Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 12:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:56 :
Dat is dan mooi meegenomen aangezien ze vandaag nogal hoog uitkwam
De sport is als je de hele les goed meedoet intensief ja

Maar ik weet niet hóe intensief en hóe lang ik mee kan doen.

Ach, ik zal door 't sporten vandaag niet aankomen, maar ook niet afvallen, en dat is toch wel eigenlijk m'n doel
Oud 09-03-2005, 13:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 13:56 :
Dat is dan mooi meegenomen aangezien ze vandaag nogal hoog uitkwam
Waarom heb jij trouwens bij je havo een '' staan?
Oud 09-03-2005, 13:04
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-03-2005 @ 14:01 :
Waarom heb jij trouwens bij je havo een '' staan?
Ik stuur je wel ff een PM om 't topic niet te verpesten met mijn verhaal
Oud 09-03-2005, 13:15
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Wel, DarkSide is gepm-t. We zullen snel genoeg zien of hij het begrijpt/wil begrijpen en wil deelnemen aan ons prachtige topic
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-03-2005, 13:21
-(L)-
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-03-2005 @ 14:15 :
Wel, DarkSide is gepm-t. We zullen snel genoeg zien of hij het begrijpt/wil begrijpen en wil deelnemen aan ons prachtige topic
Ik ben benieuwd
Oud 09-03-2005, 13:26
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 14:21 :
Ik ben benieuwd
Oja, DarkSide, dit geld voor ELK LICHAAM. OOK voor dat van jou!

In de afwerking zijn er individuele verschillen, dat vereist wat experimenteerlust. Maar wat in je PM staat geld voor iedereen!

En zeg niet dat het niet zo is want je zegt ook niet dat een appel een peer is, het ontkennen van feiten is een persoonlijke keus jezelf op zeker tot falen te doemen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-03-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-03-2005 @ 17:59 :
Heh bah, moet onverwachts werken, dat verknoeid mn hele eet schema
Gelukkig heb ik om 12 uur al warm gegeten, dus neem gewoon brood mee...
Mmmmjah, hoefde alleen smiddags te eten, davonds heb ik twee punten pizza gehad, een paar kaashapjes en twee flesjes bier.

Domme ik, vandaag weer proberen, als ik eenmaal 1 dag goed heb gaat het beter...
Oud 09-03-2005, 13:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Hoeveel cal zouden 3 handjes pindaM&M's zijn ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-03-2005, 14:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
hey.. gaat alles goed hier?
Oud 09-03-2005, 14:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-03-2005 @ 14:55 :
Hoeveel cal zouden 3 handjes pindaM&M's zijn ?
Volgens mij is 1 M&M pinda 10 calorieen.
Oud 09-03-2005, 14:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Met mij best slecht, ik heb het echt ZOOOOOOOOOOOOO druk op school de laatste tijd. Echt geen zin meer om calorieen te tellen. Eerst was er een week ofzo waar ik echt veel te veel en ongezond at, nu wel gezond maar en aan de weinige kant. Tis wel zo dat ik vaak honger heb maar ja. Maar ja ik durf niet veel te eten als ik niet kan tellen of ik niet over mijn limiet zit eigenlijk. Liever eronder dan erboven... Maar ja als het rustiger wordt op school ga ik wel weer alles bijhouden.
Oud 09-03-2005, 14:13
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:07 :
Met mij best slecht, ik heb het echt ZOOOOOOOOOOOOO druk op school de laatste tijd. Echt geen zin meer om calorieen te tellen. Eerst was er een week ofzo waar ik echt veel te veel en ongezond at, nu wel gezond maar en aan de weinige kant. Tis wel zo dat ik vaak honger heb maar ja. Maar ja ik durf niet veel te eten als ik niet kan tellen of ik niet over mijn limiet zit eigenlijk. Liever eronder dan erboven... Maar ja als het rustiger wordt op school ga ik wel weer alles bijhouden.
Minder eten is niet zo goed... Zit je nog steeds op 't zelfde gewicht?
Oud 09-03-2005, 14:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 09:02 :
Ik weet dat het niet lukt met meer eten, omdat ik met weinig eten al zo slecht afval. Als ik meer calorieen naar binnen zou werken wordt het alleen maar erger.
Das vaak zo met mensen die te weinig eten. Je lichaam gaat te zuinig met calorieen op. Je slaat alles op, verbrandt bijna niets etc. vandaar dat er zo weinig vanaf gaat. Als je dalijk wil gaan jojo-en moet je zo doorgaan. Als je meer eet went je lichaam eraan en ga je meer calorieen verbranden en wordt het veel makkelijker om af te vallen. Als het nu al zo slecht gaat, waarom zou je het niet proberen? En kijk maar eens op het internet naar studies etc. die dit aantonen. Overal staat dat te weinig eten niet gunstig voor je stofwisseling is.

