Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 14:06
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik weet dat door de pil je menstruatie kan veranderen. Voor de pil verloor ik veel meer bloed/slijm dan toen ik net begon aan de pil, maar nu na een tijd verlies ik nog minder (tampons raken niet echt vol), ik heb het idee dat ik nu niet echt ongesteld ben. Hebben jullie dit ook?
Oud 19-03-2005, 14:27
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik ben wel veel minder ongesteld, maar niet zo weinig. Hoeveel dagen ben je 'ongesteld' dan?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 20-03-2005, 12:23
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Zo'n drie dagen, hoewel het nu wel ineens abrupt afgelopen is.
Oud 20-03-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-03-2005 @ 15:06 :
Ik weet dat door de pil je menstruatie kan veranderen. Voor de pil verloor ik veel meer bloed/slijm dan toen ik net begon aan de pil, maar nu na een tijd verlies ik nog minder (tampons raken niet echt vol), ik heb het idee dat ik nu niet echt ongesteld ben. Hebben jullie dit ook?
bij mij is 't ook steeds minder geworden naarmate ik de pil langer gebruik... maar dat hoeft niet aan de pil te liggen, kan ook komen doordat je lichaam gewoon nog verandert; het schijnt dat meisjes die nog niet lang menstrueren, vaak meer bloed verliezen dan volwassen vrouwen (maar dat heb ik uit de hitkrant, dus ik weet niet in hoeverre het waar is).
Oud 20-03-2005, 13:40
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Je kan altijd je dokter nog even vragen hoe het nou precies zit!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 20-03-2005, 16:18
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Gister heb ik met mijn stomme hoofd 2 pillen geslikt, vraag me niet waarom, maar het is gebeurd.

Nu weet ik niet hoe het moet aan het einde van de strip, of ik eerder moet stoppen of langer en wat voor invloed het verder nog heeft.
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 20-03-2005, 16:52
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
dead person schreef op 20-03-2005 @ 17:18 :
Gister heb ik met mijn stomme hoofd 2 pillen geslikt, vraag me niet waarom, maar het is gebeurd.

Nu weet ik niet hoe het moet aan het einde van de strip, of ik eerder moet stoppen of langer en wat voor invloed het verder nog heeft.
Dit heeft volgens mij verder voor een keertje niet zoveel invloed, dat je er twee tegelijk hebt geslikt dus.
Ik weet eigenlijk niet of het erg is dat je dan nu zeg maar 20 dagen slikt ipv 21. Je kunt altijd voor de zekerheid aan het einde van deze strip nog één extra pil slikken uit een reservestrip.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-03-2005, 17:11
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Konijn schreef op 20-03-2005 @ 17:52 :
Dit heeft volgens mij verder voor een keertje niet zoveel invloed, dat je er twee tegelijk hebt geslikt dus.
Ik weet eigenlijk niet of het erg is dat je dan nu zeg maar 20 dagen slikt ipv 21. Je kunt altijd voor de zekerheid aan het einde van deze strip nog één extra pil slikken uit een reservestrip.
Okeej, bedankt
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 20-03-2005, 18:54
LalaGurl
Avatar van LalaGurl
LalaGurl is offline
vraagje..: als je een keer niet ongesteld wil worden.. kun je dan aan 't einde van de strip meteen met een nieuwe beginnen te slikken? of is dit heel slecht?
Oud 20-03-2005, 19:05
Verwijderd
hoi,
ik heb een paar keer de verkeerde dagen geslikt van de pil.
als het vrijdga is heb ik prongelijk van zondag geslikt weetjewel.
kan dit kwaad of maakt dit niks ui t?
Oud 20-03-2005, 22:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LalaGurl schreef op 20-03-2005 @ 19:54 :
vraagje..: als je een keer niet ongesteld wil worden.. kun je dan aan 't einde van de strip meteen met een nieuwe beginnen te slikken? of is dit heel slecht?
Nee, dat is juist het makkelijke van de pil. En je hoeft er niet perse een hele srtip achteraan te slikken, een week erachteraan kan ook, als je er maar minimaal 21 (= één strip) slikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-03-2005, 22:50
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 20-03-2005 @ 20:05 :
hoi,
ik heb een paar keer de verkeerde dagen geslikt van de pil.
als het vrijdga is heb ik prongelijk van zondag geslikt weetjewel.
kan dit kwaad of maakt dit niks ui t?
Dat maakt helemaal niks uit. In elke pil zit hetzelfde aantal hormonen etc. (Mits je dan gewoon de 'normale' pil hebt van drie weken slikken, één stopweek).
Als je maar wel zorgt dat je er daardoor niet per ongeluk eentje vergeet ofzo, maakt het echt niet uit.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-03-2005, 23:15
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Konijn schreef op 20-03-2005 @ 23:50 :
Dat maakt helemaal niks uit. In elke pil zit hetzelfde aantal hormonen etc. (Mits je dan gewoon de 'normale' pil hebt van drie weken slikken, één stopweek).
Als je maar wel zorgt dat je er daardoor niet per ongeluk eentje vergeet ofzo, maakt het echt niet uit.

