Oud 08-03-2005, 17:26
Mara
Mara is offline
Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

[edit by Leonoor]In het verleden was dit het grote lijntopic, maar omdat er ook veel mensen zitten die gezond willen eten of juist aan willen komen, voldeed deze naam niet meer aan de inhoud.

Je kan dit topic nog steeds gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.[/edit]

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel -> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum -> Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

--Door: Meelfriek


-Het vorige Voeding en Gezondheid topic



Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 18:34.
Oud 08-03-2005, 17:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oud 08-03-2005, 17:29
Mara
Mara is offline
Ik zal trouwens MD's stukje even uploaden, kan dat opgenomen worden in de post. Dat plaatje mag er trouwens ook wel bij.. Ik zoek alle bijgekomen links er ook nog wel even bij, kan dat ook worden toegevoegd

Ik edit deze post wel gaandeweg en zet er wel in wat er nog in de beginpost moet komen

Bestand MD over eiwitten

Sites om kcal bij te houden:
ValtAf.nl

Nuttig plaatje :

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 17:37.
Oud 08-03-2005, 17:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ Sneeuwvlokje... ik vind buikomtrek niet echt betrouwbaar, omdat het ongeveer 6 cm scheelt tussen 's ochtends en 's avonds. Als je ervan uitgaat, moet je uitgaan van 's ochtends voor je gegeten hebt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 17:36
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
jeetje gaat snel he zo'n voedingtopic

ik heb me ook aangemeld op dat valtaf.nl, ben erg benieuwd!
Ben nu even aan het kijken of er bij mij meer of minder uitkomt dan op overgewicht.nl
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 17:42
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Het gaat niet alleen over proteinen meelfriek, beter lezen
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-03-2005, 17:43
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Bij mij komt het ongeveer evenveel uit
Oud 08-03-2005, 17:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb echt al de hele dag verschrikkelijk honger en toch heb ik genoeg gegeten en het ook zo goed mogelijk verdeeld. Wat kan ik nou nog doen tegen dat hongergevoel? Ik heb ook al vrij veel gedronken, zeker een liter dus daar ligt het ook niet aan.

Ik heb vandaag gegeten:
8.00 uur: twee boterhammen met jam, een met niets en een glas melk

11.00 uur: rijstwafel en limonadesiroop

12.30: twee boterhammen met chocopasta (je hoeft me niet te vertellen dat dat slecht is, I know ), twee boterhammen met light smeerkaas, cup a soup kip, een mager yoghurtje en een halve liter spuitwater

17.15 uur: drie rijstwafels en een glas limonadesiroop

Om 18.30 ga ik zilvervliesrijst met ragout en doperwtjes eten en misschien nog een yoghurtje en vanavond nog een appel en drinken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 17:50
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-03-2005 @ 17:45 :
Ik heb echt al de hele dag verschrikkelijk honger en toch heb ik genoeg gegeten en het ook zo goed mogelijk verdeeld. Wat kan ik nou nog doen tegen dat hongergevoel? Ik heb ook al vrij veel gedronken, zeker een liter dus daar ligt het ook niet aan.

Ik heb vandaag gegeten:
8.00 uur: twee boterhammen met jam, een met niets en een glas melk

11.00 uur: rijstwafel en limonadesiroop

12.30: twee boterhammen met chocopasta (je hoeft me niet te vertellen dat dat slecht is, I know ), twee boterhammen met light smeerkaas, cup a soup kip, een mager yoghurtje en een halve liter spuitwater

17.15 uur: drie rijstwafels en een glas limonadesiroop

Om 18.30 ga ik zilvervliesrijst met ragout en doperwtjes eten en misschien nog een yoghurtje en vanavond nog een appel en drinken.