En ik vind het ook onzin dat je niet gezond zou kunnen eten omdat je de hele dag op stap bent? Ooit van een lunchtrommeltje gehoord? Kost het teveel moeite om fruit en brood mee te nemen? Moeilijk he... Het is inderdaad zo dat niemand je verplicht zo ongezond te gaan eten. Daar kies je zelf voor. Je hebt toch zeker wel de keuze om eten mee te nemen, of de makkelijke weg te kiezen naar een biertje?
Oud 09-03-2005, 14:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 15:13 :
Minder eten is niet zo goed... Zit je nog steeds op 't zelfde gewicht?
Ik denk dat er een kilootje of 2 bijzitten... ik durf me niet te wegen Het ziet er iig wat minder uit. Als ik niet ben bijgekomen ben ik wel spiermassa verloren en heb ik vetmassa erbij gekregen. tsja dat weekje was echt slecht maar ja. Ik ben ook een tijdje niet meer gaan sporten. Ik heb echt gewoon geen tijd momenteel... maar ja, ik ga nu maar weer studeren. School is echt zoooo time consuming. Ik ben ook constant moe weet je. Sinds ik het zo druk heb op school.
Oud 09-03-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 09-03-2005 @ 11:35 :
darkside, doe eens niet zo puberaal man. eerst zeg je sorry dat je 'ons' zo aanvalt, en vervolgens als je logischerwijs weer commentaar krijgt op je voedingspatroon, doe je weer precies hetzelfde..

&cerys hoopt op nog een mooi verhaal van onze eend! vind het wel interessant om alles te lezen.
Ik val jullie niet aan. Ik plaats alleen kritische kanttekeningen bij de voedingsmethode die jullie hanteren. Dat jullie je persoon en je dieet nou zo verweven hebben dat iedere vorm van kritiek op jullie dieet als een persoonlijkke aanval wordt ervaren is niet mijn fout. M.i. is het nog steeds terecht dat ik kritiek leverde, aangezien ik geen enkele onderbouwing heb gekregen voordat ik een PM kreeg van Mighty Duck met de onderbouwing waar ik op zat te wachten. Daar heb ik tenminste iets aan.

En geloof me: er is een reden voor mijn sceptisisme
Oud 09-03-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 12:37 :
Volgens mij snap je het nog steeds niet. Het weinige eten wat jij doet is ongezond, en bevat veel calorieen. Als je die dingen schrapt en gezond eet, zit je op minder calorieen. Zo weinig zelfs, dat je er dan nog best iets gezonds bij kan eten, om op het zelfde aantal calorieen uit te komen als wat jij nu binnenkrijgt met je weinig ongezonde eten.
Eergister was de kritiek nog dat ik te weinig calorieen at. Nu te veel? Sorry, maar ik volg je niet meer.
Oud 09-03-2005, 14:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:42 :
... ik een PM kreeg van Mighty Duck met de onderbouwing waar ik op zat te wachten. Daar heb ik tenminste iets aan.
En, ga je er iets mee doen?
Oud 09-03-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 12:41 :
Te weinig tijd om gezond te eten? Een boterham/appel/yoghurt etc. kost dus meer tijd om naar binnen te werken dan een pizza?

