Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:14 :
'het gaat niet om de kilo's, maar om vetpercentage en spiermassa. het kan zijn dat iemand er na een tijdje strakker uitziet maar toch hetzelfde weegt'.
Daar heb je gelijk in. Maar gewicht is wel een indicator.
Oud 06-03-2005, 21:19
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:10 :
Ohja!
Als je van vijf tot acht moet werken. [half5 weg, half9 thuis]
wanneer of wat kun je dan het beste eten?
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:09 :
Ik ben 1,74 meter, weeg 85 kilo en heb dus een BMI van 28. Ik zou graag 75 kilo willen zijn, zodat ik precies goed zit qua BMI.

Ik eet gezond (vegetarisch) en sport regelmatig, maar ik drink iedere dag wel een of 2 biertjes en gemiddeld 3 keer in de week een stuk meer. Op zich weet ik dat ik kan afvallen door het bier uit m'n menu te schrappen, maar daar heb ik de discipline niet voor. Heeft iemand tips om toch die discipline op te brengen?
Wat eet je op een dag?

Tsja, en eigenlijk is 't heel simpel. Wil je afvallen, zal je dingen moeten opofferen. Heb je dat er niet voor over dan zal je ook niet afvallen.
Oud 06-03-2005, 21:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:19 :
Voor 5 uur iig wat boterhammen, als je dan een pauze hebt dan ook nog wat en als je thuiskomt weer wat. Beetje verdelen.
Oud 06-03-2005, 21:23
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:21 :
Voor 5 uur iig wat boterhammen, als je dan een pauze hebt dan ook nog wat en als je thuiskomt weer wat. Beetje verdelen.
Maar het is toch niet goed om rond 9en nog te eten? Of valt dat wel mee?
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:19 :
Wat eet je op een dag?

Tsja, en eigenlijk is 't heel simpel. Wil je afvallen, zal je dingen moeten opofferen. Heb je dat er niet voor over dan zal je ook niet afvallen.
Wat ik op een dag eet verschilt. In ieder geval 's ochtends 3 boterhammen, 's middags 3 en 's avonds een goede maaltijd.

En ik weet wel dat ik dingen moet opofferen, maar ik zit gewoon in een hele moeilijke situatie wat dat betreft. Vrij veel sociale druk om te drinken etc.
Oud 06-03-2005, 21:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:23 :
Maar het is toch niet goed om rond 9en nog te eten? Of valt dat wel mee?
Dat is achterhaald. Je kan beter niet iets gigantisch groots nemen, maar je kan bijv. wat rauwkost nemen. Is juist goed om 's avonds ook wat te eten, blijft je spijsvertering op gang.
Oud 06-03-2005, 21:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:29 :
Wat ik op een dag eet verschilt. In ieder geval 's ochtends 3 boterhammen, 's middags 3 en 's avonds een goede maaltijd.

En ik weet wel dat ik dingen moet opofferen, maar ik zit gewoon in een hele moeilijke situatie wat dat betreft. Vrij veel sociale druk om te drinken etc.
Specifieker, specifieker!

Gebruik je boter? Wat voor beleg? Tussendoortjes? Wat voor avondmaaltijd? Mager of vet vlees? Gebruik je jus? Dat soort dingen.

Ik heb zelf nooit begrepen dat je gaat drinken om sociale druk. Roken ook niet trouwens. Maar goed, misschien sta ik dan wat dat betreft wel sterk in m'n schoenen ofzo.
Oud 06-03-2005, 21:39
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:29 :
Wat ik op een dag eet verschilt. In ieder geval 's ochtends 3 boterhammen, 's middags 3 en 's avonds een goede maaltijd.

En ik weet wel dat ik dingen moet opofferen, maar ik zit gewoon in een hele moeilijke situatie wat dat betreft. Vrij veel sociale druk om te drinken etc.
Als je er echt iets aan wilt doen, dan kan je toch wel - zelfs maar af en toe- weerstaan aan die sociale druk.

