moet je naar de fysiotherepeut?
Misschien een domme vraag maar ik stel 'm toch maar; bedoelde hij 't als compliment dat je gespierde benen hebt? Of eerder in de zin van 'wat heb jij dikke benen'?
Oud 09-02-2005, 16:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 17:50 :
Dat is echt een domme onprofessionele opmerking. Wat voor amateuristische uitspraak is dat nou?
En waarvoor moet je naar de fysiotherepeut?
Ach, ze bedoelde 't verder niet negatief hoor. Ze zei ook wel, beter dikke benen van spieren dan van heel veel vet. Nu wil ik niet zeggen dat ik weinig vet op m'n benen heb, in tegendeel, maar ook wel vrij dikke spieren ja.
Oud 09-02-2005, 16:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 17:55 :
Misschien een domme vraag maar ik stel 'm toch maar; bedoelde hij 't als compliment dat je gespierde benen hebt? Of eerder in de zin van 'wat heb jij dikke benen'?
Meer als tsja, compliment. Niet negatief ofzo
Oud 09-02-2005, 17:00
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 17:58 :
Meer als tsja, compliment. Niet negatief ofzo
Dan is 't goed, ik twijfelde er een beetje aan ivm met dat 'dikke'.
Als 't geen compliment zou zijn geweest zou ik 't wel een foute opmerking hebben gevonden.
Oud 09-02-2005, 17:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 18:00 :
Dan is 't goed, ik twijfelde er een beetje aan ivm met dat 'dikke'.
Als 't geen compliment zou zijn geweest zou ik 't wel een foute opmerking hebben gevonden.
Ja precies, maargoed, ik heb ook gewoon hele dikke benen. Dat weet ik ook wel. Wil ik graag wat minder hebben, maar echt dunne benen zal ik nooit hebben, mede door die spieren. Zit in de familie ben ik bang, en ik heb het altijd al gehad, sterke benen. Nouja, als 't vet er grotendeels af is en 't is echt alleen spier dan vind ik 't niet zo erg, is 't verder toch strak enzo
Oud 09-02-2005, 17:32
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Ik ben nu in totaal 13 kilo afgevallen en alles begint nu te hangen. En ik weet serieus niet wat ik ermee aandoe. Ik heb niet genoeg vrije tijd om op fitness te gaan. Ik doe elke dag buik/been/bilspieroefeningen, maar ik merk geen verschil.

__________________
.
Oud 09-02-2005, 17:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
suusch schreef op 09-02-2005 @ 18:32 :
Ik ben nu in totaal 13 kilo afgevallen en alles begint nu te hangen. En ik weet serieus niet wat ik ermee aandoe. Ik heb niet genoeg vrije tijd om op fitness te gaan. Ik doe elke dag buik/been/bilspieroefeningen, maar ik merk geen verschil.

In welke periode ben je zoveel afgevallen? Ik denk dat het uiteindelijk wel weer strak wordt, maar je huid moet nog even aanpassen.
Oud 09-02-2005, 18:28
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 18:34 :
In welke periode ben je zoveel afgevallen? Ik denk dat het uiteindelijk wel weer strak wordt, maar je huid moet nog even aanpassen.
Ik denk in een (te) korte periode. Ik ben 10 kg afgevallen en ik heb nooit last gehad van hangend vel, heb er dan ook de nodige maanden over gedaan.
Oud 09-02-2005, 18:36
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 18:34 :
In welke periode ben je zoveel afgevallen? Ik denk dat het uiteindelijk wel weer strak wordt, maar je huid moet nog even aanpassen.
Ik heb er vanaf Juni vorig jaar tot nu over gedaan, dus niet in een korte periode. Maar ik had altijd een dikke buik, die nu dus minder wordt. En dat merk je.
__________________
.
Oud 09-02-2005, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm, ik ben de afgelopen tijd 5 kilo aangekomen en scheurde gisteren uit m'n broek. HELP!
Ik ga dus ook maar weer aan het lijnen, hoewel ik moeite heb met het laten staan van al het lekkers. Eerst maar weer eens beginnen met iets van sport ofzo.
Shit man
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2005, 18:52
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2005 @ 19:42 :
Hmm, ik ben de afgelopen tijd 5 kilo aangekomen en scheurde gisteren uit m'n broek. HELP!
Ik ga dus ook maar weer aan het lijnen, hoewel ik moeite heb met het laten staan van al het lekkers. Eerst maar weer eens beginnen met iets van sport ofzo.
Shit man
5 kilo is inderdaad wel veel als je 't zo bekijkt ja. Waarschijnlijk scheelt sporten en een beetje op je eten letten al heel wat.
Oud 09-02-2005, 19:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 19:52 :
5 kilo is inderdaad wel veel als je 't zo bekijkt ja. Waarschijnlijk scheelt sporten en een beetje op je eten letten al heel wat.
nou ja, we hebben ook een nieuwe weegschaal en met de vorige smokkelde ik altijd: deze is digitaal, dus dan gaat dat niet
die 5 kilo is d'r dus niet zomaar ineens aangekomen.
Maar dat m'n (lievelingsspijker)broek gister scheurde was toch wel een duidelijk teken