Je spreekt jezelf tegen.
Meegebrachte consumpties mogen veelal niet genuttigd worden in een horecagelegenheid en zoals ik al uitgelegd heb was ik met een groep die ik niet zomaar even kon verlaten om thuis te gaan eten. Soms behoort dat gewoon echt niet tot de mogelijkheden. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen.
Oud 09-03-2005, 14:46
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:42 :
Ik val jullie niet aan. Ik plaats alleen kritische kanttekeningen bij de voedingsmethode die jullie hanteren. Dat jullie je persoon en je dieet nou zo verweven hebben dat iedere vorm van kritiek op jullie dieet als een persoonlijkke aanval wordt ervaren is niet mijn fout. M.i. is het nog steeds terecht dat ik kritiek leverde, aangezien ik geen enkele onderbouwing heb gekregen voordat ik een PM kreeg van Mighty Duck met de onderbouwing waar ik op zat te wachten. Daar heb ik tenminste iets aan.
Nu hoef je niet meteen te doen alsof je het nu pas begrijpt. En als dat wel zo is, dan vind ik dat je sowieso nog je excuses kan aanbieden tov anderen hier, die je hetzelfde hebben proberen uit te leggen, maar die je niet serieus nam.
Oud 09-03-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:44 :
En, ga je er iets mee doen?
Ik weet het nog niet. Ik ben te sceptisch geworden tegenover allerlei goed onderbouwde dieeten. Ik heb aan Mighty Duck wel uitgelegd wat daar de reden voor is.
Oud 09-03-2005, 14:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:43 :
Eergister was de kritiek nog dat ik te weinig calorieen at. Nu te veel? Sorry, maar ik volg je niet meer.
Je eet lege calorieen. Ooit van vitamines en mineralen gehoord? Het glycemic index? Je kunt beter veel eten en uit een aantal calorieen uitkomen, dan kleine caloriebommen eten en op evenveel calorieen uitkomen. Dat beinvloed niet alleen maar je algemene gezondheid... maar is ook voordelig voor je stofwisseling.
Oud 09-03-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 15:46 :
Nu hoef je niet meteen te doen alsof je het nu pas begrijpt. En als dat wel zo is, dan vind ik dat je sowieso nog je excuses kan aanbieden tov anderen hier, die je hetzelfde hebben proberen uit te leggen, maar die je niet serieus nam.
Ik hoef helemaal nergens mijn excuses voor aan te bieden. Dat omdat anderen niet met een deugdelijke onderbouwing zijn gekomen en ik dus alle reden had om kritisch te zijn.
Oud 09-03-2005, 14:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:46 :
Ik weet het nog niet. Ik ben te sceptisch geworden tegenover allerlei goed onderbouwde dieeten. Ik heb aan Mighty Duck wel uitgelegd wat daar de reden voor is.
Omdat ze allemaal mislukt zijn? Ach... je moet maar hierheen gaan http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html
Daar heb je denk ik wel veel aan.
Oud 09-03-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:47 :
Omdat ze allemaal mislukt zijn? Ach... je moet maar hierheen gaan http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html
Daar heb je denk ik wel veel aan.
Er zijn ook wetenschappers die de werking van het Atkins-dieet hebben onderbouwd en ondanks dat is dat bij mij ook op een faliekante mislukking uitgelopen, hoe streng ik me er destijds ook aan gehouden heb.
Oud 09-03-2005, 14:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:45 :
Meegebrachte consumpties mogen veelal niet genuttigd worden in een horecagelegenheid en zoals ik al uitgelegd heb was ik met een groep die ik niet zomaar even kon verlaten om thuis te gaan eten. Soms behoort dat gewoon echt niet tot de mogelijkheden. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen.
Een stukje pizza is op zich geen ramp. Zolang je het daarbij houdt. En niet aan de bier gaat en alles. Cake is ook niet nodig.
Oud 09-03-2005, 14:51
Verwijderd
Bovendien moet ik volgens Mighty Duck ieder uur iets eten de eerste week. Dat is voor mij praktisch onhaalbaar, vooral als ik uitga of als ik moet roeien.
Oud 09-03-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:51 :
Een stukje pizza is op zich geen ramp. Zolang je het daarbij houdt. En niet aan de bier gaat en alles. Cake is ook niet nodig.
Ik weet dat bier niet nodig is, maar ik heb echt een enorm zwak voor alcoholische dranken. Hoe triest dat eigenlijk ook is.
Oud 09-03-2005, 14:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:49 :
Er zijn ook wetenschappers die de werking van het Atkins-dieet hebben onderbouwd en ondanks dat is dat bij mij ook op een faliekante mislukking uitgelopen, hoe streng ik me er destijds ook aan gehouden heb.
Ja is waar, lees die site nou maar even door. Als je het leest merk je wel dat het betrouwbaar is... en als je dat niet vindt, jammer dan.
Oud 09-03-2005, 14:52
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:43 :
Eergister was de kritiek nog dat ik te weinig calorieen at. Nu te veel? Sorry, maar ik volg je niet meer.
Te veel calorieen, in een te kleine hoeveelheid.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen:
Stel je neemt 100 gram pizza en 100 gram brood. In 100 gram pizza zitten veel meer calorieen en vet dan in 100 gram brood.
Door brood te kiezen ipv pizza, kun je dus qua hoeveelheid meer eten, omdat het minder calorieen bevat.