het gaat er niet om of ze 3 weken slikt en dan een stopweek houdt, het gaat erom of ze een 3-fasen pil heeft of een combinatiepil. In het laatste geval maakt het idd niets uit, maar als ze een 3-fasen pil heeft wel. (ik weet niet wat je dan moet doen, even in de bijsluiter kijken zou ik zeggen)
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 21-03-2005, 11:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 21-03-2005 @ 00:15 :
het gaat er niet om of ze 3 weken slikt en dan een stopweek houdt, het gaat erom of ze een 3-fasen pil heeft of een combinatiepil. In het laatste geval maakt het idd niets uit, maar als ze een 3-fasen pil heeft wel. (ik weet niet wat je dan moet doen, even in de bijsluiter kijken zou ik zeggen)
Je hebt gelijk. Ik bedoelde dit wel, maar dacht dat een 3fasen pil ook in de stopweek geslikt moest worden. Daarom gaf ik die stopweek aan als verschil tussen beide pillen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 21-03-2005, 13:31
Verwijderd
ik heb een combinatie pil.
nou bedankt voor jullie hulp.
ben ik weer gerust gesteld
ik heb stediril 30 (weet niet of ik het goed schrijf)
Oud 24-03-2005, 15:49
elledc
elledc is offline
goed om weten:

er zijn nu nieuwe pillen op de markt die dezelfde samenstellingen hebben maar die de helft goedkoper zijn. ik nam eerst Mercilon aan 17 euro voor 3 strips maar nu is deze vervangen door een andere aan 9 euro. prijsvermindering geldt binnenkort voor alle pillen.

Btw, hoeveel betalen jullie voor 3 strips?
Oud 24-03-2005, 15:50
Fragezeichen
Avatar van Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 24-03-2005 @ 16:49 :
goed om weten:

er zijn nu nieuwe pillen op de markt die dezelfde samenstellingen hebben maar die de helft goedkoper zijn. ik nam eerst Mercilon aan 17 euro voor 3 strips maar nu is deze vervangen door een andere aan 9 euro. prijsvermindering geldt binnenkort voor alle pillen.

Btw, hoeveel betalen jullie voor 3 strips?
Ik slik Yasmin en betaal per drie stips 22 euro bij, een deel wordt door de verzekering vergoed.
Oud 24-03-2005, 15:55
tourmalijn
Avatar van tourmalijn
tourmalijn is offline
lovette
__________________
poe hé!
Oud 25-03-2005, 14:39
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik slik nog de diana pil en die wordt vergoed door de cz.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 27-03-2005, 00:57
Verwijderd
oke, dom maar waar, het kwam echt niet goed uit als ik volgende week ongesteld zou zijn, en doorslikken werkt niet bepaald bij mij, dus dacht ik een paar dagen geleden 'och ik stop nu gewoon', niet beseffend dat ik wel de 21 pillen had moeten innemen. ik heb er nu 18 gehad, t/m afgelopen woensdag, en heb dus nu mijn stopweek. weet iemand wanneer hij weer veilig is?
Oud 27-03-2005, 12:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Urm schreef op 27-03-2005 @ 01:57 :
oke, dom maar waar, het kwam echt niet goed uit als ik volgende week ongesteld zou zijn, en doorslikken werkt niet bepaald bij mij, dus dacht ik een paar dagen geleden 'och ik stop nu gewoon', niet beseffend dat ik wel de 21 pillen had moeten innemen. ik heb er nu 18 gehad, t/m afgelopen woensdag, en heb dus nu mijn stopweek. weet iemand wanneer hij weer veilig is?
Dit is gelukkig niet zo erg. Omdat je er al 18 hebt gehad, was dat in je derde week dat je stopte. Dit is ook één van de twee mogelijkheden die aangeraden worden als je een pil vergeet in week 3. Dus als je nu na maximaal 7 dagen weer begint, blijf je gewoon veilig.

