Oud 21-04-2005, 13:11
Verwijderd



de vorige
en lees vooral de laatste post eens

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 13:13.
Oud 21-04-2005, 13:21
Schranktür
Schranktür is offline
Nog maar een keer.

Ik vind de 20+ kaas van Slankie nogal duur (12 euro per kilo of zo).

Weet iemand een goedkopere variant?
Oud 21-04-2005, 13:54
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 21-04-2005 @ 13:21 :
Nog maar een keer.

Ik vind de 20+ kaas van Slankie nogal duur (12 euro per kilo of zo).

Weet iemand een goedkopere variant?
geen idee..

die 30+ kaas van prima donna ofzo, die is echt megalekker! italiaanse kaas is dat. maar nee, geen 20+

@blueangel: ik heb geen idee! en net zoals jij en zoveel anderen heb ik hetzelfde "probleem" hoor
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 13:57
Verwijderd
Omdat ik de laatste tijd nogal gammel was ben ik eens naar de dokter geweest: ik heb ijzer en vitamine B12 tekort (maar nog net geen bloedarmoede) Nu moet ik van haar naar een dietiste, maar dat is even lastig met plannen, dus misschien hebben jullie hier nog wat handige tips en trucs.
Ik eet al een jaar of 8 geen vis en vlees, sinds een maand of 7 ook geen zuivel en eieren, maar heb me nooit goed verdiept in vervangers omdat ik dacht dat mijn lijf dat best aankon valt dat even tegen...
Sojaproducten gebruik ik met mate, gemiddeld 150 ml per dag schat ik zo. Tofu zit bijna elke dag wel in het avondeten, en ik probeer er ook veel pitten en zaden en noten in te verwerken maar welke zijn dan het meest geschikt??
Mijn suiker is ook aan de lage kant, dus ik moet ook nog eens verantwoorde tussendoortjes gaan vinden.
Oud 21-04-2005, 14:01
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Maryk schreef op 21-04-2005 @ 13:57 :
Omdat ik de laatste tijd nogal gammel was ben ik eens naar de dokter geweest: ik heb ijzer en vitamine B12 tekort (maar nog net geen bloedarmoede) Nu moet ik van haar naar een dietiste, maar dat is even lastig met plannen, dus misschien hebben jullie hier nog wat handige tips en trucs.
Ik eet al een jaar of 8 geen vis en vlees, sinds een maand of 7 ook geen zuivel en eieren, maar heb me nooit goed verdiept in vervangers omdat ik dacht dat mijn lijf dat best aankon valt dat even tegen...
Sojaproducten gebruik ik met mate, gemiddeld 150 ml per dag schat ik zo. Tofu zit bijna elke dag wel in het avondeten, en ik probeer er ook veel pitten en zaden en noten in te verwerken maar welke zijn dan het meest geschikt??
Mijn suiker is ook aan de lage kant, dus ik moet ook nog eens verantwoorde tussendoortjes gaan vinden.
oeh vervelend..
spinazie he (en andere slinkgroentes zoals andijvie, en broccoli, naja de meeste groenten iig.), en ijzerpillen. vitamine b12 kan je met injecties evt. krijgen.
verder zorgen dus dat je elke dag een vleesvervanger eet. nootjes zijn goed idd, cashews vind ik het lekkerst
vervelend dat je naast vlees ook geen zuivel neemt.. maar dat is natuurlijk je eigen beslissing!
een dietist(e) is trouwens echt geen slecht idee
ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij, maar dan neem ik wel zuivel, en had ik wel bloedarmoede (hb was 4,5.. kan je nagaan dat een normaal mens tussen de 7,5 en 8/9 heeft.. )
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 14:02
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Maryk schreef op 21-04-2005 @ 13:57 :
Omdat ik de laatste tijd nogal gammel was ben ik eens naar de dokter geweest: ik heb ijzer en vitamine B12 tekort (maar nog net geen bloedarmoede) Nu moet ik van haar naar een dietiste, maar dat is even lastig met plannen, dus misschien hebben jullie hier nog wat handige tips en trucs.
Ik eet al een jaar of 8 geen vis en vlees, sinds een maand of 7 ook geen zuivel en eieren, maar heb me nooit goed verdiept in vervangers omdat ik dacht dat mijn lijf dat best aankon valt dat even tegen...
Sojaproducten gebruik ik met mate, gemiddeld 150 ml per dag schat ik zo. Tofu zit bijna elke dag wel in het avondeten, en ik probeer er ook veel pitten en zaden en noten in te verwerken maar welke zijn dan het meest geschikt??
Mijn suiker is ook aan de lage kant, dus ik moet ook nog eens verantwoorde tussendoortjes gaan vinden.
Ik heb er niet veel verstand van, maar toen ik bijna bloedarmoede had ben ik heel veel paprika's (rauw) gaan eten, superlekker en helemaal vol met ijzer.
Oud 21-04-2005, 14:02
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
&hoeraaa valtaf doet het weer
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 14:03
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
cerys schreef op 21-04-2005 @ 14:01 :
en had ik wel bloedarmoede (hb was 4,5.. kan je nagaan dat een normaal mens tussen de 7,5 en 8/9 heeft.. )
Ik had ook ongeveer zoiets toen ik bloedarmoede had. 2x En ben al 3x geprikt op Pfeiffer maar heb het nog nooit gehad
Oud 21-04-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 21-04-2005 @ 14:01 :
oeh vervelend..
spinazie he (en andere slinkgroentes zoals andijvie, en broccoli, naja de meeste groenten iig.), en ijzerpillen. vitamine b12 kan je met injecties evt. krijgen.
verder zorgen dus dat je elke dag een vleesvervanger eet. nootjes zijn goed idd, cashews vind ik het lekkerst
vervelend dat je naast vlees ook geen zuivel neemt.. maar dat is natuurlijk je eigen beslissing!
een dietist(e) is trouwens echt geen slecht idee
ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij, maar dan neem ik wel zuivel, en had ik wel bloedarmoede (hb was 4,5.. kan je nagaan dat een normaal mens tussen de 7,5 en 8/9 heeft.. )
Ja ik moet dus naar een dietist om te voorkomen dat ik aan de pillen en injecties hoef (bij het woord 'injectie' krijg ik al de rillingen ) Dus graag goede en handige voedingstips!
Oud 21-04-2005, 14:11
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hey iedereen!