Anderzijds begrijp ik wel wat je bedoelt én weet ik uit eigen ervaring dat die druk echt bestaat. Ik moet niet afvallen, maar telkens uitleggen dat je gewoon geen zin heb om iets alcoholisch te drinken is vermoeiend ...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 06-03-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:34 :
Specifieker, specifieker!

Gebruik je boter? Wat voor beleg? Tussendoortjes? Wat voor avondmaaltijd? Mager of vet vlees? Gebruik je jus? Dat soort dingen.

Ik heb zelf nooit begrepen dat je gaat drinken om sociale druk. Roken ook niet trouwens. Maar goed, misschien sta ik dan wat dat betreft wel sterk in m'n schoenen ofzo.
Gut, dat verschilt van dag tot dag hoor Tussendoortjes nooit, broodbeleg: stroop, honing, jam of hagelslag. En zeg nu niet dat ik kaas oid moet gaan eten op rood, want dat lust ik niet.

avondmaaltijd: 2-3 keer in de week pizza en voor de rest groente met aardappels of rijst en ongeveer 2 keer gemiddeld een vegetarische schijf. Meestal gebruik ik geen jus. Vaak een klein beetje roomboter.

En tja, die sociale druk is vrij groot als student.
Oud 06-03-2005, 21:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:40 :
Gut, dat verschilt van dag tot dag hoor Tussendoortjes nooit, broodbeleg: stroop, honing, jam of hagelslag. En zeg nu niet dat ik kaas oid moet gaan eten op rood, want dat lust ik niet.

avondmaaltijd: 2-3 keer in de week pizza en voor de rest groente met aardappels of rijst en ongeveer 2 keer gemiddeld een vegetarische schijf. Meestal gebruik ik geen jus. Vaak een klein beetje roomboter.

En tja, die sociale druk is vrij groot als student.
Ik zeg nooit dat je iets moet, alleen wat je kan verbeteren
Hagelslag is niet zo goed. Veel kcal.

Ja, ok, 2-3x in de week pizza is natuurlijk niet goed. Ongelovelijk calorierijk. Probeer vaker gewoon groenten en aardappelen of rijst o.i.d. te eten.

Roomboter is ook hoog in de calorieen.
Oud 06-03-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:44 :
Ik zeg nooit dat je iets moet, alleen wat je kan verbeteren
Hagelslag is niet zo goed. Veel kcal.

Ja, ok, 2-3x in de week pizza is natuurlijk niet goed. Ongelovelijk calorierijk. Probeer vaker gewoon groenten en aardappelen of rijst o.i.d. te eten.

Roomboter is ook hoog in de calorieen.
Zijn jam, stroop en honing wel in orde?

En wat zou ik dan met m'n aardappelen moeten als ik geen boter gebruik?
Oud 06-03-2005, 21:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:48 :
Zijn jam, stroop en honing wel in orde?

En wat zou ik dan met m'n aardappelen moeten als ik geen boter gebruik?
Ja, die dingen zijn laag in kcal. Sandwichspread kan ook.

Eh, gewoon, koken en dan eten? Ik doe er ook niks op.
Ik weet niet of je 't lekker vind, maar als je er dan iets bijwil kan ketchup wel, dat is laag in kcal.
En als je per se dat erbij wil, kan je een magerdere variant gebruiken zoals linesse.
Oud 06-03-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:51 :
Ja, die dingen zijn laag in kcal. Sandwichspread kan ook.