En op eten letten: bah, ik vind al dat lekkers net zo ehh.. lekker
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2005, 19:13
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
vandaag :
9.30 : halve banaan met 30 gram musli en 125 ml magere melk

12.00 : 150 gram magere platte kaas (150 cal in totaal) met tuinkers , een bruine picollo met een beetje jam en 2 tomaten

15.30 : een kleine mars delight :$ 30 gram en een fanta
(gaan shoppe van 1 tot 7)

19.30 : 300 gram spinazie met 150 gram varkensvlles in 1 koffielepel margarine en 20 gram mars delight

Die marsen waren niet goed maar aangezien ik 4 uurgewinkeld heb ...
Oud 09-02-2005, 19:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2005 @ 20:02 :
En op eten letten: bah, ik vind al dat lekkers net zo ehh.. lekker
Een tip voor als je niet zo op je eten wil letten: stel je eet graag speculaasjes en je vind ze ook lekker op brood, doe ze dan op brood want dan spaar je iig een keer broodbeleg uit, hetzelfde geldt voor hagelslag als je van chocola houdt. Bij mij werkt het wel. Zo eet ik toch wat ik lekker vind maar zondig ik niet twee keer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-02-2005, 20:03
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Ik ben me nu ook heel erg aan het inhouden. Ik ben zo dik omdat ik teveel snoepte...En nu is huis hebben we chips, pinda's allemaal lekkere eten. Maar gelukkig houden mijn ouders ook rekening met me. Alleen wat minder leuk is dan ik dan van iemand anders hoor, dat het idd wel nodig is dat ik afval. Een vriedin van me vader , en dan heb ik zoiets van, goh wat motiverend ben je toch. Maar dan denk ik zoiets van weet je,boeiend... Maar toch zit het wel een beetje in mijn achterhoofd. Vandaag ben ik trouwens met mijn geweldige groente en fruitdag bezig..
Wat ik vandaag gegeten heb.:

11.30 2 appels en een flinke kop groentesoep..(echt veeel groente wow)..

15.00 een sinaasappel..

en ik moet straks nog gaan eten ..het is nu hier 16.00 En ik heb voormezelf van die diepvriesgroente..En daar mag ik de helft van nemen. En dan nog meer groente..rauwkost en shit.. wel goed vol te houden..maar zo actief ben ik ook weer niet. Heb wel net een uur langzaam gelopen. Ging naar het strand met mijn hondje ..ben nu wle verbrand...
a fijn niet zo boeiend..

(wat raar is..dat ik ook nog helemaal geen honger heb..voel me zelf goed, als ik niet genoeg eet op een dag dan ben ik chaggow, en voel me heel erg moe, ik ben zelf een beetje actief
Oud 09-02-2005, 20:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-02-2005 @ 20:13 :
vandaag :
9.30 : halve banaan met 30 gram musli en 125 ml magere melk

12.00 : 150 gram magere platte kaas (150 cal in totaal) met tuinkers , een bruine picollo met een beetje jam en 2 tomaten

15.30 : een kleine mars delight :$ 30 gram en een fanta
(gaan shoppe van 1 tot 7)

19.30 : 300 gram spinazie met 150 gram varkensvlles in 1 koffielepel margarine en 20 gram mars delight

Die marsen waren niet goed maar aangezien ik 4 uurgewinkeld heb ...
Ik vind 't vrij weinig. Hoeveel kcal in totaal?
Oud 09-02-2005, 20:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 09-02-2005 @ 21:03 :
Ik ben me nu ook heel erg aan het inhouden. Ik ben zo dik omdat ik teveel snoepte...En nu is huis hebben we chips, pinda's allemaal lekkere eten. Maar gelukkig houden mijn ouders ook rekening met me. Alleen wat minder leuk is dan ik dan van iemand anders hoor, dat het idd wel nodig is dat ik afval. Een vriedin van me vader , en dan heb ik zoiets van, goh wat motiverend ben je toch. Maar dan denk ik zoiets van weet je,boeiend... Maar toch zit het wel een beetje in mijn achterhoofd. Vandaag ben ik trouwens met mijn geweldige groente en fruitdag bezig..
Wat ik vandaag gegeten heb.:

11.30 2 appels en een flinke kop groentesoep..(echt veeel groente wow)..