Ik neem dat dit ook in deze topic thuishoort: aankomen...

Ik probeer het al een tijdje maar het wil niet echt lukken. Ik weet niet zo goed wat ik méér op een dag moet gaan eten en waar toch veel calorieen in zitten, maar toch gezond is.

Dit is wat ik nu zo eet op een dag:

's morgens voor school: muesli met magere yoghurt en appel
's middags: 2 boterhammen + appel (of ander fruit) of 2 boterhammen + 1 klein sneetje roggebrood
's avonds: avondeten en soms een toetje
's avonds: één koekje

Volgens mij eet ik te veel zoete dingen waar ik van aan zou kunnen komen, zijn er geen 'goede' alternatieven? ik ga me immers niet aan een 'slagroomdieet' wagen... thanx
Oud 21-04-2005, 14:12
sheepdog
sheepdog is offline
@ Blurred (vorig topic): Dankjewel!

Alleen beweeg ik nog niet veel... Weet niet echt wat ik moet doen. Als ik bij mijn ouders ben ga ik meestal wel tennissen met een vriendin maar daar kom ik ook maar 1 of 2x per maand. Hier op kamers zijn wel mogelijkheden om te sporten maar dat is midden in de school dus dat vind ik vreselijk. Fitness is duur... Hardlopen vind ik ook vreselijk (ik haat het gewoon als mensen me zien sporten). Ik loop wel overal naar toe en soms gaan een vriendin en ik 'even' een hele dag fietsen. Maar echt regelmatig intensief sporten doe ik niet.
Oud 21-04-2005, 14:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-04-2005 @ 14:11 :
Hey iedereen!

Ik neem dat dit ook in deze topic thuishoort: aankomen...

Ik probeer het al een tijdje maar het wil niet echt lukken. Ik weet niet zo goed wat ik méér op een dag moet gaan eten en waar toch veel calorieen in zitten, maar toch gezond is.

Dit is wat ik nu zo eet op een dag:

's morgens voor school: muesli met magere yoghurt en appel
's middags: 2 boterhammen + appel (of ander fruit) of 2 boterhammen + 1 klein sneetje roggebrood
's avonds: avondeten en soms een toetje
's avonds: één koekje

Volgens mij eet ik te veel zoete dingen waar ik van aan zou kunnen komen, zijn er geen 'goede' alternatieven? ik ga me immers niet aan een 'slagroomdieet' wagen... thanx
Schrap alle dieetproducten die je gebruikt. Begin met meer brood eten, eet veel pasta en rijst. Ga normale yoghurt en melk gebruiken. Eet vlees(vervangers) en kijk vooral niet naar wat het is. Ga beleg eten op je brood, normale kaas, hagelslag en boter.