Bijsluiter:
Optie 2 bij een tablet vergeten in week 3: U kunt ook stoppen met de betreffende strip en na een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen (tel wel altijd de dag mee waarop u de tablet bent vergeten) verder gaan met de volgende strip. Als u op uw vaste startdag met een nieuwe strip wilt beginnen, mag u een tabletvrije periode van minder dan 7 dagen aanhouden.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-03-2005, 19:30
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik slik microgynon 30, sinds een maandje of 2 ofzo. Maar kun je door de pil eigenlijk ook depressief worden? Want sinds een paar weken voel ik me zo labiel, niet normaal meer gewoon. Normaal jank ik nooit, nu 5x binnen een paar weken....en verder lig ik het liefst op bed. Nu zijn er een paar weken geleden ook een aantal dingen gebeurd waar ik sowieso al niet zo vrolijk van werd, ongeveer tegelijk met wanneer ik met de pil begonnen ben....dus ik heb ook geen idee of het daardoor komt of door die pil

Mijn bijsluiter vermeldt overigens alleen als bijwerking 'stemmingswisselingen', maar bij mij is het meer een vlakke lijn met af en toe een uitschieter naar beneden

Als het echt door de pil zou komen ben ik er hopelijk zo vanaf als ik stop met slikken, maar dan moet ik weer terug naar het 'help-ik-val-flauw-van-de-pijn'-tijdperk

Maar goed, heeft iemand hier ervaring mee?
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Oud 27-03-2005, 19:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lady Penelope schreef op 27-03-2005 @ 20:30 :
Ik slik microgynon 30, sinds een maandje of 2 ofzo. Maar kun je door de pil eigenlijk ook depressief worden? Want sinds een paar weken voel ik me zo labiel, niet normaal meer gewoon. Normaal jank ik nooit, nu 5x binnen een paar weken....en verder lig ik het liefst op bed. Nu zijn er een paar weken geleden ook een aantal dingen gebeurd waar ik sowieso al niet zo vrolijk van werd, ongeveer tegelijk met wanneer ik met de pil begonnen ben....dus ik heb ook geen idee of het daardoor komt of door die pil

Mijn bijsluiter vermeldt overigens alleen als bijwerking 'stemmingswisselingen', maar bij mij is het meer een vlakke lijn met af en toe een uitschieter naar beneden

Als het echt door de pil zou komen ben ik er hopelijk zo vanaf als ik stop met slikken, maar dan moet ik weer terug naar het 'help-ik-val-flauw-van-de-pijn'-tijdperk

Maar goed, heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij kan dat wel ja. Je zou niet direct te hoeven stoppen met je pil maar je zou ook een andere pil kunnen proberen.

Omdat je de pil nog maar zo kort slikt zou ik het nog even aankijken. Meestal moet je drie maanden proberen en als het dan bevalt krijg je gewoon een herhaalrecept voor zes maanden en als het niet bevalt moet je terug naar je huisarts en kan je daar bespreken of je een andere pil wilt proberen of dat je helemaal een andere vorm van anticonceptie (of in jouw geval pijnlijke menstruatie) wilt proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-03-2005, 19:49
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2005 @ 20:38 :
Volgens mij kan dat wel ja. Je zou niet direct te hoeven stoppen met je pil maar je zou ook een andere pil kunnen proberen.

Omdat je de pil nog maar zo kort slikt zou ik het nog even aankijken. Meestal moet je drie maanden proberen en als het dan bevalt krijg je gewoon een herhaalrecept voor zes maanden en als het niet bevalt moet je terug naar je huisarts en kan je daar bespreken of je een andere pil wilt proberen of dat je helemaal een andere vorm van anticonceptie (of in jouw geval pijnlijke menstruatie) wilt proberen.
Ja, ik heb voor 3 maanden meegekregen en ik ben net aan de derde strip begonnen...en ik denk ook dat ik 'm nog te kort slik om te zeggen of het echt hierdoor komt, maar als ik het nog even aan kijk lig ik dus nog 3 weken op de bank depri voor me uit te staren en dat lijkt me nou niet echt een leuk vooruitzicht
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Oud 27-03-2005, 19:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lady Penelope schreef op 27-03-2005 @ 20:49 :
Ja, ik heb voor 3 maanden meegekregen en ik ben net aan de derde strip begonnen...en ik denk ook dat ik 'm nog te kort slik om te zeggen of het echt hierdoor komt, maar als ik het nog even aan kijk lig ik dus nog 3 weken op de bank depri voor me uit te staren en dat lijkt me nou niet echt een leuk vooruitzicht
Als ik jou was zou ik deze strip toch nog even doorbijten. Bovendien kan je niet midden in een strip stoppen als je wilt dat ie veilig blijft (ik weet niet of je hem ook daarvoor slikt). Ik slikte ook microgynon en werd daar ook depri van, of het versterkte iig mijn depri gevoelens heb ik het idee. Ik ben toen overgestapt op Yasmin (maar wel nadat ik drie jaar microgynon geslikt had) en het gaat nu wel beter. Als je klaar bent (of bijna klaar) zou ik een afspraak maken met je huisarts om te overleggen of een andere pil je misschien beter zal liggen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-03-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 27-03-2005 @ 13:38 :
*verhaal* [/I]
oke, hartstikke bedankt!
Oud 28-03-2005, 14:28
Ellesje
Ellesje is offline
Hallo, ik heb 'n vraagje...

