Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 10:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Iedereen bedankt voor de felicitaties, dat vind ik echt ontzettend leuk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 10:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-05-2005 @ 11:20 :
Hoe bedoel je?

Het is iig niet mijn bedoeling dus als ik het doe is het per ongeluk, sorry daarvoor.
Het komt ook omdat dit topic te snel gaat denk ik. Soms worden sommige berichten/vragen gewoon niet gezien. Of bewust niet op gereageerd, ik weet het niet. Heb er zelf ook wel vaak last van (dat er dus niet op mijn berichten worden gereageerd).

En gefeliciteerd
Oud 07-05-2005, 10:24
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-05-2005 @ 11:06 :
Vandaag jarig dus ik ga echt even een dag totaal niet opletten wat ik eet. Waarschijnlijk zal het toch wel meevallen.

Vanmorgen al een lekker ontbijtje gehad:
- twee beschuitjes met gestampte muisjes
- aardbeien
- milk&fruit mango
Gefeliciteerd! Geniet er van!
Oud 07-05-2005, 10:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2005 @ 11:23 :
Het komt ook omdat dit topic te snel gaat denk ik. Soms worden sommige berichten/vragen gewoon niet gezien. Of bewust niet op gereageerd, ik weet het niet. Heb er zelf ook wel vaak last van (dat er dus niet op mijn berichten worden gereageerd).

En gefeliciteerd
Ik reageer niet altijd overal op omdat ik bij sommige berichten gewoon niet weet wat ik erop moet antwoorden of denk dat ik geen zinnig antwoord kan geven. Dan kan je denk ik beter wachten tot er iemand langskomt die er wel een antwoord op weet. Denk dat het negeren zo komt doordat er meerdere vragen door elkaar heen lopen in dit topic.

Dankjewel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2005 @ 11:20 :
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Maar je doet het goed zeg, zoveel al kwijt! Daar heb ik echt bewondering voor! Hoeveel calorieën eet je gemiddeld per dag? En hoe lang ben je nu bezig?
18. ik wordt over 2 maanden 19

ik tel geen calorieen, dat doe ik bewust niet omdat oik een anorexia verleden heb
Oud 07-05-2005, 10:35
sheepdog
sheepdog is offline
Gister dus véél gegeten bij het gourmetten. Commentaar gekregen omdat ik niet in boter wilde bakken maar in olie. Bah, mijn moeder gooide op een gegeven moment een hele scheut boter in mijn bakje, daarna droop mijn gehaktbal van het vet . Verder wel goed gegeten denk ik. Vandaag rustig dagje, moet veel huiswerken en denk dat ik even in de tuin ga springtouwen. Vanavond wel friet eten en morgen pizza, maar dat mag van mezelf als ik bij mijn ouders ben (1 a 2x per maand), en nu is mijn zus er ook nog eens dus dan mag het helemaal.
Oud 07-05-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 07-05-2005 @ 11:35 :
Gister dus véél gegeten bij het gourmetten. Commentaar gekregen omdat ik niet in boter wilde bakken maar in olie. Bah, mijn moeder gooide op een gegeven moment een hele scheut boter in mijn bakje, daarna droop mijn gehaktbal van het vet . Verder wel goed gegeten denk ik. Vandaag rustig dagje, moet veel huiswerken en denk dat ik even in de tuin ga springtouwen. Vanavond wel friet eten en morgen pizza, maar dat mag van mezelf als ik bij mijn ouders ben (1 a 2x per maand), en nu is mijn zus er ook nog eens dus dan mag het helemaal.
Wat heeft je zus met het eten van pizza/patat te maken?
Oud 07-05-2005, 10:37
Verwijderd
Mmmmmmmmmmm, ik heb echt een superlekkere smoothie gemaakt!!
1 banaan, 1 peer, magere yoghurt en iets van 5 ijsblokjes.. Alles in een bak en fijnmixen met een staafmixer..
(wist niet dat mijn staafmixer zelfs die ijsblokjes aan kan.. )
Oud 07-05-2005, 10:38
Verwijderd
@Daantje_0705: Gefeliciteerd idd!
Oud 07-05-2005, 11:16
11568
11568 is offline
Ontbijt:
4 grote gruwelijke lekker OER-brood-boterhammen met halvarine
2 grote bekers thee met halfvolle melk
Oud 07-05-2005, 11:21
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 07-05-2005 @ 11:36 :
Wat heeft je zus met het eten van pizza/patat te maken?
Die is een jaar niet in Nederland geweest en wil nu haar oude favoriete dingen weer eten
Oud 07-05-2005, 11:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
11568 schreef op 07-05-2005 @ 12:16 :
Ontbijt:
4 grote gruwelijke lekker OER-brood-boterhammen met halvarine
2 grote bekers thee met halfvolle melk
Ik heb net ook 2 grote oerboterhammen op
Oud 07-05-2005, 12:04
gewoonik
gewoonik is offline
ontbijt (9.30): tosti met geitenkaas en appel (2 boterhammen dus)
middageten (12.30): 1 broodje met kaas, 1 boterham met appelstroop, 1 cracker met pasta en 1 plakje peperkoek