Maar het belangrijskte is: meer eten. Je eet gewoon te weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 14:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik snap trouwens niet waarom mensen zo graag 20+ kaas willen eten... Gewone kaas is veel lekkerder en per boterham scheelt het 25 cal en 3 gr vet. De meeste mensen komen al aan veel te weinig, ik zou zeggen de kleine beetjes helpen? En qua vet denkt volgens mij ook de meerderheid hier dat je dat zoveel mogelijk moet schrappen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 14:49
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2005 @ 14:38 :
Ik snap trouwens niet waarom mensen zo graag 20+ kaas willen eten... Gewone kaas is veel lekkerder en per boterham scheelt het 25 cal en 3 gr vet.
Vind ik ook. De keren dat ik 20+ of 30+ kaas op brood heb gegeten, vond ik dat het net leek alsof ik een broodje plastic aan het eten was.... En er zullen heus wel lekker(der)e varianten zijn, maar ik denk ook dat je die vetten gewoon nodig hebt.... zeker als je niet te dik bent.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-04-2005, 14:53
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 21-04-2005 @ 14:12 :
Alleen beweeg ik nog niet veel... Hier op kamers zijn wel mogelijkheden om te sporten maar dat is midden in de school dus dat vind ik vreselijk. Fitness is duur... Hardlopen vind ik ook vreselijk (ik haat het gewoon als mensen me zien sporten). Ik loop wel overal naar toe en soms gaan een vriendin en ik 'even' een hele dag fietsen. Maar echt regelmatig intensief sporten doe ik niet.
Dat heb ik ook. Fitness vind ik te duur en best wel onzin als het alleen maar om het bewegen op zich gaat, dan kun je in principe net zo goed gratis gaan hardlopen of fietsen. Als je daar echt krachttraining en oefeningen wilt doen oke, maar ik zelf nou nooit gaan fitnessen.... Ik zit erover te denken om volgend studiejaar bij de studentenbadmintonvereniging te gaan, dat lijkt me gezellig, en je bent iedere week 2 uur aan het sporten.

Mijn fiets is ontzettend gaar, valt echt niet op te fietsen, dat vind ik wel heel shit. Daarom heb ik besloten dat ik voortaan naar m'n werk ga lopen, dat is een half uur lopen. Op een dag is dat dus een uur, iedere week minstens 2 uur in welke stad studeer jij eigenlijk?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-04-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-04-2005 @ 14:11 :
Dit is wat ik nu zo eet op een dag:

's morgens voor school: muesli met magere yoghurt en appel
's middags: 2 boterhammen + appel (of ander fruit) of 2 boterhammen + 1 klein sneetje roggebrood
's avonds: avondeten en soms een toetje
's avonds: één koekje
dit is wat je zou moeten eten op een dag:

's morgens voor school: een grote kom muesli met volle yoghurt en een appel
tussendoortje: pakje 7-granen koeken en een groot glas (half)volle melk
's middags: vier boterhammen met beleg (en geen beleg van de weightwatchers of 'met verlaagd vetgehalte' of 'zonder toegevoegde suikers') en een stuk fruit
tussendoortje: twee boterhammen met beleg
's avonds: flinke schep aardappelen + flinke schep groenten + flink stuk vlees OF een groot bord spaghetti met een hele hoop saus en kaas OF een flinke portie rijst met weetikveelwat
"voor de tv": kaasblokjes, olijfjes, salamiblokjes, koekjes, chips, nootjes, whatever.


aankomen is mogelijk, als je maar (meer dan) genoeg eet. met de hoeveelheden die jij op een dag binnendoet valt een normaal mens zelfs af.
Oud 21-04-2005, 15:10
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-04-2005 @ 14:53 :

Mijn fiets is ontzettend gaar, valt echt niet op te fietsen, dat vind ik wel heel shit. Daarom heb ik besloten dat ik voortaan naar m'n werk ga lopen, dat is een half uur lopen. Op een dag is dat dus een uur, iedere week minstens 2 uur in welke stad studeer jij eigenlijk?
Kleine beetjes helpen Bijv. ook de trap nemen ipv de lift