dat zijn maar 6 boterhammen op een dag

ik vreet een half brood
Oud 08-03-2005, 17:51
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 17:43 :
Bij mij komt het ongeveer evenveel uit
bij mij ook mooi zo..
ik vind dat valtaf.nl eigenlijk veeel handiger dan overgewicht.nl! Ze kennen volgens mij veel meer producten. Ik ga ze gewoon lekker allebei gebruiken.
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 17:52
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
ow het gaat weer over lijnen de topic titel beweert anders..
Oud 08-03-2005, 17:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Raven schreef op 08-03-2005 @ 17:50 :
dat zijn maar 6 boterhammen op een dag

ik vreet een half brood
Het zijn er zeven

Meestal eet ik er zeven of acht. Dat is toch niet dusdanig weinig dat ik zo'n honger zou moeten hebben?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 17:54
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Raven schreef op 08-03-2005 @ 17:52 :
ow het gaat weer over lijnen de topic titel beweert anders..
Het gaat niet meer alleen over lijnen, daarom is de titel veranderd.
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 17:59
Verwijderd
Heh bah, moet onverwachts werken, dat verknoeid mn hele eet schema
Gelukkig heb ik om 12 uur al warm gegeten, dus neem gewoon brood mee...
Oud 08-03-2005, 18:26
Blackeyed
Blackeyed is offline
Vandaag gegeten

ontbijt : 2 boterhammen met confiture en potje yoghurt
10u : peer
12u : 2 boterhammen met confiture en kaas
16u30 : (veel te laat,maar had tot zolang les ) cup-a-soup en boterham
18u : aardappelen,vlees,groenten ( normale portie)

Maar nu heb ik toch zo'n zin in nog iets hartigs, iets met gesmolten kaas ofzo...mmmm...
Iemand een idee voor iets hartigs,gezond,met niet te veel calorieen?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 08-03-2005, 18:33
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 08-03-2005 @ 18:26 :
Vandaag gegeten

ontbijt : 2 boterhammen met confiture en potje yoghurt
10u : peer
12u : 2 boterhammen met confiture en kaas
16u30 : (veel te laat,maar had tot zolang les ) cup-a-soup en boterham
18u : aardappelen,vlees,groenten ( normale portie)

Maar nu heb ik toch zo'n zin in nog iets hartigs, iets met gesmolten kaas ofzo...mmmm...
Iemand een idee voor iets hartigs,gezond,met niet te veel calorieen?
sneetje hawaii ?
Oud 08-03-2005, 18:41
Verwijderd
Hé, zullen we dit topic weer met z'n allen lief toen tegen DarkSide?

Vandaag ging redelijk wat calorieën betreft, qua inhoud was het tamelijk slecht. Ik ga zo sporten (spinnen) en dan verbrand ik redelijk wat (350 cal. ongeveer) dus het is niet erg dat ik wat hoog zit.


Ontbijt 7.45
200 ml sojamelk
50 gr havermout
Grapefruit

Tussendoor 10.00
1 bruine boterham
1 × suikerarme jam

Lunch 12.30
2 × bruine boterham
2× suikerarme jam
100 ml magere yoghurt
2 el muesli
1 tl honing

Tussendoor (15.00-16.00)
1 bokkenpootje
150 gr wortel
3 paaseitjes

Avondeten
Kop heldere uiensoep
2 opscheplepels pasta
2 tl demi-creme fraiche
100 gebakken champignons
bord Romeinse sla met tomaat en ui
Mosterdvinaigrette
2 vegaballetjes
2 bolletjes notenijs



Te weinig brood, te veel onnodige suikers en vetten. Maar wel sport en morgen weer een dag. Totaal ongeveer 1800 cal.
Oud 08-03-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-03-2005 @ 17:35 :
@ Sneeuwvlokje... ik vind buikomtrek niet echt betrouwbaar, omdat het ongeveer 6 cm scheelt tussen 's ochtends en 's avonds. Als je ervan uitgaat, moet je uitgaan van 's ochtends voor je gegeten hebt.
Wat is jouw buikomtrek 's morgens + 's avonds dan?
Oud 08-03-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 08-03-2005 @ 18:33 :
sneetje hawaii ?
Met ananas dacht ik.