Eh, gewoon, koken en dan eten? Ik doe er ook niks op.
Ik weet niet of je 't lekker vind, maar als je er dan iets bijwil kan ketchup wel, dat is laag in kcal.
En als je per se dat erbij wil, kan je een magerdere variant gebruiken zoals linesse.
Hm, dank voor de tips
Oud 06-03-2005, 22:11
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ben net thuis
Het was normaal op mijn werk, dus echt vermoeiend was het niet. Ik heb natuurlijk wel zeven uur aan een stuk rechtgestaan/rondegelopen.
Ik heb dus op mijn werk nog 2 bruine boterhammen met kaas tussen en enkele soeplepels spaghettisaus over gegeten, een klein chocoladekoekje , schaaltje komkommer met tomaat en wortel en een kom warme chocomelk. Voor de rest water/thee/cola light gedronken vandaag. En zonet een pitta met vlees groenten en veel saus.
Ik weet dat ik met een groot gat zit maar ik heb echt niet veel honger als ik aan het werken ben, ik vind het ook niet gezellig om iets te eten dan.
Iemand had uitgereken dat ik zonder die pitta aan 950 calorien kwam, daar komt dan nog is die spaghettisaus bij (heel vettig) en die pitta (ik gok een 500 cal ? ) Mss iets aan de weinige kant maar valt al ij al (in calorien) nog mee.
Oud 07-03-2005, 07:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 06-03-2005 @ 22:59 :
Hm, dank voor de tips
Ik weet niet of je sport? Want heel slecht eet je niet (afgezien vd pizza en bier). Maar jongens vallen meestal gemakkelijk af met sporten. Ga krachtsport doen, eet veel eiwitten en schrap de pizza en eet max 1x per week pizza, dan val je volgens mij snel af. Probeer het bier toch te schrappen, iig als er geen vrienden bijzijn ofzo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-03-2005, 08:04
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 23:11 :
*knip*
Kom je het 1e uur op school, blijkt dat je KCV leraar uitvalt. Leuk is dat.

Ik heb het even voor je uitgerekend, aangezien ik toch niet veel beters te doen heb:

350 gram paella (400 kcal)
3 x wortel (15 kcal)
1 x appel (60 kcal)
4 x bruine boterham (340 kcal)
2 x kippewit (? kcal)
2 x volvette kaas (160 kcal)
3 x lepel spaghettisaus (150 kcal)
1 x chocoladekoekje (40 kcal)
1 x schaaltje rauwkost vaste groente (15 kcal)
1 x kop warme chocolademelk (120 kcal)
1 x pitta met groente en saus (500 kcal)

Waarden afkomstig van Voedingscentrum.nl en Overgewicht.nl


Zonder het kippewit (Ik weet niet wat het is, en kon er de voedignswaarden niet van vinden. ) kom je op 1800 kcal uit. En dan is dat een hele 'ruime' schatting, volgensmij mag je voor die pitta namelijk wel wat minder tellen. Vooral als hij met groente was. Maar 1800 kcal is in ieder geval genoeg, als je een hele dag moet werken moet je goed eten.
Oud 07-03-2005, 08:14
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:33 :
Dat is achterhaald. Je kan beter niet iets gigantisch groots nemen, maar je kan bijv. wat rauwkost nemen. Is juist goed om 's avonds ook wat te eten, blijft je spijsvertering op gang.
Okee
Ik ga vandaag even een lijstje maken met eten enzo dat ik nog wil.
En inkopen.
En morgen ga ik denk beginnen / uitproberen.
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 08:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Thanks sneeuwvlokje
Net een nogal groot ontbijt gehad ... voor mij toch. 4bruine boterhammen met effi light
Oud 07-03-2005, 09:25
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
2 boterhammen appelstroop.
appelstroop - 280 kcal.
boterhammen weet ik niet?
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 09:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 10:25 :
2 boterhammen appelstroop.
appelstroop - 280 kcal.
boterhammen weet ik niet?
1 bruine boterham is ongeveer 75-80 cal.

Volgens mij is appelstroop niet zoveel. Je doet maar heel weinig op brood hè, iets van 10 gr ofzo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-03-2005, 09:51
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-03-2005 @ 10:43 :
1 bruine boterham is ongeveer 75-80 cal.