vandaag nog : appel en avondeten en toetje en vanavond vast ook wel iets (ga naar mn vriendje dus weet niet precies..)
en misschien stukje meloen als ik zin heb..
Oud 07-05-2005, 12:07
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
ochtend
2 (witte ) bb + philedelphia light
2 glazen vruchtensap
middag
3 bb + philedelphia light
Klein bakje (vruchten)yoghurt met crusli
eind middag
1 bb + philedelphia light
avond
aardappelen + redelijk wat jus
spinazie a la creme
worstjes (2 stuks)
later op de avond
2x pakje droge crackertjes


Ik heb geprobeerd wat meer te gaan eten in de ochtend en middag, en minder in de avond (normaal schepte ik veel meer op dan nu). Dit is opzich wel gelukt, al had ik nog wel trek later op de avond, de rest van de dag niet. Fruit had ik niet in huis, wat afwisseling in beleg ook niet, aangezien ik net terug ben van vakantie en nog niet echt uigebreid boodschappen heb gedaan. Anders zat dat er uiteraard wel tussen
Oud 07-05-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 07-05-2005 @ 13:07 :
ochtend
2 (witte ) bb + philedelphia light
2 glazen vruchtensap
middag
3 bb + philedelphia light
Klein bakje (vruchten)yoghurt met crusli
eind middag
1 bb + philedelphia light
avond
aardappelen + redelijk wat jus
spinazie a la creme
worstjes (2 stuks)
later op de avond
2x pakje droge crackertjes


Ik heb geprobeerd wat meer te gaan eten in de ochtend en middag, en minder in de avond (normaal schepte ik veel meer op dan nu). Dit is opzich wel gelukt, al had ik nog wel trek later op de avond, de rest van de dag niet. Fruit had ik niet in huis, wat afwisseling in beleg ook niet, aangezien ik net terug ben van vakantie en nog niet echt uigebreid boodschappen heb gedaan. Anders zat dat er uiteraard wel tussen
2 witte bb? Staat bb niet voor bruine boterham?
Oud 07-05-2005, 13:32
11568
11568 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2005 @ 12:22 :
Ik heb net ook 2 grote oerboterhammen op
Zo lekker
Oud 07-05-2005, 15:31
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik heb net een paar handjes m&ms gegeten en ik voel me weer helemaal schuldig
had ik net een paar weken "goed" gegeten (ach ja tussen de 1300 en 1500 ), had ik net weer een paar dagen onwijs weinig gegeten (800/900).. en gister weer iets beter omdat ik nog wat boterhammen naar binnen wist te proppen met veel moeite..

en vandaag.. kom ik met avondeten op 1200 uit (incl m&ms). net dus die m&ms gegeten en ik heb gelijk weer een minderwaardigheidscomplex; ik voel me weer helemaal dik en vadsig en flubberig en zwaarrrrr.. ik voel me zo dik ik word er echt niet goed van
en het stomme is dat ik weet dat jongens mij leuk vinden, dat niemand problemen met mijn lichaam heeft, behalve ikzelf en dat is nou juist het belangrijkste
__________________
I'm in the forest
Oud 07-05-2005, 15:37
11568
11568 is offline
Ontbijt [wat eigenlijk ook gelijk lunch was]:
4 grote gruwelijke lekker OER-brood-boterhammen met halvarine
2 grote bekers thee met halfvolle melk

Net na een uur intensief paardrijden 2 fitness/sport koeken
Oud 07-05-2005, 15:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Vanavond verjaardag, dus ik neem aan lekkere chips en snacks . Enige probleem dat ik al last van mn maag/buik heb, maar ja een avondje genieten en morgen buikpijn heb ik er wel voor over. Verder lust ik geen bitterballen, alleen frikandellen en alleen naturel chips, dus kans is groot dat ze dan niet eens heeft ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-05-2005, 15:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 07-05-2005 @ 16:31 :
ik heb net een paar handjes m&ms gegeten en ik voel me weer helemaal schuldig
had ik net een paar weken "goed" gegeten (ach ja tussen de 1300 en 1500 ), had ik net weer een paar dagen onwijs weinig gegeten (800/900).. en gister weer iets beter omdat ik nog wat boterhammen naar binnen wist te proppen met veel moeite..