Antwerpen
Oud 21-04-2005, 15:11
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Maar het punt is: ik wil gewoon niet met zo'n vol, opgeblazen gevoel rondlopen, wat ik dus vaak al heb na zo'n maaltijd! En wat betreft de boterhammen, kom je van bruine meer aan dan van witte of maakt dat niej uit?
Oud 21-04-2005, 15:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-04-2005 @ 15:11 :
Maar het punt is: ik wil gewoon niet met zo'n vol, opgeblazen gevoel rondlopen, wat ik dus vaak al heb na zo'n maaltijd! En wat betreft de boterhammen, kom je van bruine meer aan dan van witte of maakt dat niej uit?
van witte meer, maar hangt ook af van het brood, maar die zijn minder goed en vullen totaal niet en zitten minder goede voedingsstoffen in...

dat volle gevoel is een kwestie van wennen. Je lichaam is gewend aan te weinig eten, zodra ze doorheeft dat ze genoeg krijgt, zal dat gevoel snel verdwijnen.

Daarnaast is dat gevoel vaak vooral psychisch, eigenlijk wil je misschien niet meer eten, omdat je eigenlijk misschien niet wil aankomen... vol gevoel is een gemakkelijk excuus om minder te hoeven eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 15:26
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-04-2005 @ 15:11 :
En wat betreft de boterhammen, kom je van bruine meer aan dan van witte of maakt dat niej uit?
Ik zou gewoon 6 bruine boterhammen per dag eten als ik jou was. Of bolletjes, mueslibrood, maisbrood.... In wit brood zitten geen goede voedingstoffen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-04-2005, 15:28
11568
11568 is offline
Vandaag:

2 boterhammen met kaas, thee + magere melk, optimel en een snack a jack, pakje droge toastjes op school, 2 flesjes water, toen ik thuis kwam 2 boterhammen met halvarine en thee.

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 19:28.
Oud 21-04-2005, 15:30
Verwijderd
Verdorie, ik blijf maar zondigen

Net een slagroomtompouce gegeten van de HEMA. Nou ja, zometeen sporten en rest van de dag niks ongezonds meer eten, dan moet het meevallen
Oud 21-04-2005, 15:43
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-04-2005 @ 15:11 :
Maar het punt is: ik wil gewoon niet met zo'n vol, opgeblazen gevoel rondlopen, wat ik dus vaak al heb na zo'n maaltijd! En wat betreft de boterhammen, kom je van bruine meer aan dan van witte of maakt dat niej uit?
Geloof me, als je eenmaal weer gaat eten, krijg je honger! Echt enorme honger, tenminste ik wel...

Vandaar dat er inmiddels ook alweer 4 boterhammen en een cracker naar binnen zijn (ontbijt + lunch). Straks nog avondeten en misschien vantevoren nog een cracker of een appel.
Oud 21-04-2005, 15:45
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
ANGE schreef op 21-04-2005 @ 15:43 :
Geloof me, als je eenmaal weer gaat eten, krijg je honger! Echt enorme honger, tenminste ik wel...

Vandaar dat er inmiddels ook alweer 4 boterhammen en een cracker naar binnen zijn (ontbijt + lunch). Straks nog avondeten en misschien vantevoren nog een cracker of een appel.
Goedzo, echt heel goed! Hoe voel je je er nu over?
Oud 21-04-2005, 15:49
ANGE
ANGE is offline
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, het blijft moeilijk. Ik moet me er echt toe zetten om te eten steeds, maar het gaat makkelijker dan eerst.
Oud 21-04-2005, 15:57
Verwijderd
Ange, ik ben echt ongelooflijk blij voor je
Oud 21-04-2005, 15:59
Verwijderd
ik zit me trouwens freakin' hard te ergeren op valtaf.nl aan een paar mutsen die lekker zitten te overleggen hoe en wanneer ze het beste kunnen overgeven (goudbloemje en janet1989) je gaat er zelf bijna van kotsen
Oud 21-04-2005, 16:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2005 @ 14:38 :
Ik snap trouwens niet waarom mensen zo graag 20+ kaas willen eten... Gewone kaas is veel lekkerder en per boterham scheelt het 25 cal en 3 gr vet. De meeste mensen komen al aan veel te weinig, ik zou zeggen de kleine beetjes helpen? En qua vet denkt volgens mij ook de meerderheid hier dat je dat zoveel mogelijk moet schrappen?
Vet in kaas zijn alleen niet echt goede vetten, toch? Dan kan je beter 20+ of 30+ kaas eten, en een keer pindakaas ofzo op je brood doen. Ik vind die Slankie kaas in elk geval wel lekker