Volgens mij is appelstroop niet zoveel. Je doet maar heel weinig op brood hè, iets van 10 gr ofzo...
Ik heb volgens mij van het hele potje gedaan ik moet er nog even mee oefenen hoor hihi

dit is trouwens lijstje met dingen die ik ga kopen:

- light jam
- sandwichspread
- 20/30+ kaas
- honing
- appelstroop
- rijstwafels
- melk
- appels
- yoghurt
- cornflakes
- rauwkorst
- 1kop boullion

heb jij miss nog toevoegingen / aftrekkingen?
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 09:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Die melk en yohgurt : mager
Verder zijn cornflakes natuurlijk gezonder dan niet ontbijten maar ik denk dat vele mensen zich er nogal in vergissen. In veel soorten wordt vele suiker en dergelijke toegevoegd.
Oud 07-03-2005, 10:01
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 10:25 :
2 boterhammen appelstroop.
appelstroop - 280 kcal.
boterhammen weet ik niet?
op www.calorietabel.nl, www.voedingscentrum.nl en www.overgewicht.nl kan je calorieën uitrekenen.
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 10:04
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
cerys schreef op 07-03-2005 @ 11:01 :
op www.calorietabel.nl, www.voedingscentrum.nl en www.overgewicht.nl kan je calorieën uitrekenen.
Dankjewel.
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 11:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Er is nog een site, www.valtaf.nl . Daar vul ik nu mijn dingen in, omdat de gebruikers er ook zelf produkten in kunnen vullen heb je hele uitgebreide lijstjes, en hoef je niet te gokken met 'dit zal er wel een beetje op lijken'. Hij berekent kcal, eiwitten, koolhydraten en vet.
Oud 07-03-2005, 11:30
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Lunch:
2 boterhammen sandwichspread.
1 appel.
Water.

Voor als ik op me werk nog koffiepauze heb , heb ik een appel meegenomen, maar dat weet ik niet zeker.

Voor als avondeten neem ik 1 boterham 30+kaas mee, 1 met rauwkost en 1 met jam, maar ik weet niet of ik dat op red, want heb amper half uur eetpauze en ik eet niet zo snel.

Wat kan ik uit me werk nemen?
Yoghurt?
Rijstwafels?
Iets anders?
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 11:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als avondeten eet je alleen 3 boterhammen? Geen warm? Dan is het veel te weinig, en kun je uit je werk nog wel 4 boterhammen eten, met soep ofzo? Als je dan geen zin meer hebt in warm eten.
Oud 07-03-2005, 11:35
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:32 :
Als avondeten eet je alleen 3 boterhammen? Geen warm? Dan is het veel te weinig, en kun je uit je werk nog wel 4 boterhammen eten, met soep ofzo? Als je dan geen zin meer hebt in warm eten.
Ja maar normaal hoef ik niet op zo'n tijd te werken hoor.
Dinsdag wel altijd van 5-8, en toen at ik daarna nog warm. En daarvoor soms nog brood met soep.
Maar daar voel ik me nu niet lekker bij.
Om om 9uur nog warm te eten....
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:29 :
Er is nog een site, www.valtaf.nl . Daar vul ik nu mijn dingen in, omdat de gebruikers er ook zelf produkten in kunnen vullen heb je hele uitgebreide lijstjes, en hoef je niet te gokken met 'dit zal er wel een beetje op lijken'. Hij berekent kcal, eiwitten, koolhydraten en vet.
Ik vind het een beetje eng met die site. Ik zie net het profiel van een meisje van 1,72 meter met een gewicht van 55 kg en een streefgewicht van 48 kg. Heel erg ongezond lijkt me!
Oud 07-03-2005, 11:38
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Waarom eet je dan smiddags niet warm ? Dit vind ik te weinig wat je nu eet.
Oud 07-03-2005, 11:45
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 12:38 :
Waarom eet je dan smiddags niet warm ? Dit vind ik te weinig wat je nu eet.
Normaal eet ik ook zeker één keer per dag warm en één keer per dag brood.
Maar nu gaat het gewoon even lastig met me werk....
Je mag wel wat warm eten [bijv magnetronmaaltijd, pizza] uit de winkel pakken, maar in het meeste zit vlees dus dat hoef ik niet.
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 11:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 12:37 :
Ik vind het een beetje eng met die site. Ik zie net het profiel van een meisje van 1,72 meter met een gewicht van 55 kg en een streefgewicht van 48 kg. Heel erg ongezond lijkt me!
Ja er zitten nogal wat anorectische types tussen, maar goed, daarom is die voedingstabel nog wel handig
Oud 07-03-2005, 11:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 12:45 :
Normaal eet ik ook zeker één keer per dag warm en één keer per dag brood.
Maar nu gaat het gewoon even lastig met me werk....
Je mag wel wat warm eten [bijv magnetronmaaltijd, pizza] uit de winkel pakken, maar in het meeste zit vlees dus dat hoef ik niet.
Er zijn ook heus wel maaltijden zonder vlees, stamppot ofzo. 3 Boterhammen als avondeten is iig véél te weinig, en 2 als lunch eigenlijk ook. Laat staan dat je dat bij elkaar optelt. Eet dan als lunch (veel) meer.
Oud 07-03-2005, 11:51
Verwijderd
Ontbijt:
-1 glas sojamelk
-1 boterham met halvarine en stroop
-1 boterham met halvarine en honing
-1 boterham met halvarine en jam