en vandaag.. kom ik met avondeten op 1200 uit (incl m&ms). net dus die m&ms gegeten en ik heb gelijk weer een minderwaardigheidscomplex; ik voel me weer helemaal dik en vadsig en flubberig en zwaarrrrr.. ik voel me zo dik ik word er echt niet goed van
en het stomme is dat ik weet dat jongens mij leuk vinden, dat niemand problemen met mijn lichaam heeft, behalve ikzelf en dat is nou juist het belangrijkste
heb je ooit hulp gehad voor je problemen, je negatieve/onrealistische zelfbeeld en je eetproblemen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-05-2005, 15:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb ook m&m's gegeten net
stom stom stom
mijn moeder had ze voor mij gekocht
dus ik moest er sowieso een paar eten (ze mag niet wete ndat ik wil afvallen), en toen dacht ik wat maakt het ook uit

ik had ook niet op de weegschaal moeten gaan staan
een hele week beter eten
en niks noppes nada resultaat
niet eens vocht eraf gegaan

ennuh.. daantje gefeliciteerd!
__________________
I love dr Phil :D
Oud 07-05-2005, 16:42
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2005 @ 14:08 :
2 witte bb? Staat bb niet voor bruine boterham?
Ow, ja, stom
Oud 07-05-2005, 17:19
11568
11568 is offline
Zooo.....ik ben maar eens aan het koken gegaan [althans, er staat wat tagiatelli op en er gaat zo een bord pastasaus in de magnetron ]
Oud 07-05-2005, 17:37
Verwijderd
ik heb me de voorbije week niet bepaald gedragen qua food, er is dan ook absoluut niks af (denk zelfs dat er een beetje weer bij is, maar ik heb me pas gewogen na het eten, dus eigenlijk weet ik het niet zeker... maar het was 'zoveel' meer dan vorige week dat het wel haast moet...) vandaag wel weest shoppen en ik heb een shirtje maat S en een broek maat 29
maar ik voel me niet echt slank hoor... (schommel nog steeds een beetje tussen 65 en 66, vorige week had ik 64.7 maar dat zal een toevalstreffer geweest zijn... (weegschaal die wat scheef stond ofzo ))

*zucht *
Oud 07-05-2005, 17:43
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Vandaag heb ik een nieuwe broek gekocht, en die heb ik nu aan. Ik liep daar net in rond, en mijn moeder die is dan ook altijd weer zo lekker bezig.... Ik weet gewoon dat ze wil kijken hoe die broek om m'n middel zit, en dat ze dan 99 van de 100 keer zegt dat ik die broek "Toch iets te strak heb gekocht". Wat dus niet zo is, want ik ben ondertussen best zelf in staat een broek te kopen....

Maar goed, dat deed ze net dus weer. En in plaats van dat ze dan gewoon even normaal zegt of vraagt of ze even mag kijken hoe hij om mn middel zit, zegt ze gewoon helemaal niks maar pakt ze zelf ineens die broek vast bij mijn midden omdat te controleren ofzo. En daar kan ik niet tegen, omdat ik weet wat ze daarna gaat zeggen. En als ik iets niet wil horen vlak nadat ik een broek heb gekocht, is het wel dat ie niet mooi zit, te strak is oid... Waarom kan dat mens nou nooit eens gewoon zeggen dat iets leuk staat?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-05-2005, 17:46
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Koel schreef op 07-05-2005 @ 11:17 :
Wat zijn jouw maten precies? En hoe lang en zwaar ben jij? (Kan t allemaal niet onthouden hoor )
Borsten: 95 cm
Taille: 78 cm
Heupen: 94 cm

Jouw heupen zijn dan wel iets breder, maar borsten en taille komen zeker wel overeen. Ik ben 1.73 m lang en weeg nu iets van 66 kilo. Ik woog altijd 60, maar ging langzaam aan steeds meer wegen. Ik denk dat dat gewoon bij het ouder worden hoort, je blijft niet altijd even zwaar als op je 16e... Toen ik ongeveer een jaar geleden op de 65 zat vond ik dat het wel genoeg was en toen wilde ik af gaan vallen. Mijn streefgewicht stelde ik toen op 60. Dat is me bijna gelukt, achteraf gezien door veel te weinig te eten. Dat heb ik dus ook niet volgehouden. En nu zit ik dus alweer boven die 65 en dat vind ik echt niet leuk. Mijn streefgewicht is niet meer 60, dat lijkt me wel onhaalbaar. Maar 63 zou toch erg leuk zijn... Al vraag ik me af of ik dat ooit ga halen
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-05-2005, 17:54
Verwijderd
@Blurred: Trek je maar niets aan van je moeder. Als jij blij bent met je nieuwe broek is het toch goed? Ik vind het een beetje vreemd om te horen hoe je moeder tegen je doet. Heeft ze daar een reden voor? Misschien zit ze zelf niet lekker in haar vel of is er iets dat haar dwars zit en ze op jou projecteerd?

