Oud 09-03-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 09-03-2005 @ 12:22 :
Je hebt van die ovenschotel mix, van ovendagschotel van Maggi dacht ik, en daar is ook een prei variant van. Wij hebben het pas met quorn gegeten, er gaan aardappelschijfjes in, en prei dus. In die saus zitten niet zo veel calorieën dacht ik, er moet alleen wel een ei in, ik weet niet of je die wel eet.

En ik bedenk me nu, ik weet eigenlijk ook niet zeker of het helemaal vrij is van enige dierlijke toevoegingen Dus misschien heb je hier toch wel niet zoveel aan, maar dan zou je even op het pakje moeten kijken
Mijn moeder houdt niet van aardappel.

Nou ja, ik laat mijn ouders wel gewoon koken vanavond want ik moet echt zoveel doen dat ik helemaal geen tijd heb om boodschappen te doen en te koken. T wordt waarschijnlijk wel iets ongezonder dan, maar goed :/
Oud 09-03-2005, 12:39
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 09:05 :
Ik luister, maar ik kan niet in de dingen geloven die jullie verkondigen. Bovendien word ik door sommige mensen gewoon keihard veroordeeld omdat ik een bepaald belang hecht aan m'n sociale leven en daarom dan maar mee ga naar de pizzeria.
Het probleem bij jou is gewoon dat je alles wil; bier drinken, vet eten, 't liefst ook nog zo lekker mogelijk, en dan ook nog afvallen. Ja kijk, dat gaat natuurlijk niet. Je zult nou eenmaal je eetpatroon moeten aanpassen. En voor je zegt dat andere mensen je hier keihard veroordelen, zou ik nog maar eens nalezen hoe je zelf praatte tegen ons (voornamelijk in 't vorige topic).
Oud 09-03-2005, 12:41
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 09:27 :
Ik weet niet of jullie nooit pizza eten, maar ik kreeg een beetje de indruk van Leonoor dat ze me meteen veroordeelt op basis van het feit dat ik een drukke dag had en dus weinig tijd om echt gezond te eten.
Te weinig tijd om gezond te eten? Een boterham/appel/yoghurt etc. kost dus meer tijd om naar binnen te werken dan een pizza?

Je spreekt jezelf tegen.
Oud 09-03-2005, 12:43
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-03-2005 @ 09:48 :
Ik vraag het maar even hier

Ik heb 3 preien liggen, weten jullie een recept voor een lekkere vegetarische preischotel van max 400 cal per persoon (dan past het namelijk in mijn schema )? Ik vind het altijd moeilijk om het aantal cal. van een gerecht te schatten.
Mijn moeder kookt prei altijd gewoon, en kookt daar dan aardappelen bij
Ik vind 't best lekker iig.
Oud 09-03-2005, 12:49
-(L)-
Ik heb me vannacht trouwens behoorlijk slecht gevoeld. Ik had het idee of ik moest overgeven, maar het kwam gewoon niet

Maarja, ik was het ook wel zelf schuld, aangezien ik gisteren behoorlijk 'gebunkerd' heb

Ik ben van 12 uur op, en heb net als 'ontbijt' 4 boterhammen met becel en mosterd gegeten. Over 'n uurtje maar wat fruit gaan eten. Ik heb niet echt veel honger vandaag, ik heb het idee dat ik nog vol zit van gisteren. Maar ik wil ook zeer zeker niet bezuinigen (compenseren), dus ik moet maar ff kijken wat ik nog eet. Weet iemand iets met meer calorieeen, wat toch nog gezond is? Dan hoef ik iig niet zoveel te eten, maar krijg toch genoeg binnen vandaag
Oud 09-03-2005, 12:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je kunt ook de prei heel fijn snijden en in spaghettisaus doen
Oud 09-03-2005, 12:50
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
tot nu toe vandaag:
ochtend : 100 gram brood (250cal) met en grote banaan (150cal) en een beetje effi-jam(+-50cal)

lunch : 200 gram aardappelen (170cal) , 100 gram princessen (32cal) en 120 gram biefstuk (+-150cal) in een klein beetje margarine (+-70cal?), zo meteen een sinaasappel (+-50cal)
-----
922 cal
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 12:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 12:49 :
Ik heb me vannacht trouwens behoorlijk slecht gevoeld. Ik had het idee of ik moest overgeven, maar het kwam gewoon niet