Lunch:
-2 onbelegde croissants (had ik nog in huis en eten weggooien doe ik niet)
Als je er niks op doet zijn croissants overigens niet veel meer calorieen dan een normale boterham met beleg.

Verder heb ik vandaag al 5 glazen water op (ook erg belangrijk heb ik me laten vertellen)

Vanavond ben ik van plan spinazie te eten, want dat blijkt erg laag in calorieen te zijn. Verder vanavond 2 aardappelen, geen vegaschijf oid vandaag.

Ben van plan vanavond nog ff uit te gaan. Dan ga ik verstandig aan de cola light of Spa rood.

Ik ben nog van plan halvajam te gaan kopen, want volgens de site www.overgewicht.nl scheelt dat als broodbeleg nogal in calorieen.
Oud 07-03-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:51 :
Er zijn ook heus wel maaltijden zonder vlees, stamppot ofzo. 3 Boterhammen als avondeten is iig véél te weinig, en 2 als lunch eigenlijk ook. Laat staan dat je dat bij elkaar optelt. Eet dan als lunch (veel) meer.
Ach, tijdelijk iets minder eten versnelt het afvalproces.
Oud 07-03-2005, 11:54
-(L)-
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 21:00 :
combineren jullie eigenlijk jullie 'dieet' met een bepaalde sport ofzo? Ik sport niet echt buiten elke dag 6km fietsen en een paar keer trappen op en af in school
Ik ben sinds kort begonnen met 3x per week een half uur intensief fietsen op de hometrainer. En ik doe sit-ups.
Toen ik nog moest afvallen heb ik (bijna) niet gesport (ik vind 't niet leuk), eerst deed ik fitness, maar daar ben ik toen mee gestopt.
Nu ik op m'n streefgewicht zit (na 10 kg te zijn afgevallen) ben ik toch weer gaan sporten (dat fietsen dus) omdat dat gezonder is, en zo kan ik ook wat meer eten
Oud 07-03-2005, 11:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 12:52 :
Ach, tijdelijk iets minder eten versnelt het afvalproces.
Maar het is niet gezond, zeker niet als je moet werken.
Oud 07-03-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:54 :
Maar het is niet gezond, zeker niet als je moet werken.
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt
Oud 07-03-2005, 11:57
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:14 :
Mijn vader wil trouwens nu ook iets aan zijn gewicht doen. Hij is 1.78 en weegt 88-90 kilo, en hij wil graag zo'n 80 kg wegen. We zaten net samen in de auto en toen moest ik hem allerlei dingen vertellen of voeding, calorieën en afvallen. Hij vroeg me ook wat verantwoorde / calorie-arme tussendoortjes waren, dus ik zei dat er in bijv. komkommer en augurkjes (Die vind hij heel lekker) heel weinig calorieën zitten. Dus ik keek net in de koelkast - omdat ik mijn lunchpakket ging maken voor op school - en raad eens? De halve pot augurkjes leeg, terwijl die vanmorgen nog vol was. (Ik heb hem zelf opengemaakt vanmorgen.)