Wat voor maat heb je trouwens in je broek? Je bent namelijk net zo lang als mij en je heupen zijn net zo breed.
Oud 07-05-2005, 18:09
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-05-2005 @ 18:43 :
Vandaag heb ik een nieuwe broek gekocht, en die heb ik nu aan. Ik liep daar net in rond, en mijn moeder die is dan ook altijd weer zo lekker bezig.... Ik weet gewoon dat ze wil kijken hoe die broek om m'n middel zit, en dat ze dan 99 van de 100 keer zegt dat ik die broek "Toch iets te strak heb gekocht". Wat dus niet zo is, want ik ben ondertussen best zelf in staat een broek te kopen....

Maar goed, dat deed ze net dus weer. En in plaats van dat ze dan gewoon even normaal zegt of vraagt of ze even mag kijken hoe hij om mn middel zit, zegt ze gewoon helemaal niks maar pakt ze zelf ineens die broek vast bij mijn midden omdat te controleren ofzo. En daar kan ik niet tegen, omdat ik weet wat ze daarna gaat zeggen. En als ik iets niet wil horen vlak nadat ik een broek heb gekocht, is het wel dat ie niet mooi zit, te strak is oid... Waarom kan dat mens nou nooit eens gewoon zeggen dat iets leuk staat?
Ik ken natuurlijk alleen je foto`s, maar je oogt echt gewoon slank. Punt.

Ik zou dit eens met je moeder bespreken, want ik kan me niet voorstellen dat ze jou bewust onzeker wil maken.
Oud 07-05-2005, 18:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2005 @ 18:54 :
Wat voor maat heb je trouwens in je broek? Je bent namelijk net zo lang als mij en je heupen zijn net zo breed.
Dit was gewoon een Nederlandse maat, 38. Van de Amerikaanse maten weet ik het niet precies, welke heb jij daarvan?

Citaat:
Schranktürschreef op 07-05-2005 @ 18:54 :
Ik zou dit eens met je moeder bespreken, want ik kan me niet voorstellen dat ze jou bewust onzeker wil maken.
Ik weet wel zeker dat ze me niet bewust onzeker wil maken, daarom snap ik ook niet waarom ze dat soort dingen zegt. Wat wil ze er dan wel mee bereiken? Misschien vind ze gewoon dat bepaalde dingen niet mooi staan, en maakt ze dat op die manier duidelijk. En bespreken is voor mij niet echt een optie. Mijn moeder is niet zo'n prater... Ik heb daar al eerder pogingen toe gedaan maar dat leidde niet echt ergens toe. En ze is gewoon een hele lieve moeder, alleen deze dingen zijn zo stom en snap ik niet.

Maar jullie hebben gelijk; ik moet me er niets van aantrekken. Dat weet ik zelf ook wel. Het is alleen zo moeilijk....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-05-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-05-2005 @ 19:29 :
[B]Dit was gewoon een Nederlandse maat, 38. Van de Amerikaanse maten weet ik het niet precies, welke heb jij daarvan?
36/38, en in Jeansmaten 28 of 29.
Oud 07-05-2005, 18:33
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2005 @ 19:32 :
36/38, en in Jeansmaten 28 of 29.
Ik soms trouwens 40, maar meestal wel 38. Dat komt dan denk ik omdat mijn taille (waarschijnlijk) groter is dan de jouwe.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-05-2005, 18:38
Verwijderd
Ik heb laatst 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht
1 was maat 38 (maar dat was ook echt een beetje een vrouwenbroek zeg maar.. daarvan heb ik meestal een kleinere maat)
en de ander was maat 40 (dat was meer zo'n rafelige jongerenbroek )
Oud 07-05-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-05-2005 @ 19:33 :
Ik soms trouwens 40, maar meestal wel 38. Dat komt dan denk ik omdat mijn taille (waarschijnlijk) groter is dan de jouwe.
Ja, mijn taille is in verhouding met mijn heupen vrij smal. Ergens tussen de 64 en 66 cm.

Maar ik vind het evengoed niet kunnen wat je moeder zegt. Als je in maat 38 past ben je gewoon echt niet dik!
Oud 07-05-2005, 18:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 07-05-2005 @ 18:37 :
ik heb me de voorbije week niet bepaald gedragen qua food, er is dan ook absoluut niks af (denk zelfs dat er een beetje weer bij is, maar ik heb me pas gewogen na het eten, dus eigenlijk weet ik het niet zeker... maar het was 'zoveel' meer dan vorige week dat het wel haast moet...) vandaag wel weest shoppen en ik heb een shirtje maat S en een broek maat 29
maar ik voel me niet echt slank hoor... (schommel nog steeds een beetje tussen 65 en 66, vorige week had ik 64.7 maar dat zal een toevalstreffer geweest zijn... (weegschaal die wat scheef stond ofzo ))