Ik heb het een poosje volgehouden, maar sinds vrijdag gaat het weer een stuk minder (lees: chocoladekoekjes en chocoladepasta). Maar ik ga er weer met goede moed tegenaan.
Oud 08-03-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-03-2005 @ 18:41 :
Hé, zullen we dit topic weer met z'n allen lief toen tegen DarkSide?
Misschien kan hij dan ook "lief" tegen anderen doen?

En als hij alles wat anderen hier zeggen onzin vindt, dan raad ik hem aan om een site of een persoon te zoeken die wel zegt wat hij wil horen, dat lijkt me dan beter, zowel voor hem als de mensen hier.
Oud 08-03-2005, 19:12
kliwie
kliwie is offline
ik wil eigenlijk iets tegen sassiefje zeggen (ik geloof dat je het zo schrijft, zij is degene die moet aankomen omdat ze een te laag BMI heeft) tenminste dat denkt ze, maar je bent toch nog 16? staat tenminst bij V, Sassiefje 16V. maar als je nog geen 18 bent wordt er met een ander BMI gewerkt. die kun je volgens mij ook op voedingscentrum vinden. als je het daar invult heb je een gezond gewicht en geen ondergewicht.

mijn BMI is nu namelijk 17.5 maar wel goed. en nee ik wil niet afvallen maar gezond eten. en het gaat redelijk.

vandaag:
9 uur
brinta met melk en kiwi

12 uur
1 boterham zalm uit blik

2 uur
1 boterham zalm uit blik

4 uur
appel

half 5
1/2 boterham pindakaas
1/2 boterham honing
2 rijstewafels met honing

6 uur
3 stukjes nepvlees
aardappels
tuinbonen
gebakken paprika met champignon (jusvervanging want er zat geen jus bij het nepvlees)

verwacht:
9 uur
magere kwark

10 uur
warme magere melk

dat nepvlees is trouwens van de reclame. waar die vrouw haar man laat verrassen ofzo. iets met een v geloof ik. maar wat ik wou zeggen is dat het heeeeerlijk is!!! echt heel lekker en er zit veel smaak aan, had ik niet verwacht. in 100 gram zit er maar 120 calorien in. is niet veel dus misschien tip voor hier?
Oud 08-03-2005, 19:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
kliwie schreef op 08-03-2005 @ 19:12 :
ik wil eigenlijk iets tegen sassiefje zeggen (ik geloof dat je het zo schrijft, zij is degene die moet aankomen omdat ze een te laag BMI heeft) tenminste dat denkt ze, maar je bent toch nog 16? staat tenminst bij V, Sassiefje 16V. maar als je nog geen 18 bent wordt er met een ander BMI gewerkt. die kun je volgens mij ook op voedingscentrum vinden. als je het daar invult heb je een gezond gewicht en geen ondergewicht.

mijn BMI is nu namelijk 17.5 maar wel goed. en nee ik wil niet afvallen maar gezond eten. en het gaat redelijk.
Sassiefje moet niet alleen aankomen, ze moet weer gezond met voedsel leren omgaan en daarbij op een gezond gewicht komen.
Oud 08-03-2005, 19:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 18:41 :
Wat is jouw buikomtrek 's morgens + 's avonds dan?
zit ongeveer 6 cm tussen... schrok me dood toen ik idd zag dat het écht zo was.
M'n gewicht trouwens hetzelfde, zat 4 (!!!) kilo tussen 's ochtends en 's avonds...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-03-2005 @ 19:23 :
zit ongeveer 6 cm tussen... schrok me dood toen ik idd zag dat het écht zo was.
M'n gewicht trouwens hetzelfde, zat 4 (!!!) kilo tussen 's ochtends en 's avonds...
Gewicht scheelt bij mij meestal 2 kg, dus mijn buikomtrek zal ook niet zoveel schelen. Mijn buikomtrek was vanmiddag 64 cm, dat zal morgenvroeg niet veel minder zijn denk ik.
Oud 08-03-2005, 19:31
Mara
Mara is offline
Oh, zal m'n buikomtrek ook even zowel 's ochtends als 's avonds wegen. Doe ik morgen wel
Oud 08-03-2005, 19:36
-(L)-
Zo, ik ben terug van de verjaardag. Ik heb nog vlaai, chips, koekjes, nootjes en broodjes kaas gegeten En chocomel en sinas gedronken. Och ja, morgen weer verder

