Oud 12-04-2005, 18:13
Verwijderd
Stel je heb je aangemeld bij een rijschool. Je hebt 7 lessen gehad van 4 verschillende instructeurs en daar ben je het niet mee eens. Je hebt duidelijk aangegeven dat je dezelfde instructeur wilt. Nu heb je er genoeg van en je wilt naar een andere rijschool. Dat is natuurlijk zonde van het geld, dus probeer je het geld terug te vragen.

Ik vraag me af: Heb je in zo'n situatie een poot om op te staan of moet je je erbij neerleggen dat je geld hebt weggegooit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 18:38
PV
PV is offline
Hoeveel heb je al betaald dan?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:38
Verwijderd
Als je vantevoren hebt aangegeven dat je per se dezelfde instructeur wilt voor alle lessen en zij hebben je dat toegezegd, dan heb je in principe wel iets, ja. Het is alleen maar de vraag in hoeverre je daar iets aan hebt, want je gaat echt niet procederen voor die paar tientjes.

Ik zou eerder naar het vakverbond van de rijschool stappen, hebben die lui niet een beroepsvereniging ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2005 @ 19:38 :
Als je vantevoren hebt aangegeven dat je per se dezelfde instructeur wilt voor alle lessen en zij hebben je dat toegezegd, dan heb je in principe wel iets, ja. Het is alleen maar de vraag in hoeverre je daar iets aan hebt, want je gaat echt niet procederen voor die paar tientjes.

Ik zou eerder naar het vakverbond van de rijschool stappen, hebben die lui niet een beroepsvereniging ofzo?
Gaat de Bovag daar niet over?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 12-04-2005 @ 19:45 :
Gaat de Bovag daar niet over?
Dat wist ik dus niet zeker, maar je hebt wel gelijk. Bovag schijnt inderdaad een kwaliteitslabel voor rijschoolhouders af te geven
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:40
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
klopt. ik les bij een "particuliere" rijschool, met maar 2 auto's. deze is wel lid van de bovag, en staat ook bij de advertenties die hij zet in de lokale kranten. (Dus is idd een "garantielabel")

ik hoop niet voor je dat je een pakket van 30 lessen hebt? want dan wordt geld terugvragen, zeker bij een grote rijschool (en dat zal het wel zijn, met iig 4 instructeurs) vrees ik wel erg lastig.
Als je er bijv. 10 hebt betaald, blijft het zonde van het geld (of je "zit" ze uit), en gaat dan naar een andere..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 12-04-2005 @ 20:40 :
ik hoop niet voor je dat je een pakket van 30 lessen hebt? want dan wordt geld terugvragen, zeker bij een grote rijschool (en dat zal het wel zijn, met iig 4 instructeurs) vrees ik wel erg lastig.
Als je er bijv. 10 hebt betaald, blijft het zonde van het geld (of je "zit" ze uit), en gaat dan naar een andere..
Er zijn ook genoeg rijscholen die de niet gebruikte diensten gewoon terug betalen. Zo hoort het ook.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 09:24
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-04-2005 @ 21:03 :
Er zijn ook genoeg rijscholen die de niet gebruikte diensten gewoon terug betalen. Zo hoort het ook.
in theorie wel, tuurlijk, dat klopt.

Een vriend van mij reed bij een zeer bekende (grote) rijschool in utrecht, en had een pakket van 30 rijlessen en 2 keer afrijden, uit mn hoofd (zoiets iig). Na 20 lessen had hij toen 3 instructeurs gehad, die hem allemaal verschillende dingen vertelden, waardoor hij het gevoel had niet echt op te schieten.

Van de 10 lessen + examengeld heeft hij uiteindelijk maar 250 euro teruggekregen....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 13-04-2005 @ 10:24 :
in theorie wel, tuurlijk, dat klopt.

Een vriend van mij reed bij een zeer bekende (grote) rijschool in utrecht, en had een pakket van 30 rijlessen en 2 keer afrijden, uit mn hoofd (zoiets iig). Na 20 lessen had hij toen 3 instructeurs gehad, die hem allemaal verschillende dingen vertelden, waardoor hij het gevoel had niet echt op te schieten.

Van de 10 lessen + examengeld heeft hij uiteindelijk maar 250 euro teruggekregen....
Dat wil dan nog niet zeggen dat alle grote rijscholen zo zijn. Dat is een beetje generaliseren natuurlijk.

Ik heb zelf goed geinformeerd over dat soort dingen, voordat ik bij een rijschool begon. Dat zouden meer mensen moeten doen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:21
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2005 @ 14:03 :
Dat wil dan nog niet zeggen dat alle grote rijscholen zo zijn. Dat is een beetje generaliseren natuurlijk.

Ik heb zelf goed geinformeerd over dat soort dingen, voordat ik bij een rijschool begon. Dat zouden meer mensen moeten doen.
ik ook. daarom zit ik ook bij een lokale, kleine particulier.

maarja, mensen maken fouten. Als de nood aan de man is biedt de bovag / andere organisaties nog wel houvast, denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Anouk&Danny
Little Phoebe
500 10-06-2005 16:56
Verhalen & Gedichten verhaal nederlands
ikke_ik
0 20-12-2004 19:40
Psychologie ben je tevreden met jezelf en je leven?
Verwijderd
73 24-03-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.