*zucht *
Dat is dus wel ontzettend slank. Maat 36 en S. Modellen maat, ideale maten dus. Je moet niet naar je gewicht kijken, maar naar je maten bv en die zijn zo slank dat je echt niet af hoeft te vallen. (ik weet niet precies hoe lang je bent, maar je moet wel kleiner dan 1,65 zijn ofzo, wil 36 groot zijn voor je lengte ofzo...)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-05-2005, 19:39
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-05-2005 @ 16:47 :
heb je ooit hulp gehad voor je problemen, je negatieve/onrealistische zelfbeeld en je eetproblemen?
ja ik loop wel bij een psychotherapeute, maar ik heb naast mijn negatieve zelfbeeld (waar ik anderen niet echt van op de hoogte stel, ik heb wel tegen haar verteld dat ik mezelf dik vind. maar ze weet niet hoe serieus ik ben..) ook veel andere problemen met wat ik allemaal meemaak enzo stomme shit

ik weet ook wel waar het vandaan komt.. dat negatieve zelfbeeld. doordat ik vroeger heel dik was (in de brugklas woog ik geloof ik 80 kilo) werd ik veel gepest.. altijd werd ik uitgelachen en uitgescholden en ze deden me na door een bolle toet of buik op te zetten
naja vanaf de middelbare ging dat eigenlijk wel goed, ik voelde me zelfverzekerd van mijn lichaam (werd vanaf toen zonder reden gepest tot ik 14 was toen is al het pesten gestopt)..
en ben ik zonder er iets voor te doen in 2 jaar naar 65 kilo gegaan.

maar sinds ik aan de pil ben ben ik weer onzeker omdat ik toen echt 15 kilo aan ben gekomen.. weer 80 kilo dus. bang om weer gepest te worden en niet geaccepteerd te worden etc etc. en dan als ik er niets voor doe, voor het afvallen, hoor ik van iedereen dat ik onwijs afgevallen ben terwijl ik mezelf dan juist dikker vind worden. en dan denk ik ook van 'oh was ik zo dik dan'? sowieso heb ik dat als ze zeggen dat ik afgevallen ben. want dat is een compliment en dat vind ik dus walgelijk, want dat betekent voor mij dat het goed is om af te vallen snap je? ze zeggen niet "wow je bent afgevallen!" als ze het niet mooier vinden dan daarvoor. tenminste niet op die toon
naja en soms als ik bij een vriendin met dezelfde maat ben die zit te zeiken dat ze dik is dan denk ik ook van hm dus mij vind je ook dik?
en ik hoor echt zo vaak dat mensen zeggen dat ik een dikke bil heb en dat ze dat wel cool vinden. nou het raakt mij dus echt omgekeerd: ik vat dat op als een belediging ipv een compliment. ik ben doordat ik in het ziekenhuis heb gelegen van 78 naar 72 gegaan en nu schommel ik tussen 72 en 74 kilo. en als er dan op de weegschaal staat dat ik meer dan 72 kilo weeg ga ik in de spiegel kijken en vind ik mijn lichaam zo lelijk..
en dat terwijl ik weet dat mijn bmi perfect is, dat jongens mij leuk vinden, dat mensen mij heus wel accepteren, maar ik accepteer mezelf op dat soort momenten niet. dan doe ik mezelf aan sneeuwvlokje denken die ooit zei vroeger wel eens met het licht uit te douchen, dat heb ik nu ook..

als ik 1400 kcal opheb voel ik me schuldig, ookal weet ik dat het goed is en maakt het voor de weegschaal geen verschil (zoals ik al eerder heb verteld val ik dan op zich wel af). als ik 500 kcal opheb voel ik me sterk ookal geeft de weegschaal dan zelden minder aan dan dagen ervoor.. als ik m&ms heb gegeten zoals vandaag (ookal kom ik uiteindelijk hooguit op 1400 uit) probeer ik te kotsen maar dat lukt dan niet, dan slik ik wat laxeermiddel. gelukkig heb ik het afgeleerd dat dagelijks te doen dat heb ik een paar weken gedaan.. maar ik weet ook heus wel dat dat niet werkt zo.
[edit] ik wéét dat het goed is 1400 te eten (ik kom echt zelden hoger hoor ) en ik probeer niet zo weinig mogelijk te eten, maar vaak voel ik me zoo misselijk en lelijk dat ik niet meer durf te eten en eigenlijk niet kan eten.. ik probeer veel te eten, gister ook nog zeer tegen mijn zin 2 boterhammen naar binnen gepropt.. [/edit]

damn lang verhaal maar ik moet toch ergens mijn frustratie kwijt en dan weten jullie gelijk ook wat meer :z

in het ziekenhuis zei de dokter ook dat ik een eetprobleem had. terwijl hij niet wist wat ik zoal eet en of ik afgevallen was ofzo. hij deed er niets aan hij zei dat "misselijkheid geen excuus is om niet te eten" terwijl hij niet eens wist dat ik dus wél at (pas na het ziekenhuis kreeg ik echt problemen met eten, misschien wel daardoor).. ik ben ook al zoveel tig keer teleurgesteld door doktoren.. nooit lossen ze iets op..