15.00 een sinaasappel..

en ik moet straks nog gaan eten ..het is nu hier 16.00 En ik heb voormezelf van die diepvriesgroente..En daar mag ik de helft van nemen. En dan nog meer groente..rauwkost en shit.. wel goed vol te houden..maar zo actief ben ik ook weer niet. Heb wel net een uur langzaam gelopen. Ging naar het strand met mijn hondje ..ben nu wle verbrand...
a fijn niet zo boeiend..

(wat raar is..dat ik ook nog helemaal geen honger heb..voel me zelf goed, als ik niet genoeg eet op een dag dan ben ik chaggow, en voel me heel erg moe, ik ben zelf een beetje actief
Dit doe je toch echt maar één dag he? Het is nl qua kcal veel te weinig, heel je metabolisme is nu naar de filistijnen. Wordt nog veel erger als je er langer mee door gaat, is ook niet gezond.
Oud 09-02-2005, 20:16
Verwijderd
Ik heb net een kaas-croissant gehad
Oud 09-02-2005, 20:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-02-2005 @ 21:16 :
Ik heb net een kaas-croissant gehad
Jammer, maar geen enorme ramp hoor
Oud 09-02-2005, 20:23
-(L)-
Ik heb net een half uur intensief gefietst op de hometrainer. Pfff, ik ben helemaal kapot, heb dan ook een slechte conditie. Morgen weer
Oud 09-02-2005, 20:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 21:23 :
Ik heb net een half uur intensief gefietst op de hometrainer. Pfff, ik ben helemaal kapot, heb dan ook een slechte conditie. Morgen weer
Ik wou dat wij een crosstrainer thuis hadden
Oud 09-02-2005, 21:08
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 21:46 :
Ik wou dat wij een crosstrainer thuis hadden
Ja is echt handig. Nu kan ik erop als ik zin heb, en hoef me niet eerst om te kleden ofzo. Ik ben sowieso zo iemand die in de vakantie de hele dag in de pyama of in makkelijke kleding loopt (als ik nergens heen hoef). Maarja als ik thuis sport maakt dat niet uit

We hebben ook zo'n ander fitnessding, vraag me niet hoe 't heet, daar moet je op gaan staan en dan met armen en benen heen en weer. (De beweging of je rent).
Oud 09-02-2005, 21:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 22:08 :
Ja is echt handig. Nu kan ik erop als ik zin heb, en hoef me niet eerst om te kleden ofzo. Ik ben sowieso zo iemand die in de vakantie de hele dag in de pyama of in makkelijke kleding loopt (als ik nergens heen hoef). Maarja als ik thuis sport maakt dat niet uit

We hebben ook zo'n ander fitnessding, vraag me niet hoe 't heet, daar moet je op gaan staan en dan met armen en benen heen en weer. (De beweging of je rent).
Zo'n langlaufbeweging achtig? Dat is dus een crosstrainer
Oud 09-02-2005, 21:49
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-02-2005 @ 22:38 :
Zo'n langlaufbeweging achtig? Dat is dus een crosstrainer
Ja zoiets, heet dat ook crosstrainer? En zo'n fiets dus ook?
Oud 09-02-2005, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-02-2005 @ 20:46 :
Een tip voor als je niet zo op je eten wil letten: stel je eet graag speculaasjes en je vind ze ook lekker op brood, doe ze dan op brood want dan spaar je iig een keer broodbeleg uit, hetzelfde geldt voor hagelslag als je van chocola houdt. Bij mij werkt het wel. Zo eet ik toch wat ik lekker vind maar zondig ik niet twee keer.
goeie tip, maar ik eet juist al zo slecht qua beleg. Ik eet al 13 jaar lang elke dag hetzelfde op m'n brood, dus zodra ik wat anders eet is m'n dag ook meteen verpest.
Maar ik heb dingen verzonnen die misschien toch ook wel kunnen. Kan iemand mij vertellen of ze slecht (als in: dikmakend) zijn?