Maarja, ik was het ook wel zelf schuld, aangezien ik gisteren behoorlijk 'gebunkerd' heb

Ik ben van 12 uur op, en heb net als 'ontbijt' 4 boterhammen met becel en mosterd gegeten. Over 'n uurtje maar wat fruit gaan eten. Ik heb niet echt veel honger vandaag, ik heb het idee dat ik nog vol zit van gisteren. Maar ik wil ook zeer zeker niet bezuinigen (compenseren), dus ik moet maar ff kijken wat ik nog eet. Weet iemand iets met meer calorieeen, wat toch nog gezond is? Dan hoef ik iig niet zoveel te eten, maar krijg toch genoeg binnen vandaag
Nootjes?
Oud 09-03-2005, 12:54
-(L)-
Ik heb vanmorgen ff m'n buikomtrek opgemeten; 70 cm.
Is dat veel? Ik vind 't best wel hoog klinken eigenlijk, terwijl ik toch echt een platte buik heb. (Kben 1,82 lang trouwens, dus wel groot). Of misschien heeft 't iets met gisteren te maken dat 't wat meer is? Maarja, maakt ook niet uit, 't is maar een nummertje, en verder ben ik heel tevreden met mezelf
Oud 09-03-2005, 12:56
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 09-03-2005 @ 12:50 :
Nootjes?
Die hebben we niet in huis, en bovendien vind ik 't niet eens zo lekker . Ik heb net ff in de kast gekeken, en we hebben nog ontbijtkoek, misschien kan ik daar dan wat van pakken vanmiddag. Alleen maar hopen dat ik me dan kan beheersen haha, maar 't zal wel lukken.
Oud 09-03-2005, 13:02
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 12:54 :
Ik heb vanmorgen ff m'n buikomtrek opgemeten; 70 cm.
Is dat veel? Ik vind 't best wel hoog klinken eigenlijk, terwijl ik toch echt een platte buik heb. (Kben 1,82 lang trouwens, dus wel groot). Of misschien heeft 't iets met gisteren te maken dat 't wat meer is? Maarja, maakt ook niet uit, 't is maar een nummertje, en verder ben ik heel tevreden met mezelf
nee is volgens mij heel netjes?
ik heb ook een platte buik en mijn buikomtrek was vanochtend 68 (ben ook 1,82 ). ik geloof dat tot 83 cm sowieso een gezonde omtrek is, maar waarop ze dat baseren weet ik niet! ook geen idee hoe dat met lengte/gewichtverhouding zit enzo.
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 13:03
ironflower
ironflower is offline
Volgens mij is 70 cm niet veel!!

Overgewicht.nl geeft dit aan voor vrouwen:

80 - 88 verhoogd
> 88 ernstig verhoogd

Je middelomtrek meet je op het punt dat ligt tussen de onderkant van je onderste rib en de bovenkant van je bekken.


Ik heb het de vorige keer verkeerd gedaan, ik had mijn heupen meegenomen, maar daar moet je dus net boven gaan zitten.
Ik schrok eigenlijk ookal een beetje dat ik op ernstig verhoogd kwam te zitten, maar dat is nu ook meteen verklaard
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 09-03-2005, 13:07
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ironflower schreef op 09-03-2005 @ 13:03 :
Volgens mij is 70 cm niet veel!!