okee ik stop met lullen sorry
__________________
I'm in the forest

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 19:43.
Oud 07-05-2005, 20:35
Verwijderd
Ik heb vandaag dit gegeten:

(6.00)
- boterham met boterhammenworst
-appel

(11.00)
- 2 crackers met kaas

(13.00)
- 1 tosti (2 boterhammen dus)

(16.00)
-sultana (1 pakje)
-appel

(17.00)
-bakje chips

(18.30)
- kom bloemkoolsoep met paar stokbroodjes
- broodje met ei

(20.00)
- 1 klein chocolade koekje

Ik heb toch het idee dat ik de hele dag gegeten heb. En natuurlijk had ik dat bakje chips moeten laten staan, zeker omdat ik gister ookal een chocoladereep van 200 gr weggewerkt heb .
Heel lang heb ik weinig gegeten, weinig gesnoept. Nu ben ik een paar dagen met mijn moeder op vak. geweest, en is het meer eten en snoepen er weer een beetje ingeslopen lijkt het wel, of iig omdat ik dat toen wel gedaan heb, heb ik nu nog steeds behoefte ook chips en snoep).
Hmmz moet dit maar snel afleren. Laat ik het erop houden dat het weekend is, en ik last heb van mijn maandelijkse periode.

Toch opzich, als je het zo bekijkt, is het nog steeds niet zo erg veel wat ik gegeten heb. Maar het voelt zo. Net zoals ik me vandaag de hele dag wat dikker voelde dan anders, door de chocolade van gister. Wat een onzin, stom gedoe, maar het voelt zo.
Verder geprobeerd om van die chips af te blijven, en voelde me ook wel slap dat het niet lukte. Van de andere kant, ach een keertje een schaaltje met chips tussendoor, who cares?!
Oud 07-05-2005, 20:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh Cerys, eerst een knuffel, die verdien je wel. Misschien kun je proberen om (nog een keer) aan je psychotherapeute te vertellen hoe erg je er mee zit, en hoe weinig je het liefst eet, en dat je als je snoept het liefst je eten uitspuugt... Dat is heel moeilijk, maar dan weet zij in elk geval hoe erg het is, dat het niet 'zomaar wat probleempjes' met je zelfbeeld zijn, maar dat het wel wat dieper zit. Dan kan ze je misschien ook wat beter helpen, want ik denk niet dat je dit alleen kunt oplossen.
Oud 07-05-2005, 20:49
Hagel
Hagel is offline
Sinds 4 mei geen dag dat ik niet teveel alcohol op had
Gisteren:

bakje fruit
biscuitje
boterstolletje (kleintje ah)
fles vers vruchtensap ah
kroket
frikandel
mexicano
patat met sate en frietsaus
heel wat bier

vandaag:
meergranen bol gezond (ei, kaas, wortel etc)
bakje magere yoghurt met schepje cruesli, perzik en ananas
6 boterhammen kipkerrie
2 flesjer bier en zo nog naar cafe maar dan ga ik aan de cola light

dus 2 vreselijke dagen en ik ben wat ik ben afgevallen nu natuurlijk wel weer kwitj, jammer
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 07-05-2005, 21:06
Verwijderd
Ik heb zostraks even mijn Valtaf.nl profiel verwijderd en weer opnieuw aangemaakt. Mijn naam is nog steeds hetzelfde, maar ik heb even 'schoon gemaakt' omdat er veel oude berichten in mijn dagboekje stonden die niet meer relevant waren. Vriendenlijstje is nu ook weg, dus mensen die me als vriendje hadden kunnen/mogen me opnieuw toevoegen.
Oud 07-05-2005, 21:20
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
@MevrouwM: 'een paar stokbroodjes' zijn dat zeg maar 'plakjes' stokbrood of echt hele broodjes? Want in het eerste geval vind ik dat je wel een beetje weinig op hebt vandaag Ook mis ik de melkproducten een beetje (hoewel je die misschien gewoon niet opgeschreven hebt ) maar verder ziet het er best goed uit hoor

@cerys: Een dikke knuffel en ik wens je heel erg veel sterkte hiermee... ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen, heb hier zelf geen ervaring mee ofzo, maar ik denk dat het idd een goed idee is om het hier toch met je psychotherapeute wat uitgebreider over te hebben, mss kun je haar dit laten lezen? Of weet ze dit alles al?