Pff, als iemand het duidelijker weet te omschrijven dan is dat welkom.
Oud 09-03-2005, 14:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:51 :
Bovendien moet ik volgens Mighty Duck ieder uur iets eten de eerste week. Dat is voor mij praktisch onhaalbaar, vooral als ik uitga of als ik moet roeien.
Gewoon, een manderijntje, halve mueslibar, halve boterham, even iets snel in je mond stoppen? Hoeft niet veel te zijn. Als het maar wat is. Kost niet langer dan een halve minuut om op te kauwen lijkt mij?
Oud 09-03-2005, 14:55
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:45 :
Meegebrachte consumpties mogen veelal niet genuttigd worden in een horecagelegenheid en zoals ik al uitgelegd heb was ik met een groep die ik niet zomaar even kon verlaten om thuis te gaan eten. Soms behoort dat gewoon echt niet tot de mogelijkheden. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen.
Dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat je van 's morgensvroeg tot 's avondslaat in een horecagelegenheid bent.
Oud 09-03-2005, 14:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:52 :
Ik weet dat bier niet nodig is, maar ik heb echt een enorm zwak voor alcoholische dranken. Hoe triest dat eigenlijk ook is.
Best wel ja. Ik zou me proberen in te houden als ik jou was. Niet alleen is bier beladen met lege calorieen, alcohol vertraagt je stofwisseling ook.
Oud 09-03-2005, 14:56
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:46 :
Ik weet het nog niet. Ik ben te sceptisch geworden tegenover allerlei goed onderbouwde dieeten. Ik heb aan Mighty Duck wel uitgelegd wat daar de reden voor is.
Misschien is het dan handig dat ook aan ons (in 't kort) uit te leggen, zodat wij weten wat er wel en niet mogelijk is.
Oud 09-03-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 15:55 :
Dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat je van 's morgensvroeg tot 's avondslaat in een horecagelegenheid bent.
Ik heb al ergens gepost wat ik precies gisteren had. Eerst lezingen gisterochtend en middag. Toen naar het bowlingcentrum, toen naar de pizzeria, toen naar motieavond van Jonge Democraten, wat in een horecagelegenheid gehouden wordt. Toen weer naar de borrel van de mensen met wie ik nationale geografendag had gister.
Oud 09-03-2005, 14:58
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:47 :
Ik hoef helemaal nergens mijn excuses voor aan te bieden. Dat omdat anderen niet met een deugdelijke onderbouwing zijn gekomen en ik dus alle reden had om kritisch te zijn.
Of misschien omdat je het zelf gewoon niet wilde aannemen ?
Oud 09-03-2005, 14:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 15:52 :
Te veel calorieen, in een te kleine hoeveelheid.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen:
Stel je neemt 100 gram pizza en 100 gram brood. In 100 gram pizza zitten veel meer calorieen en vet dan in 100 gram brood.
Door brood te kiezen ipv pizza, kun je dus qua hoeveelheid meer eten, omdat het minder calorieen bevat.