Ik ben toen ik 14 was aan de pil gagaan, na drie jaar erg onregelmatig menstrueren. Door de pil (microgynon 30) was ik volledig bewust van wanneer ik ongesteld moest worden, dit vond ik erg prettig. Ik ben nu 18, ik ben in de tussentijd een maand gestopt met de pil meen ik, en toen werd ik wel redelijk op tijd weer ongesteld (geloof een week te laat ofzo).

Mijn laatste menstruatie is begon op 15 februari. Daarna heb ik besloten te stoppen met de pil. Ik ben in de periode november - februari gewoon ongesteld geweest (met pil), en heb geen sexueel contact meer gehad sinds halverwege november.
De keuze te stoppen met de pil ging gepaard met de keuze geen vlees meer te eten, en gezonder te leven.
Mijn laatste menstruatie was dus bijna zes weken geleden. Weet iemand of er misschien nog wat regelmaat in kan komen of dat ik gewoon erg onregelmatig blijf? Zwanger zijn lijkt me erg stug, vanwege de normale bloedingen en geen enkel teken zoals misselijkheid / krampen / moodswings ed. Ik vind het vervelend :-/
Oud 28-03-2005, 14:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 28-03-2005 @ 15:28 :
Mijn laatste menstruatie is begon op 15 februari. Daarna heb ik besloten te stoppen met de pil. Ik ben in de periode november - februari gewoon ongesteld geweest (met pil), en heb geen sexueel contact meer gehad sinds halverwege november.
De keuze te stoppen met de pil ging gepaard met de keuze geen vlees meer te eten, en gezonder te leven.
Mijn laatste menstruatie was dus bijna zes weken geleden. Weet iemand of er misschien nog wat regelmaat in kan komen of dat ik gewoon erg onregelmatig blijf? Zwanger zijn lijkt me erg stug, vanwege de normale bloedingen en geen enkel teken zoals misselijkheid / krampen / moodswings ed. Ik vind het vervelend :-/
Ik slik ook al jarenlang de pil en ben in de tussentijd ook wel eens gestopt. Toen ik ermee gestopt was kreeg ik eerst nog een gewone menstruatie van de pil maar daarna duurde het bijna vier maanden voordat ik weer een keer uit mezelf ongesteld werd. Ik denk dus dat het best zou kunnen dat je lichaam nog een beetje moet afkicken van de pil en dat je daarom nu zo onregelmatig bent maar dat als je het de tijd geeft kan je denk ik best wel regelmatig ongesteld worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-03-2005, 21:19
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-03-2005 @ 15:42 :
Ik slik ook al jarenlang de pil en ben in de tussentijd ook wel eens gestopt. Toen ik ermee gestopt was kreeg ik eerst nog een gewone menstruatie van de pil maar daarna duurde het bijna vier maanden voordat ik weer een keer uit mezelf ongesteld werd. Ik denk dus dat het best zou kunnen dat je lichaam nog een beetje moet afkicken van de pil en dat je daarom nu zo onregelmatig bent maar dat als je het de tijd geeft kan je denk ik best wel regelmatig ongesteld worden.
4 maanden! nouja dat scheelt ook weer eigenlijk .
Dankjewel voor je reactie!
Ik zat mezelf al spookverhalen in het hoofd te halen van of ik misschien niet zwanger was, wat me vreselijk stug lijkt...
Nouja dankjewel dus
Oud 29-03-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-03-2005 @ 15:06 :
Ik weet dat door de pil je menstruatie kan veranderen. Voor de pil verloor ik veel meer bloed/slijm dan toen ik net begon aan de pil, maar nu na een tijd verlies ik nog minder (tampons raken niet echt vol), ik heb het idee dat ik nu niet echt ongesteld ben. Hebben jullie dit ook?
ik heb dit ook, voor die tijd verloor ik erg veel bloed, maar nu niet meer.
Meestal ben ik het 4 a 5 dagen.

Alleen nu ben ik het al een week en het is gewoon niet normaal hoeveel bloed en slijm ik verlies! (vooral veel slijm, heel veel slijm!) Ik ben zaterdag alweer begonnen met een nieuwe strip, maar ik ben nog steeds erg ongesteld.