@ Kastdeur (je nieuwe naam kan ik even niet opkomen ) een variant voor 20+ kaas weet ik niet, misschien dat dat op de markt goedkoper is. Maar AH heeft in elk geval wel 30+ kaas, ik weet niet wat die kost, maar die is vast goedkoper dan de Slankie, en het scheelt maar iets van 5 kcal per beleg ofzo
Oud 21-04-2005, 16:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik kom vandaag trouwens op een verdeling van 39.5/33.5/27, relatief weinig kcal en we eten zalm en roerbakgroenten
Oud 21-04-2005, 16:47
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-04-2005 @ 15:59 :
ik zit me trouwens freakin' hard te ergeren op valtaf.nl aan een paar mutsen die lekker zitten te overleggen hoe en wanneer ze het beste kunnen overgeven (goudbloemje en janet1989) je gaat er zelf bijna van kotsen
Ik vind dat eng. Wat moet er wel niet in je omgaan wil het zo ver komen.... En dan ook nog elkaar lekker tips zitten geven!! Als Darkside al een schop onder z'n reet nodig heeft dan hebben zij het zeker.... Hetzij op een andere manier
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 21-04-2005, 16:57
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag een beetje de mist in gegaan ... tenminste denk ik
09.00 : 4bb met effi licht en een yoghurtje (+-370cal)
11.00 : een fruitella snoepje en een zure slinger (mag vandaag )
14.00 : (te laat ik weet het) een kleine spaghetti met kaas
15.00 : stukjes kaas ( een 15tal)
16.00 : een appel
Weet iemand hoeveel calorien je ongeveer voor een spaghetti bolognese zou kunnen tellen.
Ik wou eerst nog scampi met rijst gaan eten maar dan kom ik echt te hoog vrees ik
Ik heb niet echt een idee wat ik hierbij nog kan eten.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-04-2005, 17:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-04-2005 @ 16:57 :
Vandaag een beetje de mist in gegaan ... tenminste denk ik
09.00 : 4bb met effi licht en een yoghurtje (+-370cal)
11.00 : een fruitella snoepje en een zure slinger (mag vandaag )
14.00 : (te laat ik weet het) een kleine spaghetti met kaas
15.00 : stukjes kaas ( een 15tal)
16.00 : een appel
Weet iemand hoeveel calorien je ongeveer voor een spaghetti bolognese zou kunnen tellen.
Ik wou eerst nog scampi met rijst gaan eten maar dan kom ik echt te hoog vrees ik
Ik heb niet echt een idee wat ik hierbij nog kan eten.
Gefeliciteerd. Je bent jarig, dan moet je echt niet cal gaan tellen, hoe zonde is dat. Waarom heb je geen taart enzo gegeten?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 17:02
Verwijderd
gelukkige verjaardag meid


ik zou tellen 350 kcal voor de spaghetti, 200 kcal voor de saus en 150 kcal voor de kaas. zo ongeveer hé beetje afhankelijk van hoeveel je precies hebt genomen ... (dit is een 'kleine' portie)

maar eigenlijk heeft gothic gelijk: verboden calorieën te tellen op je verjaardag!!
Oud 21-04-2005, 17:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Thanks Taart eten wordt bij ons zowiso niet gedaan. En ik ga zaterdag uit en dus dan vieren
Daarom dat ik vandaag niet te veel wou eten omdat ik gisteren ook al firet +andalouse gegeten had (kwam zonder aan een 1200cal al )
*Gaat in de ijskast kijken wat er is*
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-04-2005, 17:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-04-2005 @ 17:05 :
Thanks Taart eten wordt bij ons zowiso niet gedaan. En ik ga zaterdag uit en dus dan vieren
Daarom dat ik vandaag niet te veel wou eten omdat ik gisteren ook al firet +andalouse gegeten had (kwam zonder aan een 1200cal al )
*Gaat in de ijskast kijken wat er is*
gefeli!!