Overgewicht.nl geeft dit aan voor vrouwen:

80 - 88 verhoogd
> 88 ernstig verhoogd

Je middelomtrek meet je op het punt dat ligt tussen de onderkant van je onderste rib en de bovenkant van je bekken.

ik vind dat trouwens wel raar.. want het lijkt mij logisch dat iemand van 1.80 een grotere buikomtrek zou "moeten" hebben dan iemand van 1.55 ofzo.. daar houden ze helemaal geen rekening mee?
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 13:08
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:02 :
nee is volgens mij heel netjes?
ik heb ook een platte buik en mijn buikomtrek was vanochtend 68 (ben ook 1,82 ). ik geloof dat tot 83 cm sowieso een gezonde omtrek is, maar waarop ze dat baseren weet ik niet! ook geen idee hoe dat met lengte/gewichtverhouding zit enzo.
Ik dacht wel dat 't goed zou zijn, maar ik vond het zo hoog klinken. Hoeveel weeg je, als ik vragen mag?
Oud 09-03-2005, 13:09
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:07 :
ik vind dat trouwens wel raar.. want het lijkt mij logisch dat iemand van 1.80 een grotere buikomtrek zou "moeten" hebben dan iemand van 1.55 ofzo.. daar houden ze helemaal geen rekening mee?
Lijkt me ook een beetje raar ja
Oud 09-03-2005, 13:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik had vanochtend 71 cm en mijn buik is ook vrijwel plat (behalve dat bekende onderbuikje een beetje ). Maar ik ben normaal gebouwd (veel mensen zijn dun gebouwd volgens mij en daarom denken mensen ook dat ik breed gebouwd ben) en ik heb mijn buikspieren altijd enorm getraind. Daar kan het natuurlijk ook nog aan liggen.

Misschien stomme vraag hoor Maar je taille is toch het smalste gedeelte zeg maar van je romp?

@Happyyy: Dat misselijke gevoel (zo van je moet overgeven maar er komt niets) heb ik dus vrij regelmatig Ik wacht nog steeds op de gouden tip die dat gaat verhelpen (het gevolg is namelijk ook dat ik vrijwel dagelijks een opgezette buik heb, behalve 's ochtends voordat ik gegeten heb).
Oud 09-03-2005, 13:15
kliwie
kliwie is offline
vandaag gegeten:

8 uur
6 eetlepels brinta met magere melk
kiwi

10 uur
stuk komkommer

half 12
1 boterham met boter en fricandeau

half 1
1 boterham met boter en filet americain
warme tomatensap
150 ml magere yoghurt

verder wil ik vandaag nog rond half 4/ 4 uur een boterham met appel eten met een glas vruchtensap. daar gebruik je denk ik een halve appel voor dus dan wil ik de andere helft rond kwart over 2 opeten.

verder gaan we volgens mij boerenkoolstamppot eten met rookworst of zuurkoolstamppot met rookworst.

dan ga ik 's avonds nog kwark eten en daarna nog warme melk. in totaal kom ik dan op een totaal van 1400 calorien. ik vraag me af of iemand nog tips heeft. behalve dat ik om 10 uur meer moet eten dat weet ik maar had brood te wenig meegenomen naar school. dom .
Oud 09-03-2005, 13:16
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 13:09 :
@Happyyy: Dat misselijke gevoel (zo van je moet overgeven maar er komt niets) heb ik dus vrij regelmatig Ik wacht nog steeds op de gouden tip die dat gaat verhelpen (het gevolg is namelijk ook dat ik vrijwel dagelijks een opgezette buik heb, behalve 's ochtends voordat ik gegeten heb).
Ik weet niet of je het einde van 't vorige topic hebt gelezen, maar ik had gisteren dus een verjaardag, en heb er toen behoorlijk op los gegeten. Normaal heb ik er nooit last van dat ik me slecht voel, omdat ik altijd gezond eet. Als ik dan ineens een verjaardag heb oid, zoals gisteren, en ik eet dan veel en ongezond, dan voel ik me 's nachts heel misselijk, het was dus niet de eerste keer . Vanmorgen ging 't gelukkig weer, dus ben ik maar tot 12 uur in bed blijven liggen, aangezien ik vannacht niet veel geslapen heb. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij van school, dus dat kwam al goed uit.
Van een opgezette buik heb ik (volgens mij) niet echt last (behalve nu dan misschien, ivm gisteren). Ik zal straks m'n buikomtrek nog eens meten en dan morgen weer
En een tip voor dat misselijke gevoel, die heb ik helaas ook niet, anders had ik 't wel toegepast . Het enige wat mij helpt (waar je zelf waarschijnlijk ook al op gekomen was), is op je rug gaan liggen. Want als ik op m'n zij of buik lig, wordt het gevoel van moeten overgeven alleen maar versterkt.
Oud 09-03-2005, 13:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kliwie schreef op 09-03-2005 @ 13:15 :
dan ga ik 's avonds nog kwark eten en daarna nog warme melk. in totaal kom ik dan op een totaal van 1400 calorien. ik vraag me af of iemand nog tips heeft. behalve dat ik om 10 uur meer moet eten dat weet ik maar had brood te wenig meegenomen naar school. dom .
Filet American is bijna alleen maar vet wat je eet Héél smerig. Laat het maar eens een paar dagen in de koelkast staan, dan gaat er zo'n laagje er bovenop zitten.