Het gekke is dat ik me helemaal niet schuldig voel, gelukkig ook maar. (Ik had me bovendien voorgenomen vandaag te eten waar ik zin in heb). Zolang ik maar op m'n streefgewicht blijf en dit soort feestjes niet te vaak toelaat...
Oud 08-03-2005, 19:36
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Gelijk heb je
Oud 08-03-2005, 19:37
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:31 :
Oh, zal m'n buikomtrek ook even zowel 's ochtends als 's avonds wegen. Doe ik morgen wel
Ik doe 't ook morgenvroeg. Een tijdje geleden ging 't daar ook al over hier in 't topic, en toen wilde ik 't ook gaan meten. Helemaal vergeten
Oud 08-03-2005, 19:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 19:37 :
Ik doe 't ook morgenvroeg. Een tijdje geleden ging 't daar ook al over hier in 't topic, en toen wilde ik 't ook gaan meten. Helemaal vergeten
Ik moet eerst 't meetlint even opzoeken, die heb ik laatst chagrijnig ergens neergegooid
Oud 08-03-2005, 19:37
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kliwie schreef op 08-03-2005 @ 19:12 :


dat nepvlees is trouwens van de reclame. waar die vrouw haar man laat verrassen ofzo. iets met een v geloof ik. maar wat ik wou zeggen is dat het heeeeerlijk is!!! echt heel lekker en er zit veel smaak aan, had ik niet verwacht. in 100 gram zit er maar 120 calorien in. is niet veel dus misschien tip voor hier?
valess, superlekker inderdaad!
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 19:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 08-03-2005 @ 19:37 :
valess, superlekker inderdaad!
Volgens mij gaan wij dat ook nog wel een keer proberen, als ik gewoon hard genoeg zeur
Oud 08-03-2005, 19:39
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:36 :
@Happyyy: Gelijk heb je
Ik vraag me alleen af wat gezonder is; ongeveer 1x per maand eten waar ik zin in heb en de rest van de maand gewoon gezond zonder ongezonde dingen (wat ik best volhoud), of iedere dag een koekje of iets anders wat ik lekker vind (maar dan beperkt)?

Ik ga hoe dan ook voor 't 1e, aangezien ik me (vaak) niet kan beheersen als ik de 2e manier gebruik. Maar ik ben toch wel benieuwd naar wat gezonder is...
Oud 08-03-2005, 19:40
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:37 :
Ik moet eerst 't meetlint even opzoeken, die heb ik laatst chagrijnig ergens neergegooid
Ik heb nog nooit iets opgemeten, maar m'n moeder heeft er wel eentje in haar naaibox zitten geloof ik
Bij het smalste gedeelte meten dus?
Oud 08-03-2005, 19:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 19:39 :
Ik vraag me alleen af wat gezonder is; ongeveer 1x per maand eten waar ik zin in heb en de rest van de maand gewoon gezond zonder ongezonde dingen (wat ik best volhoud), of iedere dag een koekje of iets anders wat ik lekker vind (maar dan beperkt)?

Ik ga hoe dan ook voor 't 1e, aangezien ik me (vaak) niet kan beheersen als ik de 2e manier gebruik. Maar ik ben toch wel benieuwd naar wat gezonder is...
Ik denk dat je beter kan doen wat je nu doet. In die ene dag dat je veel eet versnelt je metabolisme natuurlijk wel weer, pluspunt.