Trouwens, mijn lunchpakket voor morgen op school:
4 volkorenboterhammen met appelstroop
2 appels
1 mueslireep


En ik heb voor mijn vader ook maar meteen een lunchpakket gemaakt:
2 volkorenboterhammen met halvarine en achterham
2 volkorenboterhammen met halvarine en 20+ kaas
1/4 komkommer
1 appel
Ik denk net als je MeelFriek dat je vader wel iets meer mag eten, ik weet 't eigenlijk wel zeker. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of hij bv alleen 's morgens werkt (en dan 's middags weer thuis eet), of dat hij 8 uur per dag werkt (op z'n werk is), dan mag 't idd wat meer zijn. Wel leuk dat je vader je advies vraagt, mijn vader deed dat laatst ook (maar dan ivm zn te hoge cholesterol-gehalte).
Oud 07-03-2005, 11:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een croissant is zo tussen de 150 en 200 calorieën, maar wel vetter lijkt mij dan een gewone boterham?

Eet je alleen maar spinazie en 2 aardappels vanavond? 2 Aardappels is behoorlijk weinig, zou ik iets meer van doen, en kan je er dan geen ei bij koken ofzo?
Oud 07-03-2005, 11:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 12:56 :
Ik denk dat dat allemaal wel mee valt
Eenmalig wel ja, maar lijkt me niet dat ze er eenmalig werkt?
Oud 07-03-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:57 :
Een croissant is zo tussen de 150 en 200 calorieën, maar wel vetter lijkt mij dan een gewone boterham?

Eet je alleen maar spinazie en 2 aardappels vanavond? 2 Aardappels is behoorlijk weinig, zou ik iets meer van doen, en kan je er dan geen ei bij koken ofzo?
Ow, 2 aardappels is genoeg. Ik vreet me altijd de barsten aan groente. Vaak wel een heel potje van 260 gram
Oud 07-03-2005, 11:59
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Niet echt. Als je werkt verbrand je meer calorien dan normaal (bij meeste werk toch) en als je dan ook nog is vele te weinig gaat eten, put je je lichaam gewoon uit (waar je trouwens ook niet van afvalt)
Oud 07-03-2005, 12:00
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
en zoveel is 260 gram groeten op een dag nu ook weer niet
Oud 07-03-2005, 12:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 12:59 :
Ow, 2 aardappels is genoeg. Ik vreet me altijd de barsten aan groente. Vaak wel een heel potje van 260 gram
Dat is niet je te barsten eten aan groenten, ik eet vaak iets van 300 gram, en dat is niet eens heel erg veel Gisteren 340 gram rode kool gegeten, die 200 gram die je van het voedingscentrum moet eten is echt inie-minie-maal volgens mij
Oud 07-03-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 13:00 :
en zoveel is 260 gram groeten op een dag nu ook weer niet
Als je het gewoon als avondmaaltijd neemt is het veel hoor
Oud 07-03-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 13:01 :
Dat is niet je te barsten eten aan groenten, ik eet vaak iets van 300 gram, en dat is niet eens heel erg veel Gisteren 340 gram rode kool gegeten, die 200 gram die je van het voedingscentrum moet eten is echt inie-minie-maal volgens mij
Hoe stouw je dat allemaal in een keer weg?
Oud 07-03-2005, 12:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:01 :
Hoe stouw je dat allemaal in een keer weg?
Wegstouwen? Die rode kool was een beetje een uitzondering, zoveel eet ik normaal ook weer niet. Maar 200 gram, een keer niesen en het is verdwenen...
Oud 07-03-2005, 12:04
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En ik vond die rode kool echt niet overdreven veel ofzo. Als ik goed avond-eet (Veel groentes dus, oa.) heb ik 's avonds geen trek in koekjes of chips
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.