Hetzelfde als bij pindasaus overigens.
Oud 09-03-2005, 13:19
-(L)-
Citaat:
kliwie schreef op 09-03-2005 @ 13:15 :
vandaag gegeten:

8 uur
6 eetlepels brinta met magere melk
kiwi

10 uur
stuk komkommer

half 12
1 boterham met boter en fricandeau

half 1
1 boterham met boter en filet americain
warme tomatensap
150 ml magere yoghurt

verder wil ik vandaag nog rond half 4/ 4 uur een boterham met appel eten met een glas vruchtensap. daar gebruik je denk ik een halve appel voor dus dan wil ik de andere helft rond kwart over 2 opeten.

verder gaan we volgens mij boerenkoolstamppot eten met rookworst of zuurkoolstamppot met rookworst.

dan ga ik 's avonds nog kwark eten en daarna nog warme melk. in totaal kom ik dan op een totaal van 1400 calorien. ik vraag me af of iemand nog tips heeft. behalve dat ik om 10 uur meer moet eten dat weet ik maar had brood te wenig meegenomen naar school. dom .
Ja inderdaad, om 10 uur meer eten. Maarja nu weet je wel voor de volgende keer dat je meer moet meenemen naar school.
1400 ckal is best weinig, kan je niet nog iets meer eten? Bv een plak ontbijtkoek oid, dan gaat het aantal calorieen vanzelf wel omhoog

Boerenkool en zuurkool zijn trouwens m'n 2 lievelingsgerechten (wel zonder rookworst en jus). Ik verplicht mijn moeder altijd 't allebei minstens 1x per week te maken
Oud 09-03-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Ben vergeten m'n buik op te meten, haast haast haast!
Doe ik morgen wel.

Tot nu toe teveel gegeten, verkeerde dingen. Gelukkig ga ik vanavond sporten, en ik eet vanmiddag alleen nog 2 rijstwafels om de schade te beperken.

Avondeten moet ik maar even zien wat 't wordt.
Kcal geteld via 'valtaf.nl'

Ontbijt
3 boterhammen, 1x light-jam 1x appelstroop 1x rookvlees

Tussendoor
2 croissants
2 vitalinea light chocomousse
0,5 grapefruit

Lunch
4 boterhammen, 2x rookvlees, 1x light-jam 1x appelstroop
200g kwark
2 pakjes sultana


Croissants mochten, vullen me best (heel raar, stelt nl. niks voor) en soms 's wat lekkers is ok. Ook had ik in m'n achterhoofd dat ik vanavond ging sporten.
Moeder had vitalinea mousse meegenomen, blijkt dat alleen ik 't lus en heb dat dus opgegeten. De lunch had wel wat kleiner gemogen, 2 boterhammen was voldoende geweest. Ook waren die 2 pakjes sultana niet nodig.

Volgens 'valtaf.nl' zit ik nu op 1260kcal.

Als ik 2 rijstwafels en 200g aardappelen invul kom ik op 1465kcal. Daar komt nog groente bij plus vlees. Ook zal ik vanavond nog wel wat eten.
Oud 09-03-2005, 13:21
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 13:17 :
Filet American is bijna alleen maar vet wat je eet Héél smerig. Laat het maar eens een paar dagen in de koelkast staan, dan gaat er zo'n laagje er bovenop zitten.