Ook is de kans dat je doorslaat minder. Ik kan het namelijk niet bij 1 koekje houden als ik dat plan, het worden er áltijd meer. Daarom schrap ik lekkernijen eigenlijk volledig, want als ik er eenmaal aan begin kan ik niet stoppen.
Oud 08-03-2005, 19:42
-(L)-
@MeelFriek; ik had de kwark vandaag trouwens geprobeerd (op brood), vond het goed te eten, ook zonder brood trouwens Nogmaals bedankt voor de tip dus
Oud 08-03-2005, 19:42
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:16 :
Sassiefje moet niet alleen aankomen, ze moet weer gezond met voedsel leren omgaan en daarbij op een gezond gewicht komen.
sorry.. nee dat wist ik niet.
Oud 08-03-2005, 19:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
kliwie schreef op 08-03-2005 @ 19:42 :
sorry.. nee dat wist ik niet.
Daarom vertel ik 't ook

@Happyyy: Kwark op brood Dat heb ik nou nog nooit gedaan. Eet 't gewoon als yoghurt.
Oud 08-03-2005, 19:45
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:41 :
Ik denk dat je beter kan doen wat je nu doet. In die ene dag dat je veel eet versnelt je metabolisme natuurlijk wel weer, pluspunt.

Ook is de kans dat je doorslaat minder. Ik kan het namelijk niet bij 1 koekje houden als ik dat plan, het worden er áltijd meer. Daarom schrap ik lekkernijen eigenlijk volledig, want als ik er eenmaal aan begin kan ik niet stoppen.
Dat heb ik dus ook. Ik heb 't maar zelden dat ik me kan beheersen. Ik ga inderdaad zo door zoals ik 't altijd heb gedaan, want dat gaat goed.
De eerst volgende keer dat ik weer ongezond eet wordt nu 1 april, dan heb ik een etentje, en ik wil wel graag lekker eten dan
Iets minder dan een maand ertussen dus, maarja het komt toevallig zo uit en de rest van de maand april heb ik geen verjaardagen/feestjes.
Oud 08-03-2005, 19:45
Blackeyed
Blackeyed is offline
vanaf hoelang 'gezond eten' begonnen jullie af te vallen?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 08-03-2005, 19:46
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:44 :
Daarom vertel ik 't ook

@Happyyy: Kwark op brood Dat heb ik nou nog nooit gedaan. Eet 't gewoon als yoghurt.
Dat is toch best normaal om 't op brood te eten? Vroeger at ik 't altijd zo (met suiker erover heen). Ik dacht dat kwark daar ook voor bestemd was haha (voor op brood).
Maarja, nu eet ik 't uiteraard zonder suiker, en ook zonder zoetstof trouwens, ik vond 't lekker zo
Oud 08-03-2005, 19:48
-(L)-
Citaat:
Blackeyed schreef op 08-03-2005 @ 19:45 :
vanaf hoelang 'gezond eten' begonnen jullie af te vallen?
De eerste week merkte ik er in ieder geval niks van. Ik at namelijk in hoeveelheid evenveel als voordat ik begon met gezond eten. Na 2 weken ging ik op de weegschaal staan en was ik 1,5 tot 2 kg kwijt Maar dat is dus in 't begin he, hoe langer je bezig bent, hoe langzamer 't gaat. Uiteindelijk moet je streven naar 0,5 tot 1 kg per week.
Oud 08-03-2005, 19:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 19:46 :
Dat is toch best normaal om 't op brood te eten? Vroeger at ik 't altijd zo (met suiker erover heen). Ik dacht dat kwark daar ook voor bestemd was haha (voor op brood).
Maarja, nu eet ik 't uiteraard zonder suiker, en ook zonder zoetstof trouwens, ik vond 't lekker zo
Het is toch veel te dun voor op brood? Nouja, ik heb het iig nog nooit zo gebruikt.
Oud 08-03-2005, 19:54
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 19:50 :
Het is toch veel te dun voor op brood? Nouja, ik heb het iig nog nooit zo gebruikt.
Ik denk dat het een beetje aan de kwark ligt die je gebruikt. Ik had iig niet dezelfde als jij, ik had 'm m'n moeder laten meenemen uit de supermarkt. Je moet 't er gewoon niet te dik opsmeren, is echt lekker!
Oud 08-03-2005, 20:03
Verwijderd
ik doe ook wel eens kwark op brood, ja . Dat is dan idd ook wat dikkere kwark meestal. Gewoon een soort zuivelspread (wat een stom woord trouwens).
Oud 08-03-2005, 20:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je kwark op brood lekker vindt kan je ook eens huttekase proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 20:09
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
hutekase , is dat niet hetzelfde als cottage cheese ? Vond ik ongelofelijk ranzig met al die kleine korreltjes in.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-03-2005, 20:09
Verwijderd
Ik moet toch nog even iets kwijt.