ook weer nieuwe pogingen om gezond te eten, ik voel me wel erg slap de laatste tijd:
07:00 250 ml vruchtensap + 330 ml optimel + eigengebakken brood (90 gram) met jam
11:00 plakje roggenbrood/granenkoek
13:00 eigengebakken boterham (90 gram) met (smeer)kaas, beker halfvolle melk
15:00 appel
16:30 stuk fruit + cracker met (smeer)kaas
19:00 avondeten, wat er opgeschept wordt. (uit elke categorie de aanbevolen hoeveelheid, waarschijnlijk meer, omdat hier voor teveel gekookt wordt). 250 gram volle yoghurt
21:00 kop anijsmelk

tussendoor vaak drop, vanwege duizeligheid.
Oud 21-04-2005, 17:23
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-04-2005 @ 15:59 :
ik zit me trouwens freakin' hard te ergeren op valtaf.nl aan een paar mutsen die lekker zitten te overleggen hoe en wanneer ze het beste kunnen overgeven (goudbloemje en janet1989) je gaat er zelf bijna van kotsen
OH MMY GOD dat is echt te ziek voor woorden...
bij een van de 2 is d'r bmi 14 ofzo en dan wil ze nog 10 kilo afvallen én niks eten én kotsen én 4 doosjes laxeermiddel in 1 keer slikken.. het is bijna lachwekkend
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 17:25
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het zijn 2bb met kaas, 2bb met prepare en een griesmeelpuddingkje geworden. Denk dat ik zo aan mijn behoefte kom. Vanavond mss nog wat lekkers
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-04-2005, 17:26
Mara
Mara is offline
@ANGE: Goed zo

@Gothic: Wij halen 20+ kaas van de markt, en ik vind die persoonlijk veel lekkerder dan 48+. Die wij hebben is vrij 'droog' en 48+ vind ik vaak erg glibberig, vettig ofzo. Gewoon niet lekker. En nee, dat zit niet tussen m'n oren, want toen m'n vader nog 20+ kaas at voor z'n dieet (cholesterol) vond ik die ook altijd al lekkerder terwijl ik niet eens wist dat 't 20+ was oid

@*blue angel*: Pff, het koolhydraten-eiwitten verhaal. Volgens mij heb ik dat ooit opgeslagen van MD.. ik kijk wel even of ik 't kan vinden.
Oud 21-04-2005, 17:26
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 21-04-2005 @ 17:02 :
gelukkige verjaardag meid


ik zou tellen 350 kcal voor de spaghetti, 200 kcal voor de saus en 150 kcal voor de kaas. zo ongeveer hé beetje afhankelijk van hoeveel je precies hebt genomen ... (dit is een 'kleine' portie)

maar eigenlijk heeft gothic gelijk: verboden calorieën te tellen op je verjaardag!!
oei dat lijkt mij enorm veel
vooral de kaas is denk ik beduidend minder. naja goed dat is natuurlijk voor iedereen anders
maar kellytje, je kan toch zelf apart een beetje kijken van nou wat heb ik voor de saus gebruikt, hoeveel spaghetti en kaas ongeveer?

en gefeliciteerd!
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 17:29
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het was in de snackbar en ik heb er niet echt opgelet hoeveel het was Ach ja ik ga vandaag toch maar niet tellen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-04-2005, 17:31
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-04-2005 @ 17:29 :
Het was in de snackbar en ik heb er niet echt opgelet hoeveel het was Ach ja ik ga vandaag toch maar niet tellen
oh haha hebben ze daar spaghetti? dat heb ik in nederland nog nooit gezien
nee joh, niet opletten, vind ik ook hoor. lekker genieten van je verjaardag!
__________________
I'm in the forest
Oud 21-04-2005, 17:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
cerys schreef op 21-04-2005 @ 17:31 :
oh haha hebben ze daar spaghetti? dat heb ik in nederland nog nooit gezien
nee joh, niet opletten, vind ik ook hoor. lekker genieten van je verjaardag!
Een snack-iets in elk geval En het is hier idd niet zo raar dat ze in een frituur ook spaghetti enzo verkopen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 21-04-2005, 17:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 21-04-2005 @ 17:17 :
gefeli!!

ook weer nieuwe pogingen om gezond te eten, ik voel me wel erg slap de laatste tijd:
07:00 250 ml vruchtensap + 330 ml optimel + eigengebakken brood (90 gram) met jam
11:00 plakje roggenbrood/granenkoek
13:00 eigengebakken boterham (90 gram) met (smeer)kaas, beker halfvolle melk
15:00 appel
16:30 stuk fruit + cracker met (smeer)kaas
19:00 avondeten, wat er opgeschept wordt. (uit elke categorie de aanbevolen hoeveelheid, waarschijnlijk meer, omdat hier voor teveel gekookt wordt). 250 gram volle yoghurt
21:00 kop anijsmelk

tussendoor vaak drop, vanwege duizeligheid.
Wat dacht je van wat extra brood als je duizelig bent? Is namelijk stukken beter voor je bloedsuikerspiegel en tegen duizeligheid...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 17:55
Verwijderd
Ik ben er weer! Ik ben 3 dagen naar Strasbourgh geweest ivm met school, en dan kom ik terug en moet ik meteen weer een heel topic doorlezen.