Pff, als iemand het duidelijker weet te omschrijven dan is dat welkom.
Het gaat niet zo zeer om meer te kunnen eten. Als je die calorieen maar goed verspreidt over de dag, zodat je lichaam de kans krijgt ze te verbranden. En een verschil tussen pizza en volkorenbrood is, dat pizza er in pizza best veel verzadigde (en waarschijnlijk ook trans.) vetten zitten. Niet goed voor de gezondheid, ook niet voor de stofwisseling. En verder zitten er in het deeg ook helemaal geen vezels. Het zijn dus gewoon lege calorieen. Je kunt net een klomp boter met kristalsuiker gaan eten eigenlijk.
Oud 09-03-2005, 15:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 15:58 :
Of misschien omdat je het zelf gewoon niet wilde aannemen ?
Maar je kunt ook niet zomaar alles aannemen wat iedereen je aansmeert. Dat is op zich wel begrijpelijk...
Oud 09-03-2005, 15:01
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:51 :
Bovendien moet ik volgens Mighty Duck ieder uur iets eten de eerste week. Dat is voor mij praktisch onhaalbaar, vooral als ik uitga of als ik moet roeien.
Als je een keer een uurtje overslaat kan dat heus geen kwaad.

Een andere vraag; wil je eigenlijk wel iets aan je voedingspatroon veranderen? Of kom je hier alleen maar om te vertellen hoe onmogelijk het wel niet allemaal voor je is?
Zoals Leonoor je ook al heeft verteld; anderen die hier zitten, hebben ook een leven, wij zitten heus niet de hele dag thuis omdat anders ons voedingspatroon verstoord wordt. Je moet er zelf ook iets voor willen doen.
Oud 09-03-2005, 15:03
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:52 :
Ik weet dat bier niet nodig is, maar ik heb echt een enorm zwak voor alcoholische dranken. Hoe triest dat eigenlijk ook is.
Kijk, ik begrijp het allemaal. Ik had ook een zwak voor chocolade enzo. Je zult je er uiteindelijk zelf doorheen moeten slepen, dat kunnen anderen niet voor je doen. En als je niet wil, dan houdt 't natuurlijk op.
Oud 09-03-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 08:56 :
Alsof jij weet wat ik gisteren gedaan heb en waar ik gisteren geweest ben
Hoor je mij dan zeggen dat ik dat weet?

Als je af wilt vallen zul je er wat voor moeten doen, wil je er niets voor doen, dan wordt het heel erg lastig. Je kunt elke dag wel excussen voor verzinnen waarom het niet ging, maar dan verandert er ook nooit iets. Dat interesseert mij weinig, maar jij zegt dat je af wilt vallen, dus lijkt me dat het jou wel interesseert. Zo niet, naja, dan niet, maar dan vraag ik me af waarom je hier nog post.

Citaat:
Er wordt hier zo makkelijk geoordeeld over mensen. Ik post hier om tips te krijgen voor m'n lijn, niet om door jou veroordeeld te worden.
En ik geef geen tips? Ik geef de tip dat je het moet willen en dat je er dingen voor moet doen, dat is geen oordelen of veroordelen, dat is een feit.

Verder vraag ik me af of jij niet nu niet (ver)oordeeld. Volgens mij nl wel.