Ik zit nu op mijn streefgewicht, maar nog voel ik me niet goed. Als ik mezelf in de spiegel zie heb ik nog (te vaak) de gedachte dat ik dik en/of mollig ben. Mijn streefgewicht verder verlagen wil ik niet, want ik ben nog maar 3 kg van een BMI van 18,5 verwijderd. Ondergewicht krijgen wil ik echt niet, en mijn lichaam verpesten ook niet. Dus is er eigenlijk maar een optie, en dat is aan mijn zelfbeeld werken. Alleen ik weet niet goed hoe, en het is heel moeilijk voor me. Ik hoop dat jullie deze post een beetje serieus nemen (Ook al hoort hij niet helemaal in dit topic), want ik vind het toch een beetje 'beschamend'.
Oud 08-03-2005, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 20:09 :
hutekase , is dat niet hetzelfde als cottage cheese ? Vond ik ongelofelijk ranzig met al die kleine korreltjes in.
Volgens mij is dat hetzelfde ja. Er zitten idd van die soort korreltjes in maar ik vind het wel lekker. Vooral samen met jam.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 20:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 20:09 :
Ik moet toch nog even iets kwijt.

Ik zit nu op mijn streefgewicht, maar nog voel ik me niet goed. Als ik mezelf in de spiegel zie heb ik nog (te vaak) de gedachte dat ik dik en/of mollig ben. Mijn streefgewicht verder verlagen wil ik niet, want ik ben nog maar 3 kg van een BMI van 18,5 verwijderd. Ondergewicht krijgen wil ik echt niet, en mijn lichaam verpesten ook niet. Dus is er eigenlijk maar een optie, en dat is aan mijn zelfbeeld werken. Alleen ik weet niet goed hoe, en het is heel moeilijk voor me. Ik hoop dat jullie deze post een beetje serieus nemen (Ook al hoort hij niet helemaal in dit topic), want ik vind het toch een beetje 'beschamend'.
Natuurlijk nemen we je post serieus, en dit kan hier best

Het belangrijkste is is dat je je verstand erbij houdt. Je voelt je dik, maar je wéét dat je 't niet bent. Als je verstand het blijft winnen van je gevoel is het goed

Ik denk dat je het het beste nog even aan kan zien. Merk je dat het écht niet weggaat, of dat je tóch de neiging krijgt om extra af te willen vallen kan je 's langs een dokter gaan. Hij/zij kan je dan misschien doorverwijzen naar een psycholoog o.i.d., iig iemand die er verstand van heeft en je er mee kan helpen.
Oud 08-03-2005, 20:12
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Sneeuwvlokje je bent echt niet de enige die zo denkt hoor Ik zie mezelf niet dikker als ik ben, maar ik moet mezelf steeds weer inpeperen dat ik wel mag afvallen om mij beter in mijn vel te voelen, maar niet dat ik dan gelukkiger zal zijn (wat 99% kans ook niet oz is, maar zo voelt het wel). Dus beschamend moet je het echt niet vinden
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid Wat helpt nou... E-C-H-T??!!
Roffachick
79 19-09-2005 13:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 03:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.