- Kip-kerrie
- Huzaren slaatje
- Tosti ham en kaas
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2005, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja, wij hebben dus ook zo'n hometrainer thuis..
Heeft iemand misschien een schema hoe je goed conditie op kan bouwen? Want ik ben nu na 2 minuten al moe (ja, ik ben een erg geval ).
Ik kan mezelf wel voornemen om gelijk 10 minuten door te trappen, maar dat lukt dus niet. Daarom wil ik het opbouwen, zodat ik niet al na een week zeg 'ik stop ermee'. Iemand tips?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2005, 22:14
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2005 @ 22:58 :
Oh ja, wij hebben dus ook zo'n hometrainer thuis..
Heeft iemand misschien een schema hoe je goed conditie op kan bouwen? Want ik ben nu na 2 minuten al moe (ja, ik ben een erg geval ).
Ik kan mezelf wel voornemen om gelijk 10 minuten door te trappen, maar dat lukt dus niet. Daarom wil ik het opbouwen, zodat ik niet al na een week zeg 'ik stop ermee'. Iemand tips?
Ik ben vandaag ook weer eens begonnen, maar ik heb er nog niet over nagedacht hoevaak ik 't ga doen. Ik vrees dat ik 't binnen de korste tijd alweer heb opgegeven. Zo'n schema zou voor mij inderdaad ook wel handig zijn, hopelijk kan iemand ons verder helpen
Oud 09-02-2005, 22:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je moet jezelf gewoon pushen tot het einde. Gewoon een doel voor jezelf opstellen en dat volgen. Bijv. doe deze week maar 4x 20 minuten
volgende week 5x 30 minuten
daarna 5x 40 minuten
etc.
Oud 09-02-2005, 22:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Trouwens, als je na 2 minuten moe bent. En gewoon doorgaat, merk je dat die moeheid weggaat en je wel gewoon door kunt gaan. Je moet er gewoon aan wennen dat je door moet gaan als je moe bent.

Ik heb het ook altijd als ik een week ofzo niet gesport heb... dan ben ik niet gewend om mezelf te pushen en voelt alles 2x zo zwaar aan, terwijl mijn conditie echt niet zo snel achteruit kan gaan.
Oud 09-02-2005, 22:19
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:18 :
Je moet jezelf gewoon pushen tot het einde. Gewoon een doel voor jezelf opstellen en dat volgen. Bijv. doe deze week maar 4x 20 minuten
volgende week 5x 30 minuten
daarna 5x 40 minuten
etc.
Dat soort (redelijke) verplichtingen heb ik me wel al vaker opgelegd, maar op de een of andere manier komt er ergens een punt dat ik 't opgeef. Ik probeer dat nu iig niet te doen. Ik post hier gewoon hoe 't gaat, en hopelijk is dat een stok achter de deur.
Oud 09-02-2005, 22:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 23:19 :
Dat soort (redelijke) verplichtingen heb ik me wel al vaker opgelegd, maar op de een of andere manier komt er ergens een punt dat ik 't opgeef. Ik probeer dat nu iig niet te doen. Ik post hier gewoon hoe 't gaat, en hopelijk is dat een stok achter de deur.
Wij dwingen je wel door te gaan.
Oud 09-02-2005, 22:21
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:19 :
Trouwens, als je na 2 minuten moe bent. En gewoon doorgaat, merk je dat die moeheid weggaat en je wel gewoon door kunt gaan. Je moet er gewoon aan wennen dat je door moet gaan als je moe bent.