Er is iets vreemds aan de hand. Vanmorgen woog ik 60,5 kg, terwijl ik de vorige keer dat ik me woog (minder dan 1 week geleden) nog 57,5 of 58,0 (weet het niet meer precies) woog. Ik moet wel ongesteld worden, en heb de afgelopen week veel meer gegeten dan normaal, maar dan ben ik toch niet ineens 3 kg zwaarder?
Oud 21-04-2005, 17:59
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-04-2005 @ 17:55 :
Ik ben er weer! Ik ben 3 dagen naar Strasbourgh geweest ivm met school, en dan kom ik terug en moet ik meteen weer een heel topic doorlezen.

Er is iets vreemds aan de hand. Vanmorgen woog ik 60,5 kg, terwijl ik de vorige keer dat ik me woog (minder dan 1 week geleden) nog 57,5 of 58,0 (weet het niet meer precies) woog. Ik moet wel ongesteld worden, en heb de afgelopen week veel meer gegeten dan normaal, maar dan ben ik toch niet ineens 3 kg zwaarder?
Vocht of een meetfoutje, geloof me maar.
Ik had het vorige week, de hele week woog ik 64 of meer, terwijl ik daarvoor 62 woog.. De hele periode hetzelfde gegeten en gisteren woog ik 62,5
Zo snel kom je echt geen vet aan hoor!
Oud 21-04-2005, 18:00
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2005 @ 17:52 :
Wat dacht je van wat extra brood als je duizelig bent? Is namelijk stukken beter voor je bloedsuikerspiegel en tegen duizeligheid...
ik moet van de huisarts dan iets zouts nemen als bouillon, chips, nootjes, of zoute drop.. Ik heb namelijk een mega lage bloeddruk.
Oud 21-04-2005, 18:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ANGE: Als ik je posts zo lees zie ik wel goed dat je kleine stapjes vooruit neemt Goed zo!

@kellytje: Gefeliciteerd

Me: Ik heb mezelf afgezet van het afvallen. Nu probeer ik gewoon geen vreetbuien meer te hebben en heb er deze nog maar 1 gehad Yeah Ik denk nml dat als ik die niet meer zal hebben en verder gewoon eet, sowieso wel 2 kilo zal afvallen. Die vreetbuien verpesten bij mij echt veel nml. En mn stofwisseling is best snel.
Oud 21-04-2005, 18:20
Hagel
Hagel is offline
vandaag ben ik enorm de fout in gegaan en ja ik stop het allemaal zelf in mijn mond maar het is wel kut. Was gister jarig en toen netjes 1 stuk taart gegeten en wat toastjes. Vandaag was er nog veel taart over en mijn vriend kreeg het geniale idee om taart als ontbijt te eten... nou toen had ik dus nee moeten zeggen maar ik dacht, ach voor 1 keer. Op school een italiaanse bol gegeten en net toen ik thuis kwam nog 2 stukken taart en toastjes....ik heb er nu vet spijt van, eigenlijk op het moment zelf al. Maarja, het zit er al in
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 21-04-2005, 18:22
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
kellytje schreef op 21-04-2005 @ 17:33 :
Een snack-iets in elk geval En het is hier idd niet zo raar dat ze in een frituur ook spaghetti enzo verkopen
Gefeliciteerd! In NL heb ik trouwens ook al best vaak spaghetti in de frituur gezien hoor.
Oud 21-04-2005, 18:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2005 @ 17:52 :
Wat dacht je van wat extra brood als je duizelig bent? Is namelijk stukken beter voor je bloedsuikerspiegel en tegen duizeligheid...
Die duizeligheid hoeft helemaal niet te komen door een lage bloedsuiker. Drop wordt vaak aangeraden bij mensen met een lage bloeddruk, hier wordt je ook duizelig van.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.