Vandaag weer echt raar gegeten Bij mn broer gelogeerd, dus we ontbeten pas heel laat en omdat ik daarvoor al honger had heb ik wat chips gegeten, wat een ontbijt En daarna nog een suikerkoek in de stad, een beetje chocola en net een heel klein stukje appeltaart (verjaardag broertje)
En nee, dat is niet alles wat ik gegeten heb, er zaten ook wel gezonde dingen bij Maar niet genoeg. Morgen weer proberen
__________________
Reina de la Calle
Oud 07-05-2005, 21:27
Verwijderd
@Cerys: Ik begrijp vrij goed hoe je je voelt, ik heb zelf ook problemen gehad (nog steeds eigenlijk...) met eten en mijn zelfbeeld. Het is moeilijk om jezelf te accepteren en je lichaam, maar beetje bij beetje lukt dat wel. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je hier uit komt.

En verder wil ik even zeggen - misschien dat wat positief commentaar helpt - dat ik jou echt heel erg mooi vind! De eerste keer dat ik in je Fotoboek keek had ik echt zoiets van: "Wauw! Wat ben jij mooi!". In mijn ogen heb je dan ook geen enkele reden om je onzeker te voelen over jezelf!
Oud 07-05-2005, 21:45
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-05-2005 @ 18:43 :
Vandaag heb ik een nieuwe broek gekocht, en die heb ik nu aan. Ik liep daar net in rond, en mijn moeder die is dan ook altijd weer zo lekker bezig.... Ik weet gewoon dat ze wil kijken hoe die broek om m'n middel zit, en dat ze dan 99 van de 100 keer zegt dat ik die broek "Toch iets te strak heb gekocht". Wat dus niet zo is, want ik ben ondertussen best zelf in staat een broek te kopen....

Maar goed, dat deed ze net dus weer. En in plaats van dat ze dan gewoon even normaal zegt of vraagt of ze even mag kijken hoe hij om mn middel zit, zegt ze gewoon helemaal niks maar pakt ze zelf ineens die broek vast bij mijn midden omdat te controleren ofzo. En daar kan ik niet tegen, omdat ik weet wat ze daarna gaat zeggen. En als ik iets niet wil horen vlak nadat ik een broek heb gekocht, is het wel dat ie niet mooi zit, te strak is oid... Waarom kan dat mens nou nooit eens gewoon zeggen dat iets leuk staat?
Dat is zó irritant. Ik ken het. Mijn moeder doet precies hetzelfde (nu heeft ze ook wel reden om te zeggen dat ik dik ben, maar ze doet het bij alles wat ze maar kan bedenken). Ik denk dan altijd een muurtje tussen haar en mij in. Echt, ik zie dan echt zo'n mooie hoge roodbakstenen muur tussen haar en mij en ik zie alles wat zij zegt er op af ketsen en breken. Klinkt misschien heel dom, maar het is voor mij de enige manier om me er tegen te verweren.
Oud 07-05-2005, 21:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2005 @ 22:27 :
En verder wil ik even zeggen - misschien dat wat positief commentaar helpt - dat ik jou echt heel erg mooi vind! De eerste keer dat ik in je Fotoboek keek had ik echt zoiets van: "Wauw! Wat ben jij mooi!". In mijn ogen heb je dan ook geen enkele reden om je onzeker te voelen over jezelf!
In dit opzicht ben ik het helemaal met je eens, Sneeuwvlokje. Maar wat jij hier een tijdje terug hebt gepost is in wezen hetzelfde als wat Cerys nu post. Iedereen hier vond ook dat jij geen enkele reden hebt om jezelf onzeker te voelen, en toch was je dat wel. En als je foto's van je lichaam postte dan had iedereen ook zoiets van: Wauw, wat ben jij mooi en dun. En toch was jij ook niet blij met jezelf.