Ik heb het ook altijd als ik een week ofzo niet gesport heb... dan ben ik niet gewend om mezelf te pushen en voelt alles 2x zo zwaar aan, terwijl mijn conditie echt niet zo snel achteruit kan gaan.
Ik ben net heel actief als ik een tijd niet (of weinig) gesport heb. Dat merkte ik vandaag ook weer, ik leek vol energie. Ik weet zeker dat ik er volgende week anders over denk als ik mezelf verplicht weer te gaan sporten. Maarja waarschijnlijk heeft 't ook met motivatie te maken, en die heb ik momenteel nog.
Oud 09-02-2005, 22:22
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:21 :
Wij dwingen je wel door te gaan.
Ja daarom post ik hier ook. 't komt ook zo lullig over om 't na een week al op te geven
Oud 09-02-2005, 22:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Gemotiveerd raken is 1 ding... maar om het te blijven is ook een kunst. Maar ook al ben je niet gemotiveerd, toch moet je doorzetten. 's Ochtends heb ik ook echt geen zin om te gaan sporten en ik kan zo makkelijk nee zeggen tegen sporten. Maar ik weet dat dat geen optie is voor mij dus ik houd op met zeuren (in mijn hoofd).
Oud 09-02-2005, 22:27
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:23 :
Gemotiveerd raken is 1 ding... maar om het te blijven is ook een kunst. Maar ook al ben je niet gemotiveerd, toch moet je doorzetten. 's Ochtends heb ik ook echt geen zin om te gaan sporten en ik kan zo makkelijk nee zeggen tegen sporten. Maar ik weet dat dat geen optie is voor mij dus ik houd op met zeuren (in mijn hoofd).
Dat is ook 't probleem, ik ben wel gemotiveerd, maar dat is meestal snel weer verdwenen. Gelukkig kan ik 's avonds sporten wanneer ik dat wil, 's morgens heb ik een ochtendhumeur en ik blijf dan ook 't liefste tot 2 uur in m'n bed liggen als ik vrij heb. Ik zit erover te denken vaste tijden te plannen dat ik ga sporten, zodat ik als 't ware moet en niet kan uitstellen. Ik ben er alleen nog niet echt uit wat reeel is. 2x per week een half uur? Lijkt me weinig, maar voor zo'n persoon als ik al heel wat als ik dat een maand volhoud!
Oud 09-02-2005, 22:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 23:27 :
Dat is ook 't probleem, ik ben wel gemotiveerd, maar dat is meestal snel weer verdwenen. Gelukkig kan ik 's avonds sporten wanneer ik dat wil, 's morgens heb ik een ochtendhumeur en ik blijf dan ook 't liefste tot 2 uur in m'n bed liggen als ik vrij heb. Ik zit erover te denken vaste tijden te plannen dat ik ga sporten, zodat ik als 't ware moet en niet kan uitstellen. Ik ben er alleen nog niet echt uit wat reeel is. 2x per week een half uur? Lijkt me weinig, maar voor zo'n persoon als ik al heel wat als ik dat een maand volhoud!
Dan kun je beter 3x per week 20 minuten. Maar het is wel een beetje weinig hoor... maar als je dit een maand volhoudt, en er dan nog een training bijgooit is het goed.

Doe het lekker voor de tv ofzo. En zet hem dan op TMF, The Box of MTV zodat je niet al teveel wordt afgeleid.
Oud 09-02-2005, 22:31
Verwijderd
@happy en balance:
Wat ikkeleerlinge dus zegt.. je moet er door heen werken, die periode dat je moe bent, als je dat lukt ga je straks met sprongen vooruit. Net als ik ik rende eerst op die rottige loopabnd 2 minuten, en stond vreselijk te hijgen, nu kan ik het 10 minuten op behoorlijke pas volhouden... maar ik heb nog steeds dat ik na een paar minuten het al op wil geven... maar ik ga gewoon door.
Wat je ook kunt doen is je doel zetten op bv 10 minuten en dan gewoon doorgaan tot je niet meer kunt, en dan gewoon de volgende dag weer proberen, uiteindelijk kom je er wel.

Heerlijk heh, thuis op de fiets/home/crosstrainer, ik heb zo'n fiets in m'n kamer... kan ik mooi tegelijk zitten leren enzo terwijl ik ook aan mezelf werk. Super
Oud 09-02-2005, 22:33
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:29 :
Dan kun je beter 3x per week 20 minuten. Maar het is wel een beetje weinig hoor... maar als je dit een maand volhoudt, en er dan nog een training bijgooit is het goed.

Doe het lekker voor de tv ofzo. En zet hem dan op TMF, The Box of MTV zodat je niet al teveel wordt afgeleid.
Dat gaat helaas niet, m'n vader wil 'm niet in de woonkamer hebben, hij maakt nogal kabaal. 't was niet de duurste, laat ik 't zo zeggen. Hij staat nu in de schuur, en ik had m'n MP3-speler opgezet, dat hielp wel moet ik zeggen. Zo had ik een beetje afleiding.