Ik slik al tijden de pil door (steeds 3 strippen), zal het daaraan liggen? Maar beetje raar dat ik er nu pas last van krijg..
Ik hoop dat het snel ophoudt!
Oud 29-03-2005, 14:01
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 28-03-2005 @ 22:19 :
4 maanden! nouja dat scheelt ook weer eigenlijk .
Dankjewel voor je reactie!
Ik zat mezelf al spookverhalen in het hoofd te halen van of ik misschien niet zwanger was, wat me vreselijk stug lijkt...
Nouja dankjewel dus
Vanmiddag toch maar een testje gedaan, gezien de huisartsassistente me dat adviseerde als ik erg twijfelde. Gelukkig was het resultaat negatief. Weer 'n zorg minder .
Oud 01-04-2005, 13:44
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik ben pas net met de pil begonnen, en ik heb een ontzettend hongergevoel.
ik weet dat het erbij hoort en ik probeer niet meer dan eerst te eten (behalve wat extra groente ) , maar ook als ik iets eet gaat het hongergevoel totaaal niet weg en ik heb echt de neging alles te eten wat ik zie

ik kan me wel inhouden, maar misschien heeft iemand toch een fijne tip zodat ik niet de hele dag aan eten denk, of gewoon een geruststellende uitspraak als 'dat is alleen de eerste paar weken'ofzo?
__________________
eat your animal crackers
Oud 01-04-2005, 19:39
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Lady Penelope schreef op 27-03-2005 @ 20:30 :
Ik slik microgynon 30, sinds een maandje of 2 ofzo. Maar kun je door de pil eigenlijk ook depressief worden? Want sinds een paar weken voel ik me zo labiel, niet normaal meer gewoon. Normaal jank ik nooit, nu 5x binnen een paar weken....en verder lig ik het liefst op bed. Nu zijn er een paar weken geleden ook een aantal dingen gebeurd waar ik sowieso al niet zo vrolijk van werd, ongeveer tegelijk met wanneer ik met de pil begonnen ben....dus ik heb ook geen idee of het daardoor komt of door die pil

Mijn bijsluiter vermeldt overigens alleen als bijwerking 'stemmingswisselingen', maar bij mij is het meer een vlakke lijn met af en toe een uitschieter naar beneden

Als het echt door de pil zou komen ben ik er hopelijk zo vanaf als ik stop met slikken, maar dan moet ik weer terug naar het 'help-ik-val-flauw-van-de-pijn'-tijdperk

Maar goed, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb hetzelfde gehad, ik ben na die drie eerste strippen overgestapt op een lichtere pil (Lovette), de dokter zei dat het waarschijnlijk niet zou helpen, maar het heeft zeker geholpen. Ze vond het onwaarschijnlijk dat het geholpen had en ze deed er een beetje vaag over, maar volgens mij willen dokters niet geloven dat een lichtere pil echt kan werken. (Of het is een placebo-effect, maar dat maakt me niets uit, als ik maar geen last van bijwerkingen meer heb)
__________________
_love is gonna save us
Oud 01-04-2005, 20:42
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik slik de Diane-35 en nou heb ik gisteren in al mijn haast een pil uit mijn handen laten glippen zodat hij in het gootsteenputje verdween. Niet zo handig, ik weet het. Nu heb ik gewoon de pil van de volgende dag geslikt, aangezien het een combinatiepil is. Maar het gevolg hiervan is dat ik aan het eind van mijn strip een pil te kort kom. Aangezien ik de komende tijd toch geen seks heb, maakt het me niet zoveel uit als hij een periode niet veilig is, maar ik wil graag weten of dit nog gevolgen heeft voor mijn menstruatie. Kan ik gewoon na 20 dagen een stopweek inlassen? En moet ik dan na 7 pilvrije dagen weer beginnen met slikken of kan ik ook op mijn normale startdag beginnen? Dat laatste zou ik wel prettig vinden, aangezien ik eraan gewend ben en mijn menstruatie dan op een gunstig tijdstip begint.
Alvast bedankt!
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 02-04-2005, 01:10
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik zou gewoon 1 uit een nieuwe strip halen, kun je die direct gebruiken als reservestrip voor als het nog een weer gebeurd!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 02-04-2005, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Lady Penelope schreef op 27-03-2005 @ 20:30 :
Ik slik microgynon 30, sinds een maandje of 2 ofzo. Maar kun je door de pil eigenlijk ook depressief worden? Want sinds een paar weken voel ik me zo labiel, niet normaal meer gewoon. Normaal jank ik nooit, nu 5x binnen een paar weken....en verder lig ik het liefst op bed. Nu zijn er een paar weken geleden ook een aantal dingen gebeurd waar ik sowieso al niet zo vrolijk van werd, ongeveer tegelijk met wanneer ik met de pil begonnen ben....dus ik heb ook geen idee of het daardoor komt of door die pil