Citaat:
Tuurlijk had ik ook niet mee kunnen gaan naar de pizzeria. Ik zou zelfs m'n hele sociale leven wel overboord kunnen gooien, maar gaat dat niet wat ver? Naast afvallen heb ik ook nog een leven en dat houdt soms in dat je gezellig meegaat eten met de rest.
Bij de meeste restauranten hebben ze ook salades. Je zult keuzes moeten maken en als jij "mee doen met de rest" belangrijker vindt dan afvallen, dan is dat prima. Maar kom dan niet aan met "het lukt niet", want dat lijkt me dan nogal logisch.
Oud 09-03-2005, 15:05
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:55 :
Gewoon, een manderijntje, halve mueslibar, halve boterham, even iets snel in je mond stoppen? Hoeft niet veel te zijn. Als het maar wat is. Kost niet langer dan een halve minuut om op te kauwen lijkt mij?
Precies, waar een wil is, is een weg. Maar als hij het zelf niet wil, dan houdt 't op, zoals ik hierboven ook al heb gezegd.
Oud 09-03-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 09:02 :
Ik weet dat het niet lukt met meer eten, omdat ik met weinig eten al zo slecht afval. Als ik meer calorieen naar binnen zou werken wordt het alleen maar erger.
Dat komt niet door de hoeveelheid, dat komt door WAT je eet. En zoals ik al zei: als je dingen als bier, cake en pizza schrapt, dan houd je erg veel ruimte over om te vullen met andere dingen. En kun je dus meer eten, zonder meer kcal binnen te krijgen.
Oud 09-03-2005, 15:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-03-2005 @ 16:03 :
Ik had ook een zwak voor chocolade enzo.
Heb ik ook. Maar ja, ik heb het onder controle...
Oud 09-03-2005, 15:08
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 15:57 :
Ik heb al ergens gepost wat ik precies gisteren had. Eerst lezingen gisterochtend en middag. Toen naar het bowlingcentrum, toen naar de pizzeria, toen naar motieavond van Jonge Democraten, wat in een horecagelegenheid gehouden wordt. Toen weer naar de borrel van de mensen met wie ik nationale geografendag had gister.
Okee, en als je van locatie wisselt, bv van bowlingcentrum naar pizzeria, is er dan niet ff tijd om een boterham te eten onderweg? Dat maak je me echt niet wijs.
Oud 09-03-2005, 15:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2005 @ 16:05 :
Dat komt niet door de hoeveelheid, dat komt door WAT je eet.
Mwah...door beide.
Oud 09-03-2005, 15:09
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 15:59 :
Het gaat niet zo zeer om meer te kunnen eten. Als je die calorieen maar goed verspreidt over de dag, zodat je lichaam de kans krijgt ze te verbranden. En een verschil tussen pizza en volkorenbrood is, dat pizza er in pizza best veel verzadigde (en waarschijnlijk ook trans.) vetten zitten. Niet goed voor de gezondheid, ook niet voor de stofwisseling. En verder zitten er in het deeg ook helemaal geen vezels. Het zijn dus gewoon lege calorieen. Je kunt net een klomp boter met kristalsuiker gaan eten eigenlijk.
Ja dit is dus ongeveer wat ik probeer te zeggen
Oud 09-03-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 16:08 :
Mwah...door beide.
Ik had het over zijn situatie, zoveel eet ie niet qua hoeveelheden (vind ik).
Oud 09-03-2005, 15:11
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 16:01 :
Maar je kunt ook niet zomaar alles aannemen wat iedereen je aansmeert. Dat is op zich wel begrijpelijk...
Begrijp ik. Maar als je het vorige topic leest, wilde hij niet eens erheen luisteren!!!
Oud 09-03-2005, 15:14
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 09-03-2005 @ 16:05 :
Heb ik ook. Maar ja, ik heb het onder controle...
Ik ook, gelukkig Ik heb ook een zwak voor fruit, maar dat is wel !
Oud 09-03-2005, 15:16
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2005 @ 16:09 :
Ik had het over zijn situatie, zoveel eet ie niet qua hoeveelheden (vind ik).
Ben ik 't mee eens. Weinig, en (behoorlijk) ongezond.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Wat helpt nou... E-C-H-T??!!
Roffachick
79 19-09-2005 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 02:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.