Ik denk dat ik 't op 2x per week een half uur houd, en als ik zie dat 't goed gaat kan 'k 't nog altijd uitbreiden. Ik loop maar niet te hard van stapel door 't vaker te doen, want dan stop ik waarschijnlijk weer omdat ik 't zat ben.
Oud 09-02-2005, 22:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
pff, ik word nu al ontmoetigd als ik '3x in de week 20 minuten is wel een beetje weinig hoor' lees

maar wel bedankt voor de tips. Ik ga het gewoon weer proberen.
En ik zal proberen door te gaan ook al ben ik moe.

Nog iemand die weet hoe het zit met het broodbeleg dat ik noemde?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2005, 22:36
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 09-02-2005 @ 23:31 :
@happy en balance:
Wat ikkeleerlinge dus zegt.. je moet er door heen werken, die periode dat je moe bent, als je dat lukt ga je straks met sprongen vooruit. Net als ik ik rende eerst op die rottige loopabnd 2 minuten, en stond vreselijk te hijgen, nu kan ik het 10 minuten op behoorlijke pas volhouden... maar ik heb nog steeds dat ik na een paar minuten het al op wil geven... maar ik ga gewoon door.
Wat je ook kunt doen is je doel zetten op bv 10 minuten en dan gewoon doorgaan tot je niet meer kunt, en dan gewoon de volgende dag weer proberen, uiteindelijk kom je er wel.

Heerlijk heh, thuis op de fiets/home/crosstrainer, ik heb zo'n fiets in m'n kamer... kan ik mooi tegelijk zitten leren enzo terwijl ik ook aan mezelf werk. Super
Dat leren deed ik ook vaak op de hometrainer, is wel relaxed om zo aan 2 dingen samen te werken. 't probleem is trouwens niet dat ik 't niet volhoud, ik ben best uh.. lui.
Laat ik 't zo zeggen; ik zit liever stil dan dat ik fiets. Niet dat ik nu wil zeggen dat ik een goede conditie heb, want die heb ik niet. Ik kan 't fietsen gewoon goed volhouden, terwijl ik bij bv rennen 't liefst meteen opgeef.
Oud 09-02-2005, 22:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2005 @ 23:35 :
pff, ik word nu al ontmoetigd als ik '3x in de week 20 minuten is wel een beetje weinig hoor' lees

maar wel bedankt voor de tips. Ik ga het gewoon weer proberen.
En ik zal proberen door te gaan ook al ben ik moe.

Nog iemand die weet hoe het zit met het broodbeleg dat ik noemde?
Nou ja, om af te vallen is het weinig. Maar voor gezondheid is 3x 20 minuten per week al genoeg. Het is al een hele vooruitgang vergeleken met geen beweging iig. Ook voor je stofwisseling.
Oud 09-02-2005, 22:51
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-02-2005 @ 23:41 :
Nou ja, om af te vallen is het weinig.
Misschien weinig, maar niet te weinig. Zelf ben ik 10kg afgevallen zonder te sporten (of iig niet veel). En dat ik weinig eet is ook niet echt te zeggen, ik heb hier vaak genoeg een schema gepost van wat ik op een dag eet.
Oud 09-02-2005, 22:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 23:51 :
Misschien weinig, maar niet te weinig. Zelf ben ik 10kg afgevallen zonder te sporten (of iig niet veel). En dat ik weinig eet is ook niet echt te zeggen, ik heb hier vaak genoeg een schema gepost van wat ik op een dag eet.
Afvallen hangt ook niet alleen van sporten af. Maar het is wel beter voor je stofwisseling om meer te verbranden dan wat je binnenkrijgt, dan om minder binnen te krijgen dan dat je verbrandt als het ware. Dit is dan zeg maar een tussenstap denk ik.
Oud 09-02-2005, 23:14
Verwijderd
Vandaag:

08:00 1xBB m smeerkaas
09:30 110 g magere yoghurt m rainsin bran, banaan
12:00 Griekse salade met light sweet onion vinaigrette, diet pepsi, kaas croissant
15:30 1xBB m tomaat/komkommer/ui
18:00 1/2 kopje wilde rijst, 3/4 diep bord stirfry met ananas en kruiden
19:15 100ml magere fruityoghurt
20:30 Bouillion, appel
22:00 Bouillion, 7 kleine vet-arme kaascrackers

Kwam op ongeveer 1530 cal (ik vind het altijd moeilijk om voor zo'n stirfry uit te rekenen wat er nou precies in zit... helemaal qua vet enzo is dat zo moeilijk te schatten)
Half uur gefietst, half uur stevig gewandeld.. vind het zelf wel netjes.. behalve dus die croissant, maar t'was wel lekker
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.