Mijn bijsluiter vermeldt overigens alleen als bijwerking 'stemmingswisselingen', maar bij mij is het meer een vlakke lijn met af en toe een uitschieter naar beneden

Als het echt door de pil zou komen ben ik er hopelijk zo vanaf als ik stop met slikken, maar dan moet ik weer terug naar het 'help-ik-val-flauw-van-de-pijn'-tijdperk

Maar goed, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb 2,5 jaar microgynon 30 geslikt. in die tijd was ik altijd super depri. toen het uit ging met mijn toenmalig vriend ben ik gestopt. ik wist niet da tik zo ontzetten vrolijk on zijn. kwam dus door die pil. ongeveer een jaar geleden kreeg ik weer een nieuwe vriend. ben toen aan de yasmin gegaan. maar daar werd ik ook super depri van. zelfs bijna op het punt gestaan om het met mijn vriend uit te maken. ben nu weer gestopt en heb weer dat ik met weer super vrolijk voel en veel opgewekter en het allemaal weer een beetje zie zitten. voor mij geen enkele pil meer!!
Oud 02-04-2005, 10:13
Verwijderd
Hai,

Ik slik microgynon30.
Komende week moet ik eigenlijk ongesteld worden, maar dit komt me niet zo goed uit.. Ik heb wel vaker mn ongesteldheid uitgesteld door gewoon nog een volle strip door te slikken.. maar dit duurt me eigenlijk weer te lang

Ik kan toch ook mn menstruatie een weekje uitstellen? Dus direct na deze strip nog een paar dagen van een nieuwe strip slikken en dan stoppen (dus die tweede strip niet afmaken), of is dat onveilig?

Gisteren, vrijdag, heb ik mn 21e pil ingenomen.. Als ik mn menstruatie precies 1 week wil uitstellen (zodat mn menstruatie over een week weer op de gebruikelijke dag valt) dan moet ik dus vandaag beginnen met een nieuwe strip en die tot en met volgende week vrijdag slikken? (En die week erna dus weer op zaterdag beginnen)

Oja, dan heb ik dus een soort van reservestrip nodig voor die extra week.. Maar ik heb hier nog een reservestrip liggen waar al een paar pillen uit zijn (ivm diarree, overgeven etc). Ik kan dan toch gewoon die strip gebruiken? Aangezien alle pillen uit een strip dezelfde inhoud hebben zeg maar.. toch?
Oud 02-04-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 02-04-2005 @ 11:13 :
Hai,

Ik slik microgynon30.
Komende week moet ik eigenlijk ongesteld worden, maar dit komt me niet zo goed uit.. Ik heb wel vaker mn ongesteldheid uitgesteld door gewoon nog een volle strip door te slikken.. maar dit duurt me eigenlijk weer te lang

Ik kan toch ook mn menstruatie een weekje uitstellen? Dus direct na deze strip nog een paar dagen van een nieuwe strip slikken en dan stoppen (dus die tweede strip niet afmaken), of is dat onveilig?

Gisteren, vrijdag, heb ik mn 21e pil ingenomen.. Als ik mn menstruatie precies 1 week wil uitstellen (zodat mn menstruatie over een week weer op de gebruikelijke dag valt) dan moet ik dus vandaag beginnen met een nieuwe strip en die tot en met volgende week vrijdag slikken? (En die week erna dus weer op zaterdag beginnen)