Hetzelfde als bij pindasaus overigens.
Ik eet 't beide niet, en ik weet er ook niks van. Maar aangezien ze laag in kcal zit kan ze 't best eten. Iets minder vets zou idd beter zijn, maar dan zit ze nog lager in ckal.
Oud 09-03-2005, 13:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 13:17 :
Filet American is bijna alleen maar vet wat je eet Héél smerig. Laat het maar eens een paar dagen in de koelkast staan, dan gaat er zo'n laagje er bovenop zitten.

Hetzelfde als bij pindasaus overigens.
Valt best mee. Het is vlees, dus grotendeels eiwit en vet.

100g filet americain bevat 161kcal, 18,5g eiwit, 2,2g koolhydraten en 8,7g vet.
Oud 09-03-2005, 13:23
kliwie
kliwie is offline
op overgewicht.nl staat dat er voor 1 snee brood in filet americain 25 kcl zit en 1 gr vet. dus kweenie maar lijkt me niet veel...
Oud 09-03-2005, 13:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:21 :
Ik eet 't beide niet, en ik weet er ook niks van. Maar aangezien ze laag in kcal zit kan ze 't best eten. Iets minder vets zou idd beter zijn, maar dan zit ze nog lager in ckal.
Dat is waar. Ikzelf eet ook nog vette dingen (chocopaste bijv.) omdat ik anders te veel naar de koolhydraten toe ga trekken.

Maar filet american is echt heel ranzig als je weet hoe t gemaakt wordt
Oud 09-03-2005, 13:24
-(L)-
@ MeelFriek; die 2 pakjes sultana zijn toch niet zo heel slecht? Ja oke, 1 pakje was beter geweest.
Ik zou inderdaad na 't sporten nog iets eten (vanavond dus), misschien kun je dan fruit (bv 1 of 2 appels) nemen?
Oud 09-03-2005, 13:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kliwie schreef op 09-03-2005 @ 13:23 :
op overgewicht.nl staat dat er voor 1 snee brood in filet americain 25 kcl zit en 1 gr vet. dus kweenie maar lijkt me niet veel...
Hm, dat is niet veel nee. Nou laat maar, ik zeg al niks meer Misschien smeren ze er heel weinig op ofzo...
Oud 09-03-2005, 13:25
-(L)-
Citaat:
kliwie schreef op 09-03-2005 @ 13:23 :
op overgewicht.nl staat dat er voor 1 snee brood in filet americain 25 kcl zit en 1 gr vet. dus kweenie maar lijkt me niet veel...
Lijkt me inderdaad niet veel, maar klopt het ook? En 't hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dik je 't erop smeert lijkt me.
Oud 09-03-2005, 13:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:24 :
@ MeelFriek; die 2 pakjes sultana zijn toch niet zo heel slecht? Ja oke, 1 pakje was beter geweest.
Ik zou inderdaad na 't sporten nog iets eten (vanavond dus), misschien kun je dan fruit (bv 1 of 2 appels) nemen?
Die sultana tikt ongelófelijk aan in de kcal, besteedt het liever aan iets anders. 1 zo'n pakje is 168kcal, heb het uitgerekend. 2 pakjes zit ik dus al aan de 336kcal, had ik beter kunnen vullen met wat anders.

Fruit is er niet echt veel meer in huis. Ja, mandarijnen, maar die eet niemand omdat ze heel zuur zijn
Er is nog 1 appel, maari k weet niet of die vanavond ingepikt is
Oud 09-03-2005, 13:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kan iemand mij nog ff vertellen wat nou precies je taille is?
Oud 09-03-2005, 13:27
Mara
Mara is offline
Hooo, ik kom er achter dat ik veel hoger zit in m'n kcal!