Cerys, wat Isiyanka al zegt, misschien moet je je psychotherapeute gewoon eens laten lezen wat je hier hebt gepost. Ik denk dat je hier open bent geweest, en dat het een goed beeld geeft van hoe jij jezelf momenteel voelt. Ik denk niet dat het goed voor je is om nog veel langer zo door te gaan. Niet alleen omdat je ongezond (te weinig) eet, maar vooral omdat leven op deze manier gewoon niet leuk is. Je moet leren anders aan te kijken tegen eten en je lichaam. En er misschien eerst achter komen wat de achterliggende oorzaak van dit probleem is. En daar kan een therapeute je waarschijnlijk goed bij helpen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-05-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-05-2005 @ 22:50 :
In dit opzicht ben ik het helemaal met je eens, Sneeuwvlokje. Maar wat jij hier een tijdje terug hebt gepost is in wezen hetzelfde als wat Cerys nu post. Iedereen hier vond ook dat jij geen enkele reden hebt om jezelf onzeker te voelen, en toch was je dat wel. En als je foto's van je lichaam postte dan had iedereen ook zoiets van: Wauw, wat ben jij mooi en dun. En toch was jij ook niet blij met jezelf.
Ik ben nog steeds niet echt blij met mezelf, en het zal nog wel een tijdje duren voordat het helemaal goed komt met mijn zelfbeeld. Ik probeer er in ieder geval aan te werken. En als ik heel logisch nadenk weet ik ook wel dat ik echt niet te dik ben, maar soms heb ik gewoon van die momenten dat ik me dik voel. Er zit gewoon een kronkeltje in mijn hoofd ofzo, want mijn gevoel en verstand zitten wat betreft niet op een lijn.
Oud 07-05-2005, 22:27
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2005 @ 23:01 :
Ik ben nog steeds niet echt blij met mezelf, en het zal nog wel een tijdje duren voordat het helemaal goed komt met mijn zelfbeeld. Ik probeer er in ieder geval aan te werken. En als ik heel logisch nadenk weet ik ook wel dat ik echt niet te dik ben, maar soms heb ik gewoon van die momenten dat ik me dik voel. Er zit gewoon een kronkeltje in mijn hoofd ofzo, want mijn gevoel en verstand zitten wat betreft niet op een lijn.
Precies mijn gedachten..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 07-05-2005, 22:37
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
bedankt lieverds
ik ga morgen of maandag er op reageren maar nu moet ik VERDORIE MIJN TELEFOON AAN DE PRAAT KRIJGEN

oh wat ben ik toch een muts
__________________
I'm in the forest
Oud 08-05-2005, 03:20
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Heb vandaag prima gegeten, eigenlijk zoals gisteren alleen dan vanavond iets minder (groentensoep met 2 pistoletjes). Nu ben ik alleen net terug van het uitgaan, als een waanzinnige gedanst en had echt enorme honger. Ik had dus vanaf een uur of 9 (wat yoghurt) tot nu een uur of 4 niks meer gegeten, zeker nu ik bier omgeruild heb voor cola light, wat minder vult + volledig nuchter ben (bewuster hongergevoel).

Anyways, net een flinke bak yoghurt a la 150 kcal (gokje) opgegeten aangezien slapen op een flinke lege maag echt niet fijn is... Maar wat ik me afvroeg is, zo eten voor het slapen, wat het ook is, is dat echt een wat betreft aankomen? Neem aan dat de verbranding zo voor het slapen stil komt te staan, en de kcal dus niet verbranden? Oftewel: volgende keer gewoon hongergevoel negeren ofzo?
Oud 08-05-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-05-2005 @ 19:55 :
Dat is dus wel ontzettend slank. Maat 36 en S. Modellen maat, ideale maten dus. Je moet niet naar je gewicht kijken, maar naar je maten bv en die zijn zo slank dat je echt niet af hoeft te vallen. (ik weet niet precies hoe lang je bent, maar je moet wel kleiner dan 1,65 zijn ofzo, wil 36 groot zijn voor je lengte ofzo...)
normaal heb ik altijd t-shirtjes maat M (soms zelfs L) en broeken maat 29 heb ik nog nooit gehad, meestal 30 of in die andere 'maten' 40-42 ze vielen eigenlijk gewoon redelijk groot uit, maar het klinkt zo leuk (en 't shirtje was een beetje een loshangend model, maar ik heb ze graag wat strakker )

(ik ben trouwens 1m70 en weeg rond de 65kg nu, kom van 71)
Oud 08-05-2005, 10:08
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-05-2005 @ 10:55 :
(ik ben trouwens 1m70 en weeg rond de 65kg nu, kom van 71)
Dan heb je er al mooi 6 kg af! Hoelang heb je daar overgedaan en hoeveel eet je gemiddeld op een dag? En wat is je streefgewicht?
Oud 08-05-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-05-2005 @ 11:08 :
Dan heb je er al mooi 6 kg af! Hoelang heb je daar overgedaan en hoeveel eet je gemiddeld op een dag? En wat is je streefgewicht?
eind februari ( = dieptepunt qua gewicht / zelfvertrouwen) ben ik gaan lijnen, streefgewicht had ik eerst op 60kg gezet, maar achteraf heb ik besloten dat ik gewoon terug in m'n zwarte broek wil kunnen Ik weet niet welk gewicht daarbij hoort, maar ik schat rond de 62 à 63kg...
wat ik zoal eet vul ik altijd in in m'n eetdagboekje op mearalena.valtaf.nl, ga daar maar kijken

ik zou dringend nog eens foto's moeten nemen, om een beetje objectiever te kunnen kijken (ben al een paar maanden een beetje fotoschuw )
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.