Oja, dan heb ik dus een soort van reservestrip nodig voor die extra week.. Maar ik heb hier nog een reservestrip liggen waar al een paar pillen uit zijn (ivm diarree, overgeven etc). Ik kan dan toch gewoon die strip gebruiken? Aangezien alle pillen uit een strip dezelfde inhoud hebben zeg maar.. toch?
Klopt je kan gewoon een weekje door slikken uit een andere strip (alle pillen zijn gelijk)
Oud 02-04-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 02-04-2005 @ 11:46 :
Klopt je kan gewoon een weekje door slikken uit een andere strip (alle pillen zijn gelijk)
Oke, handig. Vind ik fijner dan een volle strip doorslikken!
Dankjewel
Oud 02-04-2005, 13:03
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 01-04-2005 @ 21:42 :
Ik slik de Diane-35 en nou heb ik gisteren in al mijn haast een pil uit mijn handen laten glippen zodat hij in het gootsteenputje verdween. Niet zo handig, ik weet het. Nu heb ik gewoon de pil van de volgende dag geslikt, aangezien het een combinatiepil is. Maar het gevolg hiervan is dat ik aan het eind van mijn strip een pil te kort kom. Aangezien ik de komende tijd toch geen seks heb, maakt het me niet zoveel uit als hij een periode niet veilig is, maar ik wil graag weten of dit nog gevolgen heeft voor mijn menstruatie. Kan ik gewoon na 20 dagen een stopweek inlassen? En moet ik dan na 7 pilvrije dagen weer beginnen met slikken of kan ik ook op mijn normale startdag beginnen? Dat laatste zou ik wel prettig vinden, aangezien ik eraan gewend ben en mijn menstruatie dan op een gunstig tijdstip begint.
Alvast bedankt!
Je kunt ook gewoon 20 pillen slikken, dat is niet zo erg. Namelijk hetzelfde als je een pil vergeet in de derde week: als je dan gelijk stopt blijft hij ook veilig.
MAAR als je dat doet, kun je dus niet op je normale startdag beginnen, want dan heb je een stopweek van 8 dagen, en dat mag niet!
Een pil uit een reservestrip slikken zou dus voor jou de beste optie zijn denk ik.
__________________
Keep on rockin'
Oud 02-04-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 02-04-2005 @ 11:48 :
Oke, handig. Vind ik fijner dan een volle strip doorslikken!
Dankjewel
niets te danken!
Oud 02-04-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 01-04-2005 @ 21:42 :
Ik slik de Diane-35 en nou heb ik gisteren in al mijn haast een pil uit mijn handen laten glippen zodat hij in het gootsteenputje verdween. Niet zo handig, ik weet het. Nu heb ik gewoon de pil van de volgende dag geslikt, aangezien het een combinatiepil is. Maar het gevolg hiervan is dat ik aan het eind van mijn strip een pil te kort kom. Aangezien ik de komende tijd toch geen seks heb, maakt het me niet zoveel uit als hij een periode niet veilig is, maar ik wil graag weten of dit nog gevolgen heeft voor mijn menstruatie. Kan ik gewoon na 20 dagen een stopweek inlassen? En moet ik dan na 7 pilvrije dagen weer beginnen met slikken of kan ik ook op mijn normale startdag beginnen? Dat laatste zou ik wel prettig vinden, aangezien ik eraan gewend ben en mijn menstruatie dan op een gunstig tijdstip begint.
Alvast bedankt!
Ik heb de microgynon 30 en yasmin geslikt en daarbij was het zo dat als je in de derde week een pil vergat dat je dan of je stopweek oversloeg of direct stoppen en na 7 dagen met een nieuwe strip beginnen (stopweek mag wel korter maar absoluut NIET langer want dan is je pil niet meer betrouwbaar). |En dan was het nog gewoon veilig. Het enige nadeel is dat je dan op een andere dag moet gaan beginnen en ik deed het altijd zo dat ik niet in het weekend ongesteld werd. Maar als je dat niet erg vind kun je volgens mij de "gevallen"pil gewoon overslaan 7 dagen stopweek en dan met je nieuwe strip beginnen
Oud 02-04-2005, 14:34
Verwijderd
oeps ik zie nu net dat iemand boven mij het zelfde post heeft sorry!
Oud 02-04-2005, 18:08
edinora
Avatar van edinora
edinora is offline
ik ben heel stom geweest.
na een week de pil geslikt te hebben kan ik hem nu een heel weekend niet slikken, omdat ik hem vergeten ben mee te nemen naar mijn ouders en geen tijd heb om op en neer te rijden naar mijn kamer om hem te halen. Ik heb dus zometeen de eerste twee pillen van de tweede week niet geslikt.
Als je meer dan 2 pillen niet hebt ingenomen moet je je dokter bellen om advies (zal ik ook zeker doen), maar kan iemand me hier ook vertellen wat ik waarschijnlijk moet doen?

Mijn idee is dat ik waarschijnlijk dan maandag weer met een strip moet beginnen en dan 7 dagen moet oppassen, maar ik weet dit niet zeker.