Ik kon sultana niet vinden bij 'valtaf.nl' dus je kan zelfs grammen eiwit, vet en koolhydraten invoeren. Ik dacht dat het dan wel automatisch daar de kcal waarde aan toevoegt, lijkt me wel zo logisch? Niet dus.
Oud 09-03-2005, 13:27
kliwie
kliwie is offline
ze smeren er 15 gr op
Oud 09-03-2005, 13:28
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:26 :
Die sultana tikt ongelófelijk aan in de kcal, besteedt het liever aan iets anders. 1 zo'n pakje is 168kcal, heb het uitgerekend. 2 pakjes zit ik dus al aan de 336kcal, had ik beter kunnen vullen met wat anders.

Fruit is er niet echt veel meer in huis. Ja, mandarijnen, maar die eet niemand omdat ze heel zuur zijn
Er is nog 1 appel, maari k weet niet of die vanavond ingepikt is
Ik eet op school wel eens een pakje sultana, maar dan laat ik 't gewoon bij 1 pakje. Maar je hebt idd gelijk, iets anders was beter geweest.

Wat betreft die appel; pak 'm weg en leg 'm ergens op je kamer tot vanavond
Oud 09-03-2005, 13:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 13:27 :
Kan iemand mij nog ff vertellen wat nou precies je taille is?
het smalste gedeelte boven je heupen en onder je borsten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-03-2005, 13:29
Mara
Mara is offline
Ik kom nu excl. groenten en vlees al op 1810kcal. Ik vond dat andere al zo idioot laag

Zal even zien hoe ik dat dan doe, dan neem ik vanavond na 't sporten wel alleen een rijstwafel ofzo.
Oud 09-03-2005, 13:30
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:27 :
Hooo, ik kom er achter dat ik veel hoger zit in m'n kcal!

Ik kon sultana niet vinden bij 'valtaf.nl' dus je kan zelfs grammen eiwit, vet en koolhydraten invoeren. Ik dacht dat het dan wel automatisch daar de kcal waarde aan toevoegt, lijkt me wel zo logisch? Niet dus.
Ik vind die sites allemaal maar vaag waar je ckal kan berekenen. Het enige wat ik gebruik is 't boekje van WW, maar daar staat niet 't aantal kcal in. Ik kijk er trouwens nooit meer in, ik weet wel ongeveer wat ik op een dag kan eten, en ik ben niet meer aangekomen en ik ben ook niet minder gaan eten sinds ik op m'n streefgewicht zit (eerder wat meer om niet meer af te vallen), dus ik vind 't wel goed zo.
Ik heb dan ook totaal geen idee of bv 100 ckal nou veel of weinig is voor een bepaald product
Oud 09-03-2005, 13:31
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:29 :
Ik kom nu excl. groenten en vlees al op 1810kcal. Ik vond dat andere al zo idioot laag

Zal even zien hoe ik dat dan doe, dan neem ik vanavond na 't sporten wel alleen een rijstwafel ofzo.
Wat voor sport doe je en hoe lang?
Oud 09-03-2005, 13:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:30 :
Ik vind die sites allemaal maar vaag waar je ckal kan berekenen. Het enige wat ik gebruik is 't boekje van WW, maar daar staat niet 't aantal kcal in. Ik kijk er trouwens nooit meer in, ik weet wel ongeveer wat ik op een dag kan eten, en ik ben niet meer aangekomen en ik ben ook niet minder gaan eten sinds ik op m'n streefgewicht zit (eerder wat meer om niet meer af te vallen), dus ik vind 't wel goed zo.
Ik heb dan ook totaal geen idee of bv 100 ckal nou veel of weinig is voor een bepaald product
Ik vind kcal tellen juist wel handig, kan ik zien of iets relatief gezien gezond is of niet
Oud 09-03-2005, 13:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:31 :
Wat voor sport doe je en hoe lang?
Kickfun, soort van kickboksen. De les duurt 1 uur, maar ik doe misschien maar 40 minuten mee i.v.m. mijn benen.
Oud 09-03-2005, 13:36
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben dus van plan om straks nog een dikke 500 calorien te gaan eten , maar ik heb echt geen zin in brood vandaag. Weet iemand hoe ik dit best kan opvullen ? 2x gekookt eten lijkt me niet erg als je niet boven je calorien gaat ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 13:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 13:36 :
Ik ben dus van plan om straks nog een dikke 500 calorien te gaan eten , maar ik heb echt geen zin in brood vandaag. Weet iemand hoe ik dit best kan opvullen ? 2x gekookt eten lijkt me niet erg als je niet boven je calorien gaat ?
Desnoods eet je 3x gekookt eten Dat koken maakt niks uit hoor