ik heb trouwens al dagen geen seks gehad, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken.
__________________
mmm skyscraper i love you
Oud 02-04-2005, 18:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Nou je dokter bellen om advies lijkt me overdreven.
Dat is volgens mij als je ook daadwerkelijk seks hebt gehad.
Je moet nu inderdaad daarna 7 dagen oppassen (ikzelf hou dan voor het gemak en de zekerheid gewoon de rest van de strip aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Tweede week. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten. Als de vrouw de tabletten in de 7 dagen voorafgaande aan de éérste vergeten tablet correct heeft ingenomen, is geen aanvullende anticonceptie nodig. Als de vrouw echter meer dan 1 tablet is vergeten, moet haar aangeraden worden om gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel te gebruiken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 02-04-2005, 18:38
edinora
Avatar van edinora
edinora is offline
[QUOTE]Konijn schreef op 02-04-2005 @ 19:20 :
Nou je dokter bellen om advies lijkt me overdreven.
Dat is volgens mij als je ook daadwerkelijk seks hebt gehad.
Je moet nu inderdaad daarna 7 dagen oppassen (ikzelf hou dan voor het gemak en de zekerheid gewoon de rest van de strip aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk).
QUOTE]

ok. bedankt! het leek mij ook al zoiets en een beetje overdreven om de dokter te bellen, aangezien ik geen morningafterpil of wat dan ook nodig heb.
__________________
mmm skyscraper i love you
Oud 03-04-2005, 19:08
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
Lady Penelope schreef op 27-03-2005 @ 20:30 :
Ik slik microgynon 30, sinds een maandje of 2 ofzo. Maar kun je door de pil eigenlijk ook depressief worden? Want sinds een paar weken voel ik me zo labiel, niet normaal meer gewoon. Normaal jank ik nooit, nu 5x binnen een paar weken....en verder lig ik het liefst op bed. Nu zijn er een paar weken geleden ook een aantal dingen gebeurd waar ik sowieso al niet zo vrolijk van werd, ongeveer tegelijk met wanneer ik met de pil begonnen ben....dus ik heb ook geen idee of het daardoor komt of door die pil

Mijn bijsluiter vermeldt overigens alleen als bijwerking 'stemmingswisselingen', maar bij mij is het meer een vlakke lijn met af en toe een uitschieter naar beneden

Als het echt door de pil zou komen ben ik er hopelijk zo vanaf als ik stop met slikken, maar dan moet ik weer terug naar het 'help-ik-val-flauw-van-de-pijn'-tijdperk

Maar goed, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik slik ook microgynon30 ongeveer 2 maanden enik word er ook vrij emotioneel van zonder enkele reden, terwijl ik dat eerst nooit had.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 04-04-2005, 09:05
Verwijderd
Ik slik al geruime tijd de pil (modicon) en zou eigenlijk afgelopen weekend m'n stopweek hebben gehad. Omdat dat me niet goed uitkwam besloot ik om door te slikken en de stopweek over te slaan.
Mijn eerste strip heb ik helemaal geslikt, waarvan de laatste pil afgelopen woensdag was. Donderdag ben ik met een nieuwe strip begonnen en de pil van donderdag heb ik netjes ingenomen. Zaterdag kwam ik er echter achter dat ik de pil van vrijdag was vergeten. Ik heb toen op zaterdag de pil van vrijdag en van zaterdag ingenomen. Ik had toen echter al wel gemeenschap (wat een suf woord is dat toch) met mijn vriend gehad.
Met mijn bijsluiter kom ik er nu niet helemaal uit. In welke week zit ik nu eigenlijk? in de eerste of in de derde? En hoeveel risico loop ik op een ongewenste zwangerschap?
Zou ik nu moeten stoppen met slikken en een stopweek in moeten lassen?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Oud 04-04-2005, 10:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 04-04-2005 @ 10:05 :
*verhaal*
Ik begrijp hieruit dat je toen je gemeenschap had dus zo'n 7 pillen uit de tweede strip had geslikt.
In de tweede strip telt alles als derde week.
Je moet nu zeker geen stopweek houden, dat had je kunnen doen, maar dan had je dat gelijk moeten doen, niet toen nog die twee pillen nemen.
Volgens mij moet je nu minimaal 21 pillen nog weer slikken om veilig te blijven.
__________________
Keep on rockin'
Oud 04-04-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 04-04-2005 @ 11:26 :
Ik begrijp hieruit dat je toen je gemeenschap had dus zo'n 7 pillen uit de tweede strip had geslikt.
In de tweede strip telt alles als derde week.
Je moet nu zeker geen stopweek houden, dat had je kunnen doen, maar dan had je dat gelijk moeten doen, niet toen nog die twee pillen nemen.
Volgens mij moet je nu minimaal 21 pillen nog weer slikken om veilig te blijven.
Bedankt voor je antwoord
Nee, ik was net met een nieuwe strip begonnen. Ik had de eerste pil uit de 2de strip geslikt, was de 2de pil vergeten en heb die samen met de 3de ingenomen.
Ik dacht zelf ook al dat alles vanaf de 2de strip geldt als 3de week maar wist het niet helemaal zeker.
Nu dus gewoon de 2de strip afmaken en dan weer een stopweek houden?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.