Als jij voldoende kcal eet, het met gezonde dingen opvult en alle voedingstoffen binnenkrijgt (let vooral op je vezels als je geen brood eet) dan is dat geen probleem hoor.
Oud 09-03-2005, 13:40
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
@meelfriek: volgens mij was jij het met de link naar valtaf.nl? thanks daarvoor! want dat vind ik dus echt zo'n superrelaxte site he. enorm veel producten waar je uit kunt kiezen! en ik heb nu het weegschaaltje in de keuken gezet dus ik kan alles precies uitrekenen.
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 13:41
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:08 :
Ik dacht wel dat 't goed zou zijn, maar ik vond het zo hoog klinken. Hoeveel weeg je, als ik vragen mag?
nu als het goed is 73/74 kilo. (gister iig.) jij, als ík vragen mag?
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 13:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:40 :
@meelfriek: volgens mij was jij het met de link naar valtaf.nl? thanks daarvoor! want dat vind ik dus echt zo'n superrelaxte site he. enorm veel producten waar je uit kunt kiezen! en ik heb nu het weegschaaltje in de keuken gezet dus ik kan alles precies uitrekenen.
Ik heb hem weer van iemand anders van dit forum Vorige lijntopic, vergeten van wie

Ben er net achter gekomen dat je ook zelf producten toe kan voegen aan de lijst
Oud 09-03-2005, 13:51
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:32 :
Ik vind kcal tellen juist wel handig, kan ik zien of iets relatief gezien gezond is of niet
Daarvoor telde ik altijd die 'points', dat is veel makkelijker tellen dan kcal. Maar ik vind 't nu niet meer nodig.
Oud 09-03-2005, 13:52
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2005 @ 13:33 :
Kickfun, soort van kickboksen. De les duurt 1 uur, maar ik doe misschien maar 40 minuten mee i.v.m. mijn benen.
Ik weet niet precies wat 't inhoudt, en hoe intensief 't is, maar verbrand je er veel calorieen mee? Want dat zou dan wel goed zijn als compensatie
Oud 09-03-2005, 13:54
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:40 :
@meelfriek: volgens mij was jij het met de link naar valtaf.nl? thanks daarvoor! want dat vind ik dus echt zo'n superrelaxte site he. enorm veel producten waar je uit kunt kiezen! en ik heb nu het weegschaaltje in de keuken gezet dus ik kan alles precies uitrekenen.
Leve het weegschaaltje! Dat heb ik ook heel lang gebruikt Echt handig! Heb je eentje met batterijen? Die zijn namelijk 't beste aangezien ze een nauwkeurigheidsgraad van een gram hebben
Oud 09-03-2005, 13:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:52 :
Ik weet niet precies wat 't inhoudt, en hoe intensief 't is, maar verbrand je er veel calorieen mee? Want dat zou dan wel goed zijn als compensatie
Volgens mij is t een vrij intensieve sport.
Oud 09-03-2005, 13:56
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 13:41 :
nu als het goed is 73/74 kilo. (gister iig.) jij, als ík vragen mag?
Dat mag niet
Nee, ik weeg 70kg. Tevens ook m'n streefgewicht. Vorig jaar in deze tijd woog ik 80
Wat is jouw streefgewicht?
Oud 09-03-2005, 13:56
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 13:54 :
Volgens mij is t een vrij intensieve sport.
Dat is dan mooi meegenomen aangezien ze vandaag nogal hoog uitkwam
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid Wat helpt nou... E-C-H-T??!!
Roffachick
79 19-09-2005 